Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 251 ... 440 441
Jopie

'@ xistnc

Als je drie weken lang de giro volgt en je leest en luistert daarbij elke dag interviews en dergelijke van de betrokkenen kan je best een algeheel beeld van iemand krijgen en vormen. Dat komt niet tot stand op basis van 1 gesprek of 1 fragment of 1 bepaalde tactiek. Je zou wat mij betreft alle interviews die hij aan het AD gaf(dat was voornamelijk mijn bron) na de etappes terug kunnen kijken. Die hadden op de site elke dag een voor- en nabeschouwing met onder andere Thijs Zonneveld bijvoorbeeld. Sinds dat Dumoulin het roze had is hij(Visbeek) daar vrijwel elke dag geïnterviewd. Het effect van zulke gesprekken zal een maand na dato echter veel van zijn kracht verloren hebben. Verder vindt ik dat ze het met een matige en onthoofde ploeg tactisch goed aangepakt hebben.

Laatst gewijzigd
Jorco

Even kort samengevat...

Ploegleiders TLJ hebben schijn tegen vanwege het saaie voorkomen.
Totdat we live beelden krijgen van de bespreking vooraf en achteraf, en we weten wat er gezegd wordt tijden de race, is het niet mogelijk om een onderbouwd oordeel te geven.
Hetzelfde uiteraard over de andere ploegleiders.
Misschien Tinkov, Vinoukourov en Lefevre vragen..die zijn zeker niet saai

Rawolf

Ergens aan het eind van de giro.boven: "ja ja Addy en ik gaan nu even een plannetje maken voor de laatste dagen en dan zien we wel hoe ver we komen." Dagen erna heeft heel TLJ niks anders gedaan als volgen. Dat komt bij mij als kijker niet echt goed over.

Dat sommige mensen niermann een hype noemen vind ik onzin, na romandie zeiden diezelfde mensen niermann rijd aanvallend goede uitslagen omdat er een minder deelnemersveld is.

Ik weet niet of de mensen die zich aangesproken voelen het deelnemersveld in de dauphine ook ondermaats vinden?

En nu komt opeens een ander tegenargument

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja dat was al een wonder aangezien Kruijswijk na afloop van de etappe waarin hij het roze veroverde toegaf dat het idee van Jan Boven juist was om die desbetreffende etappe juist niets te ondernemen en om vooral niet aan te vallen en zich gedeist te houden

@Jopie als renner maak je toch zo'n plan samen van te voren, dat er tijdens de koers dan zaken kunnen veranderen. Kruijswijk had ook overlegd met Boven om toch aan te vallen omdat hij zich zeer goed voelde. Ga nu niet doen alsof het Kruijswijk was opgelegd. Daar hebben ze echt wel samen van te voren over nagedacht. En onlogisch was het plan ook niet... juist die 3e week is meestal de week waar Steven het sterkst is en gezien de ploeg die ze bij hun hadden ook logisch om eigenlijk pas dan toe te slaan.

Fanny

'@Jopie
Quote: Verder heb ik Zeeman altijd als een goede ploegleider beschouwd, vond het destijds dan ook jammer dat hij uit de auto verdween.

Zoals al eerder aan gegeven lul je er maar een eind op los.
Merijn Zeeman en Jan Boven zaten afgelopen zondag met het NK gewoon samen als ploegleiders in wagen van TLJ in de koers.
Jan Boven heb ik zelfs nog even gesproken.
Zeeman zit nog steeds af en toe als ploegleider in sommige koersen in de ploegleidersauto van TLJ, alleen wat minder koersen dan vorige jaren.
Hij deed bv als ploegleider onlangs nog de Ster ZLM tour met Groenewegen en Tour de Fjords met Roosen.

@tenDam
Quote: Dat schijtincident van Dumoulin had eens bij LottoNL moeten gebeuren. Man, de ploegleiding had er hier en in de kranten van langs gekregen.

Inderdaad en wat dacht je van het moment dat Dumoulin als rose truidrager helemaal achter in het peloton lag te mummelen/keuvelen en daarna de grote renners zoals Nibali en Quintana enz vooraan in het peloton ervan doorgingen.
Waar was die zgn goede ploegleider Aike Visbeek toen om te zeggen dat Dumoulin als rose truidrager zich altijd voorin in het peloton moet ophouden.
Ook hier had Dumoulin zomaar de Giro kunnen verliezen door onachtzaamheid van de renner en de ploegleider.

Jopie

'@ insider Fanny,

Doet het feit dat Zeeman, okee jij je zin, "af en toe" (vergeef me deze doodzonde) nog in de ploegleiderswagen plaats neemt af aan het feit of ik Zeeman een goede ploegleider vindt of niet. Mijn excuus dat ik niet over dezelfde inside informatie beschik als jij. Mag ik nu nog wel een mening hebben of is dat dan verboden? En is dat alleen toebedeeld aan mensen die Jan Boven af en toe spreken?

Laatste man

Zeeman won onlangs nog met Roossen en Groenewegen. Roossen vanuit de aanval nota bene.

Gesink won vorig jaar in de Vuelta uit een aanval, ze waren die hele Vuelta aan het aanvallen. Geen idee wie de ploegleider was, Niermann was het niet. Hetzelfde als de aanvallende manier van koersen tijdens de Giro vorig jaar met Kruijswijk.

Niermann is natuurlijk wel een beetje een hype. Net als Verhoevend dat een paar jaar geleden was.

Laatst gewijzigd
Jopie

Dat bevestigd mijn stelling omtrent Zeeman dus alleen maar😉

achtpuntzes

sinds wanneer liggen de ploegleiders van TLJ onder het vergrootglas?

Laatste man

Dat bevestigd vooral dat niet alleen Niermann voor succes en aanvallen zorgt..

kelderfan

'@8.6
Dat heb je met zo'n regendag; want met een bril zie je te weinig op de fiets; dan heb je het vergrootglas nodig.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In de Vuelta vorig jaar was het in ieder geval Engels ploegleider.

Romāns Vainšteins

Laat ik eerlijk zijn > Ook op mij komen de ploegleiders van LTJ vaak over als een stel IT'ers maar werkelijk weten of ze daarmee ongeschikt zijn ... ? Hmmmm, moelijk, de selectie bruist verder ook niet van de expliciete types he.

Fanny

'@jopie
Je gaf aan dat je het jammer vond dat Zeeman als ploegleider uit de auto verdween. Dat is dus niet zo.
Overigens vindt ik in zijn algemeenheid, zover ik kan inschatten, Merijn Zeeman een goede coach/ploegleider.
Maar dat wil niet zeggen dat ik andere ploegleiders kwalitatief niet goed vindt want daar heb ik toch te weinig kijk op.
Iedere ploegleider heeft tov van de renners en de ploeg TLJ , denk ik, goede en slechte punten.
Anders zit je echt niet bij een WT ploeg zoals Team LottoNL-Jumbo.

Dan iets anders.
Wanneer en waar gaan de renners van TLJ op hoogtestage naar Oostenrijk ?
Wie gaan er en voor hoelang (2 of 3 weken) ?
Gaan alle renners van TLJ behalve de renners die naar de TdF gaan ?
Gaat TLJ ook de GP Pino Cerami rijden op 19-07-2017 naast de 5 daagse Tour de Wallonië van 22 t/m 26-07-2017 ?

Wie weet hierop antwoord ?
Rahimns c.q. Roelien misschien weten jullie dit wel of anders zou je het misschien kunnen navragen.

BenderBeach

'@Jopie wat is er nu weer mis met Dylan van Baarle? Ben je soms tegen Nederlanders.... ;-)

#sorrymoesteven #grapje #bakelantsdoethetook

kelderfan

Ik weet 't natuurlijk niet, maar @jopie heeft toch wel een punt. Jos Van Emden mocht mee naar de TdF en is "meteen volop gaan trainen." Met gevolg geen NK winst en geen goed gevoel voor de 1e. rit TdF. Hij zegt nu zelf, ja geen goed gevoel. Ik heb 't kennelijk niet goed aangepakt.
Hij zal dat toch in overleg hebben gedaan met zijn teambegeleider. Lars Boom zal wel een sigaar opsteken.

Klootje Kriekeljon

We hebben trouwens wel een kijkje gehad in de bus door die docu van Bau en Lau. En dat kwam op mij behoorlijk matig over allemaal. Het is zeker geen onterechte opmerking dat bijv. Nico Verhoeven niet het type is dat veel mensen zal inspireren. Vinden veel TLJ-fans zelf ook niet denk ik. Maar dat zegt niets over zijn tactische vaardigheden bijv. Het is voor een ploegleider alleen wel belangrijk, het vuurtje kunnen aanwakkeren. Beetje de amateurpsycholoog uithangen, de renners prikkelen.. misschien soms tergen zelfs. Sommigen zijn er meester in, Nico kun je beter koffie laten halen op die momenten vrees ik.

Laatst gewijzigd
Netraam

Verschillende mensen worden op verschillende manieren gemotiveerd. Ooit had ik een gymdocent die drilsergeant was geweest, je kent het type: kort, grijs haar, schreeuwen en vooral niet over voelen praten, je zal het doen. Een aantal klasgenoten haakten snel af en deden het minimale waar ze mee weg konden komen, ze kregen toch geen complimenten voor hun inzet. Bij mij werkte het wel, ik liep o.a. een persoonlijk record op de bosloop (een ronde van 1,5 kilometer door het bos achter mijn school). Dat was de enige keer dat hij ooit rechtstreeks met me gepraat heeft, in plaats van over een veld heen schreeuwen. Hij was dat jaar ook mijn mentor.

Een jaar later hadden we een nieuwe docent, die hip probeerde te doen en met mensen meedacht om ze zoveel mogelijk plezier te laten hebben. Het enige jaar dat ik een onvoldoende haalde voor gym.

Maar om nou te zeggen dat een drilsergeant mij per definitie weer kan motiveren door me te negeren?

Klootje Kriekeljon

Zoals je zegt, tis niet teenoftaander. Zoals bij een goede manager (zeldzaam): de ene heeft bevestiging en een aai over zijn bol nodig, de ander een spiegel en een trap onder zijn reet. Sommigen moeten iemand hebben die over hun schouder meekijkt en alles met je meedoet of voorkauwt, sommigen moet je met rust laten. De juiste knoppen raken daar gaat het om. En een ploeg vormen met jongens die allemaal goed gedijen onder de aanpak.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Het Tourshirt van TLJ. Mooier dan het origineel.
http://i.imgur.com/WJv70yG.jpg

Aan de benen van Roglic te zien, gaat hij het bergop niet heel lang volhouden. Volgens wat mensen zou hij een outsider zijn voor de top 15, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren. Eerder Bennet.

kelderfan

'@M_M
Volgens mij is Geraint Thomas ook begonnen met winst in de Algarve. Die is inmiddels schaduw-kopman bij SKY.
In de T-A, Pays Vasco en Romandie heeft hij toch laten zien, dat hij goed mee kan komen en dat kan je nog niet van Gesink zeggen.
Ik denk dat Roglic nog voor een verrassing gaat zorgen.

Borsje

Ben een outsider dus ik kan de plank flink misslaan. Maar wat mij ( mede op basis van strava) opvalt is dat wielrenners heel vaak en heel lang( met al of niet een maatje) trainen en zich de facto individueel voorbereiden op wedstrijden. Op basis van programma's van een trainer (niet behorende tot de ploegleiding) etc. Hoe vaak zal ie buiten wedstrijden om te maken hebben met de ploegleider van de komende wedstrijd ? Ik schat in dat een wielrenner totaal anders in het wedtrijdgebeuren zit dan een een prof uit een 'echte' teamsport. Heeft veel meer eigen verantwoordelijkheid, is veel meer op zichzelf aangewezen en is dus denk ik ook wat minder gevoelig voor wel/niet uitstraling van de ploegleider van dienst. Hij weet wat m te doen staat. Tot goed begrip: ik geloof zeker in (het belang van) prikkelende/ enthousismerende krachten bij de ploegleiding. Maar nog belangrijker lijkt me het geven van kansen zonder al te veel kansberekening, aanvallend/gedurfd koersen etc. Zo vond ik ToC persoonlijk geweldig om te zien.

kelderfan

'@Borsje
Als jij gelijk hebt, dan kun je de ploegleiders vervangen door ex-renners, die kunnen ook wel een bidon uitdelen.
Zeeman heeft toch een cursus gevolgd van een hoog niveau om juist kennis op te doen. De ploegleider heeft toch meer taken, dan de begeleiding in een wedstrijd. Voorafgaande aan de TdF wordt toch een heel traject gevolgd om tot de beste resultaten te komen. Derhalve vind ik 't vreemd, dat Van Emden nu moet vaststellen, dat het meteen gaan trainen misschien toch niet zo'n goede zaak was. Hij doet dat toch in overleg met zijn persoonlijke trainer.
Ja in de ToC was de hand van Gr. Niermann goed te zien.
Een aantal concurrenten werd op achterstand gezet in de 2e.rit. Toen moesten de jonge neo's wel aan de bak. Aan Olivier zag je, dat hij daardoor snel stappen kon maken. Dus 't heeft ook een positieve werking op de ontwikkeling van die jonge gasten. Bouwman liet zien, dat je op die manier ook een overwinning kan binnenhalen.

S. Morgenstern

Want professionals moeten in staat zijn alle 'fouten' vooraf te constateren...

ghostwriter

Ik zou het persoonlijk prachtig vinden als Sinkeldam bij LottoNL tekent. Hij is een versterking voor de klassiekers én kan als lead-out van Groenewegen fungeren. Ook Vermeltfoort lijkt mij iemand die de sprinttrein van LottoNL kan verbeteren. Daarbij hebben ze dan een aantal mannen waarmee ze een tweede sprinttrein kunnen beginnen.

1 2 ... 251 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.