Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 212 ... 440 441
S. Morgenstern

Ja, dat jij het ook een uitstekende aanvulling vond wist ik natuurlijk nog wel. ;)

Ik kan me echter ook herinneren dat er op verschillende plekken nogal wat meewarige reacties waren op het binnenhalen van iemand uit het vertrouwde netwerk. De Jongh werd/wordt dan vaak als gedroomde tegenpool gepresenteerd.

Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek kwam vooral door Kerckhofs bij de Telegraaf die de Jongh liever naar TLJ zag gaan. Volgens mij waren de reacties hier wel vrij positief ... volgens mij waren er niet eens zoveel reacties. Misschien in het nieuwstopic.

@Fanny die punten voor de bergtrui waren vandaag voor het oprapen, de rest deed er niets eens de moeite voor.

@Sepiroth dat ligt natuurlijk ook aan de koersen en de renners die je bij je hebt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Wat @rahimns zegt klopt niet, want de kopgroep heeft heel goed samengewerkt en erg hard gereden; dat 't peloton te laat kwam wisten de verslaggevers reeds vroeg vast te stellen. Derhalve is 't heel sterk van Koen Bouwman om er nog zo'n sprint uit te persen en hij heeft deze zege echt verdiend.
@rahimns
Jij zegt, dat er bij TLJ meer van 't kaliber Niermann rondlopen. Er waren rondjes bij waarin verschillende ploegleiders door 't ijs zijn gezakt.
Dus dan mag jij aangeven welke ploegleiders het net zo goed hebben gedaan.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat klopt er niet van wat ik zeg ?? ...

Merijn Zeeman heeft ook prima resultaten behaald en volgens mij was Frans Maassen samen met Grischa aanwezig in California. Maar het maakt verder ook niet zoveel uit, straks dan behaald Niermann 4 wedstrijden geen resultaat en dan wordt hij weer afgekraakt. Uiteindelijk moeten die benen van die jongens het doen en kan je van alles bedenken, als zij het niet kunnen uitvoeren of de tegenstand is te sterk houdt het ook weer op.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Wat een oppurtuun geneuzel.

S. Morgenstern

Volgens mij kenmerkten de koersen waar Niermann de ploegleider was zich hiervoor toch helemaal niet door meezitten in dit soort groepjes? Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dit de eerste keer dat hij op pad is met een selectie die het vooral van dit soort kopgroepjes moet hebben. Wat ik me qua eerdere koersen herinner zijn vooral het vroege opofferen van Gesink, Clement en Campenaerts in Catalunya en het vroege opofferen van de jonge gasten in Californië. Wat mij betreft is dat de grote (zichtbare) kwaliteit van Niermann; bekende tactieken toepassen, maar er dan wel vroeg en volledig voor gaan. Vandaag is het meezitten met twee renners daar bijvoorbeeld ook een goed voorbeeld van. Meezitten op zichzelf is namelijk iets wat we in voorgaande jaren ook genoeg hebben gezien in dit soort koersen zonder kopman of sprinter. Niermann doet wat dat betreft niets nieuws, maar doet het wel consequent en met overtuiging.

Daarnaast zou het echter ook niet verkeerd zijn om er rekening mee te houden dat een verheerlijking waarschijnlijk tot gevolg heeft dat de positieve momenten extra blijven hangen en de mindere dagen worden vergeten. Battaglin die het allemaal alleen moet doen was in de Giro bijvoorbeeld voor vele het schoolvoorbeeld van de behoudende instelling van de mannen in de auto, terwijl hij hier van Niermann in een koers zonder kopman dus ook niemand in steun kreeg. En waren we lyrisch over de ploegleider van dienst toen Roosen vorige week won na een solo van een kilometer of dertig?

Laatst gewijzigd
Chrys

Leuke statistiek. TLJ al met 13 overwinningen dit seizoen.

https://twitter.com/ammattipyoraily/status/872098536648781824

kelderfan

Quote: @rahimns; "Maar als het peloton vandaag gewoon op tijd gas geeft en het een normale sprint wordt … hebben we hier een totaal ander gesprek. Het valt allemaal nu eens de goede kant op… en dat is"
Dat is waar ik op doel. Als Koen en Alexey niet in de aanval waren gegaan hadden wij zeker een totaal ander gesprek.
Die jongens hebben 't tactisch goed gespeeld en er hard voor gereden {binnen de snelste tijd, waar de Dauphine rekening heeft gehouden}; want in die lange afdaling kon 't peloton niet meer veel goed maken.
@vlek
De meeste ploegleiders van TLJ hebben juist een behoudende tactiek. Het is niet meer per ongeluk, dat de renners olv Niermann het goed doen.
Dat Battaglin te weinig steun krijgt bij 't sprinten is een feit. Hij zit te vaak alleen en dan kan je 't vergeten met al die treintjes. {maar daarom de Zeemantrein}; Gijs Van Hoecke en Amund Grondahl Jansen zijn er om Battaglin in stelling te brengen, maar die jongens zullen al blij zijn, als zij dit rondje goed hebben gereden en goed zijn doorgekomen.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dus heeft het peloton niet op tijd gas gegeven. Ze hebben de voorsprong totaal verkeerd ingeschat. Dat veranderd toch niets aan wat ik zeg. Verder hebben verschillende ploegen met sprinters in eerste instantie de kat uit de boom gekeken en lieten het allemaal door 1 ploeg opknappen. Pas op het moment dat ze inzagen dat het fout liep zetten zij er ook een mannetje bij, maar toen was het al te laat. Ik bedoel ze komen niet een minuut te kort, het was maar 11 seconden.

S. Morgenstern

Het gaat er wat mij betreft uiteindelijk om ergens met de volle overtuiging voor te gaan en te accepteren dat het dan ook tegen kan vallen en dan ten kosten gaat van andere zaken (die dan op dit soort plekken vaak tegen je gebruikt worden). Dat kan in vele vormen worden uitgevoerd (van alles op je kopman tot aanvallen) en staat of valt niet met een van die vormen.

Dat Battaglin te weinig steun krijgt bij ’t sprinten is een feit.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik begrijp de 'behoudendheid' op dat punt (ook die van Niermann) uitstekend en vind het ook te rechtvaardigen dat dat een van de dingen is die voorrang moet geven aan andere plannen.

Laatst gewijzigd
Fanny

Rahimns
Daarom is het juist zo knap dat de kopgroep het peloton voorbleef met een voorsprong van slechts 2 minuten met nog
40 km te gaan.
Ze hebben zich vergist in de ITT capaciteiten van o.a. de jonge TLJ renners Vermeulen en winnaar Bouwman.
Daar kan ik alleen maar waardering voor hebben dat ze ondanks het jagende pelonton toch heel hard bleven doorrijden met kans op een hele mooie overwinning die niet gestolen is. Voor ons TLJ fans in elk geval een superresultaat.
Dan het zgn sprinterspeloton maar eerder de jacht in moeten zetten.

Romāns Vainšteins

Dat fout rekenen en naar elkaar kijken van sprintploegen kan wmb niet te vaak gebeuren. Het is al verrot genoeg dat tegenwoordig ook de semi-uitdagende ipv enkel biljartvlakke profielen een prooi voor de steeds beter klimmende spurters blijken te zijn.

Random wielerliefhebber

Rahimns ook als niermann minder resultaat haalt zal ik hem niet afkraken. Hij laat het team agressief koersen en durft wat op te zetten, bovendien kan hij de kracht van het team goed inschatten. Die manier van koersen is leuker om naar te kijken, TLJ rijd meer in beeld, TLJ word vaker genoemd door commentatoren en het blijkt dat er ook nog is meer gewonnen word! Onder andere ploegleiders lijkt het enigste wat gezegt is "aanklampen".

Als je vanuit TLJ vertelt op welke manier ze willen dat er gekoerst word kan er onder de huidige ploegleiders nog wel wat veranderen denk ik. Nieuwe ploegleiders lijkt me ook niet de ideale oplossing.

Edit: Maassen vind ik ook wel een goede ploegleider en Zeeman ook nog wel, Boven en Engels zijn naar mijn idee de zwakke schakels

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Haha, het lijkt wel of Niermann de rode zee uiteen heeft doen splijten vandaag.

UrbanSteel

Als het goed is is het goed en moet dat gezegd worden , dit was voortreffelijk wat naar veel meer smaakt. Lotto-Jumbo en Koen .dikke proficiat.

Borsje

'@ fanny: helemaal mee eens!

kelderfan

Ik zal er nog maar een hype inbrengen. Wagner & Tankink voor B&E en dan Wagner voor de begeleiding van de sprinttrein en Tankink als derde man bij de Grote Rondes.;)

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dit bedoel ik nou, nog niet zo lang geleden werd Boven nog gewierookt als de man die Kruijswijk bijna naar een Giro overwinning bracht en het jaar ervoor hem zo aanvallend liet koersen en nu is hij de gebeten hond en moet hij maar plaatsmaken voor Wagner en Tankink. Laten we gewoon blij zijn met de overwinningen en prestaties van de ploeg. En wie er ook op dat moment in de auto zit... gewoon prima prestatie.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

maw > zolang je maar in een geel-zwarte wagen zit ben je voor jou sowieso een toppertje.

Rahim Vlasblom
admin

'@RV als dat jou interpretatie van wat ik zeg prima hoor.... wat jij wilt

Romāns Vainšteins

Ik geef alleen maar aan dat dat nou net weer helemaal de andere kant van het spectrum is.

Wel is het volgens mij makkelijker om met een lading jonge honden naar de vuelta te trekken dan met 'Bowlingbal & de vrijbuiters' naar de tour. Mede daarom (maar om heel veel andere redenen ook nog) zou het me geen moer schelen mocht Gesink ergens halverwege afstappen in FR om zich in AK vorm, met zijn voormalige lijfwacht in de wagen naast hem, aan te treden in Spanje. Uitdagender voor iedereen.

Rahim Vlasblom
admin

'@RV ik ben gewoon niet zo van het hypen van ploegleiders. Ze zullen allemaal wel bepaalde kwaliteiten hebben. Uiteindelijk ben je ook als ploegleider afhankelijk van het materiaal, het verloop van de koers, de tegenstand, de vorm van de dag etc etc ...

Borsje

Ben ook niet van het hypen van ploegleiders. En natuurlijk heeft het peloton zich misrekend. Maar de facto zaten er wel - neem ik aan bewust - twee jonge gretige geelzwarten mee en die maken het af. Prachtig toch?

ghostwriter

Ik hoop echt dat de LottoNL ploeg zich steeds minder gaat richten op het klassement in grote rondes en steeds meer op het winnen van etappes met sprinters en aanvallers. Als ploeg met een relatief laag budget kunnen ze, volgens mij, veel meer succes behalen als ze afstappen van het idee dat hun seizoen is geslaagd als ze in grote rondes een top 10 klassering halen. LottoNL heeft gewoonweg niet het budget wat nodig is om structureel om podiumplaatsen in de grote rondes mee te kunnen doen. Hoewel Niermann natuurlijk niet degene is die zorgt dat wielrenners wedstrijden winnen is hij duidelijk wel iemand die zijn wielrenners aanvallend laat koersen. Ik hoop dat de andere ploegleiders inzien hoe veel succes dat LottoNL oplevert en dat van Niermann over zullen nemen.

S. Morgenstern

LottoNL heeft gewoonweg niet het budget wat nodig is om structureel om podiumplaatsen in de grote rondes mee te kunnen doen.

Ze hebben toch echt een renner die structureel mee kan doen om het podium in de Giro en daarnaast een ploeg die veelzijdig genoeg is om rond die ambitie ingericht te worden.

1 2 ... 212 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.