Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 247 ... 440 441
kelderfan

JvdB met pensioen na 't wielerseizoen toch; welk traject gaat hij volgen.
Lobato werd als een van de 1e. nieuwe renners gebracht door TLJ. Waarom is hij gehaald?
Hij stond zelfs op de shortlist voor de TdF.

Laatste man

Kik je erop xistnc om mensen de hele dag weg te zetten en af te zeiken? Raak je er opgewonden van?

Ga naar een dokter!

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Laatste man:
is een hobby van hem.
volgens mij raak je er zelf trouwens ook opgewonden van. :P

Poeksel

Van Hoecke (neem ik aan) lekker aan het trainen met de Belgische kampioen: https://twitter.com/KristofMeul/status/879257015712874496

Fanny

Vandaag, na een uitstekend vakantieweekje fietsen met de MTB en de racefiets in de zeer mooie fietsstreek Montferland ('s-Heerenberg-Zeddam-Beek), teruggekeerd.
Ik heb het NK de gehele week live en op de tv gezien.
De KNWU heeft er goed aan gedaan om juist hier een keer het NK te houden.
Het was een zeer afwisselend en toch wel zwaar parcours die door o.a. Knaven was uitgetekend met daarbij opgenomen de "muur van Zeddam", de Peeskesbult en de oplopende finish net buiten het historische stadje "s-Heerenberg met haar kasteel.
Ik heb deze week diverse renners en ploegleiders gesproken en allen waren vol lof hierover.
Jammer was echter dat de Eltenerberg (D) niet in het parcours was opgenomen.
Vorig jaar hadden de internationale beloften een ITT met aankomst op de steile Eltenerberg (D).
Wat mij betreft mogen ze hier wel vaker een koers organiseren in dit verrassend mooie stukje Nederland met daarbij ook de Eltenerberg (D) en het waaierstuk langs de Rijn tussen Lobith en Spijk.
Er was, vooral op zondag ondanks de lichte regen, langs het parcours zeer veel publiek (Zeddam, Peeskesbult en start/finish in s-Heerenberg).
Ook woensdag tijdens de ITT was het druk. De wielersport leeft hier toch nog wel na het WK veldrijden in Zeddam (2006).

Het NK had wat mij betreft een bizar einde.
Ik vond het als TLJ fan mooi dat Bouwman, Gesink en Lindeman in de vroeg ontstane kopgroep met daarbij ook Roompot en Sunweb rennerszaten.
Ongeloof was er wel bij mij dat de gehele Roompotploeg bijna de gehele koers vanaf het begin vol achter de kopgroep aanging met daarbij hun eigen renners. Waarom ?.
Vooral rittenkaper voor de TdF Gesink en de aanvalslustige renner Bouwman reden erg sterk in de kopgroep.
Van de jonge Bouwman vond ik dat verrassend na zijn uitstekend slopend verreden Dauphiné en zijn sterke ITT van woensdag met zijn 5e plaats 1 sec achter van Emden.
Gisteren zat Bouwman weer in de sterke kopgroep die het ruim 200km volhield op dit lastige zware en lange parcours van ruim 230km.
Hij haalde op het eind Lindeman nog een keer op maar Lindeman kon het even later toch niet volhouden en zakte er vervolgens doorheen.
Ook pakte hij met regelmaat renners terug die uit de kopgroep wilde demarreren.
Het was mooi geweest als de kopgroep, met op het laatst nog 6-10 renners met daarbij Gesink en Bouwman, het tot het einde had volgehouden.
Ik had graag geweten wie de snelste sprinter was geweest van TLJ in de oplopende sprint naar de finish, Bouwman of Gesink.
Na het terugpakken van de kopgroep deden de overgebleven renners van TLJ het goed door het overgebleven peloton bijeen te houden en elke demarrage van de andere ploegen te elimineren.
Vooral van Emden en in eerste instantie Boom deden dat goed.
Volgens afspraak had iedereen een vrije rol tot ongeveer 5km voor de finish.
Daarna zou men vol voor sprinter Groenewegen gaan.
Iedereen was hier mee bezig totdat Boom ineens net binnen de 1 km in de aanval vertrok.
Dit was helemaal niet volgens de afspraak en dat verraste iedereen binnen de TLJ ploeg incl. de ploegleiders.
Boom reed nmm puur egoïstisch voor zichzelf en negeerde dus de afspraken die hierover gemaakt waren.
Groenewegen was achter het podium hier zeer boos over en zei dat op niet misverstane wijze (echter niet voor de camera's).
Ik vond dat Boom en Leezer de sprint hadden moeten aantrekken voor Groenewegen ook al was het voor Groenewegen een moeilijk oplopende sprint na een ruim 230km slopend parcours.
Maar dat gold bv ook voor Wippert die hij normaal gesproken wel aankan.
Er zal in de bus hierover nog wel lang nagepraat zijn.
Ook manager Plugge die ook op woensdag en zondag aanwezig was zal hier een wrange nasmaak over hebben want hij wilde graag ivm de sponsorbelangen starten in de TdF met de rood-wit-blauwe-trui.
Hij zal denk ik Boom nog wel even over zijn egoïstische actie hebben aangesproken omdat hij niet dacht aan het teambelang.
Dus al met al een mooie (vakantie)week NK met een bizar einde.
Op naar de TdF waar ik toch het e.e.a. verwacht van de hier gretig gestarte rittenkaper Gesink.
Groenewegen kan zijn nare smaak over het niet gewonnen NK wegspoelen met een sprintoverwinning in de TdF.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ fanny:
ff lekker alles van je afschrijven?

leuke omgeving hoor, maar ik vond het parcours toch te weinig selectief. dat het een eindsprint werd, zegt volgens mij genoeg.

verder ben ik het niet met je eens, ook als Boom zijn aanval niet had geplaatst zou Groenewegen tekort gekomen zijn. en dat de aanval van Boom tegen de afspraken was heb ik nergens bevestigd gezien. dat Groenewegen net na de finish zeer teleurgesteld wat dingen heeft geroepen, zal best, maar conclusies kunnen we daar niet uit trekken, lijkt me.

een sprintoverwinning voor Groenewegen in de Tour lijkt me teveel gevraagd, maar je weet ooit nooit.

Klootje Kriekeljon

Dan moet je interview met Groenewegen bekijken 8.6. Volgens hem tegen de afspraak in.

kelderfan

'@Poeksel
Dat is Gijs Van Hoecke met zijn trainingsmaatjes met o.a. Oliver Naesen met trui.
@Fanny
Een leuke informatieve bijdrage en ik ben blij met je bijdrage over 't NK.
Bouwman heeft echt stappen gemaakt en het is maar goed, dat Lindeman niet mee gaat naar de TdF.
Volgend jaar moet Kruijswijk voor zijn Giro maar eens een beroep doen op de nieuwe generatie renners.
Want Koen Bouwman, Floris De Tier {die reed ook sterk in 't BK} en Daan Olivier kloppen aan de deur.

Klootje Kriekeljon

Overigens heb ik zowel Groenewegen als Gesink in een interview gisteren zien vertellen dat ze misschien een mannetje in de sprint misten. Groenewegen verwees daar direct mee naar Lars Boom en Gesink hield het netjes maar leek daar ook iets mee te bedoelen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat leek mij ook uit de beelden op te maken. Waarom zat eigenlijk Timo Roosen niet bij Groenewegen in de laatste km's.

Fanny

'@8.6
Quote: ff lekker alles van je afschrijven?
Ja, wat is daar dan tegen ?
Ik wilde gewoon even een (leuk) verslagje maken over het NK met TLJ die ik als TLJ fan live beleefd heb en dat zou jij ook eens keer moeten doen over een koers ipv van die quote want ik neem aan dat het negatief bedoeld is.

Het parcours was nmm wel selectief genoeg (zie bv bij de dames).
Heb het ook zelf gezien en ervaren.
Zelfs winnaar Sinkeldam vond het een zwaar slopend en lang parkoers.
Ook menig ander renner die ik na de koers bij o.a. de TLJ bus gesproken heb vonden het een pittig parcours en zoals altijd de renners maken de koers.
Ook als de koers in Limburg wordt gehouden waar meer heuvels zijn kan het gewoon een pelotonsprint worden.
Gisteren waren het 37 renners die binnen de 3 seconden en 50 renners in totaal die binnen 1 minuut zaten waarbij er slechts 82 renners gefinisht zijn van de in eerste instantie 135 opgegeven renners (KNWU). Een grote groep kwam pas na bijna 13 minuten binnen.

@klootje kriekeljon
Quote: Dan moet je interview met Groenewegen bekijken 8.6. Volgens hem tegen de afspraak in.

Ben ik geheel met je eens !

Misschien dat Boom ook niet is meegenomen naar de TdF omdat hij soms niet denkt en het doet in het teambelang (afspraken nakomen) wat gisteren is bevestigd.
Groenewegen zal hem dan ook in het vervolg waarschijnlijk niet meer in zijn sprinttrein willen hebben als hij er al inzat.
Vandaag krabbelde Boom overigens over zijn actie al weer terug in de Telegraaf.
Dus misschien is alles nu weer gladgestreken bij TlJ renners en haar staf.

Fanny

'@Klootje kriekeljon
Quote: Overigens heb ik zowel Groenewegen als Gesink in een interview gisteren zien vertellen dat ze misschien een mannetje in de sprint misten. Groenewegen verwees daar direct mee naar Lars Boom en Gesink hield het netjes maar leek daar ook iets mee te bedoelen.

Inderdaad.

@kelderfan
Quote: Dat leek mij ook uit de beelden op te maken. Waarom zat eigenlijk Timo Roosen niet bij Groenewegen in de laatste km’s.

Moet de video van gisteren nog even terugkijken.
Misschien was er wat aan de hand met Roosen of zijn fiets of hij zat er misschien doorheen.
Kan gebeuren na z'n lang slopend parkoers van ruim 230km.
Des reden te meer als Roosen er niet meer bijzat dat Boom met Leezer de sprint hadden moeten aantrekken voor Groenewegen.

Keizer en Lindeman overigens niet gefinisht.
Keizer was dacht ik gevallen maar weet dit niet zeker.

Klootje Kriekeljon

Boom is wel het type renner dat de knuppel in het hoenderhok durft te gooien. Dat is iets dat past bij een echte kopman en in principe een goede eigenschap, als je het op zijn tijd eens afmaakt. Doe je dat niet dan wekt het vooral veel ergernis en onbegrip op. Maar zelfs dan nog is Boom het type die zich daar volgens mij weinig druk over maakt en 2 dagen later uit kan halen.

Helaas veel te weinig, met zijn talent.

kelderfan

Lars Boom is een verhaal apart. Ik heb bij 't aantrekken van Boom al geroepen, dat hij niet in de buurt komt van Sep. Dat was gewoon een aderlating voor TLJ. Ik hoop echt, dat TLJ Dylan Van Baarle als kopman gaat halen, als de geldboom niet dwars zit. Het zal wel een probleem zijn, omdat Cannondale hem niet zomaar laat gaan.

Fanny

Ook irritatie bij Roompot door stalorders !

http://www.gelderlander.nl/sport-de-vallei/roompot-duo-kansloos-door-teamorders~a092c7e69/

Jammer dat daardoor de kopgroep met 3 goede aanvallende TLJ renners uiteindelijk werd teruggehaald.
TLJ had hierin wel het vertrouwen gezien onderstaande berichten en de renners van TLJ in de kopgroep mochten hun eigen gang gaan.

http://www.cyclingonline.nl/artikel/12472_bouwman_wil_nk_nog_wel_keer_in_montferland.html

http://www.gelderlander.nl/sport-achterhoek/gemengde-gevoelens-gesink-en-bouwman-kwamen-voor-een-ding~a216a269/

robertowilco

Afspraak of niet, Groenwegen had hier nooit gewonnen. Bij Sun- web had men in de smiezen dat Groenwegen in de ener laatste ronde het moeilijk had, toen hebben ze de kaart Sinkeldam gespeeld. Dat Boom, die zich sterk voelde dan weg springt doet er niet toe, je kon ook zien dat Leezer ff op kop kwam van het peloton, vindt dat niet slim, Groenewegen geeft ook gewoon toe dat hij niet sterk genoeg was, na de finish gooi je altijd de frustraties en teleurstelling eruit, wat later moet je de realiteit onder ogen zien, en dat kan niemand beter als de nuchtere Groenewegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog maar eens een interview met Robert Gesink en zijn plannen voor de Tour

kelderfan

'@rahimns
Bedankt voor de link.
Gelukkig heeft Gesink in de gaten, dat er een pak renners zijn, die 't zelfde willen in de TdF. Hij begrijpt ook, dat het aanvallen een stuk lastiger wordt in de TdF om zijn plan na te jagen; want in die weinige bergritten, willen de klassementsmannen misschien wel 't verschil maken.
Derhalve is ritwinst in de TdF een lastige opgave voor TLJ. Ik denk zelf dat Van Emden en Roglic de mannen zullen zijn, die gaan verrassen.

Klootje Kriekeljon

Robertowilco je voegt de 2 samen alsof het een het andere goedpraat. Groenewegen had niet de benen om te winnen, bleek achteraf. Maar het plan was wel om het te proberen. Boom kon op alle momenten in koers wegspringen en voor eigen kans gaan lijkt me, behalve wat ie nu deed.

Maar goed, kans verkeken. Geen ramp joh.

Fanny

Vandaag de "papieren versie" van de Gelderlander met extra pagina's over het NK meegenomen vanaf het vakantieadres in Montferland naar huis.
Hierin stond een mooi verhaal van Gesink hoe hij het NK heeft beleeft en gereden als voormalig Achterhoeker.
Hij had gisteren tijdens de wegwedstrijd een super goede dag gehad.
Gesink wil als rittenkaper nu in hele goede conditie de TdF gaat rijden met als ultieme doel een ritzege.
Ook stond er nog een stukje in over eveneens Achterhoeker Bouwman hoe hij zijn NK wegkoers had beleeft en gereden.
Daarnaast was er ook nog nieuws over hem.
Op de vraag wat zijn programma was antwoordde hij dat hij in juli eerst 3 weken op hoogtestage gaat in Oostenrijk.
Daarna zal hij eind juli de WT Ronde van Polen gaan rijden.
In augustus hoopt hij net als vorig jaar weer de Vuelta te mogen rijden.
Hij zou alvast in de voorselectie zitten van de Vuelta.
Weet iemand hoe groot die voorselectie is voor een grote ronde zoals bv de Vuelta ?

Charlie33

'@fanny, die voorselectie van de Vuelta bestaat vaak uit 4,5 man die vrijwel zeker gaan. De rest vult zich gedurende het jaar aan op basis van prestaties, blessures en ander programma/ doelen. Als de kopman, bijv Steven in de Giro, duidelijke doelen heeft op eindwinst staat het team vaak al voor n groter gedeelte vast.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Toch ff reageren op het interview van Gesink, toch blijf ik het raar vinden als hij zegt in de eerste week proberen zoveel als mogelijk tijd te verliezen, raar om dat uit de mond van Gesink te horen, ik denk dat hij het niet meer op kan brengen om drie weken elke dag geconcentreerd en onder stress te rijden. Ik zou Gesink één vraag willen stellen, wat had hij gedaan als hij die rit naar de Ausbisque niet had gewonnen, ja het is als maar vraag en doet er eigenlijk niet toe, maar ja. En stel Roglic staat goed in het AK, zal hij dan niet in dienst moeten rijden van Roglic in de berg etappes, je weet nooit hoe de koers loopt.

kelderfan

'@Charlie33
Leuk maar hoe kom aan 4,5 man. Ik reken op Kruijswijk met Lars Boom, Stef Clement, Koen Bouwman, Robert Gesink, Bert-Jan Lindeman, Juan Lobato, Alexey Vermeulen en Tankink/Van Hoecke/
Blessures kunnen altijd wijzigingen opleveren. Prestaties worden niet altijd meegewogen heeft de Giro laten zien.
Doel moet wel bekend zijn, want Kruijswijk gaat voor 't klassement. Blijft over de uitvoering, die niet altijd goed gaat.;)
@Fanny
De shortlist zal @rahimns wel leveren, denk ik zo.

BenderBeach

Ik zat zomaar eens te bekijken wat voor team TLJ op de been kan brengen als er een Nederlandse klimploeg samengesteld zou (btje dagdromen) moeten worden.... en toen bedacht mij die eens te vergelijken met Sunweb. Daar kwam dan het volgende rijtje uit. Welk team vinden jullie sterker: LottoNL of Sunweb? En dan niet alleen kijken maar de kopman(nen) maar ook (juist) naar de krachtsverhoudingen plek 7,8 en 9.

Remember: Just for Fun!

Ned Klim ploeg TLJ:

Steven Kruijswijk
Robert Gesink
Koen Bouwman
Stef Clement
Antwan Tolhoek
Martijn Keizer
Bram Tankink
Twan Castelijns
Daan Olivier

Ned Klim Ploeg Sunweb:

Tom Dumoulin
Wilco Kelderman
Sam Oomen
Laurens ten Dam
Marc Goos
Mike Teunissen
Albert Timmer
Lennart Hofstede
Ramon Sinkeldam
 

kelderfan

'@BB
Lijkt mij dat Sunweb in de Nederlandse versie 't beste uit de bus komt.
Dumoulin t.ov. Kruijswijk
Kelderman t.ov. Gesink
Oomen t.ov. Olivier
Ten Dam t.ov.; Clement
Hofstede t.ov. Bouwman
Sinkeldam t.ov.Tolhoek
Teunissen t.ov. Lindeman
Goos t.ov. Keizer
Timmer t.ov. Tankink

Laatst gewijzigd
1 2 ... 247 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.