Ze hebben mede de kopgroep geforceerd en zijn vervolgens blijven aanvallen. Ik begrijp niet zogoed waarom speculeren op de sprint van Jansen of Roosen een beter plan zou zijn geweest (of wel als plan zou worden gezien). Waarschijnlijk is de uitslag dan iets beter, maar of het qua koersopvatting werkelijk de voorkeur geniet durf ik te betwijfelen.
'@vlek
Eens. Maar 't leuke was, dat de forcing in dit geval door Alexey werd gedaan.
Het enige wat ik wil aangeven, dat Jansen beter had kunnen scoren met bijvoorbeeld de hulp van Roosen.
Roosen wilde zelf scoren {net als Lars Boom}; alleen dan had hij moeten overnemen. Van Gestel gaf dat nog aan; maar Roosen had 't kennelijk niet meer.
Jansen gaf ook aan, dat hij bij een eerdere uitbraak te veel heeft gegeven. Als die jongens er maar van leren is 't goed.
Stef Clement gaat ook mee naar de Itliaanse klassiekers Il Lombardia en Milano-Torino.
Tot nu toe Kruijswijk, Roglic, Battaglin, Olivier en Clement. Ontbreken nog Floris De Tier, Antwan Tolhoek en Paul Martens denk ik dan.
Inmiddels is bekend geworden dat Binche wordt gereden met Lars Boom, Van Hoecke, Jansen & Janssen, Lobato, Roosen, Tankink en Castelijns.
Ook Sparkassen Münsterland Giro wordt gereden met Dylan Groenewegen, Campenaerts, Van Emden, Martens & Wagner, Wynants, Lindeman en Keizer.
'@EmPeHa
Er is wat mij betreft geen probleem mocht Bouwman wel de Italiaanse klassiekers rijden; alleen ik denk bij hem meer aan een ronde.
@rahimns
Jammer dat voor Vermeulen 't seizoen erop zit; maar ja, hij zal wel met zijn nieuwe ploeg bezig zijn. Hij had weer eens haast om 't vliegtuig te halen.
Nu Trek met 28 renners klaar is met het aantrekken van renners, is 't misschien niet een verkeerd idee om er nog 1 renner bij te halen.
Maar Rebellin lijkt mij geen renner met groei mogelijkheden. Denk dan aan Floris Gerts, Robert Power, Tom Bohli of sprintaantrekker Luka Mezgec.
N.B. FDJ heeft ook 28 renners!
Sunweb lijkt uit te komen op 25 renners. Aangezien ze daar echt wel weten wat ze doen, is het misschien helemaal geen verkeerd idee wanneer TLJ probeert om toch nog 2 renners uit te kopen. Denk dan aan Boom en Wynants, waarvan hier enkele maanden geleden nog werd voorgesteld om ze weg te doen. Of sprint aantrekker Wagner.
Movistar ook niet meer dan 25 renners volgend jaar!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.