Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 426 ... 440 441
kelderfan

'@sephiroth
In die voorbeelden geef je dus ook keurig aan, dat hij wel degelijk explosiviteit heeft.
Alleen het is dit jaar voor Roglic ook een ontdekkingstocht. Hoever zal hij komen in de Il Lombardia.
Hopelijk hebben Tolhoek, Olivier, De Tier, Bouwman en Clement ook de goede benen om Roglic en Kruijswijk tot in de finale bij te staan.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Zou best kunnen dat Roglic een keurige uitslag rijdt, zoe me niet verbazen. Maar ik denk dat ze niet veel van hem eisen, maar dat hij vooral veel moet leren. Dit soort wedstrijden rijdt hij voor de eerste keer dit jaar.

kelderfan

'@Noud69
Quote:"Tsja als je kijkt naar Roglic dan is dit het eerste jaar waar hij echt bij de top zit. En dan kom ik tot het volgende plaatje:
– Valencia: Voldoende
– Algarve: Uitstekend
– Strade Bianche: Matig?
– Tirreno: Goed
– Baskenland: Uitstekend
– Romandie: Uitstekend
– Ster ZLM: Goed
– Tour de France: Goed
– San Sebastian: Matig?
– WK: Uitstekend
Ik kan me voorstellen dat het ondanks zijn kwaliteiten ergens een keer op houdt in het eerste jaar dat je echt bij de wereldtop hoort."
Als je 't lijstje van topper Kruijswijk er naast zou zetten, dan zal je vol verbazing van je stoel vallen.
Bij Kruijswijk kom ik aan 1x uitstekend en 5x goed; Roglic kom ik aan 4x uitstekend, 2x goed/uitstekend {Vasco+TdF} en 1x goed + 1x goed in de ondersteuning van Lars Boom.

achtpuntzes

'@ kelderfan:

Als je ’t lijstje van topper Kruijswijk er naast zou zetten, dan zal je vol verbazing van je stoel vallen.

o ja? ik val in ieder geval nergens af. Kruijswijk reed een matig jaar zonder overwinning en reed alleen podium AK in een niet zo sterk bezette ronde van Zwitserland. ook zonder jouw beschouwing is het geen hogere wiskunde om te bepalen dat Roglic een veel beter jaar had dan Kruijswijk.

kelderfan

'@8.6
Ik ben blij dat jij nog opbouwend reageert. Je valt mij niet af?
Maar wie zegt, dat roglic geen demarrage in huis heeft.

Noud89

Roglic ziet er wel sterk uit, volgens mij terug laten zakken vanuit de aanval. Maar boven de 200 kilometer is afwachten hoe lang hij dat nog vol gaat houden.

Noud89

Niet meer dus. :D

kelderfan

'@Noud89
Dat heb je bij de 1e. keer. Die afstand was te veel van het goede voor Roglic; maar ja, Kruijswijk zag er ook niet goed uit.
Karsten Kroon liet weten, dat een renner zo'n afstand moet leren rijden {zie ook een steengoede Sam Oomen} en dat de combinatie Milano-Torino met Il Lombardia niet goed werk. Hij dacht daarbij kennelijk aan Pinot.
@rahimns
Je hebt dus gelijk joh. TLJ heeft geen renners met explosiviteit in de gelederen.

kelderfan

TLJ heeft zich wederom niet kunnen mengen met de beste mannen van het peloton.
Roglic heeft 't geprobeerd, maar kon na 200 km zich niet meer mengen met de toppers.
Redelijk overeind gebleven zijn toch Floris De Tier, Koen Bouwman en Enrico Battaglin.

Loek de Rooij

Het valt inderdaad tot nu toe op dat Roglic de lange afstanden nog niet zo goed aan kan. Kan natuurlijk wel te maken hebben met de toespitsen op het tijdrijden. Benieuwd wat de plannen zijn voor volgend jaar en hoe hij zijn training en dieet hier op gaat aanpassen. Ik zie hem nog wel stappen maken. Ook in dit soort wedstrijden.

Kruijswijk moet het gewoon hebben van langere etappekoersen en absolute topvorm. Het is niet iemand die het hele jaar een super hoog basisniveau heeft, maar kan wel pieken en heeft weinig verval. In eendagskoersen zie ik hem niet snel een deftige uitslag rijden. Vandaag deed hij het een beetje naar verwachting.

Bouwman valt me wel weer positief op. Proberen volgend jaar iets beter uit de winter te komen (was dit jaar redelijk dramatisch). Hij lijkt wel potentieel te hebben om een echte topknecht te kunnen worden. Dat deed hij bij de beloften ook al keurig voor Oomen. Laatstgenoemde is wel echt een topper in wording. In Luik viel hij al op, maar vandaag was hij echt sterk. Nog steeds erg jammer dat ze deze jongen niet hebben kunnen strikken bij LottoNL-Jumbo.

kelderfan

'@luckyloek
Ik kan 't alleen maar eens zijn, wat betreft Sam Oomen. Hij is gewoon van de jonge Nederlandse garde de beste.
Koen Bouwman lijkt snel een 2e. Clement te worden. Daar kan TLJ alleen maar blij mee zijn; maar ook Floris De Tier {als 4e.Belg in de uitslag van de Il Lombardia} lijkt een goede renner voor dit werk te worden.
@sephiroth
Roglic zou met De Tier en Olivier Vasco, AGR, WP en Romandie kunnen doen om juist in dat werk beter/sterker te worden.

S. Morgenstern

Het rijden van de klassiekers zal volgend jaar voor Roglic zeker geen speerpunt zijn, dus zal een eventuele deelname afhangen van de mate waarin het bij zijn belangrijkste doelen past. Dit jaar was ik bijvoorbeeld een voorstander dan het opnemen van de Waalse Pijl, aangezien het uitstekend leek te passen bij een renner die zich op topniveau aan het ontdekken was en daarnaast in de Tour de France ook in dat soort inspanningen zijn kansen zou zoeken. Volgend jaar lijkt het me echter het plan om in een van de grote rondes voor een klassement te gaan en dan is de kans vrij groot dat deelname aan de klassiekers niet binnen zijn voorbereiding past.

Laatst gewijzigd
Netraam

Misschien zal Roglic weer MSR rijden, daar was hij dit jaar (ondanks de afstand) best OK. Lijkt dus vooral de specifieke training voor het WK TT en het lange seizoen te zijn wat hem hier nekt.

Overigens komt hij wel over de streep met Poels en nog voor Gaudu, Costa, Latour en een 3-voudig winnaar, om niet te spreken over de vele DNFs.

kelderfan

'@Netraam
De MSR lijkt mij voor Roglic geen doel en nu er maar 7 renners kunnen worden opgesteld zou ik de renners, die de rit aankunnen laten starten en dan denk ik aan Boom, Battaglin, Lobato, Roosen, Martens, Van Emden en misschien verrassend Danny van Poppel.
@Vlek
Ik zie Kruijswijk, nu ook weer blijkt uit Il Lombardia, beter tot zijn recht komen in de Grote Rondes. De combi Giro met Vuelta lijkt mij beter voor hem.
Kruijswijk heeft nog rekening te vereffenen in de Giro.
Derhalve kan Roglic beter met een herstelde Gesink de TdF gaan rijden. Dan kan hij ook jouw voorstel volgen om naast Vasco en Romandie ook de AGR & de WP te gaan rijden. Hij was succesvol in de Vasco en de Romandie; dus die rondjes lijken mij voor Roglic beoogde doelen.

S. Morgenstern

Mocht hij in de Tour de France echter serieus voor het klassement willen gaan, dan lijkt de kans me groot dat hij in de aanloop daar naartoe volledig gericht zal zijn op het rijden van klassementen, het verbeteren van zijn klimvermogen op lange beklimmingen en het werken aan zijn herstelvermogen/constantheid. Ik betwijfel of een uitstapje naar de Ardennen daar bij gaat passen. Wat dat betreft was dit jaar veel geschikter geweest om eens te experimenteren in die koersen.

UrbanSteel

Als ze Primoz Roglic sterker willen maken door meer één weekse etappekoersen te laten rijden, hoeveel meer van die koersen als dit jaar moet hij dan wel niet rijden? Hij heeft afgelopen jaar notabene 3 van die zwaarste (Tirreno-Adriatico , Baskenland en Romandié ) en totaal 7 van die koersen gereden
2017
1).Volta a la Comunitat Valenciana
2). Volta ao Algarve em Bicicleta
3). Tirreno-Adriatico
4). Vuelta al Pais Vasco
5). Tour de Romandie
6). Ster ZLM
7). OVO Energy Tour of Britain

kelderfan

'@UrbanSteel
Wat dacht je van de Criterium du Dauphine 3 - 10 juni 2018 voor Primoz Roglic.

UrbanSteel

'@kelderfan

Gaat er aan liggen of hij de Giro dan wel de Tour moet rijden, als Kruiswijk weer is wat ziekjes is of wat overkomt met valpartijen ( daar kan je zowat vergif op innemen ;) )zal er toch iemand van Lotto die redelijk goed en sterk is de Giro moeten rijden . Dan krijgen we Roglic voor de Giro en Bennet voor de Tour.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Steven volgend jaar de Tour gaat rijden en dan Roglic een gooi mag doen naar een klassement in de Giro. Al ben ik er nog niet van overtuigd dat Primoz een renner voor de grote rondes gaat worden. Denk dat rondes van een week met een tijdrit zijn ding gaat zijn, maar hij mag mij volgend jaar gaan verbazen. Dit jaar was hij natuurlijk veruit de meest succesvolle renner van de ploeg. Hopelijk volgend jaar iets minder pech voor Robert,Steven en ook zeker voor George. Al heeft die in de periode dat hij goed was, er het maximale uit gehaald. Er is zeker nog ruimte om dit jaar qua succes te verbeteren.

ti-raleigh

Ik denk ook dat Steven de Tour gaat rijden. De exposure van een Nederlandse kopman is vele malen groter dan van een buitenlandse, Roglic of Bennett. Er kleven echter wel nadelen aan. Wat als Dumoulin een geweldige Tour gaat rijden ? Eventuele goeie prestaties van Steven vallen dan in het niet. En is er dan plek voor Groenewegen? Ik denk van niet. En Roglic zou met een goeie proloog wel het eerste geel kunnen pakken. En misschien wel een paar dagen kunnen vasthouden. Allemaal zaken die mee zullen spelen in het bepalen van de keuzes.

robertowilco

'@Ti-Raleigh, er is komend jaar geen proloog in de Tour, wel een ploegentijdrit op derde dag, misschien een klimtijdrit maar dat weet ik nog niet zeker en dat op de Alpe D'Huez, het zijn maar geruchten, De Pyreneeën komen pas in de laatste week, met drie etappes, ja en natuurlijk een kasseien rit.

Raafje

Ik hoop ook dat Kruijswijk een keer voor de Tour kiest. De bergen in de TdF liggen hem wel. Er zou heus wel genoeg plaats zijn voor Groenewegen, die zou ik gewoon meenemen dan heb je een (grotere) kans op ritzeges. Denk dat je het wel 4 om 4 kunt doen. Drie knechten voor Kruijswijk, en drie kenchten voor Groenewegen. Bijv. Kruijswijks klimtrein: Gesink, Bennet en één van deze drie: Clement, Bouwman of Tolhoek. En met Clement heb je dan ook nog een extra knecht voor de sprintrein.
En dan Groenewegens sprinttrein: Roosen, Leezer, Martens. Ik zou voor Martens kiezen omdat hij ook goed heuvel/overgangs etappes kan verteren. Of misschien van Emden erbij, voor de ploegentijdrit.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Groenewegen rijdt sowieso de Tour. Wellicht gaat die wel een poging voor groen wagen (meedoen met tussensprints). Of gewoon weer voor een rit. Kruijswijk kan dan ook prima de Tour doen met Clement in steun. Verder kan je dan Gesink of Bennet nog meenemen. Roglic zal wel de Giro ingaan, al ben ik het met Rahims eens dat ik niet weet of hij echt een 3-weekse renner is. Ik zie hem vooral een wereldtopper in de 7-10 daagse wedstrijden, tijdritten en etappes in een grote ronde.

ghostwriter

Als Dumoulin voor de Tour kiest zal Kruijswijk relatief weinig aandacht krijgen terwijl hij in de Giro en (misschien ook) de Vuelta waarschijnlijk dé grote Nederlandse klassementsrenner zou zijn. Ik zou Roglic in het voorjaar zich laten richten op korte rondes met een tijdrit erin en in het najaar als (schaduw)kopman de Vuelta laten rijden. Dan kan LottoNL Gesink (voor het bergklassement en het winnen van ritten) en Groenewegen als kopmannen naar de Tour sturen en blijven Bennett en Van Poppel nog over als mogelijke (schaduw)kopmannen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dus als Tom de tour rijdt moeten alle andere Nederlanders maar wegblijven? Beetje vreemde redenering. Je kan misschien juist ook profiteren van alle extra aandacht. En ik zou wel een duel willen zien tussen Tom en Steven als ze beide in hun beste vorm aan de start staan. Ik denk dat de Steven van de Giro van 2016 best mee kan doen om een mooie eindklassering. Ik denk in ieder geval niet dat Steven terugkrabbelt omdat Tom in de Tour van start gaat.

1 2 ... 426 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.