Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 248 ... 440 441
Wielerfan1987

Lachen,

Goos mag je nog niet mee rekenen aangezien hij nog bij de beloftenploeg van Sunweb rijd.

Overigens is het daarnaast nog maar de vraag of Hofstede beter is als Bouwman bergop aangezien we daarvan nog maar bar weinig vergelijkingsmateriaal hebben.

En Sinkeldam beter dan Tolhoek?
En Timmer beter dan Tankink?? Laat me niet lachen.......

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik mis dan Lindeman in het rijtje ... lijkt mij toch een betere klimmer dan Castelijns. Maar ik zou dan toch ook echt een vergelijking willen maken wie van de 2 ploegen echt de beste klimtrein kan opstellen. Benieuwd welke van de 2 ploegen dan wint.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Sephiroth
In mijn opstelling bedoelde ik t.o.v. en @BB had 't over de Nederlandse klimploeg; dat dekt de lading niet.
@rahimns
Jouw suggestie lijkt mij niet verkeerd en ja Lindeman hoort daar ook bij.
@Wielerfan1987
Waarom lachen?
Want @BB vraagt 't toch beleefd. Dat Goos in de opstelling staat lijkt mij gezien zijn rijden bij 't NK een kwestie van tijd.
En wie zegt dat Sinkeldam beter is dan Tolhoek en Timmer beter is dan Tankelectric.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan op basis van wat denk jij dat Goos weer op WT niveau zal zijn te bewonderen. En op dit moment rijdt hij niet bij Sunweb (WT) dus is het raar dat hij erbij staat.

En dat we hier serieus over discussiëren... Het is echt komkommertijd. Dat wordt nog een lange week ;)

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Het probleem wat Plugge zal krijgen is dat Sunweb met Dumoulin, Kelderman en Oomen de drie meest talentvolle Nederlandse klassementsrenners in huis heeft. De komende jaren zullen de Sunweb klassementsrenners waarschijnlijk veel meer belangstelling krijgen in de grote rondes. Dat maakt het veel moeilijker voor Plugge om sponsoren voor de ploeg te vinden. Ik hoop dan ook enorm dat het de ploeg lukt om dit jaar minstens één van de Nederlandse toppers wiens contracten aflopen (Terpstra, Slagter, Van Baarle en Van Poppel) aan te trekken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter waarom, zolang daar een sponsor is en zij op een Duitse licentie blijven rijden is er toch geen probleem... voorlopig kunnen mannen als Kruijswijk, Gesink en Groenewegen als Nederlandse boegbeelden nog wel even mee.

Klootje Kriekeljon

Rahimns, meer augurkentijd toch? Er is zat nieuws en we zitten midden in het seizoen. 😉

ghostwriter

'@rahimns
Hoezo? Ik denk niet dat de Nederlandse media minder aandacht aan Sunweb zal besteden omdat ze op een Duitse licentie rijden. In ieder geval niet als de Nederlandse klassementsrenners van Sunweb het beter doen dan de Nederlandse klassementsrenners van LottoNL. Gesink zal veel aandacht krijgen wanneer hij in de aanval gaat maar Kruijswijk zal relatief minder aandacht krijgen in de grote rondes waarin Nederlandse klassementsrenners van Sunweb het beter doen. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in aandacht dat Kruijswijk dit keer kreeg ten opzicht van de aandacht die hij in 2015 kreeg.

Groenewegen is geen klassementsrenner en ik begrijp dus niet helemaal waarom je hem opnoemt. Zoals ik al eerder zei denk ik dat als LottoNL wil concurreren met Sunweb qua aandacht van de Nederlandse media ze in de grote rondes waarin Sunweb met Dumoulin en/of Kelderman meedoet zich beter kunnen richten op het winnen van etappes. Hopelijk voor LottoNL zullen Dumoulin en Kelderman volgend seizoen de Tour de France rijden zodat Kruijswijk in de Giro (en misschien ook Vuelta) de beste Nederlandse klassementsrenner is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter maar dan ga jij er dus gemakshalve dus vooraf vanuit dat Kruijswijk het slechter gaat doen dat Kelderman, Oomen of zelfs Dumoulin in de grote rondes. Verder gaat het sponsoren echt niet alleen om de Nederlandse namen in een team. Anders zou Lotto-Jumbo wel met alleen maar Nederlanders rijden. Dus ook de prestaties van Bennett en Roglic zullen zeker meespelen zolang ze maar met de naam van de Nederlandse sponsoren rijden. Ik ben echt niet zo bang dat Nederlandse sponsoren niet in dit team zouden willen stappen vanwege Sunweb.

En verder gaat het voor sponsoren echt niet alleen om klassementsrijders. Ook een Nederlandse sprinter die 10 tot 15 overwinningen per jaar kan pakken is interessant voor sponsoren. En ook nu krijgt Lotto-Jumbo genoeg aandacht in de media ondanks de prestatie van Dumoulin in de Giro.

En zolang Sunweb aan de ploeg van Dumoulin vastzit is er toch geen probleem. Sponsoren die echt in de wielersport willen stappen gaan volgend jaar echt niet tegen Plugge zeggen, nee liever nu niet... we wachten nog liever nog eventueel 4 jaar totdat het contract met Sunweb afloopt.

kelderfan

'@rahimns
Quote:"En verder gaat het voor sponsoren echt niet alleen om klassementsrijders. Ook een Nederlandse sprinter die 10 tot 15 overwinningen per jaar kan pakken is interessant voor sponsoren."
Als die sprinter 't op WT-niveau gaat doen ja. Gesink in zijn goede jaren als AK kopman zorgde m.i. voor veel meer media aandacht. Kijk maar naar de Giro dit jaar met Dumoulin en vorig jaar met een goede Kruijswijk. Daarvoor blijf je aan de buis gekluisterd.

BenderBeach

Mooi hoe de discussie evolueert :) Het was ook maar gewoon hardop spielerei van mij. Maar wel leuk over na te denken zo vlak voor de Tour (in de augurkentijd).

kelderfan

Ja dat is zeker mooi dat 't wielrennen in de augurkentijd is beland. Heb je nog meer van die gedachtenspinsels.
Uit 't kamp TLJ hoor je even niets. Die hebben 't druk met de voorbereidingen hoogtestage/trainingscamp in Oostenrijk en die "kermiskoers" in Frankrijk oei wat zeg nu weer; het moet zijn de Tour de France natuurlijk.;)
Wie gaan er mee op die trainingsmaand in Oostenrijk.
Wagner heeft een mooie plek gevonden om hoogtemeters te oefenen in de Harz "De Brocken"

robertowilco

Ik vind het zelf leuker als TLJ een renner heeft die voor het AK gaat, al is het om plaats 5 t/m 10, je zit in berg etappes toch altijd op het puntje van de stoel of hij er nog bij zit. Je wint in de Tour niet zo makkelijk een bergetappe als in de Vuelta, er zijn wel meerdere renners als Gesink die voor een etappe zege gaan en vooral in de bergen zie je altijd dezelfde renners, zoals Rolland en De Gendt. Als Gesink nou geen etappe wint mag je zijn seizoen toch als niet geslaagd beschouwen, of zie ik dat te zwart. Eigenlijk moeten dit de sterkste jaren voor Gesink zijn, begin 30. Ik hoop dat het hem lukt een etappe te winnen, maar dan moet op zo'n dag alles meezitten.

Rebellin

Het moge duidelijk zijn dat Sunweb Lotto-Jumbo is gepasseerd op zowel de klassiekers als het algemeen klassement. En dat neemt zeker te weten aandacht weg bij Team Lotto NL Jumbo. Dat valt moeilijk te ontkennen. Waar ze normaal gesproken een alleenrecht hadden op de NOS, zal dit nu gedeeld moeten worden en zijn ze automatisch minder waard voor de sponsor.

Dat zullen ze in de Tour de France moeten recht gaan trekken. Dylan/Robert/Primoz zullen de hete kolen uit het vuur moeten gaan halen!

gardeyn

En op hoeveel pagina's zit het Sunweb topic?

De haat-liefde verhouding met Rabo/Blanco/Belkin/LottNL zit diep hoor! In de media en bij volgers.

UrbanSteel

'@gardeyn

Maak dat lijstje maar wat langer , hieronder alle namen van ploegen die op/onder deze licentie hebben gereden of rijden.
Kwantum Hallen-Yoko 1984-1986
Superconfex-Yoko 1987-1989
Buckler 1990-1992
WordPerfect 1993- 1994
Novel 1995
Rabobank 1996-2012
Blanco Procycling 2013-29/6/2013
Belkin Pro Cycling Team 29-6-2013 – 2014
Team LottoNL-Jumbo 2015-????

Rawolf

Nu is tlj erg goed in rondjes van een week, dat kan sunweb niet zeggen. Ik ben ook van mening dat qua klassement tlj beter is. Kruijswijk, gesink, bennet en roglic, nu nog alleen in de weekse rondjes. Bij sunweb heb je dumoulin maar meer ook niet. Wanneer hebben barguil en kelderman een goed klassement gereden? Goede renners maar voor een eindklassment in een grote ronde?

In de toekomst denk ik dat bennet en roglic hogere eindklasseringen gaan halen

xistnc

Parate kennis, US? ;)

UrbanSteel

'@xistnc

Met mijn geheugen en wiki samen kom ik er wel. ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor wie er nog in geïnteresseerd is, de ploegleiders van dienst in de Tour:

Nico Verhoeven
Frans Maassen
Jan Boven

Het zal zeker niet het ideale rijtje zijn voor velen, maar je zal het er mee moeten doen ;)

Rebellin

'@rahimns

Ik zou inderdaad liever Grischa zien. Met Nico is het meestal huilen geblazen.

kelderfan

'@rahimns
Frans Maassen is ok hoor en Nico Verhoeven moet er wel bij zijn natuurlijk; alleen Jan Boven vind ik wat minder.
Maar goed de renners zijn belangrijker. Toch bedankt voor 't delen.
@random
Je vergeet {parate kennis} Sam Oomen.

kelderfan

Daan Oliver heeft een leuk verhaal met "From the Swiss Alps to the Low Lands" {zie TLJ-site}
Hij maakt mooie stappen met de tijdrit en het bergwerk. Dat wordt een renner om in de gaten te houden.
Wat wordt zijn verdere traject. Wordt dat Polen met Bouwman of wordt dat Wallonie met De Tier en daarna San Sebastian.

xistnc

In ieder geval iets steviger dan het troosteloze trio Engels, De Haan, Boven, waarmee Kruijswijk geacht werd om de Italiaanse oorlog te winnen. Ik zie ze nog naast elkaar staan langs het plein in Alghero, Steven op gepaste afstand in gedachten verzonken. We weten inmiddels waarom. Nee, dan toch liever Nico hophop Verhoeven en Fransje Maassen.

Boven wellicht een deel? Jantje, kom maar efkes wisselen...

Jopie

Toch eigenlijk ongelooflijk dat een professioneel wielerteam als Lotto-Jumbo bijna louter, en ja ik chargeer nu, uit nietszeggende en inspiratieloze ploegleiders bestaat. Er is toch geen renner die geprikkeld en geïnspireerd wordt door Engels, Boven of Verhoeven. Ik heb deze drie echt nog nooit, en nu chargeer ik niet, op enigszins zinnige, inspirerende en pakkende teksten kunnen betrappen. Van Maassen ben ik ook niet echt onder de indruk maar die kan er nog enigszins mee door. Het is toch pure armoede dat dit de ploegleiders zijn in de grootste wielerkoers ter wereld.

1 2 ... 248 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.