Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 28 ... 440 441
kelderfan

'@Gregje
Hoe kan 't probleem door 't ontbreken van Roglic dan opgelost worden, wat betreft de opstelling van de Giro-ploeg.

Gregje

Ja, maar dan zie ik Baptist Planckaert top 10 eindigen in de eerste etappe en denk ik ....mmmm...mmmmm etc etc

Gregje

Kelderfan. Och probleem. Het verbaasd me een beetje dat hij geen Giro rijdt terwijl de insteek is deze Giro Kruijswijk naar de overwinning te loodsen.

Dus kom ik niet verder dan.

Kruijswijk, Clement, Vandenbroeck, Bouwman, Battaglin, Campenaerts, Keizer, Tankink en dan toch maar Joske erbij.

xistnc

Maar deed 'ie mee voor de overwinning?

Gregje

Bouwman vandaag trouwens bijna op een kwartier gefinished. Wat zou dat betekenen? Slechte benen of gaat ie aanvallen?

xistnc. Wie?

tendam

'@gregje
Dikke WT-punten zijn er niet te halen door sprinters. Etappezeges leveren niet zoveel op.

Gregje

Ja, dat is ook zo. Top 5 alleen he. Ach ja, dan had ik maar ploegleider moeten worden als ik graag de samenstelling wil bepalen.

jvh93

'@gregje daar hebben ze een mooi spelletje voor. Pro cycling manager ;) Kan ik ook al mijn creativiteit in kwijt zo op zijn tijd

Gregje

:D Thanks voor de tip

kelderfan

'@Gregje
Dus Bouwman voor de Giro als aanvaller.

Gregje

Ja, ik denk niet dat we van hem kunnen verwachten dat hij op de laatste col nog bij Kruijswijk zit. En deels ook gewoon knechten. Aanvallen kan ook betekenen dat je nog iets voor je kopman kan betekenen als je wordt bijgehaald.

Fanny

Goed gereden door de hele ploeg TLJ.
Volgens het bericht op de TLJ site heeft de ploeg aldus Gesink hem tot aan de laatste klim in een perfecte positie gebracht.
Ik denk dat Gesink in de 5e etappe op de Wilunga Hill vol in de aanval gaat en dan weleens flink kan uithalen.
Hij heeft volgens mij beter getraind dan voorgaande winter 2015-2016.
Ik zie een positie bij de eerste 10 misschien wel top 5 wel zitten.
@Gregje
Gezien de foto's van gisteren kwam Bouwman volgens mij "oververhit" binnen na de zeer hete 1e etappe van 43gr-47gr.
Dit zou e.e.a kunnen verklaren.
Maar misschien heeft hij de hele wedstrijd wel geknecht voor o.a. Gesink en het op de laatste 20 km laten gaan (althans gezien zijn Strava).
Bouwman is volgens mij in normale doen gelijk aan of misschien iets beter dan de eveneens jonge Alexey Vermeulen.
Ook kunnen sommige renners w.o Bouwman nog misschien steeds last hebben van Jetlag en de hoge temperaturen t.o.v. Europa.
Ik ben het met je eens misschien gaat hij de komende etappes wel in de aanval als zijn benen goed zijn.

Laatst gewijzigd
Yeez

Vermeulen ook verrassend goed te noemen. Heeft daarvoor ook al geprobeerd de oversteek naar Sutterlin te maken, maar deze kwam te laat.

flyellus42

'@Fanny, heb je de wedstrijd wel zelf gezien of ga je af op het PR praatje van TLJ-ploeg?? Gesink zat namelijk helemaal niet in zo'n goede positie aan de voet van de klim . Te ver van achteren waardoor hij te laat was met reageren toen eerst Kelderman en later Porte een versnelling plaatsten. 3kilometer voor de klim werd hij inderdaad goed naar voren gebracht door zijn ploeggenoten, maar daarna mocht hij het weer helemaal alleen uitzoeken waardoor hij weer vele posities verloor voordat de daadwerkelijke klim begon.

Loek de Rooij

Gesink zat inderdaad te ver toen Kelderman aan ging. Hij had daarvoor nog Vermeulen bij zich en Martens en (volgens mij) Battaglin zaten achterin het peloton.

kelderfan

Waaruit weer blijkt, dat goede knechten onontbeerlijk zijn voor een goede uitslag. Kruijswijk had derhalve een goed punt om 2 sterke knechten voor 't bergwerk in de Giro te halen. Je kunt van jonge talenten als Vermeulen en Bouwman niet verwachten, dat zij Gesink voor de klim van de dag kunnen afzetten.

Fanny

'@flyellus42
Ik heb alléén een samenvatting gezien en het bericht op TLJ bericht gelezen waarin Gesink zegt dat hij perfect is afgezet door de ploeg.
Helaas, ik moet overdag werken waarbij ik mijn hoofd erbij moet houden en geen fouten mag maken.
Ik kan daarom dus de wedstrijd niet live zien ivm mijn dan broodnodige nachtrust.
Wat een geluk dat jij dat dan wel kunt zien.
Dan is Gesink toch nog knap gefinisht gezien je verhaal.

tendam

'@flyellus42
Wat je ongetwijfeld als fanatiek volger weet, is dat Gesink er vaak zelf voor kiest om in de buik van het peloton aan zo'n beklimming te beginnen. Z'n diesel moet dan nog op gang schieten. Hij zou dan ook ongetwijfeld niet meegekund zijn met Porte of Chaves toen zij aangingen.

Yeez

Uh, als diesel lijkt me juist verstandig om op zo'n korte klim als vandaag vooraan te beginnen ivm met gaten die voor je vallen of om er doorheen te zakken. Het was immers volle bak tot de meet.

jvh93

Ben benieuwd naar vannacht. Licht oplopende aankomst na een gloeiende etappe. Battaglin kan wel eens kans maken als de koers hard gemaakt wordt

tendam

'@jessevdalen
Nou, stuur Gesink een berichtje, misschien neemt hij het ter harte ;)

kelderfan

'@tendam
Van jou zal hij wel geen mailtje willen ontvangen; hij weet zelf wel dat hij in 't midden van 't peloton moet beginnen.;)
Dan heb je de helft voor en de andere helft achter je. Kan 't dus niet verkeerd gaan.
@jvh93
Ik zou een pion naar voren sturen om 't vuurtje op te stoken. Of is dat gevaarlijk gezien de hitte aldaar.

S. Morgenstern

Dat laatste lijkt me wel het plan wanneer je met Battaglin kans wil maken. Wanneer het peloton voor de overwinning rijdt is hij kansloos.

tendam

Ene P. Sagan rijdt ook mee, dus Battaglin lijkt me sowieso kansloos. Ik zie trouwens nog eerder Paul Martens een uitslag rijden, die deed het in de 2e etappe relatief goed.

Loek de Rooij

De 'klimtrein' is natuurlijk ook in het leven geroepen om Gesink perfect in de buik van het peloton af te zetten...

1 2 ... 28 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.