Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 249 ... 440 441
Romāns Vainšteins

Er zal vast wel iets van waar zijn maar dat gejammer op die ploegleiders van LTJ altijd,.. Lucht dat op of zo ?

Jopie

Nee hoor, het is gewoon enigszins opmerkelijk en pijnlijk om te constateren dat een wielerploeg waar miljoenen in om gaan en waar ze, naar hun eigen zeggen, op alle details letten en focussen blijkbaar niet in staat is om capabele ploegleiders aan te stellen.

Rebellin

Dit

" Toch eigenlijk ongelooflijk dat een professioneel wielerteam als Lotto-Jumbo bijna louter, en ja ik chargeer nu, uit nietszeggende en inspiratieloze ploegleiders bestaat. Er is toch geen renner die geprikkeld en geïnspireerd wordt door Engels, Boven of Verhoeven. Ik heb deze drie echt nog nooit, en nu chargeer ik niet, op enigszins zinnige, inspirerende en pakkende teksten kunnen betrappen. Van Maassen ben ik ook niet echt onder de indruk maar die kan er nog enigszins mee door. Het is toch pure armoede dat dit de ploegleiders zijn in de grootste wielerkoers ter wereld."

xistnc

Of ze capabel zijn, kunnen wij niet beoordelen achter ons toetsenbord. Zo capabel is iedereen hopelijk, qua inschatting van de eigen mogelijkheden tot beoordelen.

We kunnen hooguit wat vinden over hoe ze op ons overkomen. Niks meer en niks minder.

Franco Bitossi

Ploegleiders: ik heb al eerder de term gebruikt 'de uitstraling van een theelichtje'.

Jopie

Tuurlijk kunnen wij dit niet 100% beoordelen inderdaad, maar met de koers volgen en interviews met renners en de desbetreffende ploegleiders lezen en luisteren en bovendien ook nog via een incidentele blik in de teambus en de ploegleiderswagen kan ieder voor zich in mijn ogen best een redelijk, maar vanzelfsprekend niet volledig, oordeel geven.

simplex

Ach, blijft de beoordeling van de TLJ (en vorige) voor ons hier achter het scherm niet voor belangrijkste deel afhankelijk van de resultaten. En is daarom Niermann daarom nu bij velen hier de nieuwe oranje/gele "Rabo" god.
De alom geprezen Peter Post moest het in 1977 in de Tour die Kuiper niet kon winnen ook nog leren.

robertowilco

'@xistnc
Daar heb je gelijk in, maar hoe ze overkomen bij het publiek en zeker op tv, kan ik echt niet zeggen hier druipt het enthousiasme vanaf, totaal geen beleving, ook in het commentaar geven op een wedstrijd, als ze nou winnen of verliezen, geen emoties . Hoe komt dat bij de renners over vraag ik me af, bij een voor bespreking. Daar val je toch bij in slaap. Je moet toch inspirerend overkomen en erin geloven, maar het ligt er aan op welke manier je dat overbrengt op de renners.

ti-raleigh

Effe iets, maar niet helemaal off-topic. Welke Nederlanders waren of zijn goeie ploegleiders dan ?
Als ze voor de camera staan houden ze zich allemaal op de vlakte, zeggen nooit iets spectaculairs. Knaven niet, De Jongh niet, Hofman niet. En topwielrenners als Kuiper en Zoetemelk hadden als ploegleider ook niet bepaald het charisma.
De enigen die dat wel hadden en ook resultaten behaalden waren Post en Raas, verder kom ik niet.
Dus uitstraling zegt niet alles.

Fanny

'@Jopie
Quote: Toch eigenlijk ongelooflijk dat een professioneel wielerteam als Lotto-Jumbo bijna louter, en ja ik chargeer nu, uit nietszeggende en inspiratieloze ploegleiders bestaat. Er is toch geen renner die geprikkeld en geïnspireerd wordt door Engels, Boven of Verhoeven. Ik heb deze drie echt nog nooit, en nu chargeer ik niet, op enigszins zinnige, inspirerende en pakkende teksten kunnen betrappen. Van Maassen ben ik ook niet echt onder de indruk maar die kan er nog enigszins mee door. Het is toch pure armoede dat dit de ploegleiders zijn in de grootste wielerkoers ter wereld.

Afgeven op de ploegleiders achter de PC is lekker makkelijk.
Geef dan ook even 4 andere namen die dan volgens jou de TLJ ploegleiders zouden moeten zijn in de grootste wielerkoers ter wereld.
En dan niet de Nederlandse ploegleiders noemen die nu onder contract staan bij andere WT teams.
Benieuwd welke dat dan volgens jou moeten zijn.

Laatste man

Niermann is de nieuwe Verhoeven. Frisse start, goed met beloften, resultaten worden alleen gezien en na 1 of 2 jaar is hij ook een middelmatige slappe ploegleider volgens dezelfde mensen.

Ik neem aan dat Merijn Zeeman wel in de buurt is? Trekt veel op met Groenewegen en die mannen.

Jopie

'@Fanny

Dit is natuurlijk een vrij achterlijke vraag die je stelt, geef jij mij dan 4 namen van potentiële aankopen voor Lotto-Jumbo, maarrrrrrrr dat mogen nu nog geen wielrenners zijn, benieuwd hoe ver jij dan komt.

Verder is het wel opmerkelijk dat als je een probleem constateert "van achter je pc", je dan ook op de een of andere manier verplicht bent of wordt om met een oplossing te komen. Zoals meerdere hier al aangaven kan ieder voor zich best een(subjectief doch niet volledig) oordeel vellen over de huidige ploegleiders. Om vervolgens andere alternatieven te vinden die nog nergens anders onder contract staan is voor ons achter onze pc natuurlijk volstrekt onmogelijk aangezien we op zulke eventuele namen totaal geen zicht hebben waardoor je wat losse flodders krijgt die genoemd gaan worden. Het is juist de taak van de leiding van Lotto-Jumbo om goede ploegleiders aan te stellen en deze op zijn tijd te evalueren en dan vervolgens eventueel te vervangen. Dan mogen wij deze vervolgens best van achter onze pc beoordelen.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@jopie
Het is vooral discutabel dat je denkt met je inschatting op afstand in de buurt te komen van '100%'.

Rebellin

"Geef dan ook even 4 andere namen die dan volgens jou de TLJ ploegleiders zouden moeten zijn in de grootste wielerkoers ter wereld."

Voor mijn part zet je Frans Adelaar in die auto, of de 3JS. Maar die Nico Verhoeven en zijn adjudanten, dat kan bijna niet slechter. Ze presteren het zelfs om met het NK de boel te vernaggelen omdat ze geen gezag hebben over Lars Boom. Dat zegt genoeg.

Ik heb het idee dat Nico Verhoeven daar op de troon zit, compleet faalt, maar iedereen die daar commentaar op heeft gewoon wordt weggebonjourd. Iedereen die het wel met hem eens is (De Jan Bovens van deze wereld) mogen met hem mee naar de Tour. En Richard Plugge kijkt toe.

Jopie

'@ xistnc

Die pretentie heb ik niet hoor, maar wel genoeg in mijn ogen om mijn subjectieve mening daarover te geven op een forum als dit.

Poeksel

"Er is toch geen renner die geprikkeld en geïnspireerd wordt door Engels, Boven of Verhoeven."

Bedoel je toevallig "Ik zou er niet door geinspireerd door raken en als dat voor mij geldt moet dat ook voor alle renners van TLJ gelden"? Of heb je concrete aanwijzingen voor je stelling?

Zijn de teambesprekingen trouwens openbaar dat Jopie weet wat daar gezegd wordt? Want ik ben ook wel benieuwd.

Laatst gewijzigd
Charlie33

Een pluim voor LottoNL Jumbo dat ze de kampioenschapstruien in ere laten, dit in tegenstelling tot Sunweb. Heb al eerder op dit forum aangegeven dat ik liever Jos de tijdrit zag winnen dan Tom (reden: ondergedoken opa, fiets gestolen) maar het blijkt achteraf waarheid geworden. Go LottoNL jij blijft trouw aan het Nederlandse wielrennen.

Yeez

Zo'n slecht jaar wordt er toch niet gedraaid. Chauvinistisch als Nederlanders zijn worden mannen als Verhoeven en Boven de hemel in geprezen en de andere dag (na het nk waar het tot 300 meter perfect verliep en Groenewegen gewoon niet sterk genoeg was, ook niet met Boom!) zijn het die slappe zakken uit het rabo-tijdperk. Een renner is sterk genoeg of niet, daar valt weinig tactisch aan te veranderen. Ook niet door de zo geweldige Niermann volgens velen.

@rebellin het feit dat je nog niet eens in kunt gaan op de vraag noem 4 andere ploegleiders op en maar roept dat alles beter is dan Verhoeven en Boven geeft voor mij al aan dat je niet serieus te nemen bent met dat ongefundeerde gelul. Blijkbaar wat frustratie naar deze "rabomannen" of blijkbaar verwacht je dat ze elke race om de overwinning meedoen en anders gefaald hebben...

Jopie

'@ poeksel

Jij bent bekend met de termen "chargeren" en "subjectieve mening" ? Ongetwijfeld zullen er binnen Lotto-Jumbo 1 en misschien wel 2 renners te vinden zijn die buiten hun eigen intrensieke motivatie om daarbovenop nog extra gemotiveerd worden door de genoemde namen. In zoverre heb je absoluut gelijk dat mijn gekozen formulering/stelling waarschijnlijk feitelijk onjuist is. Verder redeneert natuurlijk iedereen vanuit zichzelf en hoe hij/zij tegen bepaalde zaken aankijkt en maakt daarbij een inschatting in hoeverre deze redenatie/gedachte door te trekken is naar anderen. Dat dit nooit feitelijk juist is lijkt mij vrij logisch, maar fijn dat jij mij daar opwijst.

Pédaleur de charme

'@charlie
Ik vind die kampioenstruien ook leuke wielerfolklore, maar ik snap de link met de opa's niet. Heeft de opa van Tom de fiets gestolen van die van Jos?

S. Morgenstern

Nee, zijn baas enkele jaren geleden..

kelderfan

'@Fanny
Quote:"Afgeven op de ploegleiders achter de PC is lekker makkelijk.
Geef dan ook even 4 andere namen die dan volgens jou de TLJ ploegleiders zouden moeten zijn in de grootste wielerkoers ter wereld."
4 Nieuwe ploegleiders is wel erg veel. Voor volgend jaar heb ik wel al 2 nwe. mannen, die volgens mij goed zouden passen in 't TLJ-concept.
Ik denk daarbij aan Maarten Tjallingii en Bram Tankink. Maarten Tjallingii heeft inmiddels voldoende afstand genomen en kan in ieder geval beter uit zijn woorden komen, dan die Jan Boven. Bram Tankink zou ik als 3e. man meenemen naar de Grote Rondes. Die is in ieder geval gemotiveerd, want anders wordt 't echt Tankinkelectric.

Poeksel

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar welke informatie jij hebt over de teambesprekingen Jopie. Of denk je echt dat professionele wielrenners zich moeten motiveren op basis van interviews achteraf van teamleiders?

Laatst gewijzigd
Jopie

Als je mijn vorige post nog eens goed doorleest kom je al een heel eind denk ik. Interviews achteraf zeggen in mijn ogen best veel over hoe een bepaalde persoon overkomt op mensen en op welke manier hij zich uit. Als je als ploegleider van een miljoenenploeg niet eens fatsoenlijk en enigszins overtuigend uit je woorden kan komen tegen een journalist en tevens weinig zinnige en logische teksten te melden hebt over de koers, en bovendien de uitstraling hebt van zoals iemand op het forum het noemde een theelichtje, dan lijkt het me sterk dat je een groep wielrenners met een niet onaardig salaris nog eens extra kan motiveren en inspireren. Feitelijk kan ik dit zoals jij zelf al aangeeft natuurlijk niet onderbouwen aangezien ik inderdaad geen toegang heb tot de ploegleiderswagen. Het is dan ook slechts een persoonlijke, subjectieve en gechargeerde conclusie die ik vanuit mijn eigen beredenering trek, zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf.

Verder weet ik niet of jij weleens de beelden hebt gezien vanuit de ploegleiderswagen waarin Nico Verhoeven zijn renners op legendarische wijze aanmoedigt met pakkende teksten als "hop, hop, hop" en "kom op jongens". Als ik aan dat beeld terug denk springen de tranen spontaan in mijn ogen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@jopie wat moet je volgens jou dan zeggen? Tot het gaatje? Zoiets? ;)

1 2 ... 249 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.