Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 396 ... 440 441
tdola

Op dit moment maar 7 teams in de wt die meer overwinningen hebben dan tlj. Best knap resultaat so far imo.

FritsvanHoefelen

Kruijswijk netjes 180 punten gescoord

Rawolf

Ik denk dat Vermeulen niet verlengd zal worden nu powless erbij is. Keizer misschien niet verlengt als van Baarle komt

xistnc

Het snoepreisje naar Canada (aldus Tankink) moet TLJ maar snel vergeten.

ghostwriter

Weet iemand waarom Roglic de Tour of Britain niet heeft uitgereden? Powless is een serieus goede aanwinst voor LottoNL en hopelijk ontwikkeld hij zich optimaal.

xistnc

Roglic heeft dagenlang het peloton gemend in dienst van de mannen voorin het AK. Bij het opkomen van de kletsnatte plaatselijke ronde in Cardiff liet hij lopen. Uitrijden heeft dan weinig zin.

kelderfan

Er was helaas geen echt team beschikbaar en dat voor een snoepreisje naar Montreal. De enige die zich nog liet zien was Martens, maar het was leuk, dat Tankink zich heeft vermaakt.
@random
Keizer is een hele goede visser, dus die had TLJ mee moeten nemen naar 't prachtige Canada. Meren en vis genoeg aldaar lijkt mij.
Gelukkig gaat Van Baarle volgens de bronnen naar SKY toch; dan kan Martijn Keizer 't hengelen nog even uitstellen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarschijnlijk was Robert vooraf de aangewezen persoon geweest voor de 2 wedstrijden in Canada en door zijn wegvallen heb je gewoon als TLJ een probleem. De ploeg heeft vooraf de voorrang gegeven aan de sprinttrein, rijden van klassementen en de tijdrit. En voor het klassieke werk hoopte ze in het voorjaar op Boom. Voor het heuvelwerk wisten ze dat het daar gewoon moeilijk zou worden en hetzelfde geldt dan voor die wedstrijden in Canada. Je moet dan opboksen tegen spelers als Sagan, Van Avermaet en de Matthewsen van deze wereld. Een goede Gesink had daar misschien nog een paar goede uitslagen kunnen rijden nu was het gewoon te licht.

@Ghostwriter Roglic was al niet helemaal fit de afgelopen 2 weken. Heeft zich in dienst van de ploeg nog goed geweerd en zeker hard gewerkt. Dat hij het uiteindelijk liet lopen is dan ook geen schande.

ghostwriter

'@xistnc
Bedankt, vroeg me vooral af of hij gevallen was.

defietser

Er wordt eindelijk naar mij geluisterd. Op 15 augustus heb ik dit lijstje genoemd.

Eerst zorgen voor wat meer sponsors. En dan vervolgens voor de volgende renners gaan. Succes verzekerd.

Lucas Hamilton
Neilson Powless
Fabio Jakobsen
Kristoffer Halvorsen

Misschien de bovenste nog of Steff Cras

tendam

'@defietser
Als ze nou wat meer sponsors hebben kunnen ze ook gaan voor:

Chris Froome
Peter Sagan
Tom Dumoulin
Greg Van Avermaet

Yeez

Van Baarle zou deze week een keuze maken wat betreft zijn toekomst. Aldus onze wf redacteur Youri!

robertowilco

TLJ toch 2 plaatsen gezakt op de World Tour ranking en staan nou 14de, komt ook dat ze in die eendaagse wedstrijden in Canada niks te zoeken hebben met zo'n team, terwijl die dezelfde honorering krijgen als een RvV en PR, belachelijk, in de Vuelta werden ook niet veel punten gehaald, alleen de 9de plaats van Kruijswijk met nog wat puntjes in het AK voor de anderen die in de top 60 stonden, in de 3 grote Ronde heeft TLJ te weinig punten gepakt, vooral doordat er in de Tour en de Giro niemand een degelijk Ak heeft gereden.

Yeez

Geldt het degradatie systeem nog of al?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen volgens mij nog niet, die gaat pas volgend jaar in.

Laatst gewijzigd
tendam

Ja, het feit dat LottoNL het nieuwe Skil-Shimano wil worden (ritzeges ipv klassementen) is niet zo verstandig, gelet op dat promotie/degradatie-verhaal.

xistnc

Ziek uitvallen van Kruijswijk (Giro) en Bennett (Tour) helpt dan natuurlijk ook niet echt. Die twee tiende plaatsen (om het even af te ronden) maken het verschil tussen een 15e en 12e positie in de WT-ranking voor ploegen.

Laatste man

Sinds wanneer willen ze geen klassementen meer rijden? Klassementsambities in Giro, Vuelta, Romandie, Eneco, Zwitserland om maar eens wat te noemen..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Alleen moeten je klassementsmannen dan wel heel blijven, anders loop je inderdaad zo een kleine 1000 punten mis. Het ontbreken van een renner die in de eendaagse wedstrijden punten pakt moet inderdaad wel door die klassementsmannen worden gecompenseerd. Het is te hopen dat Roglic volgend jaar nog een stapje maakt en op WT niveau ook structureel top 3 kan rijden en hopelijk er ook 1 kan winnen. En dat Bennett en Kruijswijk in de grote rondes inderdaad top 10 rijden. Dan hoeft het geen probleem te zijn. Al zou het ook wel rust geven als Boom wat punten kan gaan sprokkelen in het voorjaar. Dat de ploeg alleen maar voor dagzeges wilt gaan is natuurlijk grote onzin.

Laatst gewijzigd
tendam

'@laatste man
Ik heb het niet per se over dit jaar, voor volgend jaar lijkt het met de mogelijke komst van Van Poppel nog meer om de sprints te gaan. En Gesink, toch een voormalig puntenpakker voor die ploeg, wordt omgeturnd tot rittenkaper.

De punten zullen waarschijnlijk voornamelijk van Roglic moeten komen.

Laatste man

Volgens mij is mog nergens iets geroepen over minder klassementen volgend jaar. Gesink zal een grote ronde wellicht doen als rittenkaper, maar zeker niet een heel seizoen. Kruijswijk kan in goede vorm ook meer punten halen, evenals Bennett. En wie gaan de jonge mannen of Boom wel meer WT punten pakken.

Ik zie vooral de omturning naar sprintploeg en het laten varen van klassementen niet. Dit jaar zeker niet en volgend voorlopig ook niet. Jij presenteert het nota bene als een feit.

xistnc

Dat klassementje van Bennett in California was best aardig en hij reed er nog een paar. Kruijswijk reed verschillende klassementen. Voor Gesink was dat ook een aantal keer de bedoeling, maar na Down Under kwam het er niet uit. Hoe dan ook, nergens voor nodig om alleen naar Roglic te kijken.

tendam

Ze zijn dit jaar voor het eerst zonder klassementsambities naar de Tour gegaan, de belangrijkste koers van het jaar. En er komt dus waarschijnlijk een tweede Nederlandse (sub)topsprinter bij. Dat er meer nadruk op de sprints ligt lijkt me vrij evident, toch?

Er is natuurlijk ook pech mee gemoeid dat er nu zo weinig punten worden gehaald uit klassementen, maar ze hebben dan ook maar 2 of 3 renners over die klassementen kunnen/willen rijden.

Laatste man

Nee, Kruijswijk is een optie voor de Tour volgend jaar. Daarnaast ging Bennett voor een klassement dit jaar.

Een 2e sprinter vergroot de kans op overwinningen in etappes en wellicht (semi)klassiekers. Dat hoeft niet direct te zorgen voor een omturning naar het oude Skill.

Met Roglic, Kruijswijk, Gesink, Bennett en wellicht iemand van de jongere garde heb je er al 5. Een Boom in vorm kan ook in een aantal rondjes kort rijden, net als wat andere tt mannen.

gardeyn

en daabij komt ook nog dat je tegenwoordig voor ritoverwinningen ook best een pak punten binnenhaalt.
de twee zeges in de Tour leverden volgens mij net zoveel op als een 8e of 9e plaats algemeen.

1 2 ... 396 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.