Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 31 ... 440 441
tendam

'@il cavaliere
Ben jij een parodie op een troll? Die gast werd in de Tour de Suisse nog 12e in de tijdrit, en bij de beste 25 in een bergrit.

@jvh93
Nou ja, ik denk dat de hitte hem wel parten heeft gespeeld, een klimmer mag er wel langer aan blijven hangen.

wolfje

Koen's antwoord op bovenstaande discussie:

http://www.ad.nl/wielrennen/koen-bouwman-in-tour-down-under-mijn-resultaten-doen-er-niet-toe~a84462f2/

Fanny

'@Il Cavaliere
Ik denk dat je alléén naar de uitslagen kijkt en verder niet. Ik heb namelijk alle ritten live van de TDU gezien.
Hij was daar nmm als knecht gekoppeld aan Gesink en reed tot z'n 10-20 km voorin mee in het peloton.
En daarna liet hij zich uitbollen tot de finish.
En ja, dan kom je niet bij de eerste 100, zeker niet als je misschien oververhit bent zoals in die etappe van 47 graden Celsius.
Bouwman heeft vorig jaar alle WT koersen als 1e jaars prof. nadat hij overkwam van de beloften, goed uitgereden.
Bouwman werd o.a. in de Tour de Suisse 12e in bergtijdrit, in laatste bergrit 22e en AK 29e.
Daarnaast heeft hij vorig jaar o.a. 2 zware WT koersen gereden in Spanje waar hij in dienst van Gesink o.a. 40e in de TT en 63 AK in de zware koers Ronde van Baskenland.
Ook heeft Bouwman nog verdienstelijk zijn eerste grote 3 weekse ronde de Vuelta in dienst van Kruijswijk, die daar lelijk ten val kwam, en Gesink uitgereden.
Hier werd hij 6e in de TTT.
Van wat ik ervan gehoord heb en dat zal ook Rahimns beamen, is dat de ploegleiding heel tevreden over hem is.
Dus zeggen mij de uitslagen in TDU helemaal niets omdat hij volledig als knecht in dienst van Gesink moest rijden.
Daarnaast is het de 1e wedstrijd op de kalender 2017 en het seizoen duurt nog heel lang voor deze nog jonge renner.
Zijn wedstrijden komen later in het jaar nog wel waar hij misschien voor eigen kansen mag gaan om een goede uitslag te rijden.
En ja, misschien wordt hij wel opgeleid als knecht. Daar is toch niets op tegen (zie Tamkink, Keizer, van Emden enz.) want ook deze renners heb je ook nodig voor een kopman.
Als de ploegleiding maar tevreden over hem is over hoe hij het doet.
Als knecht moet Bouwman gewoon op tijd binnenkomen om de dag erop weer te kunnen starten voor de kopman(nen).
En dat op tijd uitrijden doet hij bijna altijd.

@ Rahimns
Prima uiteenzetting !
Even ter aanvulling van 3 x niet uitgereden.
1 x Le Samyn (als knecht in dienst van Groenewegen) waar vanwege zeer slecht weer slechts 28 renners finishten en waar de ploegleiding/organisatie hem uit koers nam.
1x Tour de Pologne (trouwens toen ook zeer slecht weer en waar ritten niet werden gereden of ingekort).
Hier heeft hij de koers moeten verlaten vanwege ziekte.
1 x Lombardije Hier reed hij als knecht in dienst van Gesink en een groot aantal renners waaronder Bouwman werden hier uit koers genomen vanwege denk ik de achterstand die men op dat moment had.

Op naar de 2e WT koers tw de Cadel Evans Great Ocean Race van as zondag.
Benieuwd wat TLJ hier kan laten zien.
Vorig jaar werd Battaglin in zijn 1e jaar bij TLJ hier nog 9e in de einduitslag.
Zouden ze zijn kaart uitspelen in deze koers ?
Of misschien zou Lindeman een keer in de aanval kunnen gaan voor de overwinning.
Gesink verwacht ik hier niet gezien het parcours.
Wagner zou misschien ook nog kunnen, maar er zullen ongetwijfeld goede sprinters aan de start staan.

Gregje

Georgie Porgie is weer fit!

kelderfan

Dat is weer leuk om te horen. Gesink zal wel blij zijn met Georgie Porgie in de Abu Dhabi Tour.
Dat wordt dan Gesink met Bennett, Bouwman, De Tier, Vermeulen en ...

Gregje

Roglic?

kelderfan

'@Gregje
Roglic rijdt volgens mij in de Algarve na Valencia zijn rondjes en .... is Lobato.

Gregje

Aaaah, onze Spaanse aanwinst! Ik zat al te denken, Groenewegen en Janssen niet, welke sprinter hebben we dan nog. Ik was hem glad vergeten.

Fanny

Mooi om te lezen dat onze George Bennett weer kan trainen nadat hij genezen is van de ziekte van Pfeiffer.
Zal nog een tijd duren eer hij weer op niveau is.
En al helemaal om op zijn topniveau van afgelopen seizoen te komen.
Ik zou zeggen rustig aan beginnen en niets forceren.
De Giro komt natuurlijk veel te vroeg voor hem gezien zijn trainingsachterstand.
Het is afwachten hoe hij er dan voorstaat met de komende editie van de TdF.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Jij bent toch altijd positief over TLJ.;)
Ik verwacht dat Georgie toch wel gauw op niveau zit of beter gaat zitten. Er zijn gelukkig nog genoeg rondjes om aan zijn vorm te sleutelen.
De sprinttrein is ook al lekker bezig met een outstanding Groenewegen. Met als leuk detail dat flesje langs de weg. Dat ging hij goed uit de weg.

Yeez

Lobato trekt er ook een goede sprint uit zeg.

Sijbrands

Trainingsachterstand van Bennett valt denk ik wel een beetje mee. Heeft niet echt stilgezeten. In de eerste 3 weken van januari heeft hij toch ook al 2000km gefietst. Misschien niet de trainingen die hij normaal zou doen, maar toch. Alleen in december heeft hij het rustig aangedaan. Heeft dus een achterstand van 4 weken. Lijkt me nog voldoende tijd om een beetje fit te raken om vanaf maart weer te koersen.

Gregje

Zijn er beelden van die sprinttrein dan?

jvh93

Selecties van Dubai en Valencia zijn bekend gemaakt. Ik zie in beide koersen kansen. Valencia zou de ploegentijdrit ook wel eens mooi kunnen worden

xistnc

'@jvh93
En nu?

kelderfan

'@xistnc
In 't ene rondje zijn Lobato en Groenewegen de smaakmakers en in 't andere rondje opvallend Kruijswijk en Roglic.
In Dubai ben ik vooral benieuwd naar Lobato en Jansen en wie de lead-out wordt voor Groenewegen.
In Valencia wordt de TTT-ploegske getest met de nieuwe sterke mannen als Clement, van den Broeck. Het lijkt mij niet verkeerd, dat Kruijswijk in dit rondje zich kan testen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat in Valencia niet de kaart Kruijswijk getrokken gaat worden, eerder zal Roglic of Van den Broeck voor eigen kans mogen gaan. Steven is nooit top in deze fase van het jaar. Met de TTT en 1 aankomst bergop zullen deze 2 best wel eens mee kunnen doen om de prijzen.

kelderfan

'@rahimns
Dat is ook niet nodig, maar hij kan zich wel testen in de TTT en in rit 4 met aankomst bergop. Voor 't klassement lijkt mij Roglic de man, omdat Jurgen van den Broeck net als Kruijswijk op stoom moet komen. Bij een goede TTT is alles mogelijk.
Verrassend is wel, dat Castelijns in 't bergtreintje is opgenomen en niet Tankink. Hopelijk kan Castelijns stappen maken op dat terrein.

Yeez

'@kelderfan castelijns zit niet in de klimtrein. Dit is denk ik de giro-ploeg op 1 iemand na (tankink denk ik). Ze willen deze ploeg zoveel mogelijk samen laten rijden.

kelderfan

'@jessevdalen
Er ontbreken niet 1 maar 2 renners van de Giro-ploeg. Want ook Battaglin gaat mee.;)
Ik noem 't alleen maar, omdat Tankink in Dubai zijn opwachting maakt en niet in Valencia.

wieler4live

Wat zijn de start en finish tijden van deze 2 wedstrijden (Nederlandse tijd)

xistnc

Bij een foto als deze moet je toch automatisch glimlachen...

RainbowJersey

Primoz naar de Tour?

https://youtu.be/vWPDu4ybTJo

tdola

Roglic idd naar de tour lijkt het, kan me niet voorstellen dat ie dan giro rijdt. Dan zou giro selectie de valencia selectie kunnen zijn minus roglic en plus tankink en battaglin (of ipv 1 van deze toch bennett?).

tdola

Dan is de tour selectie ook al redelijk uit te tekenen trouwens. Groenewegen, leezer, wagner, roosen, wijnants en boom voor de sprint. Gesink, roglic en...(bennett) voor de vrijbuiters rol.

1 2 ... 31 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.