Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 316 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik opperde hem alleen als mogelijkheid. Ondertussen heeft hij al verlengd bij zijn team dus schrap hem maar weer van je lijstje.

Fanny

'@rahimns
Prima en ik begrijp het dat je het soms als ambassadeur bepaalde informatie voor je moet houden als de ploeg dit van je vraagt.
Niet alles kun je hier opschrijven.
Soms vind ik het wel raar dat TLJ niet eerder met bepaalde mededelingen komt over bv wie er weggaat/weg moeten of waarvan het contract wordt verlengd wordt. Daar zal dan misschien een reden voor zijn.
Ook zou het mooi zijn als ze op hun eigen site (of Twitter/Facebook) vermelden wie er allemaal in de voorselectie zitten van de 3 grote ronden.
Dan kunnen we hier mooi over discussiëren.
Ook de voorselectie van de andere wedstrijden zou mijn inziend een goede informatieverbetering richting de fans zijn.
Alhoewel ik wel kan snappen dat ze dit niet willen omdat ze het eerst met de renners willen bespreken.
Vaak komt de selectie van de grote toprenners van TLJ al veel eerder in de media maar dus niet de aanvullende (qua namen) "kleine renners".
Ook wordt de definitieve selectie in kleinere koersen vaak 1 of 2 dagen van te voren bekend gemaakt.
Al moet ik wel bekennen dat dit wel een heel stuk verbeterd is met andere jaren na waarschijnlijk jouw, of ambassadeur collega Roeliens tussenkomst.

Ik heb nog wel een tip voor jouw als ambassadeur.
Misschien kan TLJ bij de opstelling van een bepaalde koers ook eventueel vermelden op de nieuwssite (of Twitter of Facebook) wie er allemaal meegaan naar een koers zoals bv de ploegleider(s) van dienst enz.
Zou een mooie aanvulling zijn voor de fans die hierin geïnteresseerd zijn.

Fanny

'@kelderfan
Quote: Het is wel gek, dat de tijdverschillen niet worden aangepast volgens PCS
Het is inmiddels bij mij wel aangepast.

kelderfan

'@Fanny
Klopt; ik heb 't inmiddels ook gezien.

Poeksel

http://www.wielerflits.nl/nieuws/220299/lottonl-jumbo-aast-op-wereldkampioen-halvorsen.html

Dat was vorig jaar, maar men gaf toen andere teams betere kansen. Inmiddels wordt Halvorsen door o.a. Cyclingfever alleen aan TLJ gelinkt. Heel toevallig iemand hier die meer weet?

S. Morgenstern

Ik weet alleen dat je linkjes gelegd door Cyclingfever niet als serieuze maatstaf moet zien en dat je iemand als Halvorsen zonder moeite aan een handvol ploegen kunt linken. TLJ lijkt me wat dat betreft nog steeds niet de meest waarschijnlijke bestemming.

Wielerfan1987

Ik ben geen kenner, maar al met al vind in Halvorsen nou weer niet zo bijzonder.
Is natuurlijk nog wel erg jong, maar buiten zijn WK vind ik zijn uitslagen zo op het oog niet indrukwekkend eerlijk gezegd.

Zou dan persoonlijk eerder werk maken van een tweede Nederlands sprinttalent als v Poppel, Jakobsen of wellicht Welten...

Yeez

Halvorsen rijdt wel een zwaarder programma dan een Jakobsen. Wint de handzame classic en eindigt tweede in Noorwegen achter Groenewegen en voor Hagen. Voor de statistieken ;)

nickdt

'@Wielerfan

Eens, maar je kan er ook voor kiezen om Halvorsen eerst ervaring op te laten doen in de sprinttrein van Dylan in de wat grotere koersen, terwijl hij in kleine koersen buiten de WT (Eendaagse wedstrijden) zelf zijn plan mag trekken. Zelfde geldt eigenlijk voor Jakobsen en Welten, hoewel ik hen liever eerst zie rijpen bij Roompot. Van Poppel zie ik persoonlijk niet voor TLJ omdat ze met Groenewegen al een topspurter hebben (En die zie ik ook als degene met de meeste potentie). Ik vrees dat met van Poppel bij TLJ het een gevalletje Bos gaat worden. Van Poppel kan beter naar een echt sprintteam gaan. Wellicht dat hij naar Lotto-Soudal kan als tweede man achter Greipel, die al op leeftijd is en zich dus meer gaat toeleggen op klassiekers dan het sprinten en Hofland heeft het ook niet waar kunnen maken in de koersen dat hij voor eigen kans mocht gaan. Ik zie in Debusschere ook meer een man voor de klassiekers dan een echte topsprinter in wording. Dat zou dus een goede stap zijn voor Van Poppel, maar ook Trek zou een logische optie zijn.

Youri IJnsen

'@geïnteresseerden
Ik begreep via via dat mensen zitten te wachten op het jaarlijks artikel wat WF schrijft over TLJ. Nog heel eventjes geduld. Het gladstrijken van de plooien duurt iets langer dan gehoopt. Ik vrees dat we het nog over donderdag heen moeten tillen, maar vrijdag zou het moeten lukken. Cheers.

Fanny

'@Youri IJnsen.
Nog géén groen licht van TLJ voor vandaag (donderdag 3/8) ?

kelderfan

'@Wielerfan1987
Misschien wel een Noorse enclave met Jansen, Halvorsen en Eiking.

Fanny

'@kelderfan
Zou heel mooi zijn.
Vooral die Odd Christian Eiking doet het momenteel erg goed in o.a. Polen en heeft nog géén contract voor 2018 bij FDJ.
Mijn gevoel zegt dat Halvorsen pas na het EK cq WK (vanwege een blessure die hij opgelopen heef ) een keuze maakt en die zou zomaar in het voordeel van TLJ zou kunnen uitvallen.

kelderfan

Het zou verrassend zijn als hij binnen de top vijf in de TdP blijft staan. Het zou zeker onverwachte versterking zijn en juist in 't segment, waar TLJ echt versterking kan gebruiken. Als Olivier, Tolhoek, Bouwman zich blijven ontwikkelen op de wijze, die zij vandaag { oh sorry gisteren} lieten zien, dan heeft 't team met zo'n pareltje als Eiking een mooie toekomst. TLJ kan zich dan ook mengen in 't Waalse geweld en de AGR.

DerEffe

'@Fanny Eiking heeft er voor gekozen zijn contract niet te verlengen. Kan niet aarden bij FDJ. Wel een talentvolle renner die qua profiel een ideale aanwinst zou zijn.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

Had Milan Menten niet al bij Sport Vlaanderen getekend?

Chaba

Ik zie een Noorse enclave binnen TLJ wel zitten. Als je Eiking kan strikken zal het missschien makkelijk voor Halvorsen zijn om ook die stap te zetten. Het zijn wel renners voor de toekomst met veel talent.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Net nog even aan Richard Plugge gevraagd wat de impact gaat zijn van de aangekondigde verkleining van het aantal renners in de WT koersen betekent voor de ploeg. Dat is dus best wel groot... het gaat 1 of 2 renners een plek kosten. Dus bij de 21 huidige renners voor 2018 komen er hoogstens nog 7 bij. Dus kijkend naar nog eventuele verlengingen is er misschien nog ruimte voor 2 of 3 nieuwe renners.

Laatst gewijzigd
Netraam

Dat zei Plugge vorige keer ook, en toen werd Dennis van Winden halverwege het seizoen teruggehaald omdat de aangekondigde verkleining toch niet doorging en ze renners tekort leken te gaan komen.

Ik twijfel er niet aan dat er maar maximaal 3 nieuwe renners bij komen, maar wat betreft de world tour moet ik het nog maar zien.

xistnc

*betekent

Gezien de stand van zaken van dit moment is er dus erg weinig ruimte om invulling te geven aan zijn eigen woorden dat de '2e lijn' gaat worden versterkt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@netraam toen zat de ploeg met maar 25 renners waarvan er 2 langdurig geblesseerd waren. Nu hebben ze er 29 wat dus 27 of 28 gaat worden. Vergeet niet dat niet alleen in de grote rondes de teams kleiner worden maar in alle WT wedstrijden.

S. Morgenstern

Van Winden werd toch teruggehaald in dat voorjaar dat zo'n beetje de halve selectie wel even aan de kant stond en bleek dat Goos niet meer terug zou kunnen keren binnen TLJ? Volgens mij bestond er daardoor de noodzaak een extra renner te halen, niet door iets anders.

Laatst gewijzigd
Noud89

2 of 3 mannen van de tweede lijn zou toch een enorme versterking betekenen voor een team volgens mij hoor. Stel je haalt een Odd Eiking, Halvorsen of Roche/Hermans/Vanendert dan gaat je selectie er gewoon behoorlijk op vooruit en heb je er 2 a 3 jongens bij die (op termijn) WT koersen kunnen gaan winnen. Dat is gewoon een 30 a 40% meer dan dat je nu hebt.

xistnc

Geen enkele neo zoals Halvorsen en/of Jakobsen kun je beschouwen als directe versterking voor de 2e lijn. En al helemaal niet op de manier zoals dit werd uitgelegd: betere ondersteuning van de huidige kopmannen.

Noud89

Halvorsen is een renner die gewoon al op profniveau heeft gewonnen en mannen als Coquard, McLay, Blythe, Planckaert etc. heeft geklopt. Die is gewoon van een hoger niveau dan veel van de renners die er nu rijden en dus een directe versterking voor de tweede lijn. Odd Eiking durf ik van te zeggen dat hij bij binnenkomst al één van de betere, zo niet de beste puncheur gaat zijn die bij TLJ koerst en is dus ook een versterking voor je tweede lijn.

Een neo kan natuurlijk gewoon een directe versterking zijn voor de tweede lijn. Zoals Gaviria dat vorig jaar voor Quick-Step bijvoorbeeld al meteen was (Als je dat niet gewoon eerste lijn mag noemen). Of Calmejane voor Direct-Energie. Of Gaudu dit jaar voor FDJ. En zeker bij Gaviria en Gaudu kon je dat van tevoren verwachten, zoals een Halvorsen op voorhand gewoon een directe versterking is voor TLJ.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 316 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.