'@luckyloek
Ach ja, de klimtrein... Richard Plugge moet ook wat te doen hebben achter z'n bureautje ;) Er is voorlopig niet echt sprake van een klimtrein, dat kan in de Giro natuurlijk veranderen.
@jvh93
Werd Battaglin vorig jaar niet ook eens 10e op zo'n soort aankomst in de TDU? Dat is 'n beetje zijn niveau.
'@tendam, ik snap wat je bedoelt. Volgens mij was de illusie er ook niet dat het een Sky achtige trein zou worden. De doelstelling was in eerste instantie om de klassementsmannen goed vooraan af te zetten door deze trein. Dit heb ik Pluggen vrij jaar ook horen zeggen. Je hebt dan natuurlijk wel mannen nodig die in een eerder stadium van de etappe ook een berg over kunnen in het peloton. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Gesink natuurlijk niet liever in de buik van het peloton aan zo'n klim begint. Zie ook de Amstel en FW vorig seizoen. Hier deden ze alles om zover mogelijk van voren te zitten. In Australië hebben ze gewoon niet de mannen/vorm om dit voor elkaar te boksen.
Niet verkeerd, dat Battaglin zich wilde laten zien. Ik had ook wel iets meer verwacht. Maar ook goed, dat Wagner de piloot was.
Over dat treinengedoe. Gesink moet in deze natuurlijk Bennett missen en Lindeman heeft tijd nodig om op niveau te komen.
Zij hebben ervoor gekozen de klimtrein om Kruijswijk heen te bouwen. Dus die trein moeten wij in Valencia tegenkomen.
Heel realistisch en rustig relativerend hoe Koen overkomt, hij heeft in de Vuelta veel ondersteuning gehad van Gesink, waren slaapmaatjes en schijnbaar gaat dat heel goed tussen die twee, vader en zoon, misschien dat de zoon in de verre toekomst zijn vader op kan volgen, wie weet, hij heeft in ieder geval een goede leerschool aan Gesink, die weet hoe je met tegenslagen om moet gaan.
'@Rahims
Bedankt voor de verwijzing van een interview over de jonge 2e jaars prof Koen Bouwman (net 23) in AD en de Gelderlander.
Geeft een goed kijk op knechten voor de kopman.
En ja , dan is een goede uitslag in een etappe niet belangrijk.
Dit gebeurt bij elk team.
Zijn tijd komt denk ik nog wel, ook gezien zijn TT.
Knechten moeten er alleen voor zorgen dat men vóór de tijdslimiet binnenkomt zodat men de volgende dag weer kan starten voor het team en de kopmannen.
Ik denk dat hij dit jaar wel vaker aan de zijde van Robert Gesink zal rijden.
Zoals ik al eens eerder heb aangegeven is knechten voor jonge renner nmm een goede leerschool en zwaar werk.
Elke keer weer naar achteren laten zakken om water, eten of een jack op te halen en dan met een hogere snelheid dan het peloton weer dwars door het peloton naar voren rijden en dit bij de kopmannen afgeven.
Daarnaast zal een knecht de kopmannen moeten bijstaan om deze uit de wind en het gedrang te houden.
@Gregje
Het zal dit jaar vast wel eens gebeuren dat hij een keer voor zijn eigen kansen mag rijden.
Ik denk dat TLJ hem eerst de nodige hardheid in het prof milieu wil laten opdoen door hem dit jaar te laten knechten voor de kopmannen.
Weet jij of iemand anders toevallig welke koersen hij dit jaar naast de Cadel Evens Great Ocean Race en Abu Dhabi Tour dit jaar nog meer gaan rijden ??
Hij zal ongetwijfeld dit jaar gaan starten op het NK TT en de NK wegwedstrijd in zijn geboortestreek in de Achterhoek tw Montferland ('s-Heerenberg).
@Kelderfan
Ik denk dat Alexey Vermeulen net als Bouwman dit jaar veel met Gesink zal rijden.
Alléén beiden nmm niet in de TDF.
Alexey Vermeulen traint daarnaast ook vaak met Gesink in Girona en dus kan Gesink hem veel leren over het rondewerk als knecht en eventueel als toekomstig kopman want ook hij is nog heel jong.
Tot slot laten we hopen dat het team van LottoNL-Jumbo morgen een mooi resultaat neerzet in de rit op de Wilunga Hill via kopman Gesink.
Een goed begin (rit- en einduitslag) in de eerste WT koers 2017 zullen de renners, staf en sponsoren TLJ een goed moraal/gevoel geven voor de rest van het seizoen.
'@Fanny
Ik ben ook fan van Mike Teunissen en die jongen met het nodige talent heeft te weinig steun ervaren bij TLJ. Vandaar dat hij net als Kelderman is overgestapt naar Sun..
Wat ik wil aangeven is, dat jongens als Bouwman en Vermeulen ook hun eigen kans mogen pakken en direct niet dezelfde weg als Teunissen gaan.
Knechten is goed voor hun ontwikkeling, maar er moet wel een modus zijn om hun talenten uit te breiden. De TdF lijkt mij ook te vroeg voor die jongens.
Ik hoor of zie nog niets van Floris De Tier, want ik denk, dat die jongen wel eens stappen kan en gaat maken. Zie ook Campenaerts, die nu wel met de bergtrein mee gaat doen.
Wie mag er niet zijn eigen kans pakken? Weinigen die goed genoeg zijn om hem daadwerkelijk af te dwingen, maar zeker bij een ploeg die niet over loopt van de potentiële afmakers, is er voor iedereen ruimte op de kalender om zijn plek af te dwingen. Mits ze goed genoeg zijn om dat voor elkaar te boksen uiteraard. Bouwman en Vermeulen lijken me nu net geen jongens die over voldoende talent beschikken om dat voor elkaar te krijgen; degelijke all-rounders met de potentie om hele degelijke klimknechten te worden. Het is aan hun zelf, en niemand anders, om iets te tonen wat naar meer doet uitzien. Het is tot die tijd volkomen onzinnig om ze voor eigen kansen te laten rijden (buiten wat dagen per jaar in een kopgroep), laat staan om over opvolging van Gesink te spreken.
'@fanny, kelderfan
In lang niet alle renners schuilt een potentiele kopman. Misschien moeten jullie je verwachtingen omtrent LottoNL wat bijschaven, de grootste talenten kiezen al enige jaren voor andere ploegen dus het is logisch dat het qua kopmannen een beetje behelpen is. Dan moet je niet proberen van Bouwman en Vermeulen meer te maken dan ze zijn: aardige knechten, in potentie.
'@vlek
Dan moet je voor de aardigheid bij Teunissen gaan kijken om te lezen. Hij zegt quote: "Hij wil niet verbitterd overkomen, want ik heb een mooie tijd gehad bij TLJ maar wij verschilden van inzicht"
Bouwman heeft nu volledig in dienst van 't team gereden en dat is op zich prima en daar leert hij van, maar hij moet wel zijn kansen krijgen in andere ritten om zich verder te kunnen ontwikkelen. En ja Bouwman is niet 't grootste talent, want mijn inschatting is, dat Vermeulen al verder is in zijn ontwikkeling.
Renners mogen zichzelf beter achten dan ze zijn, daar is niet mis mee, het zou zelf een positieve eigenschap kunnen zijn. Wij kunnen echter wat objectiever kijken en dan moeten ook wij toch tot de conclusie komen dat ook een renner als Teunissen (een veel groter talent dan degene waar we het hier over hebben) binnen een WT-ploeg veelvuldig in dienst van andere zal moeten rijden? Wil hij dat voorkomen, dan moet hij bij een kleinere ploeg gaan koersen. Eentje zonder kopmannen als Vanmarcke of Matthews. Of zelf nog een stap of twee zetten, maar tot die tijd blijft het bij de kansjes in kleinere koersen zoals die hij die ook de laatste jaren heeft gehad.
Teunissen heeft daar natuurlijk wel degelijk een punt, maar had zelf ook veel meer initiatief en lef mogen tonen. Hij reed vaak koersen met Van Asbroeck, wiens kaart door de ploeg veel te lang werd gespeeld - zonder enig rendement. Dat ging ten koste van de kansen van Teunissen.
Uiteindelijk is het een wisselwerking, waarbij de persoonlijkheid van de renner een belangrijke rol speelt. Ook bij Sunweb zal Mike zijn kansen moeten afdwingen en opeisen.
Ik ben van mening dat voor Teunissen 'kansen pakken' betekent dat hij zo'n groepssprint voor moet zijn en volgens mij heeft hij daar in de koersen zonder Vanmarcke alle ruimte voor gehad. De kaart Van Asbroeck werd dan uiteindelijk inderdaad misschien te vaak getrokken wanneer die koersen op een sprint uitdraaide, maar of het rijden voor een sprint van Teunissen nu werkelijk de beste beslissing zou zijn? Daarnaast had hij vaker wel dan niet te kampen met kramp in de finale van die koersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.