Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 257 ... 440 441
graceland

Waar zijn de tijden gebleven dat je elke dag mee leefde waar jou favoriete renner zou eindigen.
Nu zitten de toppers afgezonden als monniken op een hoge berg en komen pas afgedaald als zij
denken kans te maken op een ritzege en voor de rest zie je ze niet.
Geef mij maar de dagen van Zoetemelk,Kuiper,Raas,Kneteman,Boogerd etc ....
Ook zij hadden hun beperkingen met de diverse parcoursen en gaven tenminste waar voor hun geld.
Zal wel weer een zeikerd zijn maar de Tour leefde bij iedereen.
Jammer !

S. Morgenstern

Sprinten met Groenewegen, tijdrijden met Roglic en Van Emden en aanvallen in de bergen met Gesink, Bennett en Roglic. Volgens mij waren de plannen voorafgaand aan de Tour de France glashelder.

AndriesW

'@Canabliz
Ja, op basis daarvan kan ik begrijpen dat je teleurgesteld bent. Ik denk dat de andere reageerders hier wel hadden begrepen dat dat een beetje grootspraak was vanuit het team om vechtlust en goede hoop te tonen.

Fanny

Vandaag helemaal niets gezien van TLJ (hele koers vanaf 13.30 uur gezien), wat ik eigenlijk niet goed vind voor de sponsors want men had wel kunnen of misschien moeten proberen om mee te zitten in een van de kopgroepen (1e of 2e met de Gendt), maar ........................................ en dat is een geruststelling, we hebben nog 18 ritten.
Gisteren deed Verhoeven nog deze uitspraak op TLJ nieuws.

"Morgen is er een aankomst op een helling. Dan hebben we altijd nog jongens die niet per definitie kansloos zijn. Primoz Roglic en Robert Gesink zouden daar uit de voeten moeten kunnen.”

Laten we hopen dat TLJ deze week nog wel een keer mee in de aanval ingaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Graceland dat is echt leven in het verleden... het wielrennen is veranderd. Het wielrennen wordt niet meer gedomineerd door 10 toppers. Die tijden zijn geweest en komen nooit meer terug. Leer er mee leven zou ik zeggen.

De etappe van vandaag was niet te winnen door een renner van TLJ. Iemand meesturen in een ontsnapping was bij voorbaat kansloos en dan moet je ook niet onnodig energie verspillen. Zoals @vlek aangeeft waren de doelen vooraf duidelijk ... verwacht dus ook overmorgen in de eerste bergetappe ook geen overwinning van TLJ.

Canabliz

'@AndriesW

@canabliz
– Welke berg? Het was een heuveletappe met aankomst heuvelop - Hun eigen woorden.
– In dit veld behoren Bennett en Roglic totaal niet bij de kanshebbers op zo’n aankomst. - Hun eigen woorden "We have guys that can compete there, like Primoz and Robert".
– Wel een kanshebber op een etappezege is Groenewegen en in de ene sprintetappe die is geweest was alleen Kittel duidelijk beter. - Niet alleen kittel hoor, er zijn er nog wel een paar die meer kansen hebben op een sprintzege dan Groenewegen, en ik denk dat er in elke sprintetappe wel een van die mannen van een net iets betere klasse voor hem zal zitten (Sagan, Kittel, Greipel, Cav, Bling, Demare.. en, mochten die toevallig alle 6 hun dag niet hebben of vallen, heeft Groenewegen de zege nog niet op zak want zal hij net zoveel kans als Colbrelli, Swift, Degenkolb, Kristoff, etc. hebben om de zege te bemachtigen, dus als je realistisch bent is die kans gewoon zeer zeer klein).
– De ritten om te kapen moeten allemaal nog komen… Gesink heeft telkens al gezegd dat we hem pas in de tweede of derde week hoeven te verwachten. - Dat is natuurlijk waar want er zijn pas 2 ritten en een proloog geweest. Maar toch, als TLJ zegt dat ze vandaag mee gaan doen en de eerste renner op 2 minuten als 50ste ofzo binnen komt mag je daar toch commentaar op leveren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je in staat bent de kansen van Groenewegen in de massasprint te relativeren, dan moet dat toch ook lukken bij de kansen van Roglic en Bennett (beide twee dagen geleden nog gevallen) in een rit die op maat was van mannen als Sagan en Matthews? Plaatselijk realisme is natuurlijk handig om vandaag op de trommels te slaan, maar maakt het punt zelf verder weinig overtuigend.

AndriesW

'@Canabliz
Commentaar op gebrek aan enige uitslag in de etappe van vandaag mag zeker. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen verwachtingspatroon en teleurstelling zou wel fijn zijn. Want dan zou je niet zo gauw deze momentopname doortrekken naar de hele Tour. Dan zou je je gebrek aan vertrouwen in de kansen van Groenewegen minimaal nog een 24 uur voor je houden.

Ik weet niet hoe goed je het wielrennen volgt en hoe groot je focus is op TLJ of de Nederlanders. Realiseer je wel dat andere teams ook allemaal hoopvolle berichten uitsturen en meer dan eens in de realiteit het deksel hard op de neus krijgen.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Martens is de enige die je vandaag had mogen/moeten verwachten. Die had een vrije rol, maar kwam er niet aan te pas of liet lopen. Ben daar wel benieuwd naar.

jp.vanoosterhout

er zijn verdomme heel veel renners die niet speciaal voor een klassement gaan,maar die komen toch ook niet op 2 of 3 minuten binnen !! dat express laten lopen irriteert mij mateloos...gesink in normale doen hoort hier gewoon bij de eerste 30 te rijden en roglic en bennett ook ! denk je nu echt dat door hier 10km rustig aan te rijden je zoveel krachten spaart dat je dat in het vervolg van de tour een etappezege oplevert...ik denk van niet.ik denk zelfs dat door zo een mindset je je vechters of winnaarsmentaliteit verliest !!je zie toch vaak de renners die regelmatig aanvallen ook op zijn tijd een behoorlijke koers winnen !

xistnc

Kostelijk! Stiekem hoop ik dat TLJ zo lang mogelijk wacht met het winnen van hun etappe. Dat zou allicht ten koste gaan van al dat moois in dit draadje.

Franco Bitossi

Gesink komt binnen in het wiel van Van Baarle. Ik hoop dat ze onderhandeld hebben voor volgend seizoen, anders was dit wel een teleurstellend ritje dat weinig goeds beloofd. Maar goed, ik laat me verrassen.

Pédaleur de charme

Als Bennett, Roglic en Gesink straks ritten winnen, is dit een briljante tactiek. En als twee van de drie dat doen, wil ik ook m'n hoed best afnemen.

Maar voorlopig vind ik het wat vreemd dat een ploeg die deze rit had aangekruist om evt voor het geel te gaan, hier afgetekend laatste wordt in het dagklassement.

Blaudzun

Wat een zwaktebod weer van TLJ. De eerste renner pas op plek 44! Schande!

Laatste man

Roglic is waarschijnlijk niet 100%, Bennet werd uit de wielen gereden en Gesink liet het lopen. Martens de enige waarover ik verbaasd ben.

En geel? Na de tijdrit natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd
robertowilco

De tour is toch de belangrijkste wedstrijd van het jaar, daar kun je niks tegen inbrengen, als je dan al TLJ voor het eerst zonder Klassement renners start, misschien wel Roglic maar die valt ook tegen, misschien door zijn val, is dat zeker ff wennen, zo'n etappe als vandaag kun je dus beter als TLJ fan niet kijken, ze rijden alleen maar wat mee in het peloton. Als je toch ploegleider bent wordt je hier niet blij mee, dit zijn zwaar betaalde jongens en die dan ook nog hun ritten mogen uitkiezen, dan verwacht je toch wat meer, ik ben benieuwd als we 2 weken verder zijn of TLJ een overwinning behaald heeft, ik vrees het ergste. En Gesink moet gewoon voor het AK gaan dat blijf ik zeggen, een renner die zo compleet is als hij en zich ook nog eens goed voelt, laat zich dan lossen om maar tijd te verliezen, dit zou gewoon niet mogen, en alleen omdat hij op de Aubisque die overwinning pakte, was dat niet gebeurt, was hij gewoon voor het blijven AK gegaan. Maar in deze Tour win je niet zo maar een berg etappe. Beste renner in het AK Bennett op plaats 61.

xistnc

Als je plezier in het leven afhankelijk is van de prestatie van TLJ, doe je er goed aan om dit soort etappes over te slaan. Je kunt ook in de spiegel kijken en tegen jezelf zeggen dat de Tour de France best leuk kan zijn om naar te kijken zonder die afhankelijkheid.

Hoe vind je het van jezelf, dat je om zoiets teleurgesteld, boos en/of verontwaardigd kunt zijn?

Pédaleur de charme

We hoeven toch ook niet allemaal als Zen-monniken naar sport te kijken? Sport is emotie. Daar hoort toch ook teleurstelling bij als je favorieten beneden verwachting presteren?

Verder wel met je eens dat veel reacties minstens zo veel zeggen over de reageerder als over het topic. Jouw eigen reactie ook trouwens ;-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Blaudzun inderdaad... alleen maar de mannen van het klassement die voor hun eindigen... dus een schande dat als je zelf daar niet voor gaat, je er niet bij zit. Onbegrijpelijk hadden ze dat niet even duidelijk kunnen maken voor ze aan deze tour starten.

Laatste man

De renners van Team LottoNL-Jumbo hebben in de derde etappe van de Tour de France geen rol van betekenis gespeeld. De rit naar Longwy werd gewonnen door Peter Sagan. George Bennet kwam als eerste Team LottoNL-Jumbo-renner over de streep op plaats 44. Geraint Thomas behoudt de leiding in het algemeen klassement.

“We wisten van tevoren dat we vandaag niet om de etappezege mee zouden doen”, vertelde ploegleider Nico Verhoeven. “Dit was een dag waarbij we vooral de focus op morgen hebben gehouden. Zodat we er dan met Dylan weer vol voor kunnen gaan."

Voor de Tour werd gedacht dat Roglic na een goede proloog vandaag zou kunnen opschuiven naar de top van het klassement. Verhoeven: "Dan hadden we vandaag gekeken richting geel. Dat is na de proloog helemaal weg gevallen. Zijn valpartij van zaterdag zal nog meespelen in zijn hoofd. We hebben hem tijdens de rest van de Tour de France in de bergritten nog hard nodig. We zijn de dag verder goed doorgekomen. Dylan gaf ook een goede indruk. Dat is wel belangrijk voor dit moment. Het is de bedoeling dat we morgen weer mee gaan doen voor de overwinning."

Tom Leezer kwam gisteren ten val, maar finishte vandaag zonder grote problemen. Leezer: "Ik heb niet zo heel veel pijn aan mijn knie. Het lichaam is aan het genezen, want dat heeft wel een klap gehad. Ik wil wel harder en kunnen doen wat ik normaal doe. Het is alleen net of ik tegen een begrenzer oprijd. Normaal gesproken heeft je lichaam een dag of twee nodig om te herstellen. Daar houd ik ook rekening mee. Ik ga ervan uit dat het vanaf dan elke dag beter gaat en dat ik dan gewoon weer mijn ding kan doen.”

Website.

robotour

'@lm ah duidelijk Verhoeven is ploegleider van dienst, geen wonder dat TLJ weer vierkant rond rijdt. Waarom Gesink niet even proberen voorin het klassement te houden? Alle hoop gevestigd op een ritzege, die gaat er deze Tour echt niet komen. Voorlopig is het slappe hap helaas.

Laatste man

Ah oke.

mollemarijden

Roglic niet meer voor het klassement??
Bennett ook dik 20 s verloren vandaag!

De Kromme

Omdat Gesink voor een etappe gaat. Overmorgen is de eerste (kleine) kans, dan moet je wel op achterstand staan, precies volgens plan dus.

ghostwriter

'@robotour
De gehele voorbereiding van Gesink is erop afgestemd om in de tweede en derde week pas goed te zijn. Dan kan hij in de eerste week veel energie verspelen om weinig tijd te verliezen maar uiteindelijk zal hij daar weinig aan hebben aangezien hij daar nu nog niet goed genoeg voor is. Gesink, Roglic en Bennett gaan voor het winnen van etappes, dat is al maanden geleden duidelijk gemaakt.

1 2 ... 257 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.