Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 211 ... 440 441
Loek de Rooij

Tja, dat krijg je met Niermann in de auto, een ploegleider van niks ;-)

Ik denk overigens wel dat een dergelijke koers goed is voor de ontwikkeling van zo'n jongen. Als hij wil groeien zal hij dit soort ritten wel moeten leren te verteren. Het is niet zo dat zijn hele seizoen uit dergelijke koersen is opgebouwd. Geen schande dat hij er nu niet meer bij was. Er werd gewoon hard gekoerst (vandaag misschien iets minder). Normaal is dat in de eerste etappes iets minder, dus het is ook niet gek dat ze hoopten te kunnen sprinten met hem. Je moet in deze koers echt geen hoge verwachtingen hebben voor de ploeg. Ga er maar vanuit dat ze voor spek en bonen mee rijden. Alle mooie resultaten die ze kunnen behalen zijn een mooie extra.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het waren ook 2 pittige etappes met veel hoogtemeters.... laat die jonge gasten maar lekker meerijden zo. Die worden van dit soort koersen zeker niet minder. Ik verwacht ook verder geen grootse dingen. Maar vandaag het TLJ zich goed laten zien en dat is ook wel weer goed. Ze hebben hier niets te verliezen.

kelderfan

Het zou niet verkeerd zijn om morgen met Bouwman e/o Tolhoek in de aanval te gaan. Tolhoek kon 't vandaag kennelijk al beter verteren.
Ja, waarom Jansen zich in zo'n zware rittenkoers moet gaan ontwikkelen, kan ik niet plaatsen. Gijs van Hoecke voelt zich al beter thuis in dit werk.

Picoo

De Tier is ziek geworden en zal niet meer van start gaan. Jammer want stond nog goed in het Klassement.

Romāns Vainšteins

Het lijkt wel alsof hiet 'de Tier' altijd gepaard te gaan met de ook op veel anderen toepasbare 'ziek' en 'jammer'

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij hing gisteren op de beklimmingen al continue achterin het peloton... jammer was wel benieuwd wat hij kon in die laatste paar etappes.

kelderfan

Jammer dat De Tier niet kan laten zien, wat er inzit. Hij leek mij een van de betere renners bergop in dit rondje van TLJ. Het is de laatste tijd wel raak met dat ziek zijn en misselijk.

robertowilco

Misschien kan Clement nog wat opschuiven met een goede tijdrit, maar ja de laatste drie etappes zijn natuurlijk niet mis, hij zal het toch allen moeten doen. Wat me gisteren op viel is dat de ploegleiderswagen van TLJ wel heel erg laat bij Bouwman konden komen, ze waren al bijna ingehaald toen konden ze pas door, zal vervelend zijn als hij pech krijgt, maar goed dat komt natuurlijk doordat TLJ achteraan in het ploegenklassement staat, maar toch zou dat niet mogen.

kelderfan

Clement is altijd wel goed in deze periode. De Dauphine heeft hij vorig seizoen goed gedaan en ook in de TdS kon hij goed uit de voeten.
Ik hoop op een uitschieter van Clement. Tolhoek en Bouwman mogen 't nu laten zien.
De Tier en Campenaerts kunnen zich nu richten op de Tour de Wallonië en de Tour de Pologne.

robertowilco

Nou zeg twee renners van TLJ in de kopgroep, koentje gaat voor de bollentrui.

kelderfan

'@Fanny
Koen Bouwman gaat met hulp van Alexey Vermeulen voor de bollentrui lijkt ´t wel. Tolhoek mag dan Clement bijstaan.

MarcelGr91

Wat een klasse van Bouwman! Gister mee, vandaag mee. Beide keren alle bergpunten pakken en dan ook nog zo duidelijk de sterkste in de sprint!

Poeksel

Niet alleen voor de bollentrui ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

poeh... wat een hele knappe overwinning dit. Echt heel sterk afgemaakt... deze Dauphine is nu al een succes voor de ploeg.

Yeez

En langzaam wordt het duidelijk dat met Niermann achter het stuur de ploeg aanvallend koerst en ook nog eens resultaten behaald! Leuk om te zien. Zou hij meegaan naar de tour?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen nee, denk eerder misschien aan de Vuelta. Of bedoel je Niermann ??

edit: denk dat je idd Niermann bedoelt :) .. dat weet ik niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat had jij toch niet verwacht van deze jongens. Gr. Niermann zal wel heel blij zijn, dat zijn jongens 't weer doen.
Het is inderdaad een mooi succes voor TLJ met hun 13e. zege en weer een WT-zege erbij.
@Fanny
Gefeliciteerd met deze mooie zege van Koentje. Zijn 1e. profzege en dat is nog een WT-zege ook.
Maar het is nu Koen Bouwman;)

S. Morgenstern

Niermann lijkt me de Vuelta op het programma te hebben, anders ben je op dit moment niet op pad met een selectie waarvan niemand naar de Tour de France gaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nee, ik ben blij verrast. Ik had zeker vooraf niet verwacht dat ze hier een etappe zouden pakken. Je hoopt op een paar leuke uitslagen en misschien nog een redelijk goed klassement van Clement. Wat ook al lastig genoeg is in dit deelnemersveld. Nu is voor de ploeg deze Dauphine al een succes en kunnen ze lekker vrijuit koersen.

kelderfan

'@vlek
Dat zal Kruijswijk toch eerst moeten goedkeuren om Gr. Niermann mee te nemen als de ploegleider van dienst in de Vuelta.
@rahimns
Je mag blij verrast zijn met deze zege. Gr. Niermann als ploegleider wordt zo een hype. Onder zijn leiding hebben de renners toch steeds goed gepresteerd.
Clement rijdt normaal gesproken altijd goed in de Dauphine. Dus morgen kan hij aan de bak in de ITT. Kan Koen ook nog een goede ITT neerzetten na deze inspanning. Van Hoecke en Jansen rijden ook nog steeds goed mee.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Ik ben vooral blij met het feit dat ik veel jonge renners stappen zie maken. Maar als het peloton vandaag gewoon op tijd gas geeft en het een normale sprint wordt ... hebben we hier een totaal ander gesprek. Het valt allemaal nu eens de goede kant op... en dat is lekker meegenomen. Ik vind Niermann een prima ploegleider maar daar heeft de ploeg er echt wel meer van. Uiteindelijk moeten die jongens het toch gewoon doen. Ik zou als ik Koen was, morgen lekker rustig (relatief dan) die tijdrit rijden en de dag erna weer in de aanval voor die bergtrui. Ik zou het gewoon proberen om daar een doel van te maken, want heeft hij te verliezen.

kelderfan

Er wordt nu al flink geschoven met renners. Bahrain Merida Pro Cycling Team heeft plannen met o.a. Landa en ook Sunweb heeft plannen voor uitbreiding en heeft bijv. Tom Dumoulin t/m 2021 vastgelegd. Wordt 't niet stilletjes tijd voor TLJ om gezien de successen in de ToC en de Dauphine nu ook wat van zich te laten horen in die zin.

S. Morgenstern

Ik zou de reacties op de eerste geruchten over het aantrekken van Niermann nog wel eens terug willen lezen. Al was het alleen al om er een paar te kunnen quoten in het nieuwsbericht van vandaag. Of eigenlijk vooral daarom natuurlijk...

Laatst gewijzigd
Fanny

Fantastische WT zege van jawel kelderfan Koen Bouwman waarin toch hard werd gereden.
Het was een perfect ploegenspel van TLJ met ploeggenoot Vermeulen en ploegleider Nierman.
Ik vind het ontzettend knap van Bouwman om 2 dagen voor de bergtrui te gaan en steeds als eerste boven te komen en dan vandaag in deze etappe waarin het peloton ondanks het harde jagen op de vluchters Bouwman ook nog de sprint wint.
Van Bouwman wist ik dat hij aardig kan klimmen en een goede tijdrit kan rijden maar of hij ook goed kon sprinten dat wist ik niet.
Maar dit was een machtige sprint van hem terwijl er toch 2 aardige sprinters bij zaten.
De etapewinning van Bouwman in deze toch erg zware Dauphine zal een enorme opsteker zijn voor de jonge renners van TLJ en voor Bouwman zijn nog jonge carrière.
Het zal een hele goede moraal geven voor de rest van deze week voor deze nog jonge ploeg van TLJ.
Ben benieuwd naar de dag van morgen waarin TLJ toch aardige tijdrijders bij zich heeft zoals Clement, Vermeulen en toch weer Bouwman als hij niet vermoeid is na deze voor hem zware dagen waarin hij steeds in de kopgroep zat en sprintte voor de bergtrui.

kelderfan

'@vlek
Je mag mij quoten hoor.
Gr. Niermann geeft een andere dimensie aan 't wielrennen; eigenlijk de TSV manier van rijden. Wat Martens keurig quote: Gr.Niermann; "If you dare and believe in yourself, you will get the reward sooner or later. #Great ride by our youngsters @koenbouwman…
Als hij toch de Vuelta gaat doen, dan mag hij die jonge garde meenemen o.l.v Kruijswijk, Clement en Bennett.

1 2 ... 211 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.