Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 250 ... 440 441
tendam

'@jopie
Ik kan me herinneren dat Kruijswijk over Verhoeven zei dat hij hem altijd op een bijzondere manier wist te motiveren. Hij is ook de enige die Lars Boom lijkt te kunnen prikkelen (tenminste, leek, of het nog zo is weet ik niet).

Hij komt voor de camera niet bijster intelligent over, maar a) dat hoeft ook helemaal niet, het is geen hogere wetenschap en b) het is nogal flauw om te vragen om meer transparantie en als je die dan krijgt middels een docu te gaan zeuren over dat ze 'hop hop hop' roepen. En blijven zeuren tot jaren daarna.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@charlie33 ik dacht eerst nog dat je het als misplaatste humor bedoelde, maar ik begin ondertussen te geloven dat je het serieus meent. Ik weet niet hoe oud je bent, maar laat het los. Mijn ouders hebben ook verschrikkelijke dingen meegemaakt in de oorlog maar je kan de huidige generatie toch niets verwijten. Ik ga tegenwoordig met veel plezier naar Duitsland... en met die fietsen uit die tijd zou je nu de weg niet meer eens mee over durven te steken. Kom op .. leef in het heden.

Fanny

'@Jopie
Je schrijft er maar wat op los mbt de door jou 4 genoemde ploegleiders die niet in ogen niet voldoen terwijl je nooit bij de besprekingen cq in een volgauto zit. Ik heb dat nl wel een paar keer van dichtbij mogen meemaken al is dat even geleden.
Kom dan ook eens met 4 andere namen van ploegleiders die in jou ogen wel voldoen en die we dan hier dan kunnen bespreken en draai er verder niet omheen.
Interviews achteraf na een verlopen wedstrijd zeggen mij niet zoveel (hoe ze publiekelijk voor de pers over komen).
Belangrijk in mijn ogen is dat de renners als een team opereren voor de ploeg/sponsors maar ook voor de ploegleiders, die ongetwijfeld voor elke etappe/wedstrijd in samenspraak met vooral de belangrijkste renners vooraf tactisch plan uitstippelen, die dan als de wedstrijd dat ook toelaat ook door de renners gevolgd kan worden.

Trouwens van wat ik in de wandelgangen heb gehoord is er afgelopen zondag door alle ploegleiders, Plugge en de renners in de bus intern flink gediscussieerd mbt tot de actie van Boom en zijn er harde woorden gevallen.
Van mij hoeft dat ook niet via bv een ploegleider/manager naar de pers naar buiten gebracht te worden. Lekker intern houden zou ik zeggen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat men (de ploegleiders) de renners heus wel hard aanspreekt/aanpakt mocht dat in hun ogen nodig zijn.

@Poeksel, Xistnc en tendam
Prima Quotes !

@Kelderfan
Géén verkeerde namen alleen denk ik dat ze nog te dicht op de huidige ploeg zitten (zeker Tankink).
Misschien dat ze eerst beter als beginnend ploegleider 1 of 2 jaar bij een andere ploeg ervaring op kunnen doen.

Jopie

Nogmaals, wat is dat voor iets raars dat als je je mening over iets geeft en die mening is negatief, "dat je dan maar met andere namen of een andere oplossing moet komen". Lijkt me niet evident om ploegleiders te beoordelen die nog helemaal geen ploegleider zijn. Maar om dan maar op bovenstaande namen in te gaan, Tjallingi vindt ik zinnig over wielrennen praten en lijkt mij een goede motivator en kan het in mijn ogen ook goed overbrengen. Tankink lijkt mij echter veel minder geschikt, blijft toch altijd die gekke Bram Tankink met z'n leuke, geinige en soms domme(vorig jaar Giro) uitspraken. Denk dat dat imago wel aan hem blijft hangen. Verder valt over deze twee natuurlijk weinig zinnigs te zeggen over een eventuele rol als toekomstig ploegleider. Verder heb ik Zeeman altijd als een goede ploegleider beschouwd, vond het destijds dan ook jammer dat hij uit de auto verdween. En ook iemand als Visbeek maakte in de afgelopen Giro op mij een uitstekende en kundige indruk.

Verder is het zoals gezegd natuurlijk vrijwel onmogelijk om andere potentiële ploegleiders te beoordelen of aan te dragen wanneer deze nog nooit in een zodanige functie gefunctioneerd hebben, zoals bijvoorbeeld bij Tankink en Tjallingi het geval is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

En ook iemand als Visbeek maakte in de afgelopen Giro op mij een uitstekende en kundige indruk.

Visbeek lijkt me nu net een uitstekende ondersteuning voor het argument dat het voor je geschiktheid als ploegleider geen zak uitmaakt dat je als een drol overkomt voor de camera. Idem voor figuren als Knaven, Hoffman of Steels.

Laatst gewijzigd
Jopie

Want Visbeek komt als een drol over? Die mening deel ik totaal niet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Niet? Moet je eens doen alsof hij bij TLJ werkt, misschien zie jij het dan ook..

xistnc

Twee YouTube-filmpjes bekeken met Aike Visbeek. Die kun je gerust naast Jan Boven, Addy Engels en Sierk-Jan de Haan zetten. Inwisselbaar qua overkomen.

@Jopie
Heb jij een filmpje met Visbeek waarvan je erg onder de indruk bent?

Jopie

Visbeek komt op mij over als een uiterst kundige man die weet waar hij het over heeft en gewoon zinnige en goede teksten over de koers had na elke etappe. Ook als hij bij Lotto-Jumbo zou zitten zou ik er zo over denken.

Verder is het altijd jammer dat bij zulke discussies op een gegeven moment altijd de standaard reactie komt of het beeld ontstaat dat je tegen Lotto-Jumbo bent als je kritiek uit. Zulk soort makkelijke opmerkingen bevorderen vaak niet de discussie. Ik ben absoluut pro Lotto-Jumbo en al haar voorgangers, ik zie bijvoorbeeld liever Roglic komende Tour een rit winnen dan bijvoorbeeld Dylan van Baarle.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Och van beiden is wel wat te zeggen, we weten niet hoe de ploegleiders intern te werk gaan en/of dat ze ook individueel met renners spreken wat altijd goed, de ene renner is de andere niet, niet elke renner heeft een zelfde aanpak of motivatie nodig, ik weet ook wel wat Jopie hier bedoelt en ik wordt er vaak ook niet vrolijk van, als ik de ploegleider van Sun web zag voor de camera's kwam die wel ff anders over dan een Verhoeven of Boven, zo clichématig klinkt het allemaal, wil niks zeggen over de kwaliteiten van deze heren, maar eens een paar nieuwe goede mensen erbij zoals een Niermann zou zeker niet negatief uitpakken voor de ploeg. En blijf het jammer vinden Zeeman er niet meer bij is maar wel betrokken is bij de sprinttrein.

kelderfan

Natuurlijk heeft Tjallingii nog niet gefunctioneerd in de functie van ploegleider. Echter al die andere ploegleiders zijn ergens begonnen.
Die Jan Boven heeft 't dan aardig verbruid {wat @Fanny aangeeft} bij baas Plugge. Ik zou zeggen laat Tjallingii meelopen.
Volgend seizoen geeft @rahimns, dat 3 renners minder in de opstelling komen; doordat de teams per wedstrijd kleiner worden {GT9 =>8 en UWT 8 =>7.
Dan kun je ook met minder ploegleiders toe, lijkt mij dan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is een misrekening... er worden natuurlijk niet minder wedstrijden gereden, alleen met een renner minder (tijdens WT-wedstrijden als de plannen definitief doorgaan)... dan heb je dus nog steeds hetzelfde aantal ploegleiders nodig.

tendam

'@jopie
Het valt mij juist op dat als er tegenargumenten komen al gauw wordt geroepen 'kritiek op LottoNL mag hier zeker niet!'. Tsja...

Ik vond die Aike Visbeek in de paar fragmenten die ik van hem heb gezien bepaald geen inspirerende man. Ik denk overigens dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, de renners moeten zelf trappen, hoeveel de ploegleider ook in hun oor schreeuwt. Goed voorbeeld is Merijn Zeeman, toen hij bij Skil-Shimano zat nog een soort halfgod bij media en fans, nu hij bij LottoNL zit kan hij er uiteraard niks meer van :)

En wat betreft Maarten Tjallingii: man, wat een wollige kletspraat komt daaruit zeg, als hij bij de NOS aanschuift. Aardige vent hoor, en was volgens mij ook wel een goede motivator binnen de ploeg, maar heeft 'n beetje te veel lessen mindfulness gevolgd, geloof ik.

Jopie

Het eigenaardige aan deze discussie is juist dat er vrijwel geen sprake is van tegenargumenten waaruit blijkt dat de desbetreffende ploegleiders wel goed en naar behoren functioneren. De meeste op dit forum komen niet verder dan "ja makkelijk de ploegleiders afkraken van achter je PC zonder dat je in de ploegleiderswagen of teambus zit" en "noem dan eens vier andere wel goede ploegleiders als je het allrmaal zo goed weet". En dan zijn er nog mensen die het hebben over wandelgangen en dat soort onduidelijke zaken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij is toch het belangrijkste wat de renners zelf vinden. Wat wij of de media ook vind of hoe het ook overkomt is leuk en aardig maar uiteindelijk moeten de renners met hun werken. En natuurlijk komt de een vlotter over dan de ander, heeft ook gewoon te maken met hun persoonlijkheid. En wij zien niet altijd hoe het intern gaat, hoe het persoonlijk contact gaat tussen renner en ploegleider. En bij elke ploeg zullen er wel ploegleiders zijn met goede en minder goede kwaliteiten.

xistnc

'@jopie
Maar als jij de gelegenheid krijgt om aan de hand van een voorbeeld te laten zien waarom je onder de indruk bent van Visbeek, dan wil je daar geen gebruik van maken. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet, vind je ook niet?

S. Morgenstern

Het eigenaardige aan deze discussie is juist dat er vrijwel geen sprake is van tegenargumenten waaruit blijkt dat de desbetreffende ploegleiders wel goed en naar behoren functioneren.

Wanneer je van mening bent dat het extreem moeilijk is om vanuit onze positie het functioneren van ploegleiders te beoordelen, dan betreft dat toch ook een eventuele positieve beoordeling? Beetje vreemd om terechte kanttekeningen over de betrekkelijkheid van onze positie, juist die betrekkelijkheid te verwijten. Zou het niet juist eigenaardig zijn wanneer diegene na hun initiële kanttekening wel allemaal tegenargumenten zouden geven over het goed functioneren van deze of gene?

Jopie

Door een YouTube-filmpje van hem op te zoeken? Ja dat lijkt me een goed idee...Volgens mij heb ik mijn mening omtrent een aantal ploegleiders redeliik duidelijk proberen weer te geven en bovendien aangegeven waarom ik dat vind. Dat mensen zich daarin niet kunnen vinden is natuurlijk geen probleem. Het is echter wel opmerkelijk dat er nog niet een fatsoenlijk en zinnig argument is gegeven waarom de ploegleiders wel voldoen.

tendam

'@jopie
Wat zijn dan jouw argumenten dat die ploegleiders niet naar behoren functioneren? Dat ze 'hop hop hop' in het oortje roepen?

Volgens mij halen ze momenteel vrij veel uit het beschikbare materiaal. Een ploeg in de onderste regionen qua budget, die toch al 5 WT-zeges heeft binnengehaald en een aantal top-5 resultaten in WT-rittenkoersen. De Giro is mislukt, de klassiekers ook, maar ja... you win some, you lose some. Vorig jaar wonnen ze bijna de Giro met volgens mij exact dezelfde ploegleiders.

Jopie

'@ tendam

Ja dat was al een wonder aangezien Kruijswijk na afloop van de etappe waarin hij het roze veroverde toegaf dat het idee van Jan Boven juist was om die desbetreffende etappe juist niets te ondernemen en om vooral niet aan te vallen en zich gedeist te houden. Zoiets zou je een voorbeeld kunnen noemen van het feit waarom Boven niet helemaal super functioneert en zijn renners niet echt stimuleert om bijvoorbeeld aan te vallen. Godzijdank volgde Kruijswijk gewoon zijn gevoel op dat moment.

Laatst gewijzigd
tendam

'@jopie
De context weet ik niet helemaal, misschien wist Boven wel dat z'n ploeg geen roze trui kon verdedigen, of misschien wilde hij nog wat blufpoker spelen, of weet ik veel. Je zult mij niet horen zeggen dat die ploegleiders veel (positief) verschil maken, maar ik heb niet de illusie dat Aike Visbeek dat wel doet. Welke geniale tactieken heb je hem zien uitspreken?

Dat schijtincident van Dumoulin had eens bij LottoNL moeten gebeuren. Man, de ploegleiding had er hier en in de kranten van langs gekregen.

kelderfan

'@rahimns
Je kunt ook minder wedstrijden rijden toch. Volgens mij kun je ook enkele Nwe. UWT's schrappen; zoals Abu Dhabi en Dubai.
On Topic:
Naast Visbeek kun je ook Niermann als vergelijkingsmateriaal nemen.
De koersen die hij heeft gedaan, zijn aanvallend gereden en de resultaten zijn bekend.
Zie o.a. Catalunya, Vasco, ToC, Romandie en Dauphine. Je ziet opeens TLJ-renners mee rijden in voorste gelederen. Dat is gewoon verfrissend om te zien.
Dat heeft niets met Hype of zo te maken.

Charlie33

'@rahimns. Bedankt voor je meeleven en openheid. Vindt het heel moeilijk de combinatie duitsland en onze vlag. Wat er in de oorlog gebeurt is met mijn familie is gewoon echt erg. Maar het helpt niet om daar Iwan en Aike mee te belasten.

Jopie

'@ tendam

Tuurlijk kan je de ploegleiders niet 100% beoordelen, dat geef ik gelijk toe. Maar we kunnen toch allemaal op basis van wat we zien en horen voor, tijdens en na de koers voor ons zelf een redelijke inschatting proberen te maken. Dat niet iedereen dezelfde inschatting maakt lijkt me ook volstrekt logisch. Daarom is het juist interssant om het daar over te hebben. Dat die persoonlijke inschatting nooit volledig juist is en dat we daarbij soms chargeren ben ik me ook wel van bewust. Dat lijkt me ook de kracht van een forum als dit. Als we alleen maar mogen oordelen over zaken waar we 100% zicht op hebben, dsn wordt het rustig op deze site denk ik. En dan mogen we volgens die redenatie inderdaad ook geen oordeel vellen over types als Vinokourov en Tinkoff.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@jopie
Waarom wil je het moment / de manier waarop Visbeek een goede indruk op jouw heeft gemaakt niet met anderen delen? Je was geen persoonlijk toehoorder, dus zul je die indruk op TV of op de radio of eventueel op internet hebben opgedaan. Lijkt me toch de meest eenvoudige manier om een poging te wagen mensen te overtuigen.

1 2 ... 250 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.