Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 268 ... 440 441
daveb83

'@achtpuntzes
Dan heb jij Leezer niet ergens op plek 10 zien zoeken naar waar Groenewegen zich op dat moment bevond. Liet zich later alsnog terugzakken om Groenewegen op te halen.
Bevestigde hij dus zojuist ook op NPO1.
Neemt overigens niet weg dat ze wat mij betreft best wat langer hadden mogen wachten in dat gedrang.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ daveb83:
lul niet, dat was op kilometer 6 of zo.

AndriesW

'@daveb83
"Wat dat betreft ben ik het met je eens dat hij best wat meer uit de luwte mag sprinten."

En een paar minuten later kwam het interview met Groenewegen waarin hij in feite hetzelfde zegt. Duidelijk dus: wat meer risico nemen door eerder aan te gaan. Het is dan handig om op tijd in goede positie te rijden maar desnoods in één keer de sprint doortrekken.

kelderfan

'@Sephiroth
Ik ben 't met je eens, dat de sprinttrein van TLJ ernstig te kort komt. Leezer legde dat mooi uit. Ik was Dylan kwijt, dus liet mij maar naar achteren zakken en opeens flitse Dylan voorbij. Ja toen kon hem natuurlijk niet meer helpen.
Van te voren was duidelijk aangegeven, dat Dylan zo laat mogelijk gebracht wil worden; maar dat lukt zijn trein voor geen meter. Op 1500 m. mag hij 't zelf uitzoeken.

xistnc

Het werk van de trein heeft als doel om zowel Groenewegen als Wagner te brengen. Dat werkt gewoon niet, omdat Wagner het by far niet redt in dit geweld. Groenewegen zoekt daarom op instinct aansluiting bij andere sprinters en hun treinen. In dit geval was dat Kristoff, maar toen die de sprint aanging moest Dylan weer passen.

Vergeet niet dat de meeste van de mannen waarvan hij verliest, ook al hebben meegedaan aan de tussensprint.

Dylan mist één versnelling, het zou helpen als hij iets langer een mannetje in steun heeft zonder dat rekening gehouden hoeft worden met de zwakste schakel Wagner.

jvh93

Er moeten overduidelijk betere mannen komen in de sprinttrein (en dan met name de laatste man). Voor zover ik vandaag kon zien deden timo roosen en tom leezer prima werk (totdat tom zich af liet zakken omdat hij dylan kwijt was). Maar Wagner zat steeds niet in het wiel van de hiervoor genoemde en liet zich steeds weer naar achter duwen. In mijn ogen komt Wagner te kort om laatste man in de sprinttrein te zijn. Iemand als Sinkeldam had dit gat perfect op kunnen vangen, mja......

daveb83

'@ achtpuntzes
Ik lul niet...zie jij mij ergens zeggen op welke km voor de finish dat was?? Ff goed lezen. Zeg alleen dat hij (een deel van) zijn trein kwijt was.
En dat Wagner i.m.o. tekort komt voor de Tour heb ik een klein maandje geleden ook gezegd op dit forum.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@xistnc ik weet niet wat je nu lult, maar groenewegen moest niet passen. Je ziet hem duidelijk inhouden en bij Matthews gaan zitten. Hij geeft nu zelf aan misschien meer initiatief te moeten nemen en zelf de sprint moet beginnen.

kelderfan

Quote:"Dylan mist één versnelling, het zou helpen als hij iets langer een mannetje in steun heeft zonder dat rekening gehouden hoeft worden met de zwakste schakel Wagner."
Dat is nu precies wat er steeds mankeert in deze treinopstelling. Maar ook Leezer snapt 't niet helemaal. Ik mis mis Dylan, dus stop ik maar.
Kittel zegt 't goed. De treintjes rijden elkaar in de vernieling; dus stoppen met dat treintjesverhaal.
S.v.p Van Baarle halen en met Lars Boom inzetten voor de TdF 2018, want dan heeft Groenewegen meer kans om er wat van te maken.

UrbanSteel

'@jessevdalen

@xistnc ik weet niet wat je nu lult,

Mag toch wel wat vriendelijker , een ieder mag zijn mening geven zonder dat er met rotte vis of eieren wordt gegooid.

Nu mijn mening over het sprint gebeuren ;
Groenewegen komt gewoon macht te kort , hij lijkt snelheid te hebben maar wordt gewoon meegezogen in het zog van de rassprinters en dan lijkt het soms dat je sneller bent als de top 3. De Lotto-Jumbo trein is een faliekante flop.

Laatst gewijzigd
xistnc

ik weet niet wat je nu lult, maar groenewegen moest niet passen. Je ziet hem duidelijk inhouden en bij Matthews gaan zitten.

En wat leverde dat op? Die kon hij ook niet volgen. De sprint was in volle gang, dan is het geen kwestie meer van inhouden.

jerteg

Volgens mij was het duidelijk te zien dat Groenewegen uit het wiel werd gereden door Kristoff in de sprint.

robertowilco

Het is wat DN op tv zei na de finish, Dylan moest van heel ver komen, dat deed hij goed, maar je zag aan hem dat dit veel kracht kostte en dan moet de echte sprint nog komen, dat is teveel voor hem. Van de sprintterrein begreep ik helemaal niks vandaag. Ik zie ze met drie man naar voorkomen, maar zonder Groenewegen, die ziet er meters achter.

Yeez

'@robertwilco aan dylan om het wiel te houden toch?

robertowilco

'@jessevdalen Ja hij is plots verdwenen, en je ziet ze ook kijken waar hij is, ik heb eens een paar Tour sprints bekeken van Oscar Freire, die deed alles in zijn eentje, zonder hulp, hij piepte overal tussen, sprinttreinen waren er toen praktisch niet, daar is Chippolini mee begonnen.

xistnc

Cipollini was een generatie eerder dan Freire.

Netraam

Vroeger had je maar enkele treintjes. Tegenwoordig zijn het er steeds meer, waardoor het tempo de laatste paar kilometer écht de lucht in gaat. Als je niet de inhoud hebt om 2, 3 kilometer voluit mee te gaan en dan nog een sprint in te zetten zal je geluk moeten hebben om te winnen. Kijk naar Demare, Bouhanni en Coquard, hoe lang het duurde voor die serieus mee konden doen in de Tour. Het is geen toeval dat grote mannen als Greipel, Kittel en Sagan hier normaal gesproken meedoen. Wat dat betreft is Cav een beetje een uitzondering.

Wel lijkt Demare de stap nu gezet te hebben, en ook Groenewegen heeft op meerdere momenten al laten zien dat dat voor hem er ook in zit.

Stoppen met het treintje lijkt me ook geen optie, welke van de sprinters in de top 10 van vandaag had geen trein? Degenkolb, de man die o.a. Parijs Roubaix won, en Daniel McLay? Dat is geen toeval, zelfs al zie je ze minder, ze zorgen er wel voor dat een sprinter een grotere kans houd op meesprinten dan zonder.

Freire was goed, die kon dat soort sprints winnen (net als bijvoorbeeld McEwen), maar in de laatste 4 jaar van zijn carrière (09, 10, 11 en 12) wist hij geen sprints meer te winnen in grote rondes. Daarnaast, Cavendish was in 08 nog 'nieuw', Zabel al vrij oud, dan hou je Boonen en Hushovd over als grote mannen. Het is geen toeval dat Freire later in zijn carriere het steeds meer moest hebben van een selectief parcours.

kelderfan

'@robertowilco
Het probleem is, dat Zeeman met de sprinttrein is begonnen, terwijl in de TdF 't treingebeuren al ontspoorde {Kittel legde dat keurig uit}. De treinen rijden elkaar in de soep {Timo Roosen weet er alles van}. Je kunt beter een paar sterke mannen inzetten. V.b. Jurgen Roelandts.

mooiman

De vrees wordt steeds groter bij mij dat de TdF voor TLJ een enorme deceptie gaat worden.Dylan gaat het niet niet meer lukken en RG de rittenkaper acht ik vrijwel kansloos

jp.vanoosterhout

boasson hagen had ook alleen janse van rensburg,je hebt niet speciaal een treintje van 4 nodig zie je wel,en als van rensburg dit kan dan moeten toch meer renners dit kunnen !als je een treintje van 4 hebt heb je meer kans dat het mis gaat..gewoon 1 heel goede leadout is genoeg ..als hij faalt gaat de sprinter zelf simpel !

simplex

Gezien de koers van vandaag en de hier en elders al dagen/weken sluimerende twijfel wat treintjes kunnen betekenen, lijkt het of vandaag naast de door velen gewenste afschaffing van de zgn. platte en zinloze etappes (alleen?) voor sprinters ook de treintjes vervangen moeten worden. Volgens sommige anderen liever enkele personen en dan om hier actueel te blijven met name Wagner.
Als Dylan G. zonder Wagner wel grote sprints gaat winnen leg ik me er ook bij neer.
Zolang velen hier geloven dat voorbereiding en aflossing in treinverband soms tot op de 100 meter gepland een zege moet brengen voor TLJ of wie dan ook, zal de teleurstelling naast deze vlakke sprintetappes en finale verloop niet snel gaan veranderen. Echte succesvolle sprinters zoals bijv. Cav en McEwen konden het ook wel met een soort van treintje, maar vooral als echte finisher lukte het hen vaak ook vanuit het wiel (de wielen) van de concurrentie.
Dat kunstje gaat Groenewegen ook steeds beter leren en met een betere positionering en vooral inhoud komt dit allemaal goed komende jaren. Met wat geluk al zelfs dit jaar. (en dan in de Tour?)
Anders wacht de BB Tour op hem.

ti-raleigh

Kittel is groot geworden door de treintjes van Skil. Maar hij zou best gelijk kunnen hebben dat het inzetten van een treintje dit jaar geen effect heeft. Maar dat zou volgend jaar (of beter nog, de volgende koers) zo maar weer anders kunnen zijn.

zomaareens

Bergen.. wie zit er mee vandaag Rogli en de Gees?

Charlie33

Vandaag Jos en Primoz

Loek de Rooij

https://www.telesport.nl/artikel/106331/wielersport/de-cijfers-groenewegen-sprint-sneller-dan-kittel

Natuurlijk zou de sprint anders zijn geweest als hij van voren gezeten had, maar als je dit ziet dan is het toch te hopen dat Dylan op z'n minst 1 sprint vanuit een goede positie kan rijden.

Voor vandaag verwacht ik Gesink en iemand als Martens of Roosen (misschien van Emden) in de kopgroep. Ben bang dat Roglic minder gaat zijn door zijn valpartijen. Bennett verwacht ik ook nog niet aangezien die nog redelijk kort staat en mint dus chat hem beter moet liggen.

1 2 ... 268 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.