Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 317 ... 440 441
Dutch Cycling Fan

Idd Eiking, Terpstra (zal niet gebeuren maar toch) en N. Roche zouden toch een behoorlijke impuls geven lijkt mij. In alle voorjaarsklassiekers en ondersteuning kopmannen bergop een stap vooruit. Ik zou N. Haas overigens ook een mooie toevoeging vinden. Benieuwd wanneer er een nieuwe renner (na Eenkhoorn) bekend wordt gemaakt.

S. Morgenstern

Ik ben vooral benieuwd naar de versterking die ze voor Groenewegen kunnen halen, aangezien ze daar (door de focus op Kruijswijk) vorig jaar niets aan hebben gedaan. Hoewel ik Jansen overigens wel door zie groeien richting een belangrijke vaste waarde voor Groenewegen. Willen ze echter aan de ambities kunnen voldoen (structureel kunnen strijden tegen de wereldtop), dan zou er eigenlijk een hele sterke laatste man voor de Tour de France gehaald moeten worden.

Zo'n renner vinden lijkt me echter behoorlijk lastig:
- Van Poppel zou een Degenkolb-achtige rol kunnen krijgen binnen TLJ, maar de vraag is natuurlijk hoeveel salaris hij in wil leveren. Jempy Drucker zou misschien ook zo'n rol in kunnen vullen.
- Mezgec zou na Van Poppel bovenaan mijn lijstje staan, aangezien je hem het hele jaar aan Groenewegen kunt koppelen. De lead-out van Ewan halen zal voor een ploeg als TLJ echter ook nagenoeg onmogelijk zijn.
- Dan een sprinter die zich net als Mezgec en Guarnieri om wil en kan turnen tot een lead-out van dat niveau? Sam Bennett als parttime lead-out? Jonas van Genechten als fulltime lead-out?
- Daarna wordt het nogal zoeken: Selig of Van Rensburg?

Ik denk in ieder geval dat het halen van een echt goede versterking voor Groenewegen, belangrijker is dan het toevoegen van een extra klimmer. De laatste groep is met Kruijswijk, Gesink, Bennett, Roglic, Clement, De Tier en Olivier namelijk al redelijk goed bezet en biedt genoeg mogelijkheden om altijd voldoende ondersteuning voor de kopman te hebben. Zeker in combinatie met de hoeveelheid 'middenvelders' die ze daarachter nog op kunnen stellen.

Laatst gewijzigd
Noud89

Tsja zo'n Mezgec laat op het moment zien dat hij niet veel onder doet voor zijn eigen kopman, dus zal wellicht toch wel naar een ploeg willen waar hij wat meer voor eigen kans mag gaan. Het hele jaar gekoppeld worden aan Groenewegen lijkt me niet zijn ambitie. Als je hem buiten de Tour een ander programma laat rijden dan Groenewegen en dan voor Dauphine + Tour wel aan Groenewegen koppelt wil hij het misschien wel doen.

McLay voor een dergelijke rol zou denk ik ook een mooie toevoeging kunnen zijn.

S. Morgenstern

Mezgec doet nu hetzelfde voor Ewan. Zo'n soort renner gaan ze niet halen om hem dan vervolgens niet in alle belangrijke koersen aan Groenewegen te koppelen. Dat hij zelf mogelijk andere ambities heeft dan zijn huidige rol valt verder uiteraard niet uit te sluiten. Zo'n investering in de vaste lead-out van Ewan is voor TLJ echter alleen interessant als hij dezelfde rol voor Groenewegen zou vervullen.

McLay zou inderdaad ook goed in die Mezgec/Guarnieri-categorie passen. Waarschijnlijk ook iemand van wie het waarschijnlijker is dan van Bennett dat hij zo'n stap zou zetten.

Laatst gewijzigd
Noud89

Waarom zou een Trentin achtige rol niet interessant zijn voor Mezgec bij TLJ? Daar profiteren beide partijen toch van? Trentin is regelmatig lead-out voor Kittel zoals in Dubai/California/Tour de France of Gaviria Tirreno, maar mag ook regelmatig zijn eigen kans gaan in het voorjaar, Zwitserland en nu in Spanje.

Als je een echte topper wilt halen als laatste man voor Groenewegen is de kans groot dat je zo'n jongen ook wat vrijheid moeten beloven, want veel meer dan Orica zullen ze hem financieel niet kunnen bieden. Ik denk dat zowel Groenewegen, Mezgec als TLJ ervan kunnen profiteren als je die jongen haalt maar hem in het voorjaar/najaar ook af en toe zijn eigen koersen geeft om te mogen sprinten.

S. Morgenstern

Regelmatig zijn eigen kans gaan? Nee, dat is voor TLJ in het geval van Mezgec niet interessant.
Af en toe zijn eigen kans gaan? Ja, waarom niet. Beetje zoals hij nu af en toe een koers zonder Ewan rijdt.

Wielerfan1987

'@Vlek,

Ik denk niet zozeer dat ze iemand zouden moeten halen voor Groenewegen.
Ik denk dat ze de trein zoals hij was/is gewoon nog eens moeten heroverwegen.
Zo denk ik namelijk dat Roosen op WT niveau veel meer van waarde is voor Dylan dan Wagner bijvoorbeeld.

jvh93

Roosen als laatste man zag er gewoon prima uit in de tour, Wagner kan je dan wat eerder in de trein zetten en na volgend jaar vervangen. Denk niet dat ze hier momenteel de focus op leggen tenzij je hiermee 2 vliegen in een klap kan slaan door iemand te halen die ook de klassiekers kan rijden (type Jurgen Roelandts), maar ik betwijfel het.

S. Morgenstern

Roosen is momenteel de enige die echt structureel de strijd aan kan met de beste treinen. Wagner, Leezer, Boom en eventueel Van Emden kunnen daarnaast hun waarde hebben op WT-niveau, maar dat is toch niet genoeg voor de sprinter die Groenewegen nu is? Of ze moeten hun ambities heroverwegen, maar volgens mij is er duidelijk aangegeven dat er geïnvesteerd wordt in de ondersteuning van Groenewegen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik denk, dat Groenewegen nog een type "Roosen" naast Leezer en Roosen nodig heeft voor de TdF. Gijs van Hoecke moet dat toch kunnen invullen.
Met Kristoffer Halvorsen erbij, krijgt Groenewegen ruimte om de Vlaamse klassiekers te rijden. Lijkt mij voor zijn ontwikkeling toch beter.

S. Morgenstern

Van Hoecke? Kijk eens welke renners er bijvoorbeeld rond Kristoff en Demare geformeerd worden.

Met Kristoffer Halvorsen erbij, krijgt Groenewegen ruimte om de Vlaamse klassiekers te rijden.

Die ruimte heeft hij zonder Halvorsen niet? Welke koers op het programma van Groenewegen zou volgens jou door Halvorsen overgenomen moeten worden? Ik zie hem niet.

Laatst gewijzigd
Noud89

Oeh het lijstje met versterkingen was online, maar inmiddels alweer offline. ;)

stijnlah

Moscon,de vries,Terpstra Halvorrsen, Sabatini,Boswell,Gerts

Timocycling

'@noud : ik zag net ook even een tweet met de link maar die werkte al niet meer helaas. Spanning wordt zo opgebouwd 😜

xistnc

Eerst nog even de taalfouten eruit. Dus op zijn vroegst volgende week...

kelderfan

Kristoff had in de TdF Rick Zabel en Marco Haller. Die had echt een trein, maar hij kwam er niet aan te pas toch. Dat is toch precies wat er gebeurde met al die ontspoorde treinen in de TdF. Wat Wielerfan zegt. Zij moeten die zgn. treinen heroverwegen.

Timocycling

Hahahhaaha Xistnc... het is inderdaad ongelooflijk wat je in die artikels vaak tegenkomt.

stijnlah

Moscon,de vries,Terpstra Halvorrsen, Sabatini,Boswell,Gerts stonden op het lijstje van de 10 potentiele aanwinsten. Er stond ook nog een Jonge Fransman op wiens naam mij ontglipt is en 2 andere die ik vergeten ben.

Timocycling

Logische namen, behalve die Berden de Vries, of heb ik wat gemist? Heel ambitieus zijn de namen wel niet, op Terpstra (onhaalbaar en ik denk niet dat ze voorjaarsversterking zoeken tenzij boom weggaat) na, niet.

Laatst gewijzigd
stijnlah

Het gaat om Harthijs de Vries voor alle duidelijkheid.

jvh93

Hartthijs de vries ;)

stijnlah

En ook was er nog Robert Power. Dan mis ik er maar 1 meer.

jvh93

En denk dat moscon ook aardig ambitieus is hoor

Spruch

Moscon lijkt me een goede versterking. Maar daar is wellicht de wens de vader van de gedachte bij Youri.

Laatst gewijzigd
Noud89

Damien Touzé was de laatste (en meest bizarre) naam op het lijstje.

1 2 ... 317 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.