Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 214 ... 440 441
Manuel Beltran

'@Rahims
Je zegt dat je niet geloofd in het hypen van ploegleiders. Daar kan ik goed inkomen, al beginnen de resultaten en het koersgedrag onder Niermann onderhand toch op te vallen (toeval of niet).

Echter, om je punt kracht bij te zetten haal je Boven erbij. Die zou volgens jou ook ineens gehyped zijn na de bijna gewonnen Giro van het vierkant van Brabant.

Daar heb ik dan iets gemist geloof ik. Volgens mij is men hier altijd kritisch geweest op de man en zijn (non) uitstraling en gebrek aan lef. Als ik mij niet vergis had hij ook niets te maken met de Giro van de kleerhanger, maar werd hij ineens de laatste week ingevlogen. Ik weet nog dat ik dacht: "nu gaat het mis, Boven is in town". Het gaat veel te ver om hem de valpartij van die rooie uit Nuenen toe te schrijven, maar wat ik maar wil zeggen is: volgens mij is hij nooit gehyped, en heeft hij ook nooit zo'n duidelijk stempel weten te drukken op het koersgedrag of successen van de Jumbo's. In ieder geval niet volgens de beeldvorming.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Manuel Beltran ik weet echt niet wat je dan dacht, maar Boven was samen met Engels de ploegleiders tijdens die Giro. Ik weet wel dat er veel complimenten waren aan vooral zijn adres in ieder geval in de editie daarvoor over hoe ze Steven toen hebben laten rijden na zijn verlies in die eerste week. Maar het gaat mij erom dat hier net zo makkelijk een renner of een ploegleider wordt gevierd en 2 weken later weer net zo hard onderuit wordt geschoffeld. En net zo min dat een ploegleider schuldig is aan een slechte prestatie vindt ik dat ook van het tegengestelde. Natuurlijk ga je als ploeg met een bepaald idee of plan de koers in, maar volgens mij is dat in het wielrennen meer een team ding. De ploegleiding die samen met de kopman de tactiek bepaald en eventuele doelstellingen vooraf. Tijdens de koers heb je al veel minder invloed op de ontwikkelingen. Ik heb in ieder geval niet het idee dat de ploegleiding bij welke ploeg nou ook een enorme invloed heeft op de prestaties en al zeker geen doorslaggevende. De trainers misschien juist wel veel meer....

Laatst gewijzigd
Manuel Beltran

'@rahims
Ik meen mij te herinneren dat Boven vorig jaar ineens werd ingevlogen in de laatste week, maar het kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat of dat mijn fantasie op hol geslagen is. Ik kan mij in ieder geval geen jubelstemming rond het tactisch vernuft van Boven voor de geest halen, over welke Giro we het ook hebben. Misschien kan de beste man wel heel erg goed managen, daar hebben wij flitsers natuurlijk minder kijk op.
Verder kan ik je best volgen wanneer je stelt dat meningen omtrent renners/ ploegleiders/ ploegen nogal opportuun zijn, maar wanneer er sprake is van herhaalde successen of van herhaald falen moet je daar ook niet al te moeilijk over doen. Niermann staat er voorlopig goed op. Prima toch?

horsm

Niermann komt van de Rabo continentalen en rijdt ook nu vaak net de jonkies. Dan is het makkelijker om onbevangen en risicovol te rijden dan wanneer je bv met een podiumkandidaat of sprinttrein start. Als je echt meedoet om de winst dan rijdt je al snel conservatiever.

Wat overigens niet wil zeggen dat Niermann niet een uitstekend ploegleider is, maar de anderen daar tegen afzetten is toch appels met peren vergelijken.

kelderfan

'@horsm
Dat klopt helemaal, dat Gr. Niermann van de Rabo opleidingsploeg komt. Ja daarom is hij ook binnengehaald om juist de jonge neo's te begeleiden.
In diverse koersen waar hij aan 't roer stond is er goed gepresteerd en dat waren niet alleen maar neo's. Maar waarom je 't over appels en peren hebt, snap ik niet. Het zijn allemaal ploegleiders. Dus mogen die net als renners op hun presteren worden beoordeeld toch.
@Sephiroth
Precies Gr. Niermann heeft ook met Gesink en Bennett in de ToC gereden en in de 2e. rit liet hij zien, waarom hij positief wordt beoordeeld.

horsm

'@kelderfan, jawel, maar ik bedoelde niet dat de resultaten niet vergeleken moeten worden, maar dat je de ene tactische stijl (die aanvallend, spannend, slim wordt genoemd) niet moet vergelijken met de andere (die saai, behoudend, bang wordt genoemd) - of liever dat de omstandigheden ook een rol spelen. Bennett zie ik trouwens ook als renner die nog in ontwikkeling is.

Yeez

'@manuel dat was Verhoeven die vorig jaar de laatste week naar de giro kwam.

mus van de maasstad

'@rahimns

Zover ik begrijp gaan ze voor ritzeges in de tour en niet voor een AK.

Ik snap sowieso niet waar mensen hier vandaan halen dat Roglic voor een AK kan gaan in de tour. Voor zover ik me kan herinneren verliest hij altijd redelijk wat tijd in de bergen. En er zitten in de tour wel wat meer bergritten dan in bv een Tireno of romandie. Zo verloor hij een kleine minuut op de terminillo op Quintana in de tireno en bv ook zoiets in romandie op porte en yates in de rit naar Leysin. Verder is er in totaal maar 37 km tegen de klok in de tour waarvan 24 in de laatste week. Wie weet hoe goed Roglic in de 3e week nog is? Niemand omdat er 0.0 referentie voor is.

Nee, ik denk dat hij beter 3 weken kan freeweehlen en hier en daar voor een rit kan gaan en misschien zijn benen wat sparen voor die laatste tijdrit. Laat hem maar gewoon eerst een keer 3 weken meefietsen en recht blijven en proeven aan het circus wat de tour heet.

xistnc

'@mus
Toch ga ik ervan uit dat Roglic in ieder geval de eerste etappe voor het AK zal rijden.

robertowilco

Als Roglic zich zo blijft ontwikkelen als dit jaar het geval is, zal hij een type Dumoulin worden voor het AK. Van Dumoulin wisten we een paar jaar geleden ook niet wat hij als ronderenner waard was, tot dei Vuelta waarin hij tot de laatste ritten meestreed voor het podium. TLJ wil met Roglic kijken hoever hij kan komen In de Tour, de eerste week moet hem liggen, en als hij dan goed staat, zal de ploeg een beslissing moeten nemen, of ze mensen van de sprinttrein gaan opofferen op het vlakke voor Roglic. Roglic zelf wil zich sterk gaan verbeteren als klimmer, daar was hij nog niet tevreden over. Dus ben ik wel benieuwd hoever hij komt.

robertowilco

Wat me opvalt is dat alle renners om de minuut starten in de tijdrit, vindt dit goed voor een organisatie van een WT koers.

kelderfan

'@horsm
Daar gaat 't juist wel om. Het voorbeeld van de ToC was toch duidelijk genoeg. Gr. Niermann had die move goed gezien; want verschillende concurrenten werden op achterstand gezet.
@mus
Natuurlijk is Roglic nog niet van 't niveau Quintana en ook Froome zal een maatje te groot zijn. Laat Roglic maar kijken waar hij met hulp van Bennett op uitkomt. Hij is net als Bennett in volle ontwikkeling. Want waarom ga je met 3 klimmers op stap om te freeweelen; daarvoor zijn die jongens in Sierra Nevada?

UrbanSteel

'@robertowilco

Van Dumoulin wisten we een paar jaar geleden ook niet wat hij als ronderenner waard was, tot dei Vuelta waarin hij tot de laatste ritten meestreed voor het podium.

Nou , dat heeft hij al in de Ronde van Zwitserland in datzelfde jaar laten zien middels een derde plaats op 19 seconden in het eindklassement , net achter Spilak en Thomas en voor een hoopje van de betere klimmers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Mus van de Maasstad Gesink en Bennett hebben aangegeven idd voor etappes te gaan. Alleen over Roglic is niets gezegd. Het zou best kunnen dat hij net zoals Dumoulin gewoon gaat kijken hoe ver hij kan komen. Als hij er op de eerste rustdag nog steeds goed voorstaat kan hij het gewoon proberen anders zijn er nog mogelijkheden genoeg om voor een etappe te gaan. Hij is nog op een ontdekkingstocht naar zijn mogelijkheden...

Romāns Vainšteins

...Hij is nog op een ontdekkingstocht naar zijn mogelijkheden…

Misschien eens op de Zeedijk gaan rondneuzen, ik vond ze zelf maar vervelend maar zoiets kun je niet voor eenander bepalen

tendam

'@urbansteel
Ja ok, maar toen reed Dumoulin niet beter bergop dan wat Roglic momenteel kan. In principe zou je zeggen dat Roglic nog iets meer is gebouwd als klimmer dan Dumoulin, meer een soort Porte. Hij rijdt top-5 in het Baskenland, de Tirreno, Romandie, en wint de Algarve... dan is het op z'n minst de moeite waard om even te zien wat je waard bent in het klassement van de Tour.

UrbanSteel

'@tendam

Ja ok, maar toen reed Dumoulin niet beter bergop dan wat Roglic momenteel kan.

Dat is niet meer als logisch , Dumoulin was toen 24 en Roglic is nu al 27. Die mooie ere plaatsen van Roglic vallen een beetje minder zwaar uit als die van Tom, 6e in de Vuelta , 3e in Zwitserland en nu 1e in de Giro.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Het begint er steeds meer op te lijken dat Lars Boom niet mee gaat naar de tour. Hij staat niet op de startlijst van de ster ZLM tour en niet op die van rund um Koln. bij beide wedstrijden staat de volledige sprinttrein aan de start.

Ster ZLM:
1 Castelijns, Twan
2 Groenewegen, Dylan
3 Leezer, Thomas
4 Roglic, Primoz
5 Roosen, Timo
6 Van Emden, Jos
7 Wagner, Robert
8 Wynants, Maarten

Rund um Koln
1 GROENEWEGEN Dylan
2 CAMPENAERTS Victor
3 CASTELIJNS Twan
4 LAMMERTINK Steven
5 LEEZER Tom
6 ROOSEN Timo
7 WAGNER Robert
8 WYNANTS Maarten

Of zou Lars Boom nog via Zwitserland en het NK een kans maken?

TheArt

Boom rijdt ook geen Tour. Dat was toch al een tijdje bekend mijns inziens.

En Bennett rijdt sowieso geen klassement voor de Tour. Heeft dat in een interview na Californië al verteld. Gaat op dezelfde manier koersen als Gesink.

Yeez

Als Bennett majka in vorm achter zich kan houden, dan waarom niet het ak proberen? Vind het maar riskant om met Gesink en Bennett voor ritte te gaan

kelderfan

'@Jotto-Lumbo
Het is wel de voorlopige versie voor de ZLM.
@jessevdalen
Ik denk ook dat het erg riskant is om met 3 klimmers voor een etappezege te gaan. Als Roglic goed begint, dan zie Bennett nog wel aanschuiven.

robertowilco

TheArt
Weet je wel zeker dat Boom geen Tour rijdt, ik dacht dat juist dat wel in de planning zat, als zijn vorm stijgende is, is het renner die je kan gebruiken voor de sprinttrein maar ook voor een ritoverwinning of in het begin van een bergetappe. Dus toch maar ff afwachten.

Wielerfan1987

Ik hoop dat ofwel Bennett ofwel Gesink zich zal richten op de bergtrui in de Tour.

Toch ook een mooi klassement met een mooie erkenning op het podium in Parijs.

kelderfan

Stef Clement heeft een prima tijdrit neergezet met een mooie 4e. plek, na zij toch zware Giro in dienst van.
Ook een compliment voor Vermeulen, die na een zware rit in dienst gisteren in dienst van Bouwman.
Clement heeft toch net als Van Emden een plek verdiend in de TdF-ploeg. Die is bloedvorm; met stip naar de 4e. plek in 't AK.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Clement in de Tour en dan Roglic thuislaten, want die heeft de laatste weken niets laten zien. Zoiets?

1 2 ... 214 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.