Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 318 ... 440 441
S. Morgenstern

Kristoff had in de TdF Rick Zabel en Marco Haller. Die had echt een trein, maar hij kwam er niet aan te pas toch.

Kristoff had door de onenigheid met zijn ploeg niet eens zijn sterkste trein meegekregen (laatste anderhalf jaar misschien wel de beste trein van het peloton), maar werd alsnog regelmatig erg goed gebracht. Zelf was hij inderdaad niet goed genoeg, maar zou je dat werkelijk op Groenewegen willen projecteren? Demare heeft er met Guarnieri en Cimolai twee ontzettend sterke renners bijgekregen, waardoor FDJ dit seizoen in een aantal WT-koersen (waaronder enkele ritten in de Tour de France) met hun trein de toon konden zetten. Volgend jaar komt daar nog Sinkeldam bij.

Dat is toch precies wat er gebeurde met al die ontspoorde treinen in de TdF. Wat Wielerfan zegt. Zij moeten die zgn. treinen heroverwegen.

Dat Kristoff er zelf niet aan te pas kwam is precies wat er gebeurde met al die ontspoorde treinen? Sure! Volgens mij wordt het inderdaad steeds moeilijker om met een trein echt het verschil te maken, maar kun je wel degelijk nog steeds zien dat er verschil is tussen de mate waarin het ploegen lukt om hun sprinter goed af te zetten. Het is daarom een behoorlijke denkfout om er vanuit te gaan dat minder investeren in je trein geen negatieve gevolgen heeft; dat wat in zichzelf al ontzettend moeilijk is, wordt daardoor alleen maar moeilijker.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Touzé... nooit van gehoord. Iemand meer info?

Yeez

21 jaar pas, redelijke sprinter voor zwaardere koersen. Niet echt de versterking (en grote talent) waar ze op wachten denk ik.

Noud89

Inderdaad, als ze dan toch voor een jonge Fransman gaan dan doe maar Benjamin Thomas.

Arie86

De laatste naam van de top 10 was Jan Willem van het Schip. Rol in de trein van Groenewegen vanwege zijn baanverleden. En hij is schijnbaar een aanwinst vanwege zijn mediauitstraling. Ik heb hem gemist bij tour du jour, maar schijnbaar beviel dat youri.

Yeez

Hij zat dan ook bij De Avondetappe.

Edit: zou trouwens wel een betere vervanger zijn voor Castelijns.

Laatst gewijzigd
jvh93

ik zie in van Schip een soort Castelijns met een beter eindschot en misschien wat meer potentie in de klassiekers en heuvelop. Voor de rest denk ik niet dat dit dé versterking voor de 2e lijn is die men hoopt.

Wielerfan1987

Moscon is misschien voor co sponsor Bianchi wel de gedroomde 2e Italiaan voor de ploeg, maar wel erg ambitieus... en of het verstandig is na zijn tacistische uitlatingen van dit jaar....??

Power zou ook een grote vis zijn, ik denk echter dat die meerdere kanten op zal kunnen en als het een ploeg met Nederlandse roots wordt verwacht ik hem eerder bij Sunweb.

Romāns Vainšteins

'En hij is schijnbaar een aanwinst vanwege zijn mediauitstraling'

Ik vond het een flapdrol, wat overigens niet wegneemt dat hij best bij LTJ past.

Yeez

Power was het grootste beloftentalent wat er rondfietste, maar na zijn (goos-achtige) blessure is er weinig meer van over.

MarcelGr91

Campenaerts Europees kampioen tijdrijden!
Extra jammer mocht hij besluiten te vertrekken na dit jaar.

xistnc

19e zege voor TLJ, evenaring van het aantal van vorig jaar.

kelderfan

Een mooi afscheidscadeau van Campenaerts. Hij had zijn zinnen erop gezet. Mooie zege en gefeliciteerd Victor Campenaerts.
Overwinning nr. 19 voor TLJ. Tolhoek doe er wat aan, want 20 lijkt mij leuker.

Spruch

Dus de tien van Wielerflits zijn dan?:

- Robert Power
- Ian Boswell
- Gianni Moscon
- Jan-Willem van Schip
- Damien Touze
- Niki Terpstra
- Hartthijs de Vries
- Kristoffer Halvorsen
- Fabio Sabatini
- Floris Gerts

Zijn dat renners die een directe versterking zijn voor de tweede lijn? Er zitten veel relatief jonge renners tussen, 7 van de 10 als ik me niet vergis. Terpstra, Sabatini en Boswell gaan al wat langer mee. Als dit waarheid is, dan houden ze de lijn van de afgelopen jaren wel vast. Renners oppikken en zelf echt beter maken. En dat gaat ze niet slecht af als je bijv kijkt naar Bennett en Roglic.

Persoonlijk denk ik dat Moscon, Boswell en Gerts de beste versterkingen zouden zijn van deze tien. Bij Terpstra vraag ik me af of hij past binnen de ploeg. Maar voor het voorjaar zou het wel een mooie versterking zijn. En voor Terpstra zelf zou het ook geen slechte move hoeven te zijn, hij wordt dan de enige kopman. Of Boom moet volgend jaar weer een goed jaar hebben, maar ook dan heeft Terpstra minder concurrentie als bij Etixx.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Met Tolhoek voor de 2e. dag in de aanval; helaas kon hij 't niet tot de streep volhouden.
Floris De Tier is 1e. man van TLJ met een 18e. plek. Dat lijkt mij niet verkeerd. Dan heeft hij zijn val goed verwerkt.
Waar is Daan Olivier gebleven.
Terpstra is vandaag niet opgestapt en lijkt mij geen echte welkome versterking en is zijn ruzie met Wynants al opgelost.
Ook Ian Boswell lijkt mij niet van toegevoegde waarde voor de TLJ klimtrein.
Robert Power, Gianni Moscon, De Vries en Halvorsen passen wel in 't plaatje.

Laatst gewijzigd
defietser

Nr. 1 (Campenaerts) gaat weg en nr. 17 (Eenkhoorn) komt in de plaats. Laat TLJ zorgen dat ze er eerst nog een grote sponsor bij krijgen. Bv. BinckBanck of De Giro. Met zo'n naam moet je haast in de wielersport stappen. En dan met een wat groter budget wat betere renners aantrekken.
Zoals bv. Neilson Powless, Fabio Jakobsen, Anders Skaarseth, Eiking, van der Poel, Slagter, Hermans, Theuns

Geen meerijders zoals een Boom. Maar frisse aanvallende wielrenners.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Moscon is echt totaal onwaarschijnlijk. Een absoluut toptalent bij de ploeg met het grootste budget van het peloton vandaan halen? Sure!

Sabatini voor Groenewegen, Boswell voor de klimmers en Gerts, Van Schip en De Vries als (relatief) jonge Nederlandse talenten zouden allemaal kunnen. Ik weet alleen niet of ik daarboven direct 'ideaal' als titel zou gebruiken. Halvorsen is die kwalificatie misschien wel waard, maar lijkt me tegelijkertijd moeilijk te halen voor TLJ.

defietser

Nee vlek, het lijstje daarboven kan in de toekomst met enkele van de genoemde namen potten breken.

stijnlah

Over Halvorsen stond in het artikel dat enkel Sky en TLJ concreet waren, en hij een ploeg zocht waar hij voor zijn eigen kansen kon gaan hier en daar. Zo onwaarschijnlijk is zijn komst dus zeker niet.

jvh93

Gerts lijkt me een prima versterking, halvorsson natuurlijk een talent van de buitencategorie die enigszins lijkt op Groenewegen, maar zou direct een versterking zijn. Terpstra moet ik nog zien, geweldige renner in de klassiekers hoor, maar voor de rest kan je hem niet zo enorm veel gebruiken. Harthijs de Vries zou iemand voor de toekomst kunnen Zijn, maar zou je die nu al halen aangezien je al redelijk wat jonkies in je team hebt? Van schip weet ik niet zo goed wat ik van moet vinden op WT niveau, heb beetje een castelijnsgevoel bij hem en die moet wss weg om een sterkere man te kunnen halen

defietser

Halvorsen rijdt dit jaar ook geen goede uitslagen.

Yeez

Wint handzame en en eindigt 2de in noorwegen tussen groenewegen en Hagen. Is geblesseerd geweest en lijkt vooral zware koersen zonder echte sprints te rijden voor meer inhoud.

Fanny

Allereerst de grote felicitaties aan Victor Campenaerts.
Hij reed een puike ITT en won nipt van de sterke Bodnar.
Wederom een mooi aansprekende zege voor hem en TLJ op de Bianchi.
Hopelijk blijft hij behouden voor TLJ. Hij heeft hier de beste TT fietsen.
De andere TLJ renner tw Lammertink kwam er eigenlijk niet aan te pas en werd dus tegenvallend 25e na in 2015 Europees kampioen te zijn geweest bij de beloften.

Dan Polen.
De 4 jonkies van TLJ hebben het vandaag in Polen goed gedaan, met vooral een uitblinkende Tolhoek die en passant ook nog even de bergtrui pakt.
Knap dat er weer een TLJ renner wederom in de kopgroep zat na de vele demarrages.
Ook Lindeman behield zijn blauwe trui.
De Tier reed vandaag een meer dan behoorlijke rit en eindigde knap op de 18e plaats na eerder in het begin van de week gevallen te zijn.
Het lijkt erop dat hij weer volledig hersteld is.
Dat zal hem veel vertrouwen voor morgen (laatste dag TdP) geven.
Misschien wel in de vluchtgroep.
Olivier had vandaag voor zijn doen denk ik een wat mindere dag maar staat nog steeds goed in het AK.
Bouwman heeft de etappe naar behoren uitgereden na toch een vervelende valpartij in de finalesprint van gisteren waar hij denk ik nog wel last van heeft gehad.
Misschien is hij morgen aan de beterende hand en kan hij misschien nog in de aanval gaan op de laatste dag.
Battaglin, Keizer en Lindeman tenslotte konden in de finale helaas niet meer van voren meedoen en moesten zien dat men op tijd binnenkwam.
Dus morgen aantreden in 2 truien.
Hopelijk kunnen ze die truien dan definitief uit Polen meenemen.
Ik denk trouwens dat ze voor beide truien nog wat puntjes moeten halen.
Voor mij heeft TLJ al een geslaagde TdP gereden door elke dag in de aanval te gaan en in een kopgroep te zitten en daardoor ook nog telkens voor een prijs in dit geval een trui te gaan.
De hand van ploegleider Niermann ???

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee gewoon de samenstelling van het team....

kelderfan

'@Fanny
Voor een ploegje vrijbuiters zonder kopman hebben zij 't zeker goed gedaan. Jammer dat Daan Olivier zijn goede klassering moest laten gaan. Misschien een mindere dag. Het was ook een zware rit, omdat Nibali kennelijk plannen had. In de plaatselijke ronde kwamen zij die zware klim nog eens tegen en dat was kennelijk te veel van 't goede. Hij zat er met De Tier goed bij, totdat die 14 kanjers er vandoor gingen. Sam Oomen oeps, komt er aan. {Kelderman is klaar voor de Vuelta}.
Die Noor Eiking zat in 't groepje met De Tier. Jammer dat De Tier zoveel tijd is verloren door de valpartij in 't begin van de ronde. Ook jammer dat die Noor Eiking niet op 't lijstje van 10 staat; maar wel een Moscon, die onhaalbaar lijkt.
Je mag 't zeggen hoor, dat 't de hand van Niermann is. Morgen wordt truiendag!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 318 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.