Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 392 ... 440 441
kelderfan

'@S.v.h
Ik zie 't en dat in toch een pittig ritje in de TOB.
@Rahimns
Gefeliciteerd met de geweldige zege van Dylan1; hij zal 't wel uitschreeuwen.
#Chapeau Groenewegen en ook natuurlijk de "getergde" Lars Boom, die leider blijft na aanvallen van Kwiat en Tony Martin.

tendam

'@8.6
Vaughters weet wel vaker nieuws op te kloppen wat uiteindelijk niet zoveel voorstelt. Hij zal de toekomst van de ploeg wel gegarandeerd hebben, dat geloof ik best, maar de vraag is met hoeveel geld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam volgens de nu laatste berichten zal de ploeg in 2018 ongeveer hetzelfde te spenderen hebben als dit jaar.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Boom was echt heel sterk vandaag

Jorco

#Koosmodus aan

En nu gaat iedereen vrolijk doen dat Groenewegen eindelijk eens wint.
En Boom heeft het makkelijk, en laat eindelijk zien dat hij mee kan komen...

#Koosmodus uit

Nette overwinning van Groenewegen en een zeer indrukwekkende Boom. Als hij dit nou ook eens in Bergen doet (tegen dezelfde renners die dan als topfavoriet gezien worden), en in het voorjaar...

MarcelGr91

Bouwman gaat Kruijswijk aan de voet van de Angliru afzetten. Knap hoor op dag 20 van zijn eerste grote ronde. :)

ghostwriter

'@MarcelGr91
Het is zijn tweede grote ronde.

S. Morgenstern

Toch knap. Robuuste tweede ronde gereden.

MarcelGr91

Je hebt gelijk ghostwriter, was iets te optimistisch. :-)
Vind het in ieder geval mooi om te zien om van die jonge NL'se gasten zo rond te zien peddelen. :)

ghostwriter

Ik hoop dat Kruijswijk volgend jaar toch weer voor de combinatie van Giro met Vuelta gaat. Als hij fit aan deze rondes begint maakt hij een goede kans op een podiumplaats. Bouwman (vandaag 26e) en Tolhoek (vandaag 34e) hebben vandaag ook goed gereden na gisteren in de aanval mee te zijn geweest. Die twee kunnen tot zeer goede klimknechten voor Kruijswijk uitgroeien de komende jaren. Het is jammer dat LottoNL niet het budget heeft om naast die twee iemand als Pauwels of Roche aan de klassementstrein van Kruijswijk toe te voegen.

kelderfan

Vuelta is toch nog goed afgesloten door TLJ. Steven Kruijswijk is netjes in de top-tien gebleven met een 9e. stek.
Jammer dat etappewinst er niet in zat. Het was toch een goed besluit om deze groep te sturen. Die jonge garde is er nog niet helemaal, maar heeft toch grote stappen gezet in hun ontwikkeling. Vooral Tolhoek is mij positief opgevallen.
Bouwman heeft zeker een robuuste tweede ronde gereden en ook De Tier en Olivier {voor zijn val} deden 't prima.

klassementsrenner

Top gereden van Kruijswijk vandaag. Nog aangevallen en komt prima bij Nibali binnen. 9 in AK top na zo'n eerste week (Waar had die gestaan als hij niet ziek was). Nu hopen dat hij volgend jaar weer 100% zonder vallen en ziek zijn een grote ronde kan rijden en top kan eindigen. Hup Steven! Weer vol voor de Giro!
(of de Tour maar dat lijkt me niet met sprinttrein Groenewegen en één renner minder in de ronde).

klassementsrenner

Morgen Lobato of is hij nog ziek? Zal geweldig zijn in alle drie de grote ronde te minst één rit.

kelderfan

Ook in de ToB doet TLJ goede zaken. Groenewegen wint de rit over een heuvelachtig parcours en Lars Boom blijft leider in 't AK.
Ook de Belgen doen goed mee met Campenaerts op plek 3 in 't AK en Gijs van Hoecke, die met Roglic de vluchters in check moest houden, komt nog in de dezelfde tijd als Groenewegen over de streep. Die Gijs doet 't steeds beter in dit veld. Ook Van Emden houdt keurig stand op plek 5.

achtpuntzes

'@ tendam:
vooralsnog lijkt Vaughters gelijk te krijgen, zie het wf nieuwstopic over de nieuwe sponsor.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik vind 't nog altijd jammer, dat TLJ niet voor Pantano is gegaan. Als je ziet hoe hij Contador afzet. #wauw

Yeez

'@kelderfan ik vrees dat ze die net niet konden betalen...

Rawolf

Koos waar ben je?

Mooie dag voor tlj met sterk teamwerk in tob.
Kruijswijk die een plekje opschuift.

En als tlj van Baarle en van Poppel weet binnen te halen zou dat wel geweldig zijn.

Volgend jaar Giro heeft kruijswijk een prima team met Tolhoek Bouwman en Clement. Ik verwacht ook keizer/lindeman, van Emden, battaglin en roglic/Bennet

Fanny

'@MarcelGr91
Quote: Bouwman gaat Kruijswijk aan de voet van de Angliru afzetten. Knap hoor op dag 20 van zijn eerste grote ronde. :)
Dit was Bouwman zijn 2e Vuelta als neo-prof.
Mooi dat Bouwman vandaag enige knecht de rol als superknecht heeft overgenomen van Clement door Kruijswijk heel goed af te zetten onder aan de voet van de Angliru waardoor Kruijswijk een hele mooie 9e plaats pakte in het AK.
Vooral omdat hij gisteren nog diep was gegaan (interview AD) om samen met de eveneens sterke jonge renner Tolhoek en 7 andere renners bij de kopgroep van 17 renners te komen om Lobato te proberen over de bergen te brengen voor de uiteindelijk etappesprint, wat dus niet lukte.
Gezien zijn sprintoverwinning de Dauphiné had ik hem wel enige kansen toegedacht.
Jammer dat Bouwman net als Kruijswijk in de 1e week ziek was/is geworden anders had er voor hem een veel betere klassement en ITT ingezeten.
Ook had hij Kruijswijk in de 1e week beter goed kunnen bijstaan.
Tevens heb ik grote waardering voor de eveneens jonge Tolhoek die ook een uitstekend Vuelta debuut heeft gereden net als de Tier en Olivier.
Ik denk dat er enige jonge jongens volgend jaar ook mee gaan doen met Kruijswijk in de Giro.
Dat vind geheel terecht omdat ze hier als jonge renners uitstekend gepresteerd hebben als knecht.
Zowel Clement als Kruijswijk hebben hier via de mediakanalen duidelijk hun waardering over gesproken.
Indien ze volgend jaar de jonge renners weer stappen maken heeft TLJ nmm voor de toekomst al renners voor de 2e lijn.
Morgen kijken of Lobato de 1e overwinning voor TLJ kan binnenhalen.
Dit zou heel mooi zijn om een deze zware Vuelta voor en met al die jonge renners mee af te sluiten.

jvh93

Als lobato het morgen doet wint tlj in alle 3 de grote rondes de laatste rit. Dat zal nog eens uniek zijn

S. Morgenstern

Het is vooral met het oog op de toekomst een aardige ronde geweest: Kruijswijk weet nu dat hij in iedere grote ronde met de beste mee moet kunnen doen voor op zijn minst de toptien, maar moet waarschijnlijk ook tot de conclusie komen dat hij de omstandigheden en de parcoursen van de Giro nodig heeft om echt voor het podium in aanmerking te komen. Tolhoek is een hele behoorlijke klimmer gebleken, met de potentie om uit te groeien tot een meer dan degelijke klimknecht met rittenkaap mogelijkheden (zoals je er veel bij Movistar hebt gehad). Bouwland blijkt een heel goed herstelvermogen te hebben en Olivier en De Tier hebben hier waardevolle hardheid opgedaan.

Eindoordeel is wel dat het nergens onderscheidend is geweest en de wat openvlakkigere kijker de deelname van TLJ misschien niet eens zal hebben opgemerkt. De extreem gedetailleerde kijker zal daarnaast genoeg kritische kanttekeningen kunnen plaatsen bij de ondersteuning van Kruijswijk. Neemt niet weg dat het als volger door de aanwezigheid van de jeugdigen een vermakelijke koers is geweest.

ti-raleigh

Best knap van Steven om er toch nog een top 10 uit te slepen, na een moeilijk begin. Maar wat vooral opvalt is dat hij na zijn verbeterde contract drie grote rondes heeft gereden en even vaak niet tot een goed resultaat is gekomen. Waarom is dat en valt daar wat aan te doen ?

Waarom heeft iedereen het trouwens over volgend jaar Giro. Ik denk dat we hem terugzien in de Tour volgend jaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh tegen pech in de Vuelta door een val of ziekte is in principe weinig te doen denk ik....

S. Morgenstern

Negende in de Vuelta kun je voor Kruijswijk best een goed resultaat noemen.

kelderfan

'@ti-raleigh
Dat Kruijswijk ook in de Vuelta met de toppers mee kan doen is toch al een positief signaal.
Wat betreft de keuze voor de Giro en TdF lijkt 't mij slimmer om nogmaals de Giro te doen, omdat hij door ziekte geen goed resultaat kon neerzetten en wat nog belangrijker is, dat Froome op dit moment met z'n troepenmacht niet is te verslaan. In de Giro kan Kruijswijk wel een gooi doen naar de bovenste plaatsen.
@vlek
Ik vind juist dat TLJ met deze ploeg zich heeft laten zien in de Vuelta. Dat heb ik vaak gemist bij TLJ. Gelukkig heeft Gr. Niermann de zaak op sleeptouw genomen door te laten zien, dat aanvallend rijden positief kan uitwerken.
Alleen en dat heb ik al gezegd. Is het jammer dat Clement wel heel veel heeft moeten doen. Met een goede Jurgen van den Broeck had 't er nog beter kunnen uitzien. Die jonge garde kan nu eenmaal niet elke dag er staan en dan zijn jongens als Tolhoek en De Tier toch goed bezig in de derde week.
Dan heb ik 't nog niet over Koen Bouwman, die op een dag, dat Clement 't niet heeft, toch even diens taken overneemt.
Daan Olivier is helaas door een valpartij wat uit zicht geraakt, maar die komt er aan.

1 2 ... 392 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.