Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 428 ... 440 441
gardeyn

"Sagan en Van Avermaet rijden Ronde van Vlaanderen"

Boom, Vanmarcke en Van Baarle kunnen beter de Volta Limburg Classic gaan rijden........

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan En dat vind je een verrassing of zo... het zou me meer verbazen als de Tour zou beginnen met een aankomst bergop.... ;) Dit is toch vrij normaal voor de tour, een vlakke aanloop. We zullen wel zien in januari zodra de meeste kopmannen hun programma bekend maken, wie waar gaan rijden.

S. Morgenstern

Kruijswijk lijkt me nog niet klaar met de Giro; sportief gezien ook met afstand de meest interessante koers voor de renner die hij is. Daarna een Tour de France deelname, met het oog op een mogelijk Mollematje, lijkt me om meerdere redenen voor TLJ de meest aantrekkelijke combinatie. Kruijswijk 'doorschuiven' naar de Tour de France en in de Giro met Roglic en Van Poppel starten, zou commercieel gezien mogelijk de voorkeur kunnen hebben, maar is qua haalbare sportieve doelen wat mij betreft een stuk minder boeiend.

ghostwriter

'@gardeyn
Want het verschil tussen de Tour en de Giro is vergelijkbaar aan dat tussen de Ronde van Vlaanderen en de Volta Limburg Classic? Kruijswijk heeft een veel grotere kans op succes als hij de Giro rijdt en dan kan hij in de Tour voor het bergklassement en/of het rittenkapen gaan of in de Vuelta weer voor het algemeen klassement gaan. Ik zou Gesink en Groenewegen als kopmannen naar de Tour sturen en die zullen samen genoeg aandacht krijgen van de Nederlandse media. Een goed klassement van Kruijswijk zal alleen maar voor veel extra aandacht zorgen als Dumoulin de Tour niet rijdt of het slecht doet. De kans lijkt mij daarom groter dat Kruijswijk in de Giro veel aandacht zal krijgen van de Nederlandse media. Daarbij maakt hij in de Giro een echte kans om op het podium te eindigen. In de vorm die Kruijswijk in de Giro van 2016 had kan hij de Giro winnen maar in de Tour zal hij zelfs met die vorm waarschijnlijk buiten het podium vallen.

Verder moet LottoNL ook kijken naar wat voor een alternatieven voor de Giro ze hebben als Kruijswijk de Tour rijdt. Roglic heeft dit jaar laten zien het potentieel te hebben om de korte rondes met een tijdrit in de WorldTour te kunnen winnen. Of hij ook in grote rondes een goed klassement kan rijden is nog maar de vraag. Het lijkt mij verstandig voor hem om in het voorjaar rondes als Paris–Nice, Tirreno–Adriatico, Volta a Catalunya, Tour of the Basque Country en Tour de Romandie het hoofddoel te maken. Dan kan hij verder de Tour rijden in een vrije rol of de Vuelta rijden als (schaduw)kopman voor het algemeen klassement. Aangezien de Gesink de Giro liever niet rijdt en zeer waarschijnlijk daar ook nog niet klaar voor zou zijn blijft alleen Bennett over. Alleen als Kruijswijk in de Tour daadwerkelijk een algemeen klassement gaat rijden moet Bennett als knecht worden meegestuurd. Kruijswijk zal in de Tour alleen presteren als hij de best mogelijke klimtrein met zich meegestuurd krijgt.

Proodbol

Lotto jumbo moet gewoon zijn beste klassements ploeg in de giro inzetten !
Gesink meenemen als meesterknecht!
Kruiswijk
Gesink
Bennet
Clement
Roosen
Boom
Bouwman
De Tier

In de tour moet lotto jumbo gewoon voor etappes gaan

achtpuntzes

'@ chasse patat:
heb je een ban? lol.

kelderfan

'@Proodbol
Gesink naar de Giro lijkt mij niet. Als hij er bij de TdF staat, dan ben ik al blij.
@vlek
Kruijswijk en de combi Giro met de TdF lijkt op zich wel een goede zaak; maar ik heb ergens gelezen, dat hij die combi niet meer wil doen?

S. Morgenstern

Ik niet.

Proodbol

'@kelderfan tja begrijp wat je wilt zeggen mbt Gesink.
Maar Gesink alleen uitspelen voor tdf is wel erg mager programma voor een renner met dat salaris.

achtpuntzes

'@ vlek:
'Kruijswijk wil de combi Giro Tour niet meer doen'
bij deze dan. :p

ti-raleigh

Ik zou het niet handig vinden om Kruiswijk de combi Giro-Tour te laten rijden. Na de Tour van 2015 gaf hij al aan dat het hem niet was meegevallen zo'n combi. Als ze er voor kiezen om voor etappes te gaan heb je met Groenewegen (sprint) Roglic (tijdrit/bergen) Boom (stenen) en Gesink (bergen) al aardig wat kanshebbers, die in het verleden al meerdere wedstrijden hebben gewonnen en derhalve meer garanties op succes bieden. Kruiswijk moet gewoon klassementen rijden. De combi Giro-Vuelta of de Tour. Op die manier kan hij de meeste WT-punten pakken, ook niet onbelangrijk.

kelderfan

'@proodbol
Ik denk bij Gesink aanTDU{hopelijk haalt hij de TDU}, Oman, Abu Dhabi, T/A, Vasco, AGR, WP, LBL, ToC, TdF, Vuelta? en Italiaanse klassiekers of Canada met de Italiaanse klassiekers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of Parijs-Nice of de Tirreno en Romandie of welke koers dan ook. Bij Gesink kan je denken aan elke koers waar het bergop gaat toch.

S. Morgenstern

Kruijswijk was in de Tour de France van 2015 in de laatste week niet ver verwijderd van een vorm waarmee je een bergrit kunt winnen en hij is sindsdien zeker geen mindere renner geworden. Mocht hij dus wat meer zijn dagen uit kunnen kiezen (Kelderman en Ten Dam waren toen nergens, waardoor Kruijswijk de enige was die mee kon zitten) en niemand hebben die in de bergritten enkel op hem is aangewezen (Kruijswijk moest toen bijvoorbeeld op de laatste dag bij Gesink blijven*), dan zie ik geen reden om het een onhandige combinatie te vinden.

Een voorkeur voor het puur inzetten op klassementen kun je natuurlijk hebben, maar daarmee is de aantrekkingskracht van het rijden van de Tour de France op jacht naar een overwinning in een bergrit natuurlijk niet verdwenen. Het gegeven dat er mogelijk anderen zijn die meer kans op succes bieden in die ritten doet daar weinig aan af; ook afgelopen Tour heeft tenslotte voldoende laten zien dat drie steengoede klimmers opstellen, geen garantie is om in het merendeel van de bergritten mee te kunnen spelen. Kruijswijk op de plek van Martens had wat dat betreft 'het verhaal' voor die laatste woensdag al veel positiever kunnen kleuren.

*En een dag eerder moest hij ook 'op hem wachten', al was hij op dat moment reeds zo goed als bijgehaald door de favorietengroep.

Laatst gewijzigd
simplex

Daarnaast is ook het ook normaal en wenselijk dat NK op zijn programma staat.
Geen uitvluchten van hoogtestages e.a. zaken.
Starten in eigen land en voor eigen publiek en voor die trui (voor misschien wel een ploeggenoot)

fransvanrooij

De strategie van dit jaar vond ik behoorlijk goed te begrijpen . Kruiswijk in Giro en Vuelta (met een beetje minder pech), Groenewegen/Roglic/Gesink met eventueel Boom voor de stenen in de Tour. Roglic/Bennett in de etappekoersen van een week. Met een betere Boom, een zich doorontwikkelende Groenewegen en van Poppel in de keien klassiekers en een Gesink die iets meer ambitie en iets minder pech heeft, kun je volgens mij prima het nieuwe seizoen in. Alleen de heuvelklassiekers blijven dan een probleem.

tricoloor

Ik hoop toch dat geesink weer een klassiek voorjaar rijdt, want daar kan hij op een zonnige dag best uit zijn slof schieten

jvh93

Gesink in de heuvelklassiekers? Met een goede battaglin, lobato en de tier moet je in de amstel toch ook ver kunnen komen

kelderfan

'@vlek
Het is natuurlijk leuk om terug te kijken naar 2015. Nu komt al het seizoen 2018 in beeld en Kruijswijk heeft inmiddels in de Giro laten zien, dat hij er nu bij hoort. Met Gesink is 't nu afwachten of hij er in januari weer staat. Ik ben al blij als er weer is bij de TdF. Robert Gesink is een renner met uitschieters en een renner vooral goed bij mooi en warm weer. Bovendien is hij vaak goed in de eendaagse klassiekers.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
van de 30 keer dat hij de AGR, LBL,Lombardije, Waalse Pijl en San Sebastián reed, was het 7 keer top 10 en als beste resultaat een 3e plaats. dat is nou niet echt vaak goed zijn, lijkt me.

kelderfan

'@8.6
De nuance bij de eendaagse klassiekers horen ook de Canadese {Montreal en Quebec} en ook de lang vergeten {TLJ} Giro dell'Emilia.
Daar was hij een paar keer de 1e. toch. Ik zeg ook vaak goed.
Groenewegen geeft al een link naar de TdF met de beklimming van de Alpe d'Huez en hoe wordt de 1e. week ingevuld, want daarvan zal afhangen of hij een trein mag meenemen. Als ik @vlek volg dan gaan Kruijswijk en Clement ook mee, naast Gesink en Bennett ; dan wordt een leuke puzzel, want de heren willen wel ondersteuning.

kelderfan

Roglic geeft ook aan dat hij nog niet toe is aan een kopmanschap in een grote ronde; hij wil kennelijk nog in de schaduw rijden van een kopman.
Hij laat ook open of 't de TdF of Giro wordt. bron Q&A bij velon.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij zegt hij dat die nog niet direct voor het podium zal kunnen rijden, niet dat hij geen kopman kan zijn. Dat is een nuance verschil maar toch. Als hij als kopman top 10 kan rijden in een grote ronde zou dat ook al een prima resultaat zijn.

S. Morgenstern

Als ik @vlek volg dan gaan Kruijswijk en Clement ook mee, naast Gesink en Bennett

Dat lijkt me een waarschijnlijke samenstelling qua klimmers, wanneer Kruijswijk in de Tour de France voor een klassement zou gaan. Ik zou Kruijswijk echter liever weer voor de Giro zien gaan. Clement zou daar dan uiteraard weer bij moeten zijn en zou daarna in de Tour de France veel minder waarde hebben.

want de heren willen wel ondersteuning

Roglic, Gesink, Bennett en Kruijswijk moeten daar in zo'n geval onder elkaar toch wel uit kunnen komen? Duizend dingen doekjes daarnaast willen plaatsen, omdat ze 'ondersteuning' willen, lijkt me niet nodig.

kelderfan

'@vlek
Eens dat ik ook Steven Kruijswijk liever de Giro met de Vuelta zie combineren. Maar als 't dan eventueel toch Giro/TdF wordt, dan zie ik Clement beter in de TdF uit de voeten komen. Dan krijg je Gesink, Bennett, Kruijswijk en Clement als bergtrein en Groenewegen met Roosen, Van Emden en Martens/Boom als sprinttrein in de TdF. Waarom Clement, Boom en Van Emden: ploegentijdrit in de TdF {gerucht}.
Voor de Giro denk ik dan aan de volgende bezetting: Krijswijk kopman, Roglic sub, Bouwman en De Tier {rol Clement}, Battaglin en Lobato sprint/ondersteuning heuvelwerk, Olivier/Tolhoek en Tankink?

1 2 ... 428 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.