Het zal inderdaad een mooie puzzel worden. Hoe voldoen 'we' aan de wensen van de renners ? Hoe halen we de beste prestaties met een bak aan WT-punten ? Hoe voldoen we aan commerciële belangen etc, etc..
Er zijn 3 renners die top 10 kunnen rijden in een grote ronde. Daar moet je dan ook gebruik van maken. Roglic laten debuteren in de Tour lijkt me geen optie. Kruiswijk lijkt me wel een keer rijp voor de Tour en bij Bennett heb ik het idee dat Spanje hem wel ligt.
Giro: Roglic, Battaglin, 2 of 3 renners uit groepje De Tier, Bouwman, Olivier, Tolhoek. En dan Groenewegen plus sprinttrein.
Tour: Kruiswijk, Gesink, Clement, Bennett, Boom, Van Emden en nog 2
Geen Groenwegen dus, want alle ballen op Kruiswijk. Bennett mag zich sparen voor de bergen want die moet ook nog naar Spanje
Vuelta: Bennett, Kruiswijk de rest nader te bepalen, maar niet Gesink en Roglic, want die moeten aan de bak in andere WT-wedstrijden. Maar zeker wel.Kruiswijk als knecht, want in andere wedstrijden in het naseizoen heeft hij niks te zoeken.
Voor Groenwegen slechts Giro. Ook met de hoop dat hij gaat vlammen in klassiekers als Gent Wevelgem, Hamburg etc.. Daarnaast kan hij zich laten zien in WT-rondjes als Eneco en Polen
Wanneer ze de selecties invullen die onderdeel zijn van een lastige puzzel, dan is alle ballen op één renner enkel te begrijpen wanneer die renner een serieuze podiumkandidaat genoemd kan worden. Roglic in rondjes van een week en Kruijswijk in de Giro zijn de enige die daarvoor in aanmerking komen.
'@LM
Volgens mij heeft Danny van Poppel 2 jaar geen grote ronde gereden en dan meteen de Tour de France opstellen. Dat lijkt mij te veel van 't goede.
De laatste grote ronde was de Vuelta.
@Ti-raleigh
Mocht 't zo zijn, dat Kruijswijk de TdF als grote doel gaat bestempelen, dan zal er toch voor Groenewegen een plekje zijn. Er komt waarschijnlijk een TTT in de TdF {zie ik voorbij komen}; dan gaan Stef Clement, Lars Boom en Jos Van Emden toch zeker mee. Ook Kruijswijk, Gesink en Bennett kunnen een TTT aan.
Dan kunnen Dylan Groenewegen en Timo Roosen toch hun ding doen met hulp van Van Emden en Boom. Het wordt toch een gevecht om tot een sprint te komen en dan zijn de sterke mannen Roosen en Boom toch prima mannen in de finale.
'@ vlek / kelderfan
Zeker kan dat. Mijn ideeën zijn verre van heilig.
Maar Roglic verwacht ik wel als kopman in een grote ronde en dus zal hij een WT-rondje moeten laten schieten. Na de Giro evt nog Polen en Canada en Italiaanse week.
Kruiswijk heeft in Giro meer kans op podium dan in Tour, klopt. Maar als hij voor AK wil gaan in Tour moet je dat toch 100% doen, dus het grootste deel van de selectie afstemmen op hem. Want als je Dylan meeneemt slokt die de helft van de selectie op. Dan wordt het toch hinken op 2 gedachten lijkt me.
Zoals RV zegt en dat vooral ook vanuit verdeelde media aandacht en sponsorbelangen en zo moet Groenewegen uiteraard de TdF doen. Vanuit dat zelfde perspectief zou Gesink ook TdF moeten rijden en aansluitend de Vuelta.
@Sephiroth Het NK zonder klimkilometers zou zeker ook voor Gesink bij een koers van 225+ km in een 3 weken koers als extra voorbereiding op Tour met ook daar vele niet klimetappes noodzakelijk zijn. Iets van koershardheid o.i.d.
Bovendien kan hij dan bij NK normaal in dienst rijden van ....bijv. Groenewegen
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als Danny van Poppel de sprint aantrekt voor Groenewegen. Ik snap dat hij dat niet het hele seizoen zal willen doen, maar zou dit niet een geweldig duo zijn in een grote ronde als de Giro of Tour? Want reken maar dat er in de komende Tour heel wat meer concurrentie in de massasprints zal zijn dan in de afgelopen Tour. Sagan zal zich namelijk niet nog een keer laten uitsluiten, Kittel zal normaal gesproken langer meegaan en daarnaast gaan zeer waarschijnlijk ook Gaviria en Caleb Ewan voor het eerst naar de Tour. En dat zijn geen koekebakkers!
Dat zou een optie kunnen zijn voor de TdF, als Kruijswijk naar de TdF wil. Dan zou je de volgende opstelling kunnen hebben met Kruijswijk , Bennett, Clement en Gesink voor de klimtrein; dan kan Groenewegen met Boom, Van Emden en Van Poppel het sprinttrein gebeuren doen.
Dan heb je voor de TTT een goede ploeg en Boom en Van Emden kunnen ook de kopman Kruijswijk beschermen.
Het enige nadeel met Van Poppel is, dat hij twee jaar lang geen Grote Ronde heeft gereden. Dan zal zijn programma er op aangepast moeten worden.
Van Poppel als lead-out lijkt mij juist een optie als Kruijswijk niet voor een klassement gaat in de Tour. Dan zijn twee van de zeven knechten nutteloos voor de kopman. En je vergeet Roosen, die is volgens mij de belangrijkste man van het treintje, terwijl van Emden niet echt een fan is van rijden in de sprinttrein.
Ga er maar vanuit dat Van Poppel de Giro of Vuelta gaat rijden volgend jaar, lijkt me eigenlijk wel logisch. Het etappe schema van de Tour, kent vooral de eerste tien dagen bijna allemaal vlakke etappes, met een ploegentijdrit op de derde dag, een aankomst op de Mur van Bretagne en aan het slot van eeste week een kasseien rit, dan gaan ze de Alpen in met 2 aankomsten bergop, ééntje zal de Alp D'Huez zijn, en naar Le Grand Bornand, het zwaarste gedeelte van de Tour worden in de Pyreneeën verreden met drie bergetappes, een aankomst op Superbagnères. Natuurlijk weer op de voorlaatste dag de tijdrit, maar waarschijnlijk is er nog een tweede tijdrit in d Alpen, zal voor Dumoulin een mooi parcours zijn, die kan op de kasseien mee met de beste. Vrees in deze rit voor onze Bennett.
'@ti-raleigh
Iemand riep, dat Kruijswijk met Clement de TdF ging rijden. Dan hoeft Bennett niet perse de knecht te spelen, want ook Gesink en ik hoop en verwacht Daan Olivier en Paul Martens in de opstelling. Want als Lars Boom dan ook mee mag, heeft Kruijswijk toch alle ondersteuning, die hij nodig heeft voor de kasseien, de TTT en de bergritten. Ik verwacht geen top-drie, maar wel een top-tien voor Steven Kruijswijk.
Tom Leezer wordt vervangen door Alexey Vermeulen in de opstelling voor de Japan Cup Cycle Road Race;
nu dus: Enrico Battaglin, Koen Bouwman, Juan Lobato, Antwan Tolhoek en Alexey Vermeulen.
Victor Campenaerts rijdt voor TLJ nog de Chrono des Nations op 15 oktober 2017 om toch de 30 te halen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.