Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 393 ... 440 441
ti-raleigh

'@ rahimns
Nee, dat weet ik. Maar er waren ook valpartijen in andere rondes. Capaciteiten heeft hij wel. Het is alleen de vraag hoe ongemakken in de toekomst te voorkomen zodat hij een keer op het podium komt.

@ vlek
Negende is niet slecht maar ik denk dat TLJ daar vooraf niet voor getekend had.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh denk niet dat je juist die 2 zaken voor kan zijn, dat is het enige waar je als ploeg geen invloed op hebt. Alles moet kloppen en goed samenvallen... hopelijk volgend jaar.

S. Morgenstern

Clement heeft inderdaad wat teveel werk moeten doen op terrein waarvoor je ook anderen mee kunt nemen. Mogelijk heeft hij daardoor niet altijd de beste benen gehad in de ritten waar hij er moest staan, maar desondanks denk ik dat Kruijswijk daar niet zo veel tekort is gekomen.

Romāns Vainšteins

Kruijswijk heeft de laatste week best lekker ou-of-the-box gefietst en laten zien dat hij nog steeds bij de beste klimmers ter wereld behoort.

Zie hem heel graag weer in Italie fris aan de start komen.

ti-raleigh

'@ rahimns
Bij Kelderman werden de valpartijen mede/vooral veroorzaakt door gebrek aan zelfvertrouwen. Ik geloof niet dat Steven daar last van heeft. Wat het wel is, geen idee. Maar het is wel iets waar hij en TLJ aan moeten werken. Zomaar accepteren dat het drie keer pech is, zou ik wel erg gemakkelijk vinden.

S. Morgenstern

Wat het wel is? Moet het iets zijn dan? Yorkshire was een sprintfinale met helemaal op het eind een niet ongebruikelijke valpartij. Vuelta was een chaotische sprintfinale door een centrum met meerdere valpartijen, waaronder een ongebruikelijke met een paaltje op de weg als hoofdrolspeler. Deze ronde begon met een verkoudheid en eindigde met een heel aardig niveau. Het lijkt me onnodig moeilijk doen om daar een tendens in te bespeuren.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh bij Steven was het domme pech door en paaltje dat door de organisatie vergeten was te verwijderen. En je kan toch niet zeggen dat de valpartij van Kelderman in de Giro te maken had met een gebrek aan zelfvertrouwen, soms is een val gewoon domme pech. Ook als je het vaker dan 1x overkomt.

Laatst gewijzigd
Borsje

Best mooie 5e plaats in ploegenklassement behaald.

kelderfan

'@Sephiroth
Volgens mij had TLJ dit jaar een Spaanse trainer ingehuurd om met die jonge garde juist het dalen bij te brengen. Zo'n cursus kunnen zij toch weer inhuren om ook met de gevestigde orde het dalen nog eens mee door te nemen. Voor de jonge garde is dat ook niet verkeerd. Elke berg die je op rijdt, moet je ook meestal weer afrijden.
@Borsje
Ja, dat is mooi meegenomen een goede klassering in het ploegenklassement. Als je aanvallend rijdt, komt ook 't ploegenklassement in zicht.

ti-raleigh

Wat is precies de definitie van het woord tendens.
2015 Giro.... Op achterstand door onoplettendheid
2015 Tour... Geen ak-ambitie
2016 Giro... Gevallen
2016 Vuelta... Gevalen
2017 Giro.. Gevallen (vlak voor)
2017 Vuelta. .... ziek

Als ploegleiding zijnde zou ik toch eens kijken......

S. Morgenstern

Net trok je de grens nog na zijn contractverlenging, nu is de conclusie dat hij ook daarvoor reeds een scala aan zaken tegenkwam die bij het wielrennen horen? Het punt wordt er niet scherper op.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh ik weet niet waar je naar toe wilt. In 2015 inderdaad slecht gedaan door de ploeg in de Giro door Steven niet goed van voren te houden, daarop is dat jaar erop beter gelet. Inderdaad naar de tour dat jaar als knecht omdat hij de Giro had gereden (weet niet precies waarom je dat erbij hebt gezet). In de 2016 inderdaad 2x gevallen waarvan de 1e keer hem de Giro overwinning kost, maar gewoon zijn eigen fout was door op het verkeerde moment te gaan eten. In de Vuelta dat jaar het bewuste paaltje (doe je als ploegleiding toch helemaal niets aan). Val voor de Giro was ook gewoon botte pech, kan je als ploegleiding toch ook niets aan doen lijkt me. En nu was hij inderdaad ziek.

Wat wil je dat de ploegleiding hier aan gaat doen dan, want datgene waar de ploegleiding invloed op kan hebben was de samenstelling van zijn ploeggenoten, nou volgens mij zijn daar al aardige stappen in gemaakt. En verder kan je weinig voor hem doen. Alle voorwaarden zijn er dat hij een prima grote ronde kan rijden. Die zaken waar je als ploegleiding geen invloed op hebt is dus pech. Zoals bij Sunweb en andere ploegen in de Vuelta die met buikgriep naar huis moesten.

@kelderfan die beste man is al jarenlang aan de ploeg verbonden om renners de technieken van het dalen bij te brengen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De ene valt ook gewoon sneller als de ander. Misschien heeft kruijswijk een mindere reflex of kan hij minder goed sturen. De goede dalers vallen vaak ook minder. Daar zou je aan kunnen werken maar je zal altijd wel een achterstand houden op dat vlak als kruijswijk zijnde

ti-raleigh

'@ vlek
Ik heb het iets aangedikt, conclusie mbt tendens blijft dezelfde.

S. Morgenstern

Hopelijk doen ze er wat mee dan. Wie weet komen ze er wel achter dat Kruijswijk een wielrenner is....

ti-raleigh

'@rahimns
Ik zeg niet dat de ploeg iets verkeerd doet. Allen dat er bij Steven 'iets' is waarddoor hij niet op het podium komt. En wat dat iets is, geen idee. Hij heeft de kwaliteiten, alleen het lukt steeds niet. Er moet dus een manier gevonden worden om de factor pech/ongemak uit te schakelen. Nogmaals ik verwijt niemand iets.

S. Morgenstern

Voorjaar 2015 deja-vu.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh maar lees nu even zelf terug wat je schrijft: pech en ongemak.... dat kan je toch niet uitschakelen. Dat overkomt je... en dat is meestal buiten je eigen schuld. Ik zou niet weten hoe je dat zou moeten uitschakelen, ik denk dat niemand dat weet. Was het maar dat je dat kon, dat zou een hoop ellende schelen voor heel veel ploegen. Dus wat ik al zei je kan als ploeg alleen voor de randvoorwaarden zorgen... daarna niets meer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Gesink heeft 't ook al over pech. Zijn revalidatie gaat langer duren.

ti-raleigh

'@ rahimns
Daar zijn we het gruwelijk oneens. Ik vind dat je wel degelijk invloed kunt hebben op de factor pech. Hoe verklaar je dat Kelderman tot 2015 nauwelijks is gevallen en daarna aan de lopende band. En Vanmarcke had tig keer pech op belangrijke momenten in de voorjarskoersen. Heeft te maken met zijn onstuimigheid. Dumoulin gaf toe dat hij vorig jaar daar niet had moeten zitten toen hij viel in de Tour, waardoor OS het schip ingingen etc.. Het is niet dat ik de wijsheid in pacht wil hebben. Maar overal, van alle kanten, hoor en lees je dat de factor pech wel degelijk is te beïnvloeden.

@ vlek
Vertel. Zit je nog iets dwars uit die periode ? De Volta Limburg Classic zeker.

tendam

'@ti-raleigh
Je hebt gewoon niet zo goed opgelet, zelfs als belofte viel Kelderman al te pas en te onpas. Wat betreft Kruijswijk, er is niet echt een duidelijke lijn te ontdekken in zijn pech, dus waar wil je precies heen met je opmerking? Elke renner komt dat soort dingen tegen, de een wat meer dan de ander.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh nou vertel... ik denk dat iedereen dat graag wilt weten. Zelfs Dumoulin die zijn maagklachten graag had voorkomen. En natuurlijk zeg je achteraf dat je niet op een bepaalde plaats had moeten zitten als je bij een val ligt. Maar of dat ook te voorkomen is. Het gebeurt elke renner vaker dan het hem lief is. Soms zonder erg meestal met gevolgen zelfs Froome die zich de beste knechten kan veroorloven om hem zoveel mogelijk uit de penarie te houden en zelfs die loopt wel eens tegen pech aan. Maar ik ben benieuwd naar de theorieën.

Spruch

Nu ja, het gezegde is toch wel dat je geluk kunt afdwingen. En over het algemeen komen de absolute toppers minder tegen dan degenen daar net achter. En je hoort toch ook wel vanuit het peloton geluiden dat degenen die pech tegenkomen, vallen, lekke band, achter de breuk zitten, etc. vaak net iets minder scherp zijn. Die missen net dat procentje om op dat moment nog scherp te reageren.

Om dat nu meteen als onzin af te schepen en te zeggen dat het allemaal ongeluk en pech en niet beter kan, lijkt me persoonlijk wat kort door de bocht. Het kan altijd beter. Kruijswijk baalt er zelf ook van dat hij elke keer wat tegenkomt. Wellicht dat daar nog iets te winnen valt voor Kruijswijk. Scherpte over de volle drie weken. Ik neem aan dat de ploeg en Kruijswijk daar ook mee bezig zijn, want hij wil zich natuurlijk voortdurend verbeteren als topsporter en dan ligt hier wellicht een van de winstpunten.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ tendam
Als belofte zou kunnen, maar ik kan me geen grote aantallen valpartijen herinneren uit zijn eerste jaren als prof, 2012 t/m 2014.

@ rahimns
Zoals gezegd, we worden het nooit eens op dit gebied.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spruch je kan het ook omdraaien ... de absolute toppers hebben vaak het beste materiaal en knechten. Zitten vaak ook voorin het peloton omdat die dat kunnen afdwingen. Maar ook die komen wel pech tegen. Contador heeft ook regelmatig op de grond gelegen. Vorig jaar toen Bauke met Froome en Porte tegen die auto aanraden waren die toen ook niet scherp. Misschien zoeken jullie er gewoon teveel achter en is het gewoon de sport.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 393 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.