'@tendam
Sorry maar waarom kan Roglic niets betekenen voor Kruijswijk en wel voor Gesink. Dus wat is er nu vreemd in de redenering van @Gregje
Ik denk, dat Roglic de TdF gaat rijden om Gesink bij te staan en met Campenaerts, Keizer, Clement, Van Emden en Van den Broeck heeft Kruijswijk genoeg hardrijders om ook in de tijdritten mee te kunnen doen.
Roglic in de Tour de France is speculeren op zijn uitschieters, niet om te knechten voor een andere renner. Roglic is tenslotte een van de weinige renners van deze ploeg die het intrinsiek in zich heeft om een rit in de Tour de France te winnen. Mochten ze daar voor een klassement van Gesink gaan, dan zou daar de keuze mogelijk ook eerder op een degelijkere renner (met meer ervaring) vallen.
Als Gesink echt voor een uitschieter gaat, dan kan Roglic als klassementsrenner mee in de TdF lijkt mij, omdat Bennett misschien nog niet klaar is om die rol te kunnen spelen.
En die 9e. plek bij de Giro kan ook nog door Lindeman worden ingevuld nu hij naar de Vuelta gaat om een rit te winnen.
Volgens mij had van Emden aangegeven dit jaar graag weer de klassiekers te doen (reed vorig jaar Giro met 1 groot doel, de tijdrit in Apeldoorn)
Derhalve denk ik aan het volgende team voor de Giro;
Kruijswijk
Campenaerts
Vd Broeck
Clement
Keizer
Tankink
Bouwman
Battaglin
De laatste plaats zou kunnen worden ingevuld door een jongen zoals Martens om als piloot door het peloton voor op de vlakkere dagen te fungeren.
Maar de laatste plaats kan ook door een vlieggewicht als Tolhoek worden ingevuld.
Met de beklimmingen die in het schema liggen zou dit bij uitstek een ronde moeten zijn voor jongens van zijn postuur en gewicht.
Bij deze samenstelling ga ik er vanuit dat Bennett niet op tijd 100% zal zijn door ziekte.
'@Wielerfan1987
Als Van Emden weer voor de klassiekers gaat, dan lijkt mij dat Roosen een optie en Tolhoek moet nog even de tijd krijgen om zo'n Grote Ronde te rijden. Hij geeft zelf aan voor de Vuelta te gaan. Daarom denk ik, dat De Tier een goede kans maakt om die 9e. plek in te vullen. Die is al een stukje verder in zijn ontwikkeling als klimmer.
Roosen rijdt tenslotte geen klassiekers. Niet dat je die niet makkelijk kunt combineren met de Giro natuurlijk, maar Roosen zit in het treintje van Groenewegen op weg naar de Tour de France, waar Van Emden de laatste jaren veelvuldig met Kruijswijk op pad is geweest. Vast geen toeval.
Het wordt nog een lastig verhaal voor Gesink om nog wat WT-puntjes te schrapen in de TDU. Hij is wel slim geweest door in de 1e etappe redelijk vooraan te eindigen, zodat hij nu dicht bij de top-10 staat.
@kelderfan
Wat ik daarmee bedoel is simpel: heeft Roglic afgelopen jaar iets kunnen betekenen voor Kruijswijk? Nee, bijna niks. Waarom is de ploeg dan nu zo verzwakt als hij er niet bij is? Dit is overigens het laatste wat ik erover zeg, wat een non-discussie is dit.
' Maar snap je nou echt het vreemde in je redenering niet? Je vindt dat de ploeg er zwakker op wordt zonder Roglic, terwijl Roglic hoegenaamd niets kon betekenen voor Kruijswijk bergop. Wat maakt zijn afwezigheid dan uit?'
Nee totaal niet Tendam. Aangezien ik al eerder hier heb aangegeven dat Roglic alleen door die 3 valpartijen niets voor Kruijswijk kon betkenen. Hij was bedoeld als zn laatste man in het hooggebergte, dus dat zegt wel genoeg.
Bennet? Nee, ik ben snugger genoeg om ook het belang vd TDF in te zien. Zie ook mijn persoonlijke opstellingen voor de TDF hier in dit draadje.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.