Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 260 ... 440 441
Yeez

Martens en wagner ook niets. Het geluk zit mee ja

robertowilco

Sagan toch uit de Tour gezet, vind ik wel zwaar gestraft, maar de jury toont wel lef al betwijfel ik of ze het gedaan hadden als het fransman was geweest.

Rawolf

Tja als het voeckler of froome was dan niet eruit gezet waarschijnlijk. Ik blijf het raar vinden dat er in wielrennen niet echt straffen algemeen zijn vastgesteld waar je dan als jury niet helemaal van kan afwijken. Op die manier zou het wel eerlijker worden

Netraam

Er zijn straffen in algemeenheid, echter worden deze richtlijnen zelden gevolgd. Kijk voor een voorbeeld naar eerder dit jaar met Movistar en BMC in de ploegentijdrit.

Ik heb het vandaag niet gezien, achteraf gelukkig maar.

kelderfan

'@xistnc
Wat lul jij nu weer "Hou je maar lekker dom hoor, kelderfan, grote knul!" of jij onbenul?
@robertowilco
Ik vind 't een terechte beslissing; want als je dat niet bestraft, dan geef die gasten toch een vrijbrief. Sagan ging over de schreef; want die elleboog was een bewuste. Want waarom gingen Quickstep en Groenewegen/Martens tegen de vlakte; volgens mij was Sagan daar ook bij betrokken.
Maar ja, alweer een kans voorbij. Hopelijk worden de volgende sprints minder chaotisch, nu er opgetreden wordt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan heb je nog antwoord op mijn vraag na aanleiding van je opmerking tegen Poeksel ??

Timocycling

Nico Verhoeven exit AUB, wat een drama is die man toch. Gisteren he-le-maal niets gedaan! We zien helemaal niets van de ploeg, het is puur pelotonvulling. Geen spannende tactieken, koersen met lef, aanvalsdrang, HELEMAAL NIETS. Zogenaamd alles voor sprinter van de tweede lijn Groenewegen.

kelderfan

'@rahimns Je bedoelt de ref. naar N.Verhoeven; @Poeksel had 't over verweten en ik zeg, dat ik dat nergens ben tegengekomen; behalve dan door N.Verhoeven Quote: "Zijn valpartij van zaterdag zal nog meespelen in zijn hoofd."
Geeft dat antwoord op je vraag?

xistnc

'@kelderfan
Nee, poeksel heeft het juist over niet verwijten. Jij bent degene die aangeeft dat Verhoeven zich wel verwijtend heeft uitgelaten. En Rahimns vraagt (terecht) al voor de zoveelste keer om een bron. Is dat zo'n moeilijke vraag? Je zou in plaats van verongelijkt om je heen te slaan toch gewoon kunnen vertellen waar je dat gehoord of gelezen hebt?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat dus... wat is je bron voor de quote van Verhoeven.

mus van de maasstad

Pffff

Wat een vervelend menneke ben je kelderfan.

Bah bah

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timocycling waarvan geeft je Verhoeven dan de schuld? Ze zijn 4 dagen ver ... waarvan 2 dagen gewoon pech en toch een top 10 in de daguitslag, 1 prima sprint met een keurige 5e plek en dan alleen gisteren een etappe waarvoor je gewoon niet de renners hebt. Dus als jij je hele conclusie gooit op de etappe van gisteren ben ik benieuwd als je kijkt naar de uitslag wie van TLJ daar tussen had moeten staan. Geloof niet dat ze iemand hebben voor dat soort aankomsten. En de finale van gisteren was echt heel pittig. Kom op er zijn nog 2,5 week voor de boeg, bewaar je eindconclusie tot na de tour.

robertowilco

'@Rahmns Heb jij enig idee wat TLJ morgen van plan is?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@robertowilco geen idee ... persoonlijk denk ik dat het morgen lastig gaat worden om wat te proberen. De aanloop naar de slotklim is minder lastig dan in voorgaande etappes met de aankomst op deze klim. Als de klassementsmannen hun zinnen hebben gezet op deze etappe vrees ik dat het voor Robert moeilijk gaat worden. Want wat ga je dan doen... probeer je het vanuit een ontsnapping met de kans dat die dus voor de voet worden teruggepakt of probeer je het vanaf de voet van de klim met het risico dat je nooit genoeg voorsprong gaat krijgen met een frisse SKY trein. Afwachten maar, de klim is ook al niet al te lang dus als je al wilt proberen zal je waarschijnlijk al vroeg aan moeten gaan. Ik hoop dat een van de 3 het gaat proberen maar het zal me niet verbazen als hier Froome of Porte gewoon gaat winnen.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Ik bedoel de afwachtende koershouding. De hele ploeg opofferen voor een sprintje van een tweedelijnssprinter. Wat kopen we daarvoor?

Ga eens aanvallen! Kijk eens naar de Gendt!

En ga je me wijs maken dat Bennet, Roglic of Gesink er niet bij had moeten zijn bij winst van Sagan? Zelfs Demare werd er 6e! Het is gewoon inspiratieloos en laf koersgedrag van Verhoeven, zoals altijd.

Geef mij maar Grischa Niermann, die heeft bewezen wel aanvallend te durven en willen koersen.

We weten allemaal dat LTJ niet goed genoeg is om topresultaten te halen, maar het enige wat wij willen zien is dat we strijd, inzet en aanvalslust zien in plaats van afwachten en niks doen, en een hele ploeg opofferen voor iemand die plaatsen 5-10 rijdt in sprints.

xistnc

'@Timocycling
Wie is 'wij', in jouw geval? Namens wie denk je te spreken?

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Quote: persoonlijk denk ik dat het morgen lastig gaat worden om wat te proberen.
Hoezo, wat een uitspraak. Gewoon proberen.
Morgen moet 1 renner van TLJ (Gesink, Bennett of Roglic) gewoon redelijk vroeg vol in de aanval gaan vóór de laatste klim voor een etappeoverwinning.
Lukt het niet, jammer dan.
Je hebt het dan in ieder geval geprobeerd om weg te komen en te rijden voor een overwinning.
Tot op het laatst wachten heeft geen zin want de echte kopmannen met hun klimtrein gaan ze niet bijhouden als deze op de laatste berg hard aangaan.
Wanneer wil je anders dan wel iets proberen.
Ze zullen toch niet alle 3 tegelijk gaan.
De klimmers (waarvan 1 niet) hebben daarna weer 2 dagen relatieve rust voor klimetappe 8.
Dit is de eerste kans voor de klimmers van TLJ en die moet je nmm direct aangrijpen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timocycling en wat heeft dat DeGendt opgeleverd dan.... toch gewoon energie verspilling. En om Dylan een tweedelijnsprinter te noemen is ook onzin. En Demare is toch niet zomaar iemand, die is juist heel sterk in dit soort aankomsten. Je moet je doelen goed uitzoeken en die liggen niet in de eerste week waarin iedereen nog fit is. De kansen komen echt nog wel maar om nu onzinnig energie te verspillen is echt zonde. Dit is natuurlijk wel wat anders dan de Tour of California.

@fanny we gaan het morgen zien.... maar ik denk dat het een zinloze missie is om vanaf de start aan te gaan vallen. Was het een etappe zoals een paar jaar terug had ik zeker ja gezegd. Maar het ligt ook aan het verloop van de etappe. Gaat er een groep van 10 man weg of zijn het er 3... ook dat maakt het verschil. En welke renners zitten erbij.

Laatst gewijzigd
simplex

Met deze (te verwachten?) planning/insteek zullen de TLJ boys hopelijk voldoende energie houden om een mooi natourcriterium circuit te kunnen rijden wat wel tot resultaten gaat leiden waar de grote jongens niet meedoen. ;)
De Gendt is trouwens het ultieme voorbeeld van aanvallen (succes 1 op 5 pogingen om weg te komen tot de finish) en daar zit het wielerpubliek maar vooral ook de sponsor op te wachten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Simplex het zal wel... als morgen Bennett meegaat in de ontsnapping en ze worden nog voor de klim teruggepakt krijg je weer het commentaar dat het zinloos was wat hij deed. Maar goed we zullen het morgen wel zien.

S. Morgenstern

'Gewoon redelijk vroeg vol in de aanval gaan' klinkt wel lekker, maar wat betekent dat in werkelijkheid? Waar geeft zo'n peloton als dit ruimte om iets te doen wat aan die omschrijving voldoet? Mogelijk is er hooguit ruimte om vanuit het vertrek met een leuke groep op pad te gaan, maar waarschijnlijker is het dat die fase van de koers reeds gecontroleerd wordt op een manier die er voor moet zorgen dat er een klein groepje (iets) mindere goden vooruit zit. Ruimte om in de finale iets zinnigs te ondernemen zal er waarschijnlijk niet zijn; daar is het ten eerste het parcours niet naar en ten tweede is zo'n eerste aankomst traditie getrouw een dag waar de Sky-trein voluit gaat op de slotklim. Zelden tot nooit zie je iemand onder dat patroon uitkomen, niet uit weerwil, maar omdat je een uitzonderlijke prestatie zult moeten leveren, om zoiets te doen als bijvoorbeeld Gesink twee jaar geleden voor elkaar kreeg.

Maar we moeten natuurlijk lekker hoog inzetten, anders is er morgen geen ruimte meer om lekker teleurgesteld te zijn.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Mijn gevoel als wielrenliefhebber zegt dat 1 van de 3 TLJ renners zich niet inhoudt tot aan de voet van de laatste klim.
Als er een vluchtgroepje weggaat schat ik in dat Gesink daarbij zit.
Bennett en Roglic lijken mij explosiever op die klim dan Gesink.
Laten we in ieder geval hopen dat het aub niet een grotendeels saaie etappe wordt als vandaag tot aan de laatste klim.
En hopelijk laat Froome ook wat seconden liggen tov de andere klassementsmannen zodat de Tour wat dat betreft nog interessant blijft.
Want als Froome hier met een grote voorsprong wint wordt het wat mij betreft mbt het AK een minder interessante Tour.
Ik ga morgen dus voor een aanval van Gesink (hoop ik).

ti-raleigh

Morgen niet aanvallen omdat de kans groot is dat ze worden teruggepakt lijkt me een verkeerde insteek. Die kans is er altijd en in de Tour dubbel. De Gendt is inderdaad een mooi voorbeeld. Je moet eerst een paar keer geschoten hebben voordat je de roos raakt. En pech of geen pech, ze zitten nog niet echt in de wedstrijd. En dat kun je wel bereiken door er voor te knokken. Het lijkt me toch dat van de drie klimmers er morgen eentje in de kopgroep zal moeten zitten. Lukt het niet kunnen ze daarna 2 dagen 'rusten'. Morgenvroeg bij de bespreking even een videootje van Bouwman in de DL laten zien, onder het motto als je echt graag in de kopgroep wilt zitten, dan......

S. Morgenstern

Natuurlijk moeten ze morgen met hun klimmers (Gesink en Bennett) iets proberen, maar mag de ruimte die er daarvoor bestaat ook een klein beetje reëel worden ingeschat?

robertowilco

'@rahimns de sprintersploegen gaan niet controleren en ik denk ook niet dat een sky de hele wedstrijd dat gaat doen, dus zal je het van tevoren moet proberen bij een vlucht te zitten en denk ik toch aan Gesink, worden ze terug gepakt kan hij weer tijd verliezen wat ook zijn eigenlijke opzet is, dus mee in een ontsnapping is altijd goed en je merkt al snel of je een kans hebt van slagen, hoe het peloton reageert.

1 2 ... 260 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.