Nou zegt Nico Verhoeven dat ze morgen met Roglic en Gesink toch 2 mannen hebben die kort kunnen eindigen, als hij dat woensdag weer zegt en dan met Bennett erbij vraag ik me af wanneer Gesink tijd gaat veliezen. Hij komt zo ontspannen over, misschien haalt dat wel het best van hem naar boven, wie weet.
Groenewegen maakt die keuze, omdat hij in het wiel van Wagner geen plekken op kon schuiven en hij zonder in te haken bij Sagan plekken zou gaan verliezen.
Ik zou me best kunnen voorstellen dat Gesink gaat proberen de debatten te openen op de Belles Filles, gewoon kijken waar het schip strandt. Als het lekker gaat dan kan hij een goede positie halen in de rit (en het klassement) als het niet lukt en hij wordt snel teruggepakt door het peloton, rijdt ie rustig naar boven en pakt een mooi pak tijd zodat ie mag aanvallen. Het beste zou zijn als Sky vandaag dan de trui kwijt raakt (al lijkt mij dat niet geheel logisch), want zo'n eerste bergrit is het misschien dan niet helemaal duidelijk wie de kastanjes uit het vuur moet halen en daar kan je dan misschien gebruik van maken.
De hoop dat Gesink toch een topklassement kan en gaat rijden is er ook bij mij, alsof het onvermijdelijk is. Tegelijkertijd weet ik dat het niet waarschijnlijk en vermoedelijk niet verstandig zou zijn. Alleen echte kans op eindpodium zou aanleiding mogen zijn om het plan te wijzigen en dan moet hij normaal gesproken zijn niveau van Tour 2015 overtreffen. Dat hij nu een betere aanloop heeft gekend dan toen is een argument dat je kunt omdraaien: dit seizoen is gebleken dat een lange periode zonder serieuze tegenslag niet tot een betere Gesink leidt. Het zou toch vrij spectaculair zijn mocht hij nu eens podiumniveau halen.
Het plan van aanpak van Elrio lijkt me een uitstekende optie als het koersverloop enigszins deze kans biedt. Als Gesink echt goed is dan past die slotklim hem prima.
Mogelijk krijgen we vandaag al een kleine indicatie over de staat van zijn klimmersbenen.
Ja, echt weer gebrek aan visie/lef. Doe dan een van de knechten zoals Jos/Martens mee sturen in de aanval van de dag of mee laten gaan met De Gendt & Co. Deze berg zou Bennett en Roglic moeten liggen, toch? Nou, die komen dus mooi te kort. Heel veel te kort. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het helemaal niks deze tour met TLJ. De Blings, Sagans, Greipels en Kittels gaan Groenewegen voor blijven (ten minste altijd 1 van die of andere jongens voor hem), en de andere rittenkapers laten ook zien niet goed genoeg te zijn.
Ik denk dat TLJ vandaag verstandig heeft gereden, natuurlijk niet echt iets om enthousiast over te doen als toeschouwer. Maar het plan was om voor ritten te gaan en ik denk dat ze er een aantal hebben aangestipt (alle sprintritten met Groenewegen en enkele berg- en overgangsritten met Roglic, Gesink en Bennett en nog de laatste tijdrit met Roglic). Daar hoorde deze rit dus duidelijk niet bij, dan moet je dus gewoon energie sparen en de rit gebruiken om de juiste omstandigheden te creëren. In dit geval Gesink tijd te laten verliezen bijvoorbeeld.
Natuurlijk kan je van Emden meesturen in een kansloze aanval, maar dan kan ie morgen Groenewegen niet helpen. Dus wat mij betreft prima ge-niet-reden.
“We started the Tour with the conviction we could compete for the stage win every day. We still have that conviction. Tomorrow, the finish is uphill. We have guys that can compete there, like Primoz and Robert.”
Zijn dan toch gewoon niet goed genoeg momentee om mee te strijden. Ik had Roglic hier in ieder geval wel meer van voren verwacht dus misschien heeft die toch wel naweeen van die val.
'@Canabliz
- Welke berg? Het was een heuveletappe met aankomst heuvelop.
- In dit veld behoren Bennett en Roglic totaal niet bij de kanshebbers op zo'n aankomst.
- Als ze voor het klassement gingen dan hadden ze hier wel moeten aanhaken maar dat gingen ze naar eigen zeggen niet.
- Wel een kanshebber op een etappezege is Groenewegen en in de ene sprintetappe die is geweest was alleen Kittel duidelijk beter.
- De ritten om te kapen moeten allemaal nog komen... Gesink heeft telkens al gezegd dat we hem pas in de tweede of derde week hoeven te verwachten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.