Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 425 ... 440 441
ghostwriter

Heeft Looij ooit laten zien potentieel als sprintaantrekker te hebben? Niet elke redelijke sprinter is een goede sprintaantrekker en daarbij zijn de beste sprintaantrekkers juist vaak sprinters met een enorme bak aan ervaring.

kelderfan

'@ghostwriter
Daar gaat juist de discussie bij een ander topic over. Bij Roompot is er geen trein of sprintaantrekker.
Maar goed als er nog een plek vrij zou zijn bij TLJ, dan lijkt mij renners als Floris GERTS, Tom Bohli, Nils Politt of Robert POWER betere opties.

kelderfan

Gree - Tour of Guangxi 19 - 24 October 2017.
De voorlopige lijst voor de Chinese koers is met Lars Boom, Victor Campenaerts, Dylan Groenewegen, Amund Grondahl Jansen, Gijs Van Hoecke, Robert Wagner en Daan Olivier.
Tacx Pro Classic 14 October 2017.
De voorlopige lijst is met Dylan Groenewegen, Adriaan Janssen, Tom Leezer, Timo Roosen, Jurgen van den Broeck?, Gijs Van Hoecke, Robert Wagner en Maarten Wynants.

kelderfan

Kruijswijk wordt helaas maar 20ste. en Antwan Tolhoek toch wel goed en wordt 37e. op 3:51. in deze versie van de Milano-Torino 2017.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Geen verrassing toch... of was iemand van mening dat TLJ opeens een renner heeft die hier mee zou gaan doen voor het podium. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de opmerking van Engels in het verslag van vandaag ook bijzonder vind. Volgens hem zou Il Lombardije Kruijswijk beter liggen, ik weet niet waarop hij dat baseert, maar dan mag Steven mij gaan verrassen aankomend weekend.

kelderfan

'@rahimns
Waarom geen verrassing toch?
Of bedoel je dat de winnaar Uran al een aantal wedstrijden hier heeft gereden en het voor TLJ de 1e. wedstrijd is. Want dan wordt je op je voorhand al verslagen.
Ja ik had van Roglic wat meer verwacht. Hij kwam nu in de bus aan met Battaglin en Daan Olivier.
Antwan Tolhoek heeft in ieder geval geprobeerd en komt met Jack Haig naar de finish.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan op basis van wat had jij van Roglic meer verwacht dan, toch niet op basis van een topprestatie in het eendaagse werk ??

robertowilco

'@Rahimns dat is wel zo, maar toch had ik verwacht dat hij deze korte beklimming, beter aan zou kunnen, hij kan zo'n heuvel makkelijk aan, kijk naar zijn tijdrit op het WK, toen vloog hij naar boven, dus zo'n gekke gedachte van Kelderfan is dat nog niet. Anderzijds heeft iedereen de wedstrijd uitgereden, met een goede Tolhoek en ietsje mindere Bouwman. Ia alleen maar goed voor hun ontwikkeling want zo vaak hebben zij zulke wedstrijden nog niet gereden, ik denk dat Engels bedoeld dat lombardije langer is met de beklimmingen beter verdeelt, nou was het weer te explosief voor Kruijswijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@robertowilco Ik heb gewoon het idee dat Steven echt een renner is voor langere etappewedstrijden en gewoon niet weggelegd is voor dit werk. Ik hoop dat ik me vergis en dat hij een sterke Lombardije kan rijden, maar zijn reputatie op dat gebied is niet groots. Roglic heeft ook mij nog niet kunnen verbazen in dit werk en een tijdrit is toch anders. Verder is het goed om te zien dat ze allemaal uit hebben gereden, maar deze ploeg mist gewoon echt een explosieve renner bergop. Die is er gewoonweg niet.

robertowilco

'@ Rahimns begrijp wel wat je bedoeld, en toch zou Roglic dit op den duur aan moeten kunnen, trouwens hij kwam in het begin van de eerste beklimming makkelijk naar voren, en dan opeens valt hij weg. Of rijdt hij ook met zo'n wattage meter. Kruijswijk heeft in zijn loopbaan deze wedstrijden nog niet veel gereden, natuurlijk houdt hij van lange beklimmingen en niet te stijl en dat in een grote Ronde, ben wel benieuwd waar hij komend jaar voor zal kiezen, hangt misschien toch van de parcoursen af van de Giro en de Tour, maar het zal wel weer de Giro worden. Al hoewel de bergen in Tour hem ook moeten liggen, meestal meerdere cols in een rit en niet te stijl. Maar goed je krijgt een ploegentijdrit en een kasseienrit in de Tour. Dus toch de Giro 2018.

ti-raleigh

Wie zegt dat Kruiswijk niet over kasseien kan dan?

kelderfan

'@rahimns
TLJ heeft geen explosieve renner.
Hoe heeft Roglic die rit in de TdF gewonnen over de Galibier?
Maar nog iets. Dat explosieve moet je hebben, maar ook leren, want ronderenner Rigoberto Uran wordt opeens explosief.
Nee die jongens, die 't hier goed doen zoals Uran hebben al meerdere ritten in Italie gereden.
Die jonge garde met voorop Antwan Tolhoek hadden hier meerdere ritten moeten rijden. Dan komen zij in dit werk ook verder.
@ti-raleigh
Kruijswijk kan op die kasseien al de TdF verliezen en ik denk ook dat hij beter af is om de Giro nog een keer te rijden.

ghostwriter

Ik vind het jammer dat LottoNL al jaren wedstrijden als de Giro dell'Emilia en de Tre Valli Varesine links laat liggen. Ik vind dat mooie koersen en hoewel LottoNL geen echte kopman voor de heuvel- en bergklassiekers heeft zou het voor de ontwikkeling van jongens als Oliviers, Bouwman en Tolhoek (en volgend jaar ook Kuss, Powless en Eenkhoorn) goed zijn als ze dat soort wedstrijden rijden.

ti-raleigh

'@ kelderfan
Heb jij hem wel eens zien rijden op de kasseien dan? Ik niet iig. We weten dus niet of hij het wel of niet kan. Nibali verraste ook in 2014. Waarom zou Kruiswijk dat niet kunnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan de Galibier ?? ... ja daar heb je die explosiviteit echt nodig ... misschien dat je begrijpt dat er een verschil is tussen een etappe over 4 colls met een finale klim van 17km en zittend in een ontsnapping (na 2 weken koers) en een eendaagse wedstrijd van 186km met 2 explosieve klimmetjes van 4,5 kilometer. Dat is toch geen vergelijking, kom op.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ti-raleigh
Nee ik kan 't mij ook niet herinneren dat Kruijswijk goed is op kasseien; maar hij kan daar veel tijd verliezen, als jongens als Vanmarcke en Boom op de trappers gaan staan.
In de TdF heeft hij tegen de SKY trein ook geen kans, want daar worden juist die explosieve aankomsten ingevoegd. Ik zie Froome nog door zijn hoeven zakken en is die explosief of heb ik 't mis.
@rahimns
Je zegt eerder, dat de tijdrit van Roglic niet te vergelijken is. Op die klim liet hij juist zien explosief te zijn. Daar kon zelfs Poels niet bij in de buurt komen.
Ja, in de TdF om in een rit drie bergen te slechten met al toppers in je nek, moet je toch aardig explosief zijn. Ja eendaagse wedstrijden zijn anders, maar ronderenner Uran dacht daar even iets anders over.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dit is toch totaal wat anders. Je vergelijkt appels met peren. Wat heeft een tijdrit rijden te maken met dit. Ook daar hoef je toch niet te demarreren, dat is gewoon zo snel mogelijk in een cadans een berg oprijden, toch heel wat anders dan dit. Ook de afstand van een tijdrit is toch niet te vergelijken met een etappe of een eendaagse wedstrijd. Eerst begin je over de Galibier en nu wil je de wedstrijd van vandaag weer vergelijken met een tijdrit.

S. Morgenstern

Uran wordt opeens explosief? Misschien toch nog eens zijn uitslagen doornemen...

kelderfan

'@vlek
Op de laatste klim in de Milano-Torino moet je een explosieve renner hebben en volgens @rahimns heeft 't arme TLJ geen explosieve renners;
dus die jongens rijden daar op verzoek van de sponsor en de volgers mogen geen verwachtingen hebben.
Ik heb @rahimns proberen uit te leggen, dat Roglic bergop toch echt wat kan. Want hoe is anders te verklaren, dat Roglic zo maar een rit over de Galibier wint in de TdF en dat hij aardig explosief kan zijn; gezien de tijdrit in Noorwegen.
Maar dat alles is niet vergelijken.
Er is een explosieve renner beschikbaar Daniel Felipe Martinez.  
On topic
TLJ gaat met Battaglin, Lobato, Bouwman, Leezer en Van Hoecke naar Japan Cup Cycle Road Race bron: hun site.

S. Morgenstern

Roglic lijkt me inderdaad een renner die in staat moet zijn zowel in klassementen als in eendagswedstrijden uit te blinken. Een combinatie die je dus ook bij o.a. Uran al jaren waar kon nemen. Ik zou zelf alleen andere prestaties aangrijpen om naar zijn 'explosiviteit' te verwijzen. Zeker het rijden van een tijdrit is totaal niet te vergelijken, waarmee we meteen zijn aanbeland bij een van de voornaamste redenen om op dit moment weinig van Roglic te verwachten. Hij heeft zich sinds de Tour de France tenslotte volledig toegespitst op een inspanning die wezenlijk anders is, dan hetgeen er in deze week van hem verwacht wordt.

Netraam

Kijk, daar noem je een paar explosieve renners: Battaglin, Lobato, Leezer. Urán heeft vroeg in zijn carrière natuurlijk laten zien redelijk mee te kunnen sprinten, dat hij hier een scherpe demarrage kan plaatsen is dan ook niet onverwacht.
TLJ heeft geen echt explosieve klimmers op het moment, met de blessure van Gesink. Roglic heeft natuurlijk wel laten zien potentie te hebben, eerder dit jaar, maar in de tijdrit en over de Galibier waren volledig andere ritten. Na de specifieke tijdrittraining is het ook maar de vraag hoe goed Roglic kan overschakelen naar een race die 5 tot 6x zo lang is.

Op dit moment is Kruijswijk de klimmer met de grootste kansen op een goede eindnotering, maar zelfs vergeleken met Gesink is hij een strijkijzer van de bovenste plank en bij 4 eerdere deelnames kwam hij maar 2x bij de eindstreep. Kunnen we dan een topprestatie verwachten? Natuurlijk niet.

Daniel Martinez heeft bij EF-Drapac getekend.

Noud89

Tsja als je kijkt naar Roglic dan is dit het eerste jaar waar hij echt bij de top zit. En dan kom ik tot het volgende plaatje:
- Valencia: Voldoende
- Algarve: Uitstekend
- Strade Bianche: Matig
- Tirreno: Goed
- Baskenland: Uitstekend
- Romandie: Uitstekend
- Ster ZLM: Goed
- Tour de France: Goed
- San Sebastian: Matig
- WK: Uitstekend

Ik kan me voorstellen dat het ondanks zijn kwaliteiten ergens een keer op houdt in het eerste jaar dat je echt bij de wereldtop hoort.

xistnc

'@Noud89
Bij WK dan nog wel onderscheid maken tussen TT ('Uitstekend') en RR ('Matig').

Dan valt meteen op dat hij bij eendagswedstrijden 3x matig scoort. Geen enkele reden dus om morgen iets te kunnen verwachten.

S. Morgenstern

Roglic werd 21ste in San Sebastian.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Netraam
Dat zag ik ook voorbij komen. Je kunt niet alles hebben.

1 2 ... 425 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.