Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 26 ... 440 441
jvh93

Ik verwacht dat mits iedereen fit blijft etc. deze mannen in ieder geval zeker zijn van deelname aan de giro:
Kruijswijk, clement, van de broeck, keizer, campenaerts, van emden, tankink, battaglin
Dan heb je met clement, VDB, campenaerts en battaglin al genoeg ondersteuning in de heuvels/bergen. Daarnaast tankink in de ploeg als kapitein op het schip en van emden als hardrijder. Voeg daar nog een jong klimtalent aan toe of iemand om hem in het vlakke uit de gevarenzone moet houden en je hebt een vrij uitgebalanceerde ploeg voor de giro en dan blijven er tevens nog voldoende mogelijkheden over voor de overige koersen qua kopmannen en ondersteuning

xistnc
kelderfan

'@jvh93
Alleen kwam Battaglin in de vorige editie van de Giro niet aan aanvallen toe, omdat hij Kruijswijk moest bijstaan.
Als laatste man lijkt mij een jong klimtalent niet verkeerd. Derhalve lijkt mij De Tier een prima optie, omdat Bouwman en Vermeulen wel bij Gesink zullen blijven en Tolhoek moet rustig gebracht worden. Hopelijk wordt hij een nieuw klimmertje voor TLJ. Hij heeft in ieder geval ambitie.

tendam

'@gregje
Volgens mij was de consensus dat Kruijswijk vorig jaar 2 renners miste die met de beste 20 bergop kunnen, om hem in de finales bij te staan. Ik snap niet precies wat de aan- of afwezigheid van Roglic volgens jou betekent in dit verhaal, want die hoorde vorig jaar niet tot die beste 20 klimmers.

kelderfan

'@xistnc
Wat mij betreft mag hij die Bianchi houden; als hij maar belooft om na 2 seizoen Sun terug te komen.

Gregje

Als Roglic er niet bij zal zijn is het natuurlijk niet exact zoals het was.

@Kelderfan. Of Vermeulen, maar die rijdt vast California. Ik denk trouwens dat Bouwman naar de Giro gaat.

En de TDF wordt aanvallen/etappe zeges zoals in de laatste Vuelta. Dan heb je met Gesink, Bennet, Roglic, Lindeman, Lobato en Groenewegen prima renners voor. Veel ondersteuning heeft Gesink niet nodig.

Laatst gewijzigd
Gregje

Ten Dam, zoals al eerder vermeld viel Roglic zn klimGiro in het water ivm 3 harde valpartijen. Terwijl Kruijswijk had aangegeven dat hij zn laatste man in het hooggebergte zou moeten zijn.

tendam

'Zou moeten zijn'. Je zegt het goed: hij was het dus niet. En dus maakt het ook niet uit dat hij er nu niet bij is, als Kruijswijk 2 mannetjes voor het hooggebergte erbij heeft.

Gregje

We zullen het Kruijswijk moeten vragen, mocht het zover komen. Ik interpreteer eea anders.

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft uiteraard een ontzettend dikke vinger in de pap gehad bij het samenstellen van zijn ploeg. Volgens mij is het dus geen toeval dat we nu een selectie zien die aan zijn twee wensen voldoet; twee ervaren knechten erbij voor de bergritten en het behouden van alle sterke punten van vorig jaar.

Gregje

Waar staat de TLJ Giro selectie dan Vlek? Hebben we iets gemist, ik dacht dat we aan het speculeren waren geslagen. Roglic is er mss niet bij, dus je conclusie ontgaat me een beetje.

Gregje

47 graden, Godallemachtig
http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/team-lottonljumbo-komt-eerst-etappe-tour-down-under-ongeschonden-door

achtpuntzes

47 graden, dat is precies de hoogste temperatuur die ik ooit heb mogen meemaken, en wel in Tunesie. ook al doe je niets dan druipt het zweet al van je af. ik kan me echt niet voorstellen dat je dan ook nog fijn gaat sporten.

kelderfan

Paul Martens had een rijdende keuken meegenomen om een ei te bakken.
@Gregje
Die Giro-ploeg is nog nergens gemeld, maar gezien alle info lijkt 't met Kruijswijk, Battaglin, Campenaerts, Clement, Keizer, Tankink, Van Emden en Jurgen van den Broeck toch aardig in de richting. Dan is er nog 1 plek over.
Ik zag bij Roglic, dat hij ook meegaat naar Valencia, Algarve, Strade en de T/A.

Gregje

Dat je nog kan ademhalen met die temp.

Tuurlijk kelderfan. Maar we speculeren er wel op los + we gebruiken onze common sense. Is allemaal geen hogere wiskunde. Mijn beleving was deze

Kruijswijk, Clement, Vandenbroeck, Roglic, Battaglin, Campenarts, Bouwman, Keizer en Tankink

S. Morgenstern

Die renners hebben zelf aangegeven de Giro te rijden, dus van speculeren is hier geen spraken. Daarbij dus die twee ervaren knechten (JVDB en Clement) en alle renners die vorig jaar belangrijk waren in dienst van Kruijswijk en door hem werden geroemd om hun belang in alle ritten die niet als bergritten aan te merken zijn (behalve de gestopte Tjallingii dan). De conclusie dat Kruijswijk een selectie mee gaat krijgen die hij vorig jaar voor ogen had tijdens het bijtekenen lijkt me uitstekend te volgen.

S. Morgenstern

Van Emden afpakken en hem daar niets voor teruggeven zou pas in tegenspraak zijn met zijn wensen.

Gregje

Wat is nu je punt, Vlek? Net zo lang doorgaan tot ik jou gelijk geef? Das niet mijn insteek hier, ik geef slechts mn mening. Ik blijf erbij dat wanneer Roglic naar de TDF gaat het Giro team er zwakker op wordt, en dat kan niet de bedoeling zijn wanneer je voor nummer 1 gaat. 'mijn' opstelling is mi de sterkste.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@gregje als je de sterkste klimopstelling zou willen dan zou je gesink en Bennett ook als knecht neer moeten zetten in de giro en dan is de vraag. wil je alles wedden op 1 paard? Ik snap best dat ze roglic naar de tdf zouden willen sturen. Kans op succes in de tijdritten en hij kan misschien nog een redelijk klassement rijden ook aangezien het niet een van de zwaarste edities is

Laatste man

Roglic vervangen betekent niet dat je selectie er zwakker op wordt. Dat heeft namelijk ook te maken met de vervanger en de rest van de samenstelling.

S. Morgenstern

Wanneer je de wensen van Kruijswijk aanhaalt, dan is daar een maatstaf om selecties langs te leggen. Mijn punt is dat degene die er nu uit lijkt te komen, beter aan die wensen voldoet, dan degene zonder renners van het kaliber Van Emden of Tjallingii. Dat iedereen verder zijn eigen idee kan hebben over wat daadwerkelijk de beste selectie zou zijn is een ander punt. Ik haak enkel aan bij de opmerkingen over de wensen van Kruijswijk en het 'afpakken' van Roglic.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@vlek maar wie heeft ooit gezegd dat van emden niet naar de giro gaat dit jaar?

S. Morgenstern

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze hem niet opstellen, maar ik heb hier genoeg selecties voorbij zien komen zonder Van Emden (of een andere renner van dat niveau).

jvh93

http://wielerverhaal.com/2017/01/europees-vicekampioen-uit-antwerpen-wil-nog-snellere-tijden-met-nieuw-tijdritpak/

Hierbij ook even de bevestiging van campenaerts voor de giro, is ook iemand die enorm hard kan rijden natuurlijk en kan ook aardig omhoog

tendam

'@gregje
Maar snap je nou echt het vreemde in je redenering niet? Je vindt dat de ploeg er zwakker op wordt zonder Roglic, terwijl Roglic hoegenaamd niets kon betekenen voor Kruijswijk bergop. Wat maakt zijn afwezigheid dan uit?

Je kunt net zo goed over Bennett beginnen, want volgens mij was het aanvankelijk de bedoeling dat hij de luitenant van Kruijswijk zou worden. Maar die was er ook niet bij, en gaat dat dit jaar waarschijnlijk ook niet zijn. Volgens jouw redenering is de ploeg dan ook verzwakt.

1 2 ... 26 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.