Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 261 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Robertowilco vergeet niet dat de etappe maar 160 km is. Ploegen als BMC, SKY, Movistar met klassementsambities zullen morgen hun kopman vooraf willen afzetten. Maar we gaan het zien wie er morgen wat gaat doen. Iedere ploeg zal voor morgen hun plan willen maken en we zullen zien hoe dat gaat uitpakken.

Fanny

'@ti-Raleigh
Met het geschrevene eens.
De Gendt valt altijd aan en heeft daardoor ook al veel (WT) etappekoersen gewonnen.
Dat lukt hem natuurlijk niet altijd.
Maar aanvallen is mijn ogen eventueel kans op succes en dan bedoel ik niet de rit van vandaag toen van Keirsbulck alleen onderweg was.
Grappig dat je het hebt over de fantastisch presterende jonge renner Bouwman in de DL.
Dat was een mooi aanvallende koers van TLJ zonder haar kopmannen en prachtig om te zien als fan van TLJ.
Maar misschien lag dat ook, laat ik voorzichtig zijn, aan de beginnende ploegleider op WT niveau Grischa Niermann.

kelderfan

Het klinkt nog lekkerder om gewoon niets te doen. Het N. Verhoeven recept wachten op 't juiste moment, dat is de werkelijkheid. Dat juiste moment komt of 't komt niet. Waar is Gr. Niermann, als je hem nodig hebt.

xistnc

Bloedneus, kelderfan?

Laatste man

Jezus wat zijn sommige stronteigenwijs. In de eerste vlakke etappes van de Tour is het kansloos om aan te vallen, hoe duidelijk kan het zijn. Zeker als je een sprinter meeneemt is het compleet ridicuul.

Naar alle waarschijnlijkheid is het vandaag aan de klassementsmannen (1e aankomst bergop). Een van de drie in een vlucht meesturen (mits fatsoenlijke vlucht). Je gaat niet met 3 man wegrijden vandaag, dat is vrij kansloos tegen dit peloton.

En dat gedweep met Niermann, get a life.

robotour

Stelling 1: Dylan Groenewegen is nog steeds een 2e rangs sprinter.
Ja, vooralsnog wel in de grote koersen. Hij heeft nog niet de klasse en het neusje om op de goede plek te zitten. Zat gisteren ook weer achter een valpartij.

Stelling 2: Met ploegleider Verhoeven koerst TLJ laffer / anders dan met Niermann. Ja, Niermann staat dichter bij de koers en de renners, weet beter de koers te lezen. Verhoeven durft niets, doet niets en bij Verhoeven heeft TLJ altijd pech.

Stelling 3: Gaat TLJ zich vandaag laten zien? Zo wel eens tijd worden om in beeld te rijden voor de sponsors, maar verder gaat het vandaag toch voor de klassementsrenners zijn. Zeker voor degene die al op achterstand staan. Er zijn weinig mogelijkheden om bergop tijd te winnen, dus deze zal men normaal gesproken niet laten lopen. Hopelijk kan Bennet mee en zodoende toch nog een goed klassement rijden, want een ploeg zonder klassementsambities rijdt eigenlijk nergens voor. Het is dan vaak vlees noch vis. Veelal wordt het dan achter de feiten aanrijden, zeker als een dagsucces lang uitblijft.

Magikdatzeggen

De afgelopen ritten waren niet geschikt voor aanvallers, men heeft alles of niets gespeeld bij de proloog en Groenewegen had gisteren de pech van de valpartij. Met andere woorden: geen reden voor paniek en twijfel aan de ploegleiding.

robertowilco

'@Robotour, ik denk dat in alle drie de stellingen een kern van waarheid zit.

luukrothkrantz

Het zou natuurlijk kunnen dat Froome het geel nog niet wilt en dat vluchters toch de ruimte krijgen. En dan andere ploegen van klassementsmannen hier hetzelfde over denken.
Dan krijgen vluchters de ruimte en maakt TLJ een kans.
Denk eerder aan Bennet en Gesink dan aan Roglic. Roglic is juist wat explosiever. Hoor iets terug dat dit wel belangrijk is op deze klim. Ik denk juist van niet. Vanwege de steilheid zijn de lichtere mannen (vaak minder explosief) dus in het voordeel.

UrbanSteel

'@Rahimns

Ploegen als BMC, SKY, Movistar met klassementsambities zullen morgen hun kopman vooraf willen afzetten

BMC, Sky en Movistar kunnen hun mannen ook vooraan afzetten in de groep als het peloton begint aan de slotklim, terwijl er een kopgroep minuten weg is. Als er geen gevaarlijke jongen op kop zit mag die groep best 4a 5 minuten vooruit zitten en voor de etappe gaan zodat Sky even de gele trui kwijt is en niet meer hoeft te contorleren de komende etappes.
De sprintploegen gaan vandaag echt niet controleren daar de tussensprint pas na 102 kilometer is.
Vandaag lijkt me echt en dag voor renners als oa de Gendt.

Jopie

Vandaag moeten ze bij Lotto-Jumbo inderdaad gewoon proberen om één van de drie vrijbuiters mee in de kopgroep te krijgen. De kans dat zo'n vroege kopgroep het vsndaag gaat halen lijkt me niet heel groot, maar als je met drie rittenkapers op pad bent en je hebt niemand voor het klassement dan zijn dit wel de ritten om het gewoon te proberen, eens te meer omdat ze morgen en overmorgen weer krachten kunnen sparen. Verder is het "ritten kapen" natuurlijk een riskante tactiek en daarom kunnen ze maar beter elke potentiële kans proberen te benutten. Hopelijk zien Gesink, Bennett en Roglic dat zelf ook in en blijven ze niet alles afschuiven op de tweede en derde week, met het risico dat er op een gegeven moment nog maar een bergetappe over is en ze nog niks hebben. Lijkt me ook de taak van de ploegleiding om ze daar op te wijzen en ze te motiveren om er vandaag gewoon voor te gaan.

Dat ze de afgelopen dagen nog niks ondernomen hebben lijkt me niet meer dan een logische keuze van renners en ploegleiding.

Timocycling

Precies Robotour. Met dit team moet je gewoon in beeld rijden in plaats van constant achter de feiten aan lopen. En ja, Groenewegen is nog een tweederangssprinter in dit veld. Daar is niks mis mee, maar hij is dus zeker geen renner waar je de hele ploeg aan moet op offeren.

xistnc

De taak van de ploegleiding is iets complexer dan alleen maar 'motiveren er gewoon voor te gaan'. Dat zou je immers in de categorie 'hop hop hop' kunnen plaatsen en we weten hoe dat afgelopen is.

Buiten de drie rittenkapers (waarvan wij niet weten of bijv. Roglic nog last heeft van zijn valpartij) zou je ook nog kunnen denken aan Martens in een kopgroep. Daarbij dien je bovendien rekening te houden met de omvang en de samenstelling van een mogelijke kopgroep.

Ik ben het eens met de stelling dat TLJ elke halve kans moet aangrijpen. Vandaag kan zo'n halve kans zijn, maar niet onder alle omstandigheden. 'In beeld rijden' is sowieso geen doel op zich, hoe happy bepaalde Tour-fans daar ook van lijken te worden. Op een actie a la Guillaume zit niemand te wachten.

Misschien is een relatief vroege aanval op de Planche van Bennett en/of Gesink wel het meest logisch, als de koers lang gesloten blijft (incl. evt. kleine dobbervlucht). Lukt dat niet, dan kan er weer een minuutje of twee/drie gekocht worden, om de kans op succes in komende ritten te vergroten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Bloedserieus ja, vandaag kun je ook denken aan Roosen en Martens {alhoewel die lag er gisteren ook bij} om eens wat te proberen. Als de vluchtgroep dan wordt teruggehaald, kunnen Roglic, Bennett en Gesink proberen een aanval te plaatsen. Lukt 't niet, dan heb je in ieder geval wat laten zien.
Dus ja, ook halve kansen moet je aanpakken.

Jotto-Lumbo

Robert Gesink is woensdag nog niet van plan om in de aanval te gaan tijdens de vijfde etappe in de Tour de France. Eerder kondigde de klimmer van Lotto-Jumbo aan niet voor het klassement te rijden en op dagzeges te azen.

(NU.nl)

Netraam

Ik denk dat Martens en Roosen niet genoeg klimmer zijn om vandaag een echte kans te maken, tenzij er echt alleen hardrijders tussen zitten. Ik hoop dat ze kijken of ze vroeg aan kunnen gaan, maar ook als er gesloten omhoog gereden wordt (zoals bijvoorbeeld op de Etna) maken ze zeker kansen.

S. Morgenstern

Lukt ’t niet, dan heb je in ieder geval wat laten zien.

Plannen hebben om vroeg aan te vallen op de slotklim en daar vanmiddag daadwerkelijk volledig voor gaan, is niet iets waar wij noodzakelijk iets van zien.

tdb

Ik verwacht dat de renners van de sprinttrein vandaag niet in de aanval zullen gaan, maar krachten sparen voor de komende ritten om daarin Dylan weer goed af te zetten.

Klootje Kriekeljon

Dom om het vandaag niet te proberen dan. Zoveel kansen zijn er niet en de vorm en de kop zijn duidelijk top.

S. Morgenstern

Wanneer er vandaag in de openingsfase niet wordt gecontroleerd door de grote ploegen en er dus ruimte is om met een grote groep vooruit te komen, dan zal Gesink zich daar ook gewoon in moeten mengen. Ik denk echter dat het koersverhaal dichter bij het verhaal van Gesink zal zitten; dit is geen rit waar hij veel kans heeft om iets te laten zien.

Laatst gewijzigd
xistnc

Als hij zich vandaag bij voorbaat al neerlegt bij de onmogelijkheid, zou dat jammer zijn. Als zijn signaal vooral een realistische inschatting is van de mogelijkheden, dan kan ik me daar beter in vinden.

Klootje Kriekeljon

Dat ja.

xistnc

'@rahimns
Heb je inmiddels een bron?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc nope.... denk ook niet dat die er ooit gaat komen ;)

Stelling 1: Dylan Groenewegen is nog steeds een 2e rangs sprinter.
Ja, vooralsnog wel in de grote koersen. Hij heeft nog niet de klasse en het neusje om op de goede plek te zitten. Zat gisteren ook weer achter een valpartij.

Hij zat op het moment van die valpartij nog prima. Vlak achter het treintje van Demare die zelf nog net tussen de 2 vallende renners doorschoot. Het was nog ruim een kilometer voor de finish had nog 2 mannen bij zich.... dus had nog gewoon alle kans.

Stelling 2: Met ploegleider Verhoeven koerst TLJ laffer / anders dan met Niermann. Ja, Niermann staat dichter bij de koers en de renners, weet beter de koers te lezen. Verhoeven durft niets, doet niets en bij Verhoeven heeft TLJ altijd pech.

Gaat nergens over... dit is de Tour .. kan je nergens anders mee vergelijken. Dit deelnemersveld maakt het dat het toch iets anders koersen is dan de TOC. Denk niet dat met Niermann erbij het veel anders gaat. Renners denken ook echt nog wel voor zichzelf. En als je denkt dat met Niermann erbij Roglic in de tijdrit wel rechtop was gebleven lijkt me dat nogal naïef.

Stelling 3: Gaat TLJ zich vandaag laten zien? Zo wel eens tijd worden om in beeld te rijden voor de sponsors, maar verder gaat het vandaag toch voor de klassementsrenners zijn. Zeker voor degene die al op achterstand staan. Er zijn weinig mogelijkheden om bergop tijd te winnen, dus deze zal men normaal gesproken niet laten lopen. Hopelijk kan Bennet mee en zodoende toch nog een goed klassement rijden, want een ploeg zonder klassementsambities rijdt eigenlijk nergens voor. Het is dan vaak vlees noch vis. Veelal wordt het dan achter de feiten aanrijden, zeker als een dagsucces lang uitblijft.

Dit is natuurlijk geen stelling maar je persoonlijke mening. Weet jij wat de sponsoren willen of wensen? De doelen van de ploeg waren toch vanaf de start van het jaar duidelijk.... nee men gaat niet voor een klassement dus laat die hoop gewoon eens varen. En er zijn echt genoeg ploegen in de tour die ook niet voor een klassement rijden maar puur voor de etappezeges gaan.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Wat een sterke kopgroep laten ze gaan, ben benieuwd hoeveel ruimte deze renners krijgen, het zijn allemaal hardrijders di er wat van kunnen, de intentie van TLJ was duidelijk, geen renner van TLJ vooraan in het peloton, weer een goede strategie.

1 2 ... 261 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.