Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 30 ... 440 441
Gregje

Ten Dam. Dan nog vraag ik me af waar zijn specialiteit in ligt. Die jongen is krap 22 en heeft, zeker met z'n tijdrit, de nodige groeimarge. Mss eindigt het in top 10 klasseringen in rondjes van een week, wellicht in de verder toekomst nog meer. Hij reed vandaag best een goede rit

112522

Vermeulen finisht net achter Marc Soler en Enric Mas, die allebei bekend staan als grote beloftes voor de toekomst. Ik zou vermeulen wel iets hoger inschatten dan alleen maar een knecht

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Interview met Robert Gesink bij Telesport na afloop van de etappe van vandaag

Loek de Rooij

Ik vind het ook wat makkelijk om Vermeulen meteen de stempel knecht te geven. Hij was geen supertalent, maar met zijn jonge leeftijd heeft hij mogelijk nog een behoorlijke groeimarge. Hij lijkt deze winter in ieder geval een stap te hebben gemaakt. Hoe dicht hij bij zijn topvorm zit kan ik niet inschatten.
Bouwman zit daar momenteel niet in de buurt in ieder geval. Wat hij vorig jaar in Zwitserland (wel na hoogstestage) liet zien was best bemoedigend. Koen was bij de beloften ook meestal knecht, wellicht gaat het daarbij blijven, maar ook voor hem geldt dat hij waarschijnlijk niet aan zijn top zit. Laten we gewoon afwachten voordat we de stempel eeuwige knecht er op gaan plakken. Niet elke renner die gaat winnen was een hoogvlieger bij de beloften.

S. Morgenstern

Waar die jongens in de toekomst eindigen is inderdaad nog open; misschien zet een van de twee een hele grote stap en kan hij in de toekomst uitgespeeld worden als kopman, misschien rijden ze volgend jaar niet meer allebei in de WT. Wat je wel kunt zeggen is dat er momenteel niets op wijst dat het renners zijn die dit seizoen voor eigen kans kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog een interview, nu met Dylan Groenewegen[/url]

tendam

'@luckyloek
Ik vind het stempel 'knecht' ook helemaal geen belediging, ik pleit alleen voor wat realisme. De Tankinks en Keizers van het peloton moeten er ook zijn, af en toe een uitschieter is natuurlijk best mogelijk. Maar als er al over de opvolging voor Gesink wordt gesproken... laten we wel wezen, die opvolger rijdt waarschijnlijk niet bij LottoNL, of het moet Daan Olivier zijn, zoals ik al zei.

Loek de Rooij

Waarschijnlijk niet nee, maar ik kan nu nog niet met zekerheid oordelen dat dit het geval is. Daarom zeg ik dat het nog te vroeg is om deze conclusie te trekken. Dit is zonder onrealistische verwachtingen te hebben van mijn kant. Ik zie het ook niet snel gebeuren, maar zeg nooit nooit. Je moet de jongens wel hier en daar de mogelijkheid geven. Als je altijd aan het werken bent voor je kopman, dan ga je ook geen uitslagen rijden.

Om dan maar meteen op Teunissen in te haken, hij heeft die kansen afgelopen jaar wel gehad. Op ddv na bleek hij niet goed genoeg. Als zijn motor iets groter wordt denk ik wel dat het een subtopper kan worden met wellicht hier en daar een uitschieter.

Gregje

Niemand heeft het over opvolgers van Gesink

Fanny

'@luckyloek
Ben het met je eens wb Bouwman en Alexey Vermeulen.
Het is pas de 1e wedstrijd in het seizoen 2017.
Beiden hebben volgens mij vorig jaar stappen gemaakt als jonge 1e jaars neo profs waarbij denk Bouwman wat meer 1 weekse WT koersen heeft gereden waar dan ook vaak een ITT inzat die hij goed aankon.
Vooral die in Zwitserland was een opvallende met een 12e plaats net achter voormalig WK Kiryenka.
Ook Alexey reed vorig jaar een opvallende ITT bij de NK in zijn eigen USA.
Hij werd namelijk 3e en dat is best knap voor deze nog renner al weet ik niet hoe sterk het bezet was.
Dus voor beiden heb ik wel hoop dat ze zich dit jaar nog wel verbeteren.
Maar of 1 van 2 een toekomstig kopman kan zijn/worden heb ik mijn twijfels.
Maar met een goede knecht zijn is ook niets mis want ook deze heb je nodig in een ploeg (o.a. Keizer, Tankink en van Emden.)
Toekomstig kopman is, wat betreft de jonge neo profs, momenteel alléén weggelegd voor onze NL topper Sam Oomen die helaas bij Sunweb rijdt.
Maar ik laat me graag verrassen, sommige renners komen misschien pas laat tot bloei als ronderenner dit in tegenstelling tot Gesink en Kelderman.

@Gregje
Quote: Niemand heeft het over opvolgers van Gesink
Inderdaad.

@Rahimns
Bedankt voor de link mbt Groenewegen.
Realistisch en ambitieus verhaal van Groenewegen.

ajvs

Wat een nutteloze discussie over of Bouwman en Vermeulen in potentie maximaal een leuke knecht zijn of meer. Hoe wil je ooit nu al weten waar hun daadwerkelijke plafond ligt? De een ontwikkelt zich tot zijn 25e en komt niet verder dan leuk knechtenwerk, de ander ontwikkelt zich door tot zijn 30e en wordt een leuke kopman voor kleine rondes. De een ontwikkelt zich snel tot een topniveau en de ander breekt pas door op zijn 30e. Iedereen moet zich wel beseffen dat talent en potentie niet hetzelfde zijn, een renner kan barsten van het talent maar het komt er alsnog nooit uit omdat hij zijn plafond blijkbaar al heel vroeg heeft bereikt, een andere renner staat niet te boek als een groot talent maar groeit door tot de absolute top. Ik hoop dat mensen dit ook eens gaan beseffen, want torenhoge verwachtingen komen van het feit dat mensen denken dat een groot talent direct een wereldtopper wordt en dat is niet altijd het geval. Je kan dus simpelweg niet zeggen hoe goed Bouwman en Vermeulen gaan worden, feit is wel dat het momenteel nuttige en bruikbare krachten zijn als knecht, beiden met een degelijke TT.

@Rahims, bedankt voor de links! Altijd leuke zulke interviews.

Laatst gewijzigd
Gregje

Jij doet prima mee aan die 'nutteloze discussie' AJVS. Laat ons.

kelderfan

Even nog wat nutteloos#
Leuk interview van Dylan maar wat mij opvalt is, dat hij Gijs Van Hoecke en Lars Boom noemt als nieuwkomers voor zijn sneltrein.
Gijs Van Hoecke is duidelijk, maar Lars Boom lijkt mij toch voor eigen kans te mogen gaan. Ook Amund Jansen wordt niet genoemd.
Er is hier wel eens gesproken over de lead-out van dit treintje. Dylan noemt Wagner toch als vaste waarde voor zijn eindschot.
Dus ik zie 't treintje zo: Van Hoecke, Roosen, Leezer (c), Wagner en Groenewegen. Bij deze als kanttekening dat ik het jammer van de "talentontwikkeling" van Timo Roosen.

achtpuntzes

'@ ajvs
speculeren over van alles en nog wat is gewoon een favoriet tijdverdrijf voor vele TLJ-fans en daar is toch niks mis mee?

S. Morgenstern

Roosen heeft juist ontzettend veel gehad aan die omschakeling naar het treintje in combinatie met het vlaamse werk. Heeft zich daar opmerkelijk sterk verbeterd en blijkt opeens een potentiële subtopper in een bepaalde tak van het wielrennen.

Het vaste treintje wordt door Groenewegen trouwens gewoon genoemd daar: Wynants, Roosen, Leezer en Wagner.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan na de voorjaarsklassiekers gaat Lars hetzelfde doen als Sep in 2016. Dus Dylan helpen met zijn sprinttrein.

ajvs

'@8.6, natuurlijk is daar niets mis mee! Speculeren over mogelijke aankopen, wedstrijdselecties, mogelijke prestaties etc. vind ik persoonlijk ook leuk om te doen. Enkel speculeren over de ontwikkeling van bepaalde renners vind ik gevaarlijk, hier gaan onbedoelt verwachtingen aan kleven en in de toekomst kan dit uitlopen tot teleurstellingen door te hoge gestelde verwachtingen. Ik wou daar met mijn bericht indirect voor waarschuwen door aan te wijzen dat de ontwikkeling van een renner niet te voorspellen is.

Maar heb me wellicht iets te extreem uitgedrukt door het een nutteloze discussie te noemen, excuus daarvoor. Ben simpelweg een persoon die zegt wat hij denkt. Dus tuurlijk laat ik jullie lekker, sterker nog, zal zo af en toe eens meedoen met discussie hier :)

Il Cavaliere

Kunnen we inmiddels wel concluderen dat Koen Bouwman een miskoop/flop is? Ook in Down Under finisht hij weer bij de allerlaatste, terwijl hij toch een klimmer/heuvelaar zou moeten zijn.

Laatste man

Zucht..

Chrys

Ja.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Il Cavaliere Laten we idd nu meteen dat maar concluderen. Die jongen is natuurlijk al 23 en heeft al 1,5 wielerjaar op het hoogste niveau achter de rug en heeft toch al 3 keer een wedstrijd niet uitgereden. Onmiddellijk terugzetten naar het continentale niveau... zucht

achtpuntzes

Koen Bouwman kan geen miskoop zijn omdat er geen transfergeld betaald is. en of hij al dan geen flop is zal de toekomst gaan uitwijzen

Gregje

Bouwman heeft deze ronde bewust laten lopen en enkel en alleen voor Gesink gewerkt.

jvh93

Ik wordt echt moe van mensen die zomaar wat roepen. Bouwman heeft puur geknecht tijdens deze tdu voor gesink en heeft zijn werk prima gedaan. Daarnaast is dit pas z'n 2e profjaar en is hij voor een wielrenner nog hartstikke jong

kelderfan

'@rahimns
Dat Lars in bijvoorbeeld de TdF ook Groenewegen gaat bijstaan lijkt mij niet verkeerd. Met Sep Vanmarcke ging dat ook prima.
Je kan natuurlijk een hele trein meenemen naar de TdF, maar dat lijkt mij voor Gesink en Bennett geen goede zaak. {zucht}

1 2 ... 30 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.