Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 352 ... 440 441
Laatste man

Prima interview. Duurt lekker lang, goede vragen, doorvragen en ook gewoon open antwoorden.

- Verhaal over Boom (flinke schop onder z'n kont, niet hard genoeg getraind en team voor Steven).
- Doelstelling Kruijswijk (top 5 Vuelta).
- Sponsor (onder 14 miljoen budget)

Dyoko

Weet iemand wanneer de ploegenpresentatie van de vuelta is? En zo ja, waar is dat dan te zien?

kelderfan

Zeker een leuk en informatief interview. Hij legde ook keurig uit wat hij met de 2e. lijn versterken bedoelde.
Het gaat dus duidelijk om de klimtrein rond Steven Kruijswijk.
Gelukkig legt TLJ het wat Lars Boom betreft bij de renner zelf.
Hopelijk krijgt hij een leuk en goed programma voor 't najaar.

Noud89

Ach zowel Le Bon, Manzin als Reza waren al uit de trein van Demare gehaald dit jaar, dus denk niet dat ze er bij FDJ heel rouwig om zullen zijn.

Met Guarnieri, Cimolai, Sinkeldam, Delage, Bonnet, Konovalovas & Sarreau hebben ze meer dan genoeg geweld voor in de sprinttrein daar.

Interview is interessant. Ben wel benieuwd met welke versterkingen ze op de proppen zullen komen. En kan me niet voorstellen dat versterkingen voor de klimtrein rechtstreeks naar Kruijswijk zullen gaan. Denk dat Roglic en Bennett ook speerpunten gaan worden voor het AK volgend jaar.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dyoko Via eurosport en link te vinden via Steephill.tv en is morgen om 19:30.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Noud89
Natuurlijk niet alleen maar naar de Kruijswijk klimtrein. In ieder geval wel een nieuwe renner voor Jurgen van den Broeck lijkt mij.
Het zal er ook wel om gaan, hoe die jonge garde wordt verdeeld over de kopmannen. Gesink is er ook nog als kopman.

Dyoko

'@rahimns

Bedankt

Fanny

Leuk, lang en voor mij duidelijk interview met baas Plugge van TLJ over het reilen en zeilen van de ploeg.
Hij was ook heel duidelijk over Boom.
Die moet dus veel meer zelf doen (thuistrainingen of een paar weken trainen in het buitenland) als topsporter en kopman van TLJ.
Dit had ik ook al eerder hier aangegeven.
Volgens mij is hij (van wat ik heb gehoord uit de Belgische kanalen en ik weet niet of dit juist is) een of een paar dag(en) later zelf met zijn dure sportauto (Audi) naar de hoogtestage in Kuhtai gekomen dan de bedoeling was en is hij ook om onduidelijke redenen eerder naar huis gegaan en heeft dus de hoogtestage niet in zijn geheel gedaan.
Dat heeft waarschijnlijk ook wrevel gewekt bij de ploegleiders, trainers en de rest van de ploeg die toen ook op hoogtestage waren.
Volgens Richard Plugge had hij heel veel talent maar moet hij als toprenner (kopman) juist méér doen dan de concurrentie.
Hij heeft dus, vrij vertaald door mij, vaak geen zin om te trainen buiten de wedstrijden om.
De ploegleiders/trainers hebben dus besloten om hem uit de selectie te gooien voor de Vuelta en baas Richard Plugge stond dus achter deze beslissing.
Dat fuck you gebaar was volgens Plugge dus gericht tegen de ploegleiders/trainers maar ook tegen het team LNLJ met haar renners die o.a. naar de Vuelta gaan.
Vandaar dat Boom na de Binck-Bank samen met zijn zaakwaarnemer op het matje moest komen en daar figuurlijk een schop onder kont heeft gekregen.
Nu maar hopen dat hij (Boom) er deze winter echt voor gaat met zijn trainingen en dan in het voorjaar flink kan scoren in de klassiekers.
Verder zei hij dat men gaat voor een Top 5 in deze erg zware Vuelta 2017 voor Kruijswijk.
Dat vind ik nogal wat met deze voornamelijk jonge enthousiaste groep TLJ renners.
De extra sponsoring van Vifit zal vooral bedoeld zijn voor de 2e lijn van de klassementsrenners en de sprinttrein.
Al met al was het een goed interview met een duidelijke uiteenzetting door Richard Plugge.

@ Retro Lex
Bedankt voor het plaatsen van het interview.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog een uitgebreid interview met George Bennett:

http://www.cyclingnews.com/news/vuelta-a-espana-unconventional-approach-for-george-bennett/

kelderfan

'@rahimns
Bedankt voor de link. Geen goede voorbereiding van de Vuelta voor George Bennett. Als hij de 3e. week haalt kan hij Steven Kruijswijk nog van nut zijn.
@Fanny
Ik heb toch duidelijk gehoord, dat Plugge na een vraag over de 2e. lijn heeft uitgelegd, dat het om renners ging, die de klimtrein gaan verbeteren. Derhalve mag je er van uitgaan, dat er voor Jurgen van den Broeck een vervanger wordt gezocht.
Ik dacht eerst nog, dat TLJ ging wachten met het aantrekken van nieuwe renners voor de klimtrein tot na de Vuelta en dat met de reden, dat zij eerst wilde weten hoe 't met de jonge aanwas gaat in de Vuelta.

Sandy Casar

Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar heb hiet het ''nieuws'' over Boswell nog niet gelezen. Boswell heeft uiteindelijk gekozen uit Katusha, FDJ en Lotto-Jumbo. Lotto Jumbo had dus serieuze interesse in Boswell. Geeft wel een beeld van het type renner wat ze zoeken.

Bron: http://www.cyclingnews.com/features/transfer-mechanics-ian-boswell-to-katusha-alpecin/

Loek de Rooij

Jammer, Boswell zou een mooie aanwinst zijn geweest.

Netraam

De onderhandelingen met Boswell liepen al een tijdje, van voor Californië, dus ik neem aan dat ook de onderhandelingen met eventueel andere versterkingen al langer lopen.

Dan krijg je dus Halvorssen, waar ze al sinds vorig jaar mee onderhandelen, en ervaren klimmers zonder contract die niet de wereld hoeven te kosten. De door Rahimns genoemde Vanendert lijkt steeds realistischer te worden, al hoop ik toch vooral dat dat geen De Weert wordt...

Loek de Rooij

Vanendert, tja, persoonlijk zit ik daar niet echt op te wachten. Lijkt me inderdaad een gevalletje De Weert/Van Den Broeck. Die is momenteel wel erg wisselvallig en ook als hij goed is, dan vind ik het niet erg indrukwekkend.

Timocycling

Vanendert........ Lachwekkend gewoon als ze die erbij halen. Die heeft al jaren niks gepresteerd. Topversterkingen weer! Plugge moet zijn werk eens beter gaan doen.

Sandy Casar

'@Netraam Ja daar kan je wel van uitgaan idd. Wel intressant om in een artikel te lezen hoe zo'n proces werkt. Dat een renner een lijst met ploegen opsteld waar hij voor wil rijden en dat zijn zaakwaarnemer die ploegen dan allemaal benaderd.

Kelderman Rules

'@Timocycling volgens mij staat er niet dat Vanendert getekend heeft, dus geef Plugge nog wat respijt!

Netraam

Vanendert is een knecht, tuurlijk rijdt die geen geweldige uitslagen. Toch doet hij het echt niet zó slecht hoor, en zeker in de Ardennen zou hij een extra optie betekenen zelfs al komt hij nooit meer op dat niveau van 2011.

Maar goed, kom zelf ook eens met een lijst van klimmers zonder contract die ervaring kunnen brengen en niet te veel hoeven te kosten.
Cummings? Deignan? Simon Clarke? Bart de Clercq?

Kelderman Rules

'@Netraam van mij mogen ze Bart de Clercq gerust halen, betrouwbare renner!

Raafje

Simon Clarke zou ik ook niet erg vinden, veelzijdige renner.

kelderfan

Om Victor Campenaerts op te volgen kun je denken aan Joey Rosskopf, Neilson Powless  en Yves Lampaert natuurlijk;
om Jurgen van den Broeck op te volgen kun je denken aan Taylor Eisenhart, Nathan Brown en Lawson Craddock er van uitgaande, dat TLJ een Amerikaan zoekt zie Ian Boswell.         

Netraam

En van die 2 weten we niet eens óf ze goedkoop zijn, en het gebrek aan heisa rond hun personen lijkt te wijzen op verlenging.
Clarke was deel van het Tourteam rond Uran en gaat nu naar de Vuelta, De Clercq heeft er niet het beste jaar opzitten maar krijgt wanneer hij wil een vrije rol bij Soudal.

Yeez

Lotto Jumbo schijnt volgens Youri ook Powless graag te willen hebben, maar grijpen naast hem en gaat naar Cannondale. Persoonlijk vind ik het erg jammer.

kelderfan

'@jessevdalen
Het lijkt erop, dat de gewenste renners een andere keuze maken. Vorig jaar was Adrien Costa hot.
Weet Youri wie er nog meer op dat wensenlijstje staat van TLJ.  

jvh93

Powless was al lang bekend toch? Is niet voor niets meegegaan op trainingskamp in Limburg destijds

1 2 ... 352 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.