Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 236 ... 440 441
UrbanSteel

'@rahimns , dat werd ook over Kruijswijk gezegd omtrent die val in Engeland, dat hij niks mankeerde. We weten inmiddels beter. ;)

Charlie33

Ben net thuis. Lees dat Bennett ongelukje heeft gehad. Waar is meer info. Hoop dat het niet erg is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@UrbanSteel Bennett geeft zelf aan dat geen schade is en ook Roglic heeft laten zien prima in orde te zijn na zijn val.... dus we mogen er wel vanuit gaan dat het zo is.

UrbanSteel

'@rahimns , laten we het hopen, dan wacht ons een mooie Tour voor Lotto-Jumbo.

TLJCAMPS

Mijn selectie voor de TDF:
Dylan Groenwegen
Robert Gesink
George Bennett
Primoz Roglic
Tom Leezer
Robert Wagner
Timo Roosen
Lars Boom
Paul Martens

Charlie33

Lars gaat niet mee
@rahimns waar kan ik reactie bennett lezen of heb je dat via je kanalen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

https://twitter.com/georgenbennett/status/876495842605248512

via een tweet van hemzelf

Charlie33

Pff goed nieuws. Echt veel ongelukken met auto's de laatste tijd.

robertowilco

Kruijswijk heeft een heel goed RdS gereden, ook heel constant, 1 a 2 % erbij en hij had gewonnen, hij zat dicht tegen zijn top vorm aan maar net niet, jammer genoeg en als in een tijdrit van 28 km nog geen minuut verliest op Dennis heb je echt een goed tijdrit gereden.

xistnc

Delahaye heeft zich uitgeleefd met lactaat-metingen, aan de vingertopjes van George te zien.

Charlie33

Was weer een prima week. Drie overwinningen, twee tweede plaatsen en een derde plaats in eindklassement WTronde

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Komende week liggen er ook wel weer kansen. Campenaerts in België. Van Emden in NL.

horsm

Yep - alleen was de bijna-winst van Kruijswijk in de Giro natuurlijk meer waard dan alle echte overwinningen....

Witte Trui

Tourploeg zonder Boom al zeker? Sommigen zijn daar vrij stellig in. Zal Boom kunnen worden voor van Emden of Martens.

Groenwegen - Wagner - Leezer - van Emden - Roosen - Martens
Roglic - Bennett - Gesink

Yeez

'@wittetrui boom is zeker dat hij niet meegaat, stond niet op de shortlist van 14. Ik denk dat je aardig goed zit, alleen ik gok wynants voor martens. Anders zouden er teveel aanpassingen in de sprinttrein komen met Martens en Van Emden. Al zie ik persoonlijk ook liever Martens.

Blaudzun

'@sepiroth
Het palmares doet nu al niet onder ten opzichte van vorig jaar.
Vorig jaar 3 WT overwinningen, waarvan 2 grand tours. Nu 1.
Vorig jaar 4e giro, dit jaar 3x top 5 in kleinere WT koersen met daarbij 4 zeges. + Een ak in een WT wedstrijd (zij het een kleine).

Echter vind ik het nog geen succesvoller jaar dan 2016. Dat gaat afhangen van de Tour/Vuelta en andere overwinningen.
Ten opzichte van vorig jaar zijn de klassiekers minder. Met Vanmarcke scoorde TLJ daarin goed vorig jaar.
En het grote hoofddoel tot nu toe: De Giro een mislukking geweest.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Blaudzun ik vind dit jaar toch al wel succesvoller dan vorig jaar... de klassiekers waren vorig jaar dan wel beter maar daar zat ook niet echt een uitschieter tussen. Dit jaar rijden ze bijna in alle meerdaagse WT wedstrijden top 10 en zelfs winnen ze er 1. Ook in andere meerdaagse wedstrijden worden er of etappes of zelfs een klassement gewonnen. Zet daarbij het aantal WT overwinningen bij en je mag toch echt wel spreken van een succesvoller jaar dan 2016. En ik denk dat er nog een paar hele mooie bij gaan komen.

xistnc

Natuurlijk was 2016 succesvoller dan 2017 tot dusver. Met Vanmarcke structureel vooraan meedoen in de voorjaarsklassiekers inclusief podiumplaatsen en met Kruijswijk tot het laatste weekend volop in de race voor roze. Daar kunnen al die tijdritjes en top-10's in etappekoersen niet tegenop, mede omdat die succes grotendeels geboekt worden door 'exoten'.

Laatste man

Exoten? Ze rijden toch allemaal voor TLJ? Dus dat maakt natuurlijk niet uit.

Rebellin

Eens met Xistnc,
De WT-overwinningen van Roglic en Bennett leveren qua publiciteit niet zoveel op dan de roze trui van Kruijswijk en de voorjaarsklassiekers met Vanmarcke.
Wanneer die twee het in de tour goed doen kan dit rechtgezet worden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dus bennett die de toc wint is minder waard dan als Gesink m wint? Levert evenveel worldtour punten op hoor. Vanmarcke kan je ook een exoot noemen dan btw :p.

kelderfan

'@LM
Wat betreft buitenlanders heeft @xistnc natuurlijk een punt. Alleen "2017" heeft al 16 zeges opgeleverd en loopt nog steeds. Met een nog steeds groeiende Groenewegen en de goed functionerende "exoten" kan het nog een goed seizoen worden. Het voorjaar was zeker een drama en wat dat betreft, mis ik Sep nog steeds. Met Capiot en @vlek's Sinkeldam kan die trein zeker versterkt worden.

Laatste man

Een overwinning is toch een overwinning? Voor sponsors en buitenwacht wellicht belangrijk dat het een Nederlander is, niet voor de UCI punten of keiharde telling.

Capiot rijdt al tijden niet of nauwelijks wedstrijden.

Rebellin

'@Randomwielerliefhebber
Tuurlijk, wanneer een NL'er wint krijgt dat meer media aandacht. Dat willen de Lotto en Jumbo.
De voorjaarsklassiekers staan bij de NL'se veel hoger aangeschreven dan WT rondes als Catalonie en Baskenland. Daarnaast is een sympathieke belg die NL praat veel herkenbaarder voor Nederlanders dan een onbekende kiwi en een Sloveense schansspringer die toevallig hard kan fietsen. Media aandacht is nog altijd het verdienmodel van het wielrennen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maar meten we nu een succesvol jaar af aan media aandacht of gewoon aan de behaalde resultaten.

@Rebbelin vind je... is dat ooit uitgezocht. Ik vind meerdaagse wedstrijden namelijk veel intressanter dan de klassiekers. Maar dan nog waar meten we het succes dan aan af. Want we gaan toch niet zeggen dat vorig jaar nu zo'n enorm succesvol klassiek voorjaar was.

Maar natuurlijk gaan we de tour dan nog maar even afwachten, in vergelijking met vorig jaar zou een podiumplaats in een etappe daar al succesvoller zijn als de editie van 2016.

1 2 ... 236 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.