Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 213 ... 440 441
Jotto-Lumbo

Ik geniet noujuist heel erg van het rijden van een klassement door TLJ. Elke dag de spanning in het peloton en de performance van het team. Ik vind het goed dat ze met Groenewegen en 3 klimmers naar de tour gaan, omdat het gewoon lastiger is om een klassement te rijden. Maar 1 keer in het jaar een klassement vind ik wel verplicht. De invulling van dit jaar vind ik dan ook prima. Giro klassement, TDF etapes, Vuelta klassement/etapes. Daarnaast worden de rondjes van een week ook veel leuker als er voor een klassement gereden kan worden (Bennett, Roglic).

Wat ik wel jammer vind van dit jaar is dat de kasseienklassiekers volledig uit te toon vallen, omdat ik daar ook altijd van geniet. Hopelijk dat ze daar nog een goede gerichte aankoop voor kunnen doen voor volgend jaar.

Random wielerliefhebber

Boom was gewoon niet in vorm maarja wel wat karig als het van 1 man afhangt natuurlijk :p

kelderfan

'@rahimns
Een grapje #hype mag ook wel eens. Natuurlijk moet je Addy Engels en Jan Boven niet afrekenen op de bijna mislukte Giro. Gelukkig dat Van Emden er anders over dacht. Dat ging meer om een geblesseerde kopman op te stellen. Het niet kunnen veranderen van de plannen. Iets wat Dumoulin in zijn verhaal ook aangeeft. Sunweb wil in principe ook niet afwijken van gemaakte plannen. Gelukkig kan hij wel zeggen, dat het verstandiger is om de invulling van de Vuelta open te houden. Daarin is Sunweb gelukkig meegegaan.
@Ghostwriter
Ik hoop juist niet dat zij zich puur gaan richten op de aanvallende strijdwijze. Dat Gesink nu meent om in de TdF voor een ritwinst te gaan is gegroeid uit 't succes in de Vuelta. Voor Bennett en Roglic hoop ik juist, dat zij samen voor 't AK gaan.

ti-raleigh

Mooie discussie over Niermann. Onder zijn leiding zijn er wel mooie overwinningen behaald. Dus iets extra (wat anderen niet hebben)zal hij wel leveren. Maar of hij gelijk de beste ploegleider van TLJ is weet ik niet. Hij is nieuw en dus verfrissend. Maar bovenal vind ik het gehele beleid van TLJ te prijzen. Ze gaan met een doel aan wedstrijden beginnen en houden daar aan vast. Ik durf het bijna zeker te weten dat het doel van DL was, om in de eerste dagen de bolletjestrui te veroveren, met bij voorbeeld De Tier of Bouwman of wie dan ook. Dat zou een logisch en haalbaar doel zijn, want sprinters en ak-renners zijn er niet. En punten voor de bolletjestrui pak je natuurlijk het makkelijkst in een vluchtgroep. En als het peloton zit te slapen kan er zo maar een resultaat als vandaag uitrollen. Dat het dubbeltje daarom onder Niermann vaker de goeie kant uitvalt doet mij vermoeden dat het niet alleen maar toeval is.

ghostwriter

'@vlek
Kruijswijk heeft maar één keer meegedaan om een podiumplaats in de Giro. Dat noem ik niet structureel.

@kelderfan
Roglic en Bennett kunnen als alles meezit misschien net een top 10 klassering halen. Ik zie liever dat ze net als Gesink voor de aanval kiezen want ik geef LottoNL dan een veel grotere kans op succes.

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft maar één keer meegedaan om een podiumplaats in de Giro. Dat noem ik niet structureel.

Hij heeft twee keer achter elkaar het niveau gehad om mee te doen om het podium en dit jaar was hij zelfs met een gebroken rib, in een sterk bezette ronde, niet eens zo heel ver verwijderd van die strijd. Kruijswijk is voor iedere Giro een podiumkandidaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In dat op zicht ben ik het wel eens met Ghostwriter het budget is er gewoon niet meer naar om op elk vlak mee te doen. Dus moet je keuzes maken. En dan zijn de klassementen, sprints en dagsuccessen het meest voor de handliggend. En dan maar gewoon hopen op een paar uitschieters in de klassiekers. Het is dit seizoen jammer van het uitvallen van Steven in de Giro want die had daar waarschijnlijk anders top 10 gereden. Want verder kijkend naar de uitslagen in het rondewerk dit jaar kan je alleen maar tevreden zijn. Goede klassementen en ook nog dagsuccessen.

ghostwriter

'@vlek
Als hij voor elke Giro een podiumkandidaat is doet hij het wel erg slecht met tot nu toe 0 podiumplaatsen.

S. Morgenstern

Prutrenner inderdaad. Misschien kunnen ze hem nu alvast aan Sunweb verkopen, want voor die ploeg is hij blijkbaar wel goed genoeg om als Giro kopman te dienen...

Random wielerliefhebber

Ghostwriter toen kruijswijk 25 was was die nog geen podiumkandidaat, nu wel :p

Ik wil TLJ nog wel ff prijzen dat ze tot nu toe een uitstekend seizoen hebben terwijl 2 van de 4 kopmannen van voor het seizoen nog geen resultaten hebben gereden.

Wat zijn eigenlijk de laatste overwinningen van TLJ met als ploegleider Engels of boven? Interessante discussie

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Random Engels dit jaar in Yorkshire met Dylan....

ghostwriter

'@vlek
Ik zeg niet dat hij een prutrenner is. Ik zeg dat hij zonder een sterke ploeg om zich heen niet genoeg kans maakt op een top klassering om als speerpunt van de ploeg te fungeren. Sunweb is bezig met het samenstellen van een goede ploeg voor klassementsrijders en Kruijswijk zou daar waarschijnlijk beter ondersteund worden. LottoNL heeft niet het budget om zich naast het algemeen klassement van grote rondes ook op andere vlakken te richten. Ze kunnen er voor kiezen om puur en alleen op het algemeen klassement te richten maar dat lijkt me niet verstandig aangezien ze daar geen wereldtoppers voor hebben. Bij Sunweb hebben ze dat met Dumoulin wel en met Kelderman en Oomen hebben ze nog twee zeer talentvolle klassementsrijders.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter dan heeft TLJ toch met Kruijswijk, Roglic en Bennett toch ook 3 talentvolle klassementrenners?? Vreemde vergelijking maak je nu. En heeft Sunweb op dit moment dan betere ploeg om de klassementrenners heen dan TLJ. Of gaat alleen Sunweb zijn klassementstrein volgend jaar verbeteren en zal dat er voor TLJ niet inzitten ??

mus van de maasstad

Grappig hoe 1 verkeerd ingeschatte bocht het verschil is tussen wel of geen wereldtopper zijn.

ghostwriter

'@rahimns
Ik vind Roglic en Bennett helemaal niet zulke talentvolle klassementsrenners. Ten minste niet voor de grote rondes. Het lijkt me sterk dat één van die twee het niveau zal halen om structureel voor podiumplaatsen in grote rondes mee te kunnen strijden. Ik denk dat ze veel meer potentieel hebben als klassementsrenners voor kleine rondes en als aanvallers in grote rondes. Kruijswijk vind ik ook geen wielrenner waarvan ik verwacht dat hij structureel mee gaat doen om podiumplaatsen in de grote rondes.

Ik denk dat Sunweb een veel grotere kans maakt om goede knechten aan te trekken dan LottoNL. Zeker nu Dumoulin de Giro heeft gewonnen.

@mus van de maasstad
Ook als Kruijswijk vorig jaar de Giro had gewonnen had ik hem geen wereldtopper gevonden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zeg dat hij zonder een sterke ploeg om zich heen niet genoeg kans maakt op een top klassering om als speerpunt van de ploeg te fungeren.

Dan moeten ze dus vooral doorgaan met het nog wat verbeteren van de groep rond Kruijswijk (wat intern uitstekend mogelijk is trouwens).

Sunweb is bezig met het samenstellen van een goede ploeg voor klassementsrijders en Kruijswijk zou daar waarschijnlijk beter ondersteund worden.

Onzin, wanneer ze daar een ploeg willen bouwen die Dumoulin naar het Tour de France podium kan begeleiden, dan gaan ze nooit een ploeg rond Kruijswijk's Giro ambities bouwen die hem beter kan ondersteunen dan nu het geval is. De investering in Kruijswijk zou voor die ploeg waarschijnlijk zelfs eerder de moeite waard zijn wanneer het een rol als meesterknecht van Dumoulin zou betreffen (mocht Barguil bijvoorbeeld vertrekken).

LottoNL heeft niet het budget om zich naast het algemeen klassement van grote rondes ook op andere vlakken te richten.

Onzin. Ze hebben nu een ploeg die zich naast het algemeen klassement van de Giro ook op heel veel andere vlakken wil richten. Sprinten in combinatie met het Vlaamse voorjaar, het tijdrijden en zelfs het door jou gewenste vrijbuiten is tegenwoordig tot speerpunt bestempeld. In het geval van dat tijdrijden betreft het trouwens een investering die ook vooral in combinatie met klassementen de moeite waard is voor zo'n kleinere WT-ploeg; een ploeg met dit budget die klassementen laat voor wat ze zijn en zich met zijn klimmers buiten de klassiekers gaat richten op aanvallend koersen, zal ook de investeringen in het tijdrijden loslaten.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Vlek
1. Ik vind Kruijswijk niet goed genoeg om een gehele ploeg aan op te offeren.
2. Hoezo zou dat niet samen kunnen? Bepaalde knechten kunnen prima zowel de Giro en Tour of Tour en Vuelta rijden. Kruijswijk zou bij Sunweb perfect als kopman voor de Giro (samen met Oomen) en knecht van Dumoulin in de Tour kunnen fungeren.
3. Je zegt het goed "wil richten". Ze willen dat, inderdaad, maar op geen enkel vlak horen ze bij de betere ploegen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
TLJ heeft misschien niet 't budget maar heeft met Kruijswijk, Bennett en Roglic 3 klassementsmannen; waarbij Roglic ook nog voor ritwinst kan gaan.
Tevens hebben zij met Olivier en De Tier 2 jonge talenten, die kunnen uitgroeien tot klassementsmannen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter tot het tegendeel bewezen is geldt dat dan ook voor Oomen en Kelderman. Wilco heeft 3 jaar geleden zijn laatste goede grote ronde gereden, Sam moet dat nog doen. Natuurlijk hebben Bennett en Roglic ook nog wat te bewijzen maar die doen dus op dit moment niet voor die 2 onder. Steven had vorig jaar gewoon de Giro gewonnen als hij die ene fout had gemaakt. Dat jij die 2 van Sunweb wel talentvol vindt en Bennett en Roglic niet is puur gebaseerd op je gevoel of mening maar niet op een echte onderbouwing.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@rahimns
Het verschil is dat Kelderman en Oomen (tot nu toe) niet de speerpunten van de ploeg zijn. Bij LottoNL zouden Roglic en Bennett als dé kopmannen voor het algemeen klassement moeten fungeren terwijl ze nog nooit hebben aangetoond ook maar in de buurt van een podiumplaats te kunnen komen. Roglic heeft sowieso nog nooit in een grote ronde laten zien goed te kunnen klimmen.

@kelderfan
Olivier en De Tier hebben op mij nog geen enkel ogenblik de impressie gewekt dat ze ooit om een podiumplaats in het algemeen klassement van een grote ronde kunnen meestrijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

1. Ik vind Kruijswijk niet goed genoeg om een gehele ploeg aan op te offeren.

Ik heb hier nog wel banden liggen van de Giro's van 2015 en 2016. Blijkbaar niet aan je besteed, maar mocht je je bedenken kan ik ze opsturen..

2. Hoezo zou dat niet samen kunnen? Bepaalde knechten kunnen prima zowel de Giro en Tour of Tour en Vuelta rijden. Kruijswijk zou bij Sunweb perfect als kopman voor de Giro (samen met Oomen) en knecht van Dumoulin in de Tour kunnen fungeren.

Natuurlijk kan het samen gaan, maar dat beperkt ze dan wel in de mogelijkheden om voor pure knechten voor Dumoulin te shoppen. Ik zie echt geen enkele reden waarom Sunweb nu niet volledig voor Dumoulin zou gaan. Daarnaast maakt het feit dat het samen kan gaan, nog niet dat ze daarmee een een betere ondersteuning voor Kruijswijk voor elkaar zouden hebben.

3. Je zegt het goed “wil richten”. Ze willen dat, inderdaad, maar op geen enkel vlak horen ze bij de betere ploegen.

Tijdrijden? Rondjes van een week? Ik weet het niet. Ik weet wel dat er niets mooier is dan het overwinnen van beperkingen en binnen je mogelijkheden het hoogst haalbare na streven. De discussie is nu dan wat dat hoogst haalbare is. Wat mij betreft valt het te prijzen dat ze die lat bij het winnen van de Giro hebben gelegd en zie ik ook genoeg aanleidingen om daar in de toekomst aan verder te werken.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Sinds wanneer gaat TLJ voor een AK in de tour dit jaar?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter Dat klopt omdat hij er ook pas 1 heeft gereden en dat was in dienst van Steven. Maar zijn Wilco en Oomen nu nog geen speerpunten zijn waar hebben we het dan over. Je spreekt jezelf enorm tegen. Dus Sunweb heeft alleen Dumoulin als kopman op dit moment. Want ook Barguil moet nog steeds bewijzen podiumwaardig te zijn in een grote ronde. Beide ploegen hebben zeer talentvolle klassementsrenners en dus zou ik net zoals Sunweb gewoon doorgaan op de ingeslagen weg.

@musvandemaasstad dat weten we niet, geen idee wat de plannen zijn van of voor Roglic deze tour.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ ghostwriter

Had jij vier jaar geleden gedacht dat Dumoulin ooit een grote ronde zou winnen, met de klimcapaciteiten die hij toen had. Ik niet in ieder geval. Net zo als ik verbaasd ben hoe Roglic zich ontwikkelt dit jaar. Niemand weet waar zijn top ligt. Hij heeft nog nooit een grote ronde gereden, dus hoe kunnen we dan stellen dat hij dat niet aankan. En ook Bennett lijkt met het jaar sterker te worden. En wat Kruiswijk betreft. Ik, en ik denk velen met mij, hadden hem van tevoren hoger ingeschat dan Dumoulin. En als ploeg hoeft TLJ echt niet onder te doen voor Sunweb. En vooral de knechten van Sunweb zijn echt niet sterker dan die bij TLJ. Nadat Dumoulin (dus achteraf) de Giro had gewonnen denk ik dat hij vooral mentaal net iets sterker is dan Kruiswijk. En daarmee bedoel ik dat Dumoulin de mentale strijd met de grote heren als Nibali en Quintana durfde aan te gaan.

tendam

'@ghostwriter
Kruijswijk rijdt echt al jaren goed in de Giro, met name de laatste week. Dat is gewoon een talent van hem. Vorig jaar was iets wat ik persoonlijk wel had verwacht dat hij kon, als alles een keer goed viel. Jij ziet dit blijkbaar anders, dat is je goed recht, maar dat gezeur over rijden voor etappezeges wordt wel 'n beetje vervelend. Daar ligt de kracht van LottoNL helemaal niet, en het is een veel grotere gok dan met een jongen als Kruijswijk voor een klassement gaan. Overigens is hij ook nog eens een uitstekende aanvaller, die etappe na etappe in de ontsnapping kan zitten. Dat moet toch een renner naar je hart zijn, als je zo van ontsnappingen houdt.

1 2 ... 213 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.