Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 409 ... 440 441
horsm

Van Poppel zou ook betekenen dat het team ineens mee kan doen voor sprintwinst in Giro of Vuelta.

Johnny7

Gaat er nog wat gebeuren mbt een vervanger van JVDB? Kruijswijk kan toch wel iemand gebruiken die hem zolang mogelijk kan bijstaan. Ik zie hem echter alweer vrij vroeg alleen vallen als er niets meer bij komt.

xistnc

'@Johnny7
Kun je verduidelijken wat je precies bedoelt aan de hand van de recente Vuelta? Daar was JVDB immers niet bij.

Johnny7

Ik bedoel dat Kruijswijk een meesterknecht zou krijgen zoals de meeste kopmannen hebben die voor een podium willen gaan. JVDB heeft niet gebracht wat er van hem verwacht werd en verder hoor ik niets over een vervanger. Als Kruijswijk komend seizoen een keer geen pech heeft in de eerste week van een grote ronde en voor een podium kan gaan dan zou het toch leuk zijn als hij een knecht heeft a la Anacona, Kelderman, Pelizotti.

xistnc

JVDB was niet gehaald als de meesterknecht, maar samen met Clement als een versterking in het (hoog-)gebergte.

Clement heeft dat helemaal waargemaakt, JVDB natuurlijk helemaal niet. Maar nogmaals mijn vraag, kun je aan de hand van de recente Vuelta je vraag om een vervanger voor JVDB verduidelijken?

De vraag om een meesterknecht a la X, Y of Z staat geheel los van de vraag om een vervanger van JVDB. Het is maar de vraag of zo'n vraag überhaupt realistisch is.

Johnny7

Geen idee waarom je telkens de recente Vuelta erbij wilt betrekken. Ik heb het in het algemeen over een meesterknecht die lang bij Kruijswijk kan blijven zoals bovengenoemde voorbeelden van andere ploegen. Als je dan toch de Vuelta er bij wilt halen, daar was dus totaal geen sprake van een meesterknecht, en die moet wel komen voor iemand die een podium wil rijden. We verschillen van mening over JVDB want ik geloof toch echt dat hij gehaald is destijds als meesterknecht.

Maar goed ik heb al door dat Kruijswijk het komend seizoen moet doen met Clement en Bouwman, die me wel positief verrast heeft in de Vuelta. Maar aanklampen aan een grote groep klimmers op rustig tempo van Sky is toch heel anders dan in de finale op kop rijden a la Pelizotti.

Wat dat betreft heeft Dumoulin het toch een stuk beter voor elkaar met Kelderman en Oomen die behoren tot de betere klimmers van het peleton.

Rawolf

Een type pelizotti, Kelderman, anaconda halen ben je nu te laat mee.

S. Morgenstern

Gesink, Bennett en Roglic, afhankelijk van de grote ronde die Kruijswijk gaat rijden, doen niet onder voor de namen die je noemt. Het hele 'vervanger voor JVDB' probleem bestaat niet.

xistnc

Geen idee waarom je telkens de recente Vuelta erbij wilt betrekken.

Bouwman, die me wel positief verrast heeft in de Vuelta

Bijvoorbeeld.
.
We verschillen van mening over JVDB want ik geloof toch echt dat hij gehaald is destijds als meesterknecht.

Waar baseer je dat geloof op?
.
Wat dat betreft heeft Dumoulin het toch een stuk beter voor elkaar met Kelderman en Oomen die behoren tot de betere klimmers van het peleton

Intrinsiek zeker. Maar Kelderman heeft al vroeg opgegeven in de Giro. Oomen heeft de Vuelta halverwege moeten verlaten. Clement heeft beide rondes wel uitgereden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor een type renner als dat ben je het nodige budget kwijt... iets wat ze niet hebben. Verder vraag ik me wat er mis was met de ondersteuning tijdens deze Vuelta waar ook Kelderman het op de laatste klim het zelf moet doen. Alleen de grotere ploegen hebben die mogelijkheid. Denk dat met de ontwikkeling van de jonge klimmers ook Kruijswijk een eind kan komen.

Johnny7

Ik was al aan het wachten op iemand die zou beginnen over Gesink, Bennett en Roglic. Erg jammer weer. Deze mannen zie ik namelijk niet als knechten. Deze mannen gaan voor ritzeges of in het geval van Bennett zelf voor een top 10.

Ik weet niet waarom men zo fel hier met redenen komt waarom Kruijswijk geen knecht nodig zou hebben. Gaan we ff terug naar de Giro 2016? Precies daarom... als hij weer in de positie komt dat hij hulp nodig heeft in een finale zou het toch leuk zijn. Er moet dus een type Clement bijkomen die iets langer mee gaat in de bergen. Ze dachten zo'n type te hebben gehaald met JVDB maar die bakte er geen pepernoot van. Vandaar dat ik hem wel beschouw als (mislukte) meesterknecht. Verder vind ik Clement een uitstekende knecht/wegkapitein.

Mensen nogmaals ik snap niet waar de felle reacties vandaan komen hier? Ik vraag slechts om 1 goede klimknecht voor Kruijswijk. Jullie doen net alsof ik vind dat er 5 top10 AK klimmers moeten bijkomen zoals Sky heeft. Dat is helemaal niet waar. Denk je dat een Anacona nou net zoveel verdiend als een Poels, Nieve etc..? Nee zeker niet en zo lopen er nog wel zat rond die zelf een top 15 kunnen rijden en in dienst van Kruijswijk heel lang meekunnen.

S. Morgenstern

Deze mannen zie ik namelijk niet als knechten.

De nummer vier uit de Vuelta noemen en dan iemand die 'zelf voor een toptien kan gaan' niet geschikt vinden. Renners kunnen in verschillende koersen, of zelfs binnen een koers, met verschillende rollen starten. Volgens mij niet zo moeilijk in te zien.

Laatst gewijzigd
tendam

'@johnny7
Beetje raar dat je zegt dat Dumoulin het beter voor elkaar heeft met Kelderman en Oomen, maar Gesink en Bennett mogen geen knecht worden genoemd? Ik weet niet wat het programma van Kruijswijk gaat zijn volgend jaar, maar als hij Gesink of Bennett of Roglic meekrijgt lijkt me dat een prima meesterknecht. Misschien zelfs alle drie. En ja, die kunnen dan ook wel eens zelf voor de ritzege gaan, zoals alle meesterknechten bij alle ploegen.

Behalve Poels dan, die een ritzege op de Angliru door z'n neus krijgt geboord door Froome.

xistnc

Vandaar dat ik hem wel beschouw als (mislukte) meesterknecht.

Is het niet veel logischer om jouw geloof/beschouwing/veronderstelling/vermoeden te vervangen door iets beters, dan om JVDB te vervangen, al dan niet als veronderstelde meesterknecht?
.
Ik vraag slechts om 1 goede klimknecht voor Kruijswijk

Je verwijst nu zelf naar de Giro van 2016, maar je neemt het mij kwalijk dat ik naar de meest recente ronde verwijs?
.
Er moet dus een type Clement bijkomen die iets langer mee gaat in de bergen.

Je bedoelt nóg een type Clement? Want Clement hebben ze immers al en dat is uitstekend bevallen. Je noemde drie specifieke namen en je weet dondersgoed dat mannen in die categorie a) onhaalbaar zijn en b) prima in te vullen zijn met beschikbare namen, mits in die rol ingezet door de ploeg.
.
Mensen nogmaals ik snap niet waar de felle reacties vandaan komen hier?

Jouw onjuiste aannames worden weerlegd met argumenten. Waarom ervaar je dat als 'felle reacties'? Dat is toch inherent aan het voeren van een discussie?

kelderfan

Kuss en Brown worden toch gevolgd door de teamleiding TLJ? Dus er wordt wel degelijk naar een extra klimmer gezocht of is dat om ons te plezieren.
Natuurlijk hebben Koen Bouwman, Tolhoek, De Tier en Olivier stappen gemaakt in de Vuelta. Maar je kunt van Bouwman toch niet verwachten, dat hij Clement kan vervangen in een Grote Ronde. Dus tussentijds een klimknecht erbij lijkt mij een goede keuze van TLJ.
Alleen wanneer komen zij met 't nieuws.

S. Morgenstern

Natuurlijk hebben Koen Bouwman, Tolhoek, De Tier en Olivier stappen gemaakt in de Vuelta. Maar je kunt van Bouwman toch niet verwachten, dat hij Clement kan vervangen in een Grote Ronde.

Tolhoek heeft Clement op enkele dagen 'vervangen'. Bouwman deed op de laatste dag hetzelfde. Waarom zou je niet verwachten dat die jongens stappen in die richting blijven zetten en in de toekomst die rol vaker uit kunnen voeren?

Laatst gewijzigd
Johnny7

Mensen beschouwen hier dus dat Roglic, Bennett en Gesink gaan knechten voor Kruijswijk? Zelfs Froome zou jaloers zijn! Wat een lachertje.

xistnc met jou valt niet te 'discusseren' je gaat niet eens direct in op mijn antwoorden maar zingt je eigen liedje. Hele nare manier van communiceren heb je bah.

achtpuntzes

en daar heb je kelderfan weer.

zit je zelf op twitter? en zo ja, ga je dan iedereen die je volgt in dienst nemen? ik gok zo van niet.

gardeyn

'@johny: net zo belachelijk dat Kelderman zou knechten. Dat valt dus wel mee.

Ik heb al eerder gezegd dat Bennett of Gesink prima in de Giro kunnen knechten voor Kruijswijk (alleen de bergetappes vol gas) en vervolgens de Tour kunnen rijden voor ritten.

Landa was bijvoorbeeld ook een aardige knecht voor Froome, nadat hij eerder al voor zichzelf de Giro had gereden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Mensen beschouwen hier dus dat Roglic, Bennett en Gesink gaan knechten voor Kruijswijk?

Mochten ze met Kruijswijk voor de Tour de France gaan, dan zullen zeker twee van die drie hem daarbij ondersteunen. Mochten ze met Kruijswijk voor de Giro(winst) willen gaan, dan zal een van die drie hem daarbij moeten ondersteunen. Volledig negeren dat deze renners op die manier ingezet kunnen worden heeft weinig zin, behalve dat het je een kunstmatig probleem geeft om je over op te winden.

xistnc

'@Johnny7
Waarom? Omdat ik haarfijn laat zien waarom jij alleen maar onzin uitkraamt? En dan zelf argumenten van anderen die je niet uitkomen 'een lachertje' noemen nota bene.

Je hebt nog geen enkel antwoord gegeven op mijn vragen. Je blijft maar verwijzen naar de zogenaamde meesterknecht JVDB.

maklukzat

'@johnny7
Ondertussen is de tijd niet stil blijven staan. Clement heeft toch goed gepresteerd als meesterknecht. Hij is betrouwbaar en kan vaak tot de laatste 25 bergop mee. Natuurlijk is het handig om nog een extra mannetje te hebben die wat langer mee kan. Maar daarvoor kunnen ze ook kiezen tussen Roglic, Bennet en Gesink met de afspraak dat ze ook voor eigen kans mogen gaan.

Verder kan Kruijswijk wellicht nog op ondersteuning rekenen van mannen als Tolhoek, Bouwman, Olivier, De Tier en Powless. Dus zo slecht is het allemaal niet. Kruijswijk heeft dit jaar net iets minder gepresteerd. Zou geen reden mogen zijn, maar ook dat brengt de noodzaak wat omlaag om een dergelijke renner nog te halen.

kelderfan

'@vlek
Ik verwacht die jonge garde zeker in 't volgend seizoen; waarbij ik denk, dat Koen Bouwman en Antwan Tolhoek het goed gaan doen in de Grote Rondes doordat zij een goed herstelvermogen blijken te hebben.
Maar dat zij al zover als Clement mag je toch niet verwachten en gezien de uitlatingen van Plugge en ook 't volgen van Merijn Zeeman van Kuss, mag je toch verwachten, dat zij dat ook zo zien. Dan mag @rahimns zeggen, dat e.e.a. kan zijn bijgesteld, maar daarvan heb ik geen bron gezien of gevonden.
Ik denk, dat je 't werk van Clement onderschat. Daar komt nog bij, dat Kruijswijk eventueel de TdF gaat doen met Bennett, Clement, Gesink en misschien al Olivier. Dat betekent, dat Roglic met Bouwman, De Tier en Tolhoek de Giro mag doen. Daar moet echt nog een klimmer bij lijkt mij. Maar ja wie?
Opties: Kuss lijkt mij niet voor de Giro; Nathan Brown kan wel; beter lijkt mij een ook hier genoemde Simon Clarke.  

mooiman

ik blijf toch heel benieuwd naar de type renners/ namen die voldoen aan de definitie van 2e lijn van Plugge. Alleen van Poppel past misschien in dat plaatje. Dat is dan weer mager.

S. Morgenstern

daarvan heb ik geen bron gezien of gevonden.

Maar het volgen van Kuss op twitter door Zeeman is genoeg om te doen alsof ze daar vinden dat de ontwikkeling van Tolhoek, Olivier, Bouwman en De Tier niet voldoende is om de rollen achter Kruijswijk, Bennett, Roglic, Gesink en Clement in te vullen?

Kijk gewoon naar wat we weten:
- De ambitie in juli was om de ondersteuning van de kopmannen te versterken; van de klimmers en/of van Groenewegen.
- Roglic won een Tour de France rit, wat meestal direct effect heeft op de mate waarin het contract van een renner op het budget drukt.
- Groenewegen won een Tour de France rit, wat meestal direct effect heeft op de mate waarin het contract van een renner op het budget drukt.
- De selectie voor de Vuelta werd ingevuld met een grote nadruk op de ontwikkeling van de jonge klimmers in hun rol van ondersteuners van een kopman.
- Van Poppel lijkt bijna rond te zijn met TLJ; een nieuwe kopman die tevens ingezet kan worden als ondersteuning van Groenewegen.
- Tolhoek presteerde boven verwachting in de Vuelta, in een ploeg waarbinnen enkele andere jonge renners zich ook op momenten positief hebben getoond.

Volgens mij is er daarmee voldoende aanleiding om te denken dat er geen nood is aan een zoektocht naar nog zo'n renner. Behalve wanneer dat zo'n beetje je default setting is natuurlijk, dan kun je altijd nog de samenstellingen van ploegen zodanig presenteren dat er ergens een 'probleem' lijkt te zijn dat om een Nathan Brown schreeuwt. Ze rijden volgend jaar echter met ploegen van acht renners, waarbinnen ze bij deze ploeg ook ruimte maken voor hun ambities met hun jonge sprinters. De plekken voor de klimmers kunnen daarom makkelijk ingevuld worden met de reeds aanwezige renners.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 409 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.