Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 433 ... 440 441
ghostwriter

'@vlek
Omdat hij een betere tijdrit heeft dan Olivier en Tolhoek (wat belangrijk is voor de ploegentijdrit) en ik Gesink en Roglic zich op de Vuelta zou laten richten. Met Bennett heeft Kruijswijk een meesterknecht die hem tot diep in de finale van klimetappes bij moet kunnen staan. Clement en Bouwman zullen minder lang meekunnen maar zijn prima klimknechten voor een klassementsrenner van het kaliber Kruijswijk. Bouwman liet in de afgelopen Vuelta zien relatief ten opzicht van de rest sterker te worden in de loop van een grote ronde.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Giro lijkt mij Kruijswijk met klimtrein en heuvelmannen: Battaglin, Bouwman, De Tier, Roglic, Tolhoek, Van Emden en Tankink

Heel sterk middenveld, maar om alleen Roglic en Tolhoek als echte klimknechten met Kruijswijk mee te sturen lijkt me alsnog wat te weinig. Roglic als knecht is sowieso niet ideaal volgens mij, zeker ook omdat hij in de Tour de France op verschillende plekken de meest geschikte renner zou zijn om daar iets te presteren. Ik zou naast Tolhoek voor Gesink en Clement kiezen. Die laatste gaat natuurlijk sowieso altijd mee, wanneer Kruijswijk weer een gooi wil doen naar Girowinst. De overige plekken kun je dan verder invullen met heuvel en vlakke mannen, waarbij er voldoende valt te kiezen met Battaglin, Bouwman, Tankink, Van Emden, Lindeman, Martens en Wynants als voornaamste opties.

S. Morgenstern

Omdat hij een betere tijdrit heeft dan Olivier en Tolhoek (wat belangrijk is voor de ploegentijdrit)

Dat heeft voor het invullen van die plek toch niet zoveel gewicht? Het enigszins beperken van de schade in de ploegentijdrit zal toch vooral op de sterkste mannen in de selectie aankomen. Ik denk niet dat Bouwman daarin verschil gaat maken. Tolhoek heeft wat dat betreft als klimmer veel meer mogelijkheden, al zou ik ook hem niet naar de Tour de France sturen.

ik Gesink en Roglic zich op de Vuelta zou laten richten.

Zou dat dan niet kunnen in combinatie met de Tour de France? Ik denk namelijk dat dat uitstekend moet kunnen. Mocht het werkelijk onmogelijk zijn, dan kun je je afvragen of een kleine ploeg als TLJ het zich wel kan veroorloven om twee van zijn beste renners om die reden niet op te stellen in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Nee, het heeft niet zoveel gewicht maar dat hoeft ook niet omdat Olivier en Tolhoek niet dusdanig betere klimmers zijn dat de meerwaarde die Bouwman bij de ploegentijdrit heeft kan worden afgestreept tegen het verlies aan kwaliteiten bergop. Daarbij is Bouwman sterker op het vlakke en als LottoNL met zowel met Kruijswijk als Groenewegen naar de Tour gaat moet de klassementstrein op het vlakke ook voor Kruijswijk knechten.

Als Gesink en Roglic zich op de Vuelta richten kunnen ze niet ook op de Tour richten. Ze kunnen ze natuurlijk wel beide rijden maar dan zullen ze tijdens de Vuelta niet hun hoogste niveau halen. Roglic is een wereldtopper in het rijden van korte rondes met tijdritten. Het lijkt me daarop ook verstandig als hij zich in het voorjaar geheel op dat soort rondes richt. Dan kan hij daarna de Tour rijden in dienst van Kruijswijk maar ik denk dat het voor LottoNL beter zou zijn als ze hem in de Vuelta een vrije rol geven.

Bij Gesink moeten we eerst afwachten hoe hij terug komt van zijn blessure maar het lijkt me sterk dat hij volgend jaar fit genoeg zal zijn voor twee grote rondes. Dan moet je dus afwegen of je hem als knecht van Kruijswijk de Tour wil laten rijden of hem een vrije rol te geven in de Vuelta. Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan aangezien ik het zonde zou vinden om een wielrenner van het kaliber Gesink in dienst van een kopman laten rijden in de enige grote ronde die hij dat jaar rijdt.

Trouwens zou ik het liefst zien dat Kruijswijk in de Giro voor het algemeen klassement gaat en daarna de Tour rijdt als rittenkaper. In dat geval zou ik naast Kruijswijk ook Gesink, Olivier én Tolhoek naar de Tour sturen in een vrije rol. In de Giro kan Kruijswijk dan worden ondersteund door mannen als Clement, Battaglin, Bennett en Bouwman. In de Vuelta kunnen Roglic en Bennett dan als kopmannen worden uitgespeeld. Volgens mij maakt LottoNL zo het beste gebruik van de kwaliteit dat het heeft.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Nee, het heeft niet zoveel gewicht maar dat hoeft ook niet omdat Olivier en Tolhoek niet dusdanig betere klimmers zijn dat de meerwaarde die Bouwman bij de ploegentijdrit heeft kan worden afgestreept tegen het verlies aan kwaliteiten bergop.

Volgens mij werkt dat argument twee kanten op. De ploegentijdrit lijkt me in ieder geval niet iets om de keuze voor die positie op te baseren.

Daarbij is Bouwman sterker op het vlakke en als LottoNL met zowel met Kruijswijk als Groenewegen naar de Tour gaat moet de klassementstrein op het vlakke ook voor Kruijswijk knechten.

Dit zou inderdaad een goed argument kunnen zijn. Ik vraag me echter af of Bouwman in vergelijking met Tolhoek (Olivier is sowieso geen optie voor de Tour de France) daadwerkelijk beter is in het positioneren op het vlakke. Ik heb van Tolhoek daar namelijk tijdens afgelopen Vuelta ook voldoende sterke momenten van gezien. In vergelijking met Bouwman zou ik hem op basis daarvan in dat werk in ieder geval niet als een minder sterke renner bestempelen.

Als Gesink en Roglic zich op de Vuelta richten kunnen ze niet ook op de Tour richten.

Oké, maar valt het voor een ploeg als TLJ dan werkelijk te verkiezen om hun beste renner en hun populairste renner, ten koste van een deelname aan de Tour de France, met een vrije rol naar de Vuelta te sturen? Ik kan me best voorstellen dat ze daar met een van de twee voor kiezen, maar beide lijkt me totaal onwaarschijnlijk.

Trouwens zou ik het liefst zien dat Kruijswijk in de Giro voor het algemeen klassement gaat en daarna de Tour rijdt als rittenkaper. In dat geval zou ik naast Kruijswijk ook Gesink, Olivier én Tolhoek naar de Tour sturen in een vrije rol.

Ik ook; een van de weinige kansen van deze ploeg op een wereldprestatie, is met Kruijswijk in de Giro voor het klassement te gaan. Ik zou daarna in de Tour de France naast Kruijswijk en Gesink echter wel andere renners voor de bergritten selecteren. Tolhoek zou misschien nog kunnen als leuke frisse avonturier, maar daarnaast moet je dan wel drie renners hebben die echt een kans maken een bergrit te winnen. Roglic, Gesink, Bennett en Kruijswijk zijn wat dat betreft de enige serieuze opties. Olivier heeft niets te zoeken in de Tour de France.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rahimns ik denk dat van poppel de vuelta voor eigen kans rijdt. Die komt niet naar lotto om de sprint aan te trekken voor Dylan..

tychobrink

Tolhoek volgend jaar utspelen in de klassiekers en met Roglic heb je een man die bewezen heeft een grote ronde te kunnen winnen. Gesink voor tien ritoverwinningen zou toppie zijn!

jealgu

Roglic heeft bewezen dat hij een grote ronde kan winnen? Hij heeft veel laten zien en allicht potentie als klassementsman voor de grote rondes. Maar al laten zien dat hij mee kan doen voor de overwinning?

S. Morgenstern

Die komt niet naar lotto om de sprint aan te trekken voor Dylan.

Volgens mij is er bij zijn aantrekken toch echt gemeld dat hij ook samen met Groenewegen zou gaan koersen en dan lijkt het me logisch om Van Poppel de sprint aan te laten trekken. Het zal misschien niet de reden zijn waarom hij voor TLJ heeft gekozen, maar dat betekent niet dat je hem niet in de rol zult gaan zien.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

"Volgens mij werkt dat argument twee kanten op. De ploegentijdrit lijkt me in ieder geval niet iets om de keuze voor die positie op te baseren."

Voor iemand als Kruijswijk kunnen knechten juist in de ploegentijdrit van enorme waarde zijn. Volgens mij meer dan in het hooggebergte wanneer het toch man tegen man en tegen zes man van Sky wordt.

"Oké, maar valt het voor een ploeg als TLJ dan werkelijk te verkiezen om hun beste renner en hun populairste renner, ten koste van een deelname aan de Tour de France, met een vrije rol naar de Vuelta te sturen? Ik kan me best voorstellen dat ze daar met een van de twee voor kiezen, maar beide lijkt me totaal onwaarschijnlijk."

Ploegen verdelen hun kopmannen over de drie grote rondes. Al Kruijswijk en Groenewegen al naar de Tour gaan hoeven Gesink en Roglic niet ook nog mee. Dan houden ze namelijk nauwelijks nog wielrenners van naam over voor de Giro en/of Vuelta.

Romāns Vainšteins

Giro > Alle ballen op Kruijswijk, Bennett en Clement als voornaamste helpers
Tour > Roglic kijken waar het AK-schip strandt Groenenwegen + equipe voor de spurts, Gesink voor de vluchten
Vuelta > Kruijswijk, Gesink & Bennett er alle 3 heen kijken waar het schip strandt/wie het beste AK kan rijden

Als Gesink truwens echt nog eens een AK wil zetten zou ik hem zijnde de tour misschien wel laten passeren. De aankomende versie gaat er vermoedelijk niet 1 worden die al die klasbakken nog relatief ok naar de vuelta toe brengt.

S. Morgenstern

Roglic, Van Emden en Boom kunnen van enorme waarde zijn in een ploegentijdrit. Daarnaast zijn Clement en Gesink ook in staat een van de motoren van een sterke ploeg te zijn. De rest van de potentiële Tour de France knechten ontloopt elkaar verder nauwelijks en zijn sowieso geen renners die daar doorslaggevend verschil zullen maken. Wanneer je een vierde 'klimmer' geselecteerd, dan is de ploegentijdrit nauwelijks relevant.

Volgens mij zijn dit seizoen buiten Kruijswijk alle kopmannen van start gegaan in de Tour de France. Ik zie niet in op welke wijze er volgend seizoen opeens onvoldoende renners van naam zouden zijn om de selecties van de Giro en de Vuelta te vullen? Het lijkt mij niet zo moeilijk de kopmannen op zo'n manier te verdelen dat er overal genoeg starten, zonder in de Tour de France enkel te moeten leunen op Kruijswijk en Groenewegen. Dat laatste is namelijk een veel te groot risico voor deze ploeg.

kelderfan

'@vlek
Quote:"Ik zou naast Tolhoek voor Gesink en Clement kiezen."
In de Giro zie ik Gesink niet rijden, dat lijkt mij te vroeg en wat betreft Clement, heb ik toch begrepen, dat hij de TdF gaat rijden met Kruijswijk.
Ik denk, dat de combinatie Giro met de TdF toch een tikkeltje te zwaar is voor Clement.
In de Vuelta was 't goed, dat Bouwman, Tolhoek en De Tier de taken konden overnemen in de derde week.
Met Olivier heb je gelijk, dat die nog een weg te gaan heeft. Dus voor hem denk ik voorlopig de kleine rondes met Roglic e/o Bennett.
Hij kan wat dat betreft beter nog een keer de Vuelta doen met Kuss en Powless.
Dus 't wordt nog een puzzel om de Giro-ploeg samen te stellen.

S. Morgenstern

Mocht het zo zijn dat Gesink de Giro niet haalt, dan zou je daar iemand anders voor moeten zoeken. Voorlopig zit hij echter al weer een tijdje op de fiets, terwijl de Giro pas over meer dan een half jaar van start gaat. Ik zie daarom geen probleem om hem in al onze luchtfietserij mee te nemen als iedere andere renner.

Je opmerking over Clement begrijp ik verder niet, aangezien je een Giro-selectie rond Kruijswijk had gemaakt, waarmee de optie dat Kruijswijk de Tour voor een klassement rijdt reeds wordt uitgesloten. Beetje vreemd om dan Clement toch om die reden niet op te nemen.

Laatst gewijzigd
jerteg

Ik vind dat Bennett sowieso kopman moet zijn in een grote ronde, gecombineerd met Roglic. Hij heeft vorig jaar in de Tour de France laten zien een hele goede klimmer te zijn die zeker meekan met de subtop.

Ervan uitgaande dat Tolhoek, Olivier, De Tier en Bouwman nog een stap zullen zetten kan Kruijswijk goed met dit team naar de Giro. In de Tour zou ik het met Bennett als kopman gaan proberen en Roglic als schaduwkopman. Gesink kan dan een vrije rol hebben en als het nodig is knechten voor Bennett. In de Vuelta kunnen Kruijswijk en Bennett samen kopman zijn en de jonge talenten hun debuut in een grote ronde maken. Daarom zou ik het als volgt doen:

Giro: Kruijswijk, Clement, Olivier, Tolhoek, De Tier, Bouwman, Van Poppel[s], Jansen[/s] en Battaglin
Tour: Bennett, Roglic, Gesink, Groenewegen[s], Boom[/s], Van Emden, Roosen, Wagner en Leezer
Vuelta: Kruijswijk, Bennett, Clement[s], Van Poppel[/s], Powless, Kuss, Wynants, Lobato en Martens

Dit is allemaal natuurlijk speculeren, maar wat is jullie mening?

Edit: volgend jaar zijn alle grote rondes toch maar met 8?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Giro: Kruijswijk, Gesink, Clement, Tolhoek, Bouwman, Battaglin, Tankink/Martens/Lindeman en Van Emden.

Tour: Roglic, Bennett, Gesink, Kruijswijk, Groenewegen, Van Poppel, Roosen en Boom.

Vuelta: Bennett en Clement, aangevuld met jongens die voor hun ontwikkeling sowieso een grote ronde moeten rijden (Olivier en Jansen), een sprinter (Lobato zal dan waarschijnlijk weer die rol krijgen, aangezien Van Poppel waarschijnlijk nog niet klaar is voor een 'Degenkolb'-programma), renners die eerder wat tegenkwamen en hier nu hun herkansing pakken en andere opties waarover we op dit moment nog onmogelijk een goed beeld kunnen vormen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Giro d’Italia: Clement, Van Emden, Leezer, Kruijswijk, Battaglin, Bennett, Bouwman en Van Poppel
Tour de France: Boom, Gesink, Kruijswijk, Roosen, Olivier, Groenewegen, Jansen en Tolhoek
Vuelta a España: Tankink, Martens, Lobato, Roglič, Bennett, Van Hoecke, De Tier en Bouwman

Volgens mij zou LottoNL zo hun krachten het beste verdelen over de Giro, Tour en Vuelta. In de Giro (met Kruijswijk) en de Vuelta (met Bennett) kan LottoNL voor het algemeen klassement gaan maar in de Tour zou ik Gesink en Kruijswijk voor het bergklassement en het rittenkapen laten gaan. Olivier en Tolhoek zou ik met hun meesturen als knechten die ervoor zorgen dat ze niet te veel kracht verspelen om in de juiste aanval mee te zitten en in de aanval dan werk op kop doen zodat Gesink en Kruijswijk wat minder kunnen doen. Met Van Poppel voor de Giro, Groenewegen voor de Tour en Lobato voor de Vuelta kan LottoNL dan ook in sprintetappes een rol van betekenis spelen. Tot slot zou ik Roglic zich in het eerste helft van het wielerseizoen laten richten op kleine rondes met een tijdrit en in de Vuelta een vrije rol geven. Als hij het zelf wil kan hij dan voor een goed algemeen klassement proberen te gaan.

Laatst gewijzigd
Yeez

Gesink zal nooit de giro doen. Speculeren is leuk, maar hou het realistisch @vlek

S. Morgenstern

Waarom zou dat onrealistisch zijn?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk trouwens dat de nieuwelingen Powless en Kuss op een shortlist zullen staan voor de Vuelta, die zie ik daar eerder starten dan Tankink of Martens.

robertowilco

Groenewegen weer geen top 10, afgezien van de Tour kan Groenewegen toch niet echt tevreden zijn over dit seizoen, de sprint winnen op de Champs Elysees blijft natuurlijk hangen bij de wielerfans.

S. Morgenstern

Afgezien van dit rondje in China en de Binck Bank Tour kan Groenewegen volgens mij uitstekend tevreden zijn over zijn seizoen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Groenewegen heeft dit jaar een zwaarder programma gereden dan vorig jaar en moest het vaker opnemen tegen de absolute sprinttop. Na een stormachtig 2016 is het toch niet zo verwonderlijk dat hij dit jaar een pas op de plaats moet maken. Na zijn zege in de Tour lijkt het heilige vuur er wel een beetje uit. Ook dat is niet erg. Volgend jaar weer vol aan de bak.

xistnc

Kun je voor de beoordeling van een sprinter afzien van de Tour cq Champs Elysees? Nee, natuurlijk niet.

Een deel van het seizoen heeft Groenewegen gereden met het voornaamste doel om sterker te worden. Dat gaat dan ten koste van uitslagen en zeges in kleinere koersen. In de nerdnicherige WF-cocon worden dat soort prestaties helaas wat overgewaardeerd of anderszins (al dan niet doelbewust) uitvergroot.

Ook los van de Tour zijn er heus wel aanknopingspunten voor tevredenheid en het constateren van ontwikkeling. Neem Hamburg, neem de rit die hij wint in Engeland. Of, eerder in het seizoen, Dubai en Dwars door Vlaanderen. Al kan dat natuurlijk ook doelbewust genegeerd dan wel gebagatelliseerd worden.

Punten van 'zorg' zijn er ook. Hij laat zich nog te vaak en te makkelijk opzij zetten. En hij laat de ploeg te vaak voor hem rijden, terwijl hij moet kunnen aanvoelen dat het niet zijn dag is.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@xistnc groenewegen laat zich makkelijk opzij zetten? Hahah als er iemand is die zich overal tussengooit is het Groenewegen wel...

1 2 ... 433 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.