Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 258 ... 440 441
robertowilco

Heel veel mensen hier zijn teleurgesteld over deze etappe, vooral het tijdverlies van Rogliz maar vooral dat Gesink het nou net in zo'n etappe laat lopen, waarom niet kijken hoever je kan komen zonder echt te forceren, maar 1,5 km meer dan 3 minuten verliezen tegen zo'n hellinkje doe het dan woensdag, want daar heeft Gesink ook geen kans, of hij moet in een kopgroep zitten, maar daar is het te vroeg voor. Ik begrijp de ploegleiding niet, ze staren zich blind op etappe zeges, maar je kunt afspraken ook bijspijkeren als dat moet. Natuurlijk moet in vlakke etappes de kaart Groenewegen gespeeld worden, maar als je toch als sponsor van TLJ naar TV aan het kijken bent, is het toch treurig dat je geen renner van TLJ in het beeld ziet. Waarom probeert een Martens niet vandaag mee te gaan. Was ideaal geweest. Maar niks meerijden was te belangrijkste vandaag. En sparen voor de zware etappe morgen, toch.

Charlie33

'@blaudzun. Dagje rust voor Lotto. Morgen weer lekker treintje spelen.

horsm

Gesink dus echt voor tijdverlies en rittenkapen. Erg jammer en wat mij betreft een gemiste kans.

AndriesW

Wat een reacties zeg. . Gesink rijdt twee goede tijdritten en velen geloven ineens dat hij bergop (weer) met de besten kan meedoen. Terwijl hij na zijn debuutjaar bij de profs in goede conditie nog nooit zo matig bergop reed als tot nu toe dit seizoen.
De kans op een etappezege is echt groter dan op een podiumplaats. Laat hem voor een 4e, 5e of 6e plaats rijden als hij dat wil maar alsjeblieft niet omdat landgenoten dat van hem verwachten. Ik vind zelf klassement rijden ook leuker om te volgen maar kom op... zijn keuze is al zeker een half jaar bekend.

AndriesW

'@robertowilco
Ik begrijp niets van je logica. Als Gesink woensdag geen kans heeft behalve in een kopgroep dan is hij toch ook niet goed genoeg voor een ereplaats vandaag of een klassement? En om woensdag via een kopgroep kans te maken moet hij dan toch niet laten lopen en juist vandaag wel?

robertowilco

Wat ik probeer te zeggen dat je in zo'n aankomst vandaag toch niet veel energie kan besparen, dat kun je het toch beter woensdag laten lopen, daar spaart hij zich meer mee. Of met de gedachte in een kopgroep te zitten, omdat de mannen van het klassement niet voluit zullen gaan in het eerste bergritje, want meer is het niet. En een kopgroep de ruimte zal krijgen daar ze niet voor de sprinters hoeven te rijden. Zelf verwacht ik nog veel van Bennett.

Weet iemand hier of Roglic het heeft laten lopen of gewoon niet beter kon, want als je op zo'n heuveltje 1,5 minuut verliest, vrees ik voor woensdag.

robertowilco

Nog iets wat me opvalt is het commentaar van Verhoeven: gisteren zegt hij "voor morgen hebben we andere renners als Rogliz en Gesink die per definitie niet kansloos zijn.
Vandaag zegt Verhoeven: Dit was een dag waar we vooral de focus op morgen hebben gehouden.
Wat is er in de voorbespreking van deze rit gebeurt als Gesink die niks met Groenewegen te maken heeft het laat lopen. Ik heb het gevoel dat Verhoeven liever had gehad dat hij er gewoon voor gereden had.

AndriesW

'@robertowilco
Nu heeft Gesink voor woensdag in elk geval kans in een kopgroep te komen die voorop mag blijven. Of als de klassementsmannen nog niet voluit gaan met een vroege aanval. Die kans was er niet of veel minder als hij vandaag had aangeklampt. Het ging vandaag ook niet om energie besparen maar tijdsverlies nemen en eventueel risico op een late valpartij vermijden.

SolitaryShell

Dus ik begrijp dat ze nu met Roglic, Bennett en Gesink alleen nog maar voor ritzeges gaan.

Tsja, dat is wel een heel grote gok.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@SolitaryShell dat was toch al het plan vanaf het begin, alleen hebben veel volgers hier daar andere ideeën over.

Ik verwacht ook echt nog niets van Roglic, Bennett en Gesink deze week... pas in week 2 en 3 zie ik ze in de aanval gaan. Morgen in ieder geval weer een kans voor Groenewegen.

Yeez

Gesink had hier normaal makkelijk bij gezeten, maar laat lopen om woensdag meer vrijheid te krijgen. Bennet en roglic lijken ook niet helemaal voluit te zijn gegaan, vooral roglic niet. Die gasten ga je echt nog wel zien. Hier viel niks te halen vandaag. Logisch dat dit dan het vertoonde beeld was.

robertowilco

'@Rahimns, weet je het zeker, dan zouden ze de bergetappes van komend weekend laten lopen, dat zal toch niet, en zeker zondag is één van de zwaarste ritten. dan blijft er niet er al niet meer zoveel over. Bennett zal het niet zo makkelijk laten lopen ik denk dat hij elke etappe er voor gaat. Wat is er nou precies met Roglic,

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Robertowilco die van het weekend weet ik niet... zou je kunnen zien als het begin van week 2... maar die van woensdag verwacht ik dat de klassementsmannen zelf willen gaan voor de etappe. Denk dat een ontsnapping het daar niet gaat redden, ook omdat de aanloop niet zwaar genoeg is.

simplex

'@rahimns. Plannen vooraf dus vanaf het begin kunnen dagelijks bijgeSteld worden zo blijkt de afgelopen dagen.
Roglic na zijn mislukte tijdrit had vandaag wellicht een rustdag i.p.v. zijn klimvermogen en eindschot te benutten, dus toch AK top 15?
Gesink stond per abuis al 3 dagen op AK koers, maar moet zijn ambities in overleg met TLJ gaan invullen. Zou vandaag als late vluchter ook niet kansloos zijn geweest wat WT punten te vergaren.
Bennett had vandaag zeker podium/top 10 dus ook punten kansen maar zou dus vandaag geen ondersteuning vanuit de ploeg gekregen kunnen hebben.
Martens als potentiële kanshebber of wie dan ook van de ploeg hoefden ook geen sponsorbelangen uit te dragen?
Dus dan alle ballen op Groenewegen dus 8 man voor Dylan morgen en volgende dagen reserveren.
Maar alles komt goed met eerst Dylan en dan in week 2+3 slaan de rittenkapers toe.
Inderdaad veel wielerliefhebbers en volgers hebben hier andere ideeën over die tot nu toe niet helemaal matchen met de echte TLJ fans.

edit. Ik hoop dat de sponsoren dezelfde visie hebben, want De Tour is per definitie het uithangbord voor de benodigde sponsorpubliciteit.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Blijft genieten! Onbegrijpelijk dat het zo moeilijk is een dagje door te komen zonder dat je TLJ-favorieten iets hebben om voor te rijden. Zeker wanneer het reeds maanden duidelijk was met welke plannen ze naar deze koers vertrokken.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@robertwilco
Quote: Nog iets wat me opvalt is het commentaar van Verhoeven: gisteren zegt hij “voor morgen hebben we andere renners als Rogliz en Gesink die per definitie niet kansloos zijn.
Vandaag zegt Verhoeven: Dit was een dag waar we vooral de focus op morgen hebben gehouden.
Wat is er in de voorbespreking van deze rit gebeurt als Gesink die niks met Groenewegen te maken heeft het laat lopen. Ik heb het gevoel dat Verhoeven liever had gehad dat hij er gewoon voor gereden had.

Verhoeven hoeven dus niet al te serieus te nemen als ploegleider met deze uitspraken nota bene op zijn eigen site LottoNL-Jumbo Nieuws.
Gesink doet dus gewoon wat hij wilde doen ondanks dat de ploegleider er anders over dacht.
Benieuwd wat Verhoeven morgen over de overmorgen te verrijden etappe weer te vertellen heeft op LottoNL-nieuws

@AndriesW
Quote: Nu heeft Gesink voor woensdag in elk geval kans in een kopgroep te komen die voorop mag blijven. Of als de klassementsmannen nog niet voluit gaan met een vroege aanval. Die kans was er niet of veel minder als hij vandaag had aangeklampt. Het ging vandaag ook niet om energie besparen maar tijdsverlies nemen en eventueel risico op een late valpartij vermijden.

Wat is mening hierover als Gesink ook de etappe van woensdag laat lopen ? Sparen voor ?
Morgen gaat Gesink voor woensdag geen energie verspelen door Groenewegen en zijn sprinttrein te helpen door bidons te halen of hem met zijn lange lijf uit de wind te houden ?

@Rahimns
Er zijn veel renners vandaag in de zgn spaarstand gegaan en hebben zich bewust of onbewust op achterstand (meer dan 2 min) laten zetten in de laatste kilometers waaronder een paar ex-klassementsrenners van de grote ronden. Dus die zullen ook volgende week en de week erna hun rit proberen uit te zoeken en dat zullen dan meestal ook de bergritten zijn. Er zal dus nog veel concurrentie zijn voor Gesink, Roglic en Bennet om een rit te winnen.
Daarnaast doen natuurlijk ook nog eens de klassementsmannen met hun treintjes mee in deze bergritten.

S. Morgenstern

Doen er nog meer renners mee met dezelfde plannen? Shit, dat maakt het natuurlijk wel lastig dan....

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny niemand heeft van te voren gezegd dat het makkelijk zou worden. En van veel sterke klimmers wist je dat ook zij naar de tour gingen voor dagzeges. Dus ja het zal zeker geen zekerheidje zijn dat het ook gaat lukken. Maar je kan nooit zeggen dat de ploeg, hoe het ook uiteindelijk ook uitpakt van te voren niet duidelijk is geweest met wat voor plannen ze naar de tour zijn gekomen. Sprinten met Dylan en in week 2 en 3 voor een etappe zege met de klimmers en met Roglic en Jos voor de tijdritten. Maar hoe vaak dat ook gezegd wordt het blijft blijkbaar mensen verrassen.

AndriesW

'@simplex
Bennett had vandaag zelfs podiumkansen? Gesink had vandaag kans op een ereplaats als late vluchter? Ik begrijp niet op welke uitslagen en wedstrijdverloop je dit baseert?

@fanny
Het was natuurlijk best aardig geweest als iemand van TLJ net de top tien kon halen maar de kans was al klein. Wat op de TLJ-site staat als objectief voor de volgende rit en wat we in de praktijk zien komt wel vaker niet overeen. In plaats van conclusies te trekken over de verhouding tussen Verhoeven en Gesink zou je andere opties kunnen overwegen. Bijvoorbeeld dat er de volgende dag in de voorbespreking en tijdens de koers meer actuele informatie is om de tactiek op te baseren. Denk aan de gesteldheid van de renners en het koersverloop.
Ik moet zeggen dat ik ook wel verrast bent dat noch Gesink, noch Roglic, noch Martens enigszins heeft geprobeerd mee te doen. Van Bennett is me niet duidelijk of hij zoveel tekort kwam, slecht gepositioneerd was of bewust niet alles heeft gegeven.
Op zich dus een teleurstellende uitslag vandaag maar sommigen zijn wel erg gretig om daarmee de Tour al half als verloren te beschouwen.

Ik verwacht niet dat Gesink plannen heeft voor woensdag. Mijn punt was dat hij eventueel meer kans heeft met een achterstand van 3:45 dan met 0:31. Maar vele wielervolgers menen een soort van claim te kunnen leggen op Gesink... dat hij woensdag eerst aan hen zou moeten bewijzen niet goed genoeg te zijn om voor een topklassement te gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Niemand heeft gezegd, dat 't makkelijk is of wordt, maar om 't op deze wijze te doen lijkt mij niet goed.
Door 't vallen van Bennett en Roglic in de proloog zijn die jongens waarschijnlijk nog in herstelmodus. Hopelijk komen zij woensdag beter uit de bus.
Verder is het wachten op 22 juli a.s. want dan begint de Tour de Wallonie. Lijkt mij leuker om te volgen met die jonge gasten, die er wel voor willen gaan.
Sinkeldam schijnt andere plannen te hebben. Dus niet naar TLJ.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je begrijpt toch wel het verschil tussen de Tour de france en de Tour de Wallonie. Begrijp dat je misschien teleurgesteld bent dat Bennett of Roglic het vandaag niet geprobeerd hebben... maar een renner als De Gendt had vandaag geen schijn van kans.... koersen in de Tour is gewoon echt net even iets anders met zoveel belangen en zoveel sterke renners. Een ontsnapping had vandaag gewoon geen schijn van kans.

kelderfan

'@rahimns
Natuurlijk begrijp ik 't verschil tussen de TdF en de TdW. Ik ben zeker teleurgesteld in Roglic, omdat ik Bennett en Gesink pas in de 2e. week verwacht.
Roglic kan natuurlijk nog in herstelmodus zitten na zijn val.
Wat ik niet begrijp is, dat Groenewegen voor Gesink binnenkomt of had hij iets te bespreken met Dylan van Baarle.
Hij heeft toch een voorbeeldfunctie voor de jonge garde. Op deze wijze zorg je toch niet voor de goede moraal binnen de ploeg.
Hopelijk kan Dylan Groenewegen deze dag snel doen vergeten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan in wat voor opzicht ben je teleurgesteld in Roglic dan... had je echt verwacht dat hij vandaag zou meedoen om de overwinning?? Op basis van wat dan. En Gesink heeft toch aangekondigd op bepaalde momenten tijd te verliezen en dat het makkelijkst is op een aankomst die omhoog loopt. Vandaag liep het omhoog dus laat hij het lopen. Dat Dylan vandaag 9 seconden eerder binnenkomt zal echt de moraal niet doen zakken. Beetje vergezocht vindt je zelf ook niet.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

De tactiek snap ik volledig. In de etappes dat je kans hebt er vol voor gaan. Morgen volle bak er tegenaan.

jerteg

Volgens mij was het al vanaf januari bekend dat Roglic, Bennett en Gesink voor etappes zouden gaan. Verder snap ik het probleem niet, wat maakt het uit of Groenewegen nou voor Gesink eindigt, of niet? Vooral als ze het beide laten lopen.

1 2 ... 258 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.