Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 37 ... 440 441
S. Morgenstern

Ja, op dit moment in het seizoen vind ik dat voor deze renners veel te optimistisch.

achtpuntzes

vlek:
oh ja je hebt gelijk. TLJ begint net aan hun seizoen de andere ploegen niet. duh....

xistnc

Achteraf beschouwd denk ik, dat zo'n verwachting teveel eer is voor mannen als Castelijns en Keizer. Als er dan nog één of twee anderen hun vorm of hun dag niet bij zich hebben, dan leg je het af tegen de topploegen.

S. Morgenstern

Deze selectie bevat een aantal renners die ik in het begin van het seizoen niet heel hoog aan sla voor een ploegentijdrit (Kruijswijk, JVDB en eigenlijk ook Clement) en daarnaast renners die sowieso onder doen voor de selecties van de topploegen (Castelijns en Keizer). Kunnen ze allemaal dezelfde dag rijden, maar de strijd aangaan met de eerste twee is daarmee nog steeds een veel te hoopvolle inschatting.

achtpuntzes

achteraf is het goed wonen he xistnc? :p

ik zeg niet dat het slecht was ik zeg dat het beter kon net als jullie trouwens. maar ik schijn dat als enige niet te mogen zeggen hier.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@8.6
Als je nu kijkt naar de uitslag, dan had TLJ wellicht het gat tussen plek 2 en 3 kunnen bezetten als alles had geklopt. Meen jij werkelijk dat er nóg meer in had kunnen zitten, linksom of rechtsom?

S. Morgenstern

Eirschaaltje mag best af.

Fanny

TTT van TLJ deed het vandaag niet goed en niet slecht.
Ik had er wel veel meer van verwacht net zoals enkele anderen gezien de opstelling van toch gerenomeeerde tijdrijders.
Of dat de beste tijdrijders van TLJ voor een TTT zijn weet ik niet.
Ik denk dat het team dat vorige de TTT reed in de Vueleta zeker niet slechter is , misschien wel beter was dan nu.
Ze reden reden in ieder geval een veel hogere gemiddelde snelheid bij wel 9 renners maar ook zij finishten met een paar man minder (tw Gesink, Tankink, Keizer en Battaglin die later binnen kwamen).
Ze finishten destijds de 28 km lange TTT als 6e achter ongeveer dezelfde teams (behalve Orica) met Kruijswijk, Campenaerts, Bouwman, van Emden en Bennett.
Reëel gezien vind ik dit dan wel een hele goede prestatie van het team dat de TTT in de Vuelta reed.

Laatste man

Iemand die structureel over fanboys begint..

Het was niet goed, niet slecht. Voldoende.

kelderfan

'@Fanny
Dat de TTT van TLJ niet goed of slecht is, kan ik niet met je eens zijn. Zeker nu zowel Kruijswijk en Clement laten weten, dat zij een beetje teleurgesteld zijn en eigenlijk meer hadden verwacht van deze tijdrit. Je kunt de Vuelta uit 't laatste deel van 't seizoen toch niet vergelijken met de 1e. Tour van 't nieuwe seizoen op een ander parcours.
Ik zag in de uitslag, dat ook Castelijns vroeg moest afhaken en dat is toch erg zwaar voor de ploeg met toch 8 tijdrijders. En als je ziet dat Van Emden en Campenaerts wel mee konden tot in de finale, dan is 't wel vreemd, dat Roglic en Keizer zo vroeg moesten laten lopen.
Deze uitslag had toch niemand zo ingeschat.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Inderdaad 3 renners afgehaakt incl Castelijns.
Vorig in de Vuelta dus liefst 4 renners (Gesink, Tankink, Keizer en Battaglin).
Ik vond het wel vreemd dat Bouwman, die vorig jaar hier 19e werd in de ITT van deze Volta Valencia hier dit jaar niet aan de start stond.
Kan toch wel een stukje tijdrijden gezien zijn 19e plaats in de Volta Valencia net achter Izagirre en Clement en de 12e plaats in TdSuisse net achter Kyrienka.
Hij werd echter naar Australië gestuurd (geen straf overigens) waar géén tijrit in opgenomen was en moest daar in de TDU en Cadels Evan Race knechten voor Gesink.
Castelijns is volgens mij geen echte Tijdrijder.
Maar vooral Keizer en Roglic vielen tegen maar misschien is er met hun iets gebeurd of waren gewoonweg niet goed genoeg.

kelderfan

'@Fanny
Volgens de TLJ site; quote: Mathieu Heijboer; De High Performance Manager Mathieu Heijboer had er vandaag meer van verwacht. Primoz Roglic en Martijn Keizer moesten de ploeg al snel laten gaan. “Dat was een behoorlijke verrassing. Vooral Roglic liet in de training zien, dat hij in orde is, dan is het erg verrassend, als hij niet mee kan komen. Ze waren gewoon niet goed genoeg.”
De 6 man die door reden werkten volgens Heijboer goed samen. “De renners coachten elkaar continu en het draaide goed. Vooral Twan Castelijns deed het erg netjes, het was zijn eerste echte ploegentijdrit en hij reed erg sterk.”
Dus Castelijns is geen echte tijdrijder, maar hij heeft wel zijn uiterste best gedaan blijkt nu. Maar met Bouwman heb je gelijk, want die had hier beter op z'n plek geweest. Maar ja, de keuze voor Bouwman bij Gesink is ook wel te begrijpen.

Laatst gewijzigd
tdb

Een ploegentijdrit is meer dan een optelsom van goede tijdrijders. Het gaat er vooral om dat je goed met elkaar een strak tempo kunt rijden dat iedereen net aan kan en daarvoor zal waarschijnlijk meer geoefend moeten worden. Voor een eerste keer dat deze samenstelling in wedstrijdverband rijdt is het ook niet slecht te noemen.

Netraam

Hardrijden en tijdrijden zijn 2 heel verschillende dingen, en hoewel het kan samengaan hoeft dat niet (Clement en Van Den Broeck zijn tijdrijders maar niet echt hardrijders, Vanmarcke, Stannard en Rowe (en dus misschien Castelijns) zijn hardrijders die geen hoogvliegers zijn op de tijdrit). Verder is Roglic niet de meest stuurvaste rijder, ik kan me voorstellen dat als je niet precies in het wiel van je voorganger kan kruipen je een hoop energie verspilt nog voor je op kop rijdt.

Verder vindt ik het enigszins jammer, ze stonden met een goed team aan de start, maar aan de andere kant hadden ze nooit ergens een minuut kunnen pakken.

S. Morgenstern

Stuurvaardigheid als factor betwijfel ik, aangezien hij individueel dat volgens mij niet als zwakke plek heeft laten zien. Dat hij nog weinig vertrouwd is met het strak op het wiel rijden zou ik dan eerder als eventuele oorzaak verwachten. Waarschijnlijkst lijkt me echter dat hij tussen die trainingen en dit moment ziek is geworden en daardoor nu tekort komt. Normaal zou je hem in dit gezelschap, zelfs met wat moeite om strak op het wiel te rijden, namelijk bij de beste verwachten en zeker niet bij de eerste gelosten.

ti-raleigh

Ik vond het best indrukwekkend van Dylan vandaag. Zo vroeg op kop en dan toch zo lang kunnen volhouden. Poeh heej. Het lijkt me dat TLJ hier nog wel een woordje kan meespreken, ook voor het eindklassement.
En wat Valencia betreft, eens met tdb en netraam. Goeie tijdrijders maken niet per se een goeie ploegentijdritploeg. Om hierin een gooi te kunnen doen naar podiumplekken moet er nog het een en ander gebeuren. De topteams zoals BMC en Orica hebben jarenlange ervaring en kennis, dat poets je niet zo maar even weg. Voor de rest verwacht ik eigenlijk niet veel in Valencia. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze wedstrijd hebben aangekruisd om topprestaties neer te zetten.

Yeez

Voor Dylan leek het er niet in te zitten vandaag (ondanks plaatsing) Lobato komt van heeel ver nog naar 4. Als je ziet hoe hij heel de week al rijdt is hij 1 van de topfavorieten op Hatta dam morgen.

jvh93

'@jessevdalen het gaat denk ik tussen degenkolb en lobato morgen

Gregje

Van Keizer is weinig meer over, als je t vergelijkt met een seizoen of 2 geleden. In tijdritten laat hij nauwelijks nog enige klasse zien, en nu al binnen 10km eraf. Roglic viel tegen maar is normaal een uitstekende tijdrijder. Top3 had erin gezeten.

Groenwegen gewoon goed de laatste dagen en Lobato pakt 'em morgen.

Laatste man

Keizer heeft vorig jaar zeker niet slechter gereden met tijdritten. Is alleen een wat zwaarder programma en meer in dienst gaan rijden.
2016: 2e West Vlaanderen; 10e Romandie; 14e en 16e in Giro; 8e in Denemarken.
2015: 2e Eurometropole; 5e NK; 2e ZLM; 5e West Vlaanderen.

achtpuntzes

ach, de ploegleiding is het in ieder geval wel met me eens. :p

Gregje

Viel hij ook niet af met de ploegentijdrit in de Vuelta vorig seizoen? In de zin van, net als gisteren snel afhakend. Hij heeft volgens mij echt betere tijdritjaren gekend. Hij zit ook nooit bij de WK ploegentijdrit in de selectie. En laten we hem vooral niet meer zien als een helper in de bergen voor Kruijswijk. Mss heb ik hem te hoog op het schild gehesen, wellicht anderen, wellicht reed hij enkele jaren geleden gewoon sterker. Of idd een zwaarder programma.

Laatst gewijzigd
tendam

neen je hebt ongelijk. ik ben gewoon realistisch, en dat valt voor de gemiddelde fanboy niet mee om dat te zijn.

Haha, daar gaan we weer, als mensen niet overdreven kritisch zijn, zijn het fanboys :) Ik vind die sprinttrein helemaal niks, dat zeg ik ook regelmatig. Maar ik vind niet alles bij voorbaat k.t tenzij ze winnen. LottoNL is een ploeg in de middenmoot of daaronder, zelfs als ze alleen maar tijdrijders opstellen zijn ze waarschijnlijk kwalitatief wat minder.

Laatste man

Vorig jaar werd de TTT geschrapt uit de uitslag van de Vuelta. De rest van zijn tijdritten zijn niet minder van niveau, maar zelfs iets beter. Klimmend vind ik hem wat minder dan het jaar ervoor (2015). Van dit jaar valt nog niks te zeggen.

@8.6
Gefeliciteerd hoor.

Gregje

Toch, met Van Emden, Roglic, Boom, Clement, Campenaerts...allemaal behoren ze mi tot pak em beet de beste 20 tijdrijders ter wereld

1 2 ... 37 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.