Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 216 ... 440 441
Romāns Vainšteins

Het zou ook leuk zijn mochten Grischa's mentoren een jonge hond krijgen, dat prikkelt het zorgdraagbewustzijn en betrokkenheid bij ontwikkeling.

ghostwriter

Het is jammer dat de LottoNL niet meer bij de ploegen met het hoogste budget hoort. Terpstra en Van Baarle (de twee beste klassiekerrijders van het moment) hebben beide een aflopend contract. Als LottoNL deze twee had kunnen aantrekken zouden ze een geduchte concurrent voor Quick-Step zijn geworden. Met Wynants, Terpstra, Van Emden, Leezer, Boom, Van Hoecke, Van Baarle en Roosen zouden ze namelijk een ijzersterke ploeg voor de klassiekers hebben gehad.

Jotto-Lumbo

Terpstra vind ik niet passen bij TLJ, daarnaast ook veel te duur. Met een Boom in vorm en van Baarle heb je een prachtig blok, wat ook nog kan doorgroeien. Hopelijk komt er wat budget vrij wanneer Tankink stopt. Voor mij is van Baarle echt een pre, maar misschien wil de ploeg een andere koers gaan varen en zich minder gaan richten op de klassiekers. Er zal sowieso ook nog een goede vervanger moeten komen voor van den Broeck.

Ik denk trouwens dat er ook behoorlijk wat centen zijn op gegaan aan het verlengen van Roglic.

Edit: Prioriteit is trouwens verlenging van 2 jaar van de ploeg. Dan wordt het denk ik pas interessant voor mannen als Van Baarle..

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Ik vrees dat ook Van Baarle al veel te duur is voor de ploeg. En de vraag is ook maar of hij wel weg wilt bij Cannondale (waar ik nog steeds vanuit ga dat die ploeg gewoon door zal gaan)

Jotto-Lumbo

'@ Rahimns, Jonathan Vaughters heeft laatst toch aangegeven dat Cannondale-Drapac een van de laagste budgetten heeft van de World tour?

''CEO Jonathan Vaughters says the team needs more than the $15 million per year budget they currently run on to win now against big budget teams like Team Sky and BMC Racing.''

Met mannen als Uran, Rolland, Vanmarcke, zal van Baarle daar toch ook geen topverdiener zijn? Daarnaast staat Cannondale-Drapac er niet echt om bekend dat zij hun renners veel beter maakt. Misschien dat dat een reden kan zijn voor van Baarle.

Rahim Vlasblom
admin

'@Jotto-Lumbo dat zou dan al 5 miljoen meer zijn dan Lotto-Jumbo. Geen topverdiener, maar dan toch al te duur voor TLJ.

Yeez

Mocht tankink stoppen, dan zal er ook een aardig centje vrijkomen. Net als met vd Broeck.

kelderfan

Quote:""Lotto zal misschien niet meteen Koen laten rijden, zeker niet omdat die eerste punten bijna gelijk te pakken zijn. Dus als Koen al meteen op die eerste beklimming van 3e cat de punten zal kunnen nemen zou ik het echt pure klasse vinden. Daarna zal hij zeker proberen om mee te zijn. De volgende beklimmingen voor de bergtrui liggen ruim 60km verder… het zou ook nog kunnen dat Koen het juist de komende 2 etappes rustig aan gaat doen. Etappe 7 en 8 zijn eigenlijk veel interessanter voor een ontsnapping."
Dus Lotto heeft zitten slapen. Koen heeft gelukkig niet gewacht tot de laatste etappes.
Met het vertrek van Tankink en Van den Broeck zal er zeker wat geld vrij komen om bijv. @vlek zegt Sinkeldam {trein+voorjaar} en bijv. Ben Hermans {klimtrein} te halen.

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan Lotto heeft niet zitten slapen, De Gendt pakte de punten op die eerste klim voor Koen. Morgen gaat Koen het inderdaad rustig aan doen en dan proberen het in de etappe van zaterdag weer mee te zijn. Koen heeft zeer verstandig gereden vandaag door het na de laatste klim lekker te laten lopen.

kelderfan

'@rahimns
Gelukkig heeft ook Gr.Niermann niet zitten slapen en Koen Bouwman heeft 't keurig uitgevoerd; want ja er komen nog drie zware bergetappes aan.
Ik heb 't niet kunnen volgen. Dus ik weet ook niet hoe de overige jonge honden 't hebben gedaan.

Fanny

Zeer knap en verstandig van Koen Bouwman gereden.
Hij heeft eindelijk terecht nu de bolletjestrui en heeft er hard voor moeten werken in 3 bergetappes.
Dus zeker niet gestolen.
Hier worden jonge renners zoals hij alleen maar beter van in deze voor hun zware bergetappes.
Ik heb net als RAhimns het vermoeden dat als hij goede benen heeft aanstaande zaterdag weer voor een vluchtpoging vertrekt op weg naar de Alp D Huez om weer de nodige punten binnen te halen voor de bergtrui.
Indien hij de bergtrui in deze echt zware Dauphine (men zegt de kleine TdF) pakt zou dat fantastisch zijn voor hem als jonge renner en natuurlijk ook voor de hele jonge TLJ ploeg met aan het hoofd Clement en de ploegleiders Frans Maassen en Grisha Niermann.

PS Wat ik zeer waardeer van Bouwman is dat hij vandaag ook heeft gereden voor zijn plotseling overleden geliefde clubman/clubvader/jurylid knwu van de Zwaluwen in Doetinchem die op de dag overleed dat hij won deze week.
Prachtig dat hij hieraan aandacht bestede in zijn interview voor de huldiging van zijn verdiende bolletrui van vandaag.
Hopelijk zal dat het leed van de echtgenote van de overledene enigzins verzachten.

kelderfan

'@Fanny
Dat zou wel heel mooi zijn, als hij zaterdag wederom in de aanval mag gaan, want er zijn die dag aardig wat punten onderweg te verdienen.
Hij heeft 't zeker niet gestolen en hij zal wel heel blij zijn met de Bolletjestrui. Hij zal nu Thomas de Gendt niet uit 't oog mogen verliezen.
Morgen zal wel oorlog worden tussen de tenoren. Hopelijk kan Clement zijn positie in het klassement verdedigen.

thombvb

Ik volg dit topic niet zo dus het kan zijn dat deze vraag al gesteld is. Maar weet één van jullie of Roglic in de Tour gaat voor ritzeges of toch eens kijken of hij ook een drieweekse ronde aankan?

S. Morgenstern

Het zou voor Bouwman ideaal zijn wanneer De Gendt morgen nog enigszins weet stand te houden, zodat een aanval van hem door de klassementsploegen onmogelijk wordt gemaakt. Mocht het dit weekend een man tegen man tussen De Gendt en Bouwman worden, dan wordt het nagenoeg onmogelijk om met de bergtrui naar huis te gaan. Maar sowieso al mooi dat hij bovenop zijn rit ook nog een dag of twee extra het podium op mag voor die trui. Zeker met het verhaal erbij dat hij aan de finish vertelde.

kelderfan

Dat lijkt mij voor Thomas de Gendt een lastig verhaal om Richie Porte, Alejandro Valverde, Alberto Contador en Christopher Froome van zich af te houden.
Morgen wordt 't leuk op de Mont du Chat met 14 en 15% stijging. Hopelijk gaat Thomas De Gendt zijn trui verdedigen.    

Rahim Vlasblom
admin

'@thombvb even maar voor je nagevraagd: ook Primoz gaat blijkbaar voor etappezeges, dus geen klassement voor TLJ in de tour. Waarbij hij natuurlijk nog extra focus heeft op de tijdritten.

thombvb

'@Rahims Super bedankt voor de info.

ti-raleigh

'@rahimns
Kweenie. Ergens heb ik het gevoel dat ze stiekem toch voor een AK gaan met of Roglic of Bennett. Ik vermoed dat ze de druk willen weghalen op deze manier. Niet intern, maar van de pers en niet te vergeten het gezeur van ons.

Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh misschien, dit is in ieder geval het antwoord wat ik kreeg vanuit de ploeg.

edit: zou Primoz de openingstijdrit winnen zal hij natuurlijk niet meteen het geel weer weggeven... alles hangt natuurlijk af van het verloop van die eerste week.

Laatst gewijzigd
Fanny

Indrukwekkend berichtje van Bouwman op zijn facebook.

https://m.facebook.com/koen.bouwman

kelderfan

'@Fanny
Ik doe niet aan facebook. Kun je in 't kort weergeven, wat 't berichtje inhoudt.

kelderfan

Gesink zegt in AD Quote: "Kan niet zeggen dat ik enthousiast ben over dit seizoen." Hij heeft alleen in de TDU een redelijk gevoel overgehouden en pech met z'n achterwiel in de ITT zorgde er voor, dat hij niet kort kon eindigen in 't klassement.
Quote: "Ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat zijn om met de ploeg het klassement los te laten en vol voor de ritten te gaan.”
Kweenie of dat uit eigen doos komt. 't lijkt er een beetje op, dat bij gebrek aan ondersteuning. Het zal van Roglic en/of Bennett moeten komen.

ti-raleigh

'@rahimns
Primoz is al 27. Om te ontdekken of hij een grote ronde aankan als AK-renner moeten ze niet lang meer wachten. Vandaar dat ik zelf dacht dat ze dat dit jaar in de Tour zouden doen.
Daarnaast heeft Primoz al heel lang geen wedstrijden meer gefietst en is hij, dmv trainingskampen, dus al erg lang in voorbereiding op de Tour. Zo'n lange voorberdeiding doet mij vermoeden dat hij voor het AK zal gaan.
Mocht hij inderdaad de proloog al winnen en dus het geel krijgen, hoeven ze de trui niet per se te verdedigen. Ik denk dat ze dan weer te kort komen om een sprinttrein te vormen voor Dylan. En volgens mij was Dylan toch een hoofddoel deze Tour.

Fanny

Kelderfan
Helaas lukt het mij niet om de indrukwekende tekst van Bouwmans facebook te kopieeren en hier te plakken.
Misschien kan iemand anders dat wel hier even voor je doen.

Borsje

'@ Fanny: zie artikel in De Gelderlander van 8 uur terug.

1 2 ... 216 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.