'@wolfje
Kijk voor de grap eens bij Danny Van Poppel.;) Er zijn meer ritten in Wallonie bijvoorbeeld De Brabantse Pijl.
In de TdP heeft 1x een 1e.; 2x 2e. plek en 1x een 3e. plek gescoord
In de TdU heeft hij 1x een 2e.; 1x een 3e. en 1x 4e. plek gescoord.
Is 't dan vreemd om die races te noemen.
Hij is een renner, die heuvels goed kan verteren, gezien zijn zege in de Tour de Wallonie Stage 5 » Chimay › Thuin, waarbij hij Gilbert achter zich hield.
En zijn zege in de Vuelta a Burgos Stage 3 » Sedano › Villarcayo.
@vlek
Die koersen zitten dat zeker niet in de weg, want Groenewegen bijv. E3, DDV en Parijs-Roubaix en D.v.Poppel GW, RVV en met Groenewegen de Scheldeprijs.
Er zullen nog wel meer koersen zijn, die zij samen zullen rijden. Want voor de sprinttrein in de TdF lijkt Danny van Poppel mij zeker een kandidaat.
Met een derde plek voor Groenewegen in de laatste etappe van de Tour of Guangxi zit het seizoen er voor TLJ erop...
In totaal behaalde TLJ 68 podiumplaatsen waarvan 20 3e, 22 2e en dus 26 overwinningen.
Daarmee zijn er maar 7 WT ploegen met meer overwinningen. Dylan Groenewegen behaalde er 8 en was daarmee de renner met de meeste. Roglic kwam tot 6 en Boom was de nummer 3 met 3 overwinningen. Er werden 3 meerdaagse wedstrijden gewonnen waarvan 1 op WT niveau. Daarnaast nog mooie top 10 klasseringen in diverse meerdaagse wedstrijden.
Zeg het maar, wat voor cijfer geven jullie voor dit seizoen. Ik ga voor een ruime 7.
Ik doe mee en voor mij ook een 7+
Met als uitschieters de jonge garde in de ToC met ook Daan Olivier, die toch belangrijk werk heeft gedaan in de ToC en nu ook weer om Dylan vooraan te houden in de Tour of Guangxi. Oh, ja @rahimns doe aub een goed woordje voor Alexey Vermeulen, die toch ook reclame heeft gemaakt voor TLJ in Japan.
Lijkt mij toch een renner, die erbij hoort. Dan kan TLJ Utah weer omarmen met Kuss, Lawless en Vermeulen als uithangborden
hmm, heb er even over zitten nadenken en met een 7+je kan ik wel leven. een ruim voldoende, iets minder dus dan de 'very good' van Wagner maar nog steeds oke.
volgend seizoen zou dus de TLJ trein op de rails moeten liggen en mogen we de lat iets hoger leggen. althans zo denk ik er over, zijn jullie het daar mee eens?
Daarbij komt wel de tegenvallende resultaten in de grote Rondes, Giro was gewoon niet goed, gelukkig wint Van Emden nog de tijdrit, De tour, toch 2 belangrijke zeges, jammer dat Bennett uitviel anders had er misschien een top10 ingezeten, De Vuelta, was vaak net niet met Kruijswijk, toch nog een negende plaats er uit gehaald, maar Kruissie zal niet echt tevreden zijn over dit jaar. Grootste tegenslag toch Robert Gesink, heel jammer dat hij de Tour moest verlaten, in deze grote rondes is nog veel progressie te halen voor het komende seizoen en hopelijk zonder teveel valpartijen of ziektes.
'@Robertowilco wat wil je daarmee zeggen dan ?? dat is ook de reden waarom ze van mij een ruime 7 krijgen en niet een dikke 8 of een 9. De renners waar vooraf het meeste van werd verwacht (Kruijswijk in de Giro en Robert in de Tour) konden door vooral pech niet brengen wat we hadden gehoopt, maar dat neemt niet weg dat 27 overwinningen gewoon heel erg goed is. Als je kijkt naar het rampjaar 2015 en dan nu dan maakt de ploeg in dat opzicht duidelijke stappen. Wat voor cijfer geef jij dan trouwens, of ben je het wel eens met die 7+ ??
'@gardeyn: de som is meer dan het geheel der delen? Hoe kom je op een 8 voor de tour als je de renners die in de tour reden hooguit een acht geeft?
Ik heb dit jaar een aantal juigmomenten gehad en een aantal keer hardgrondig staan vloeken of staan balen. Maar alles bij elkaar genomen ben ik toch zeker wel positief over wat we van de ploeg hebben gezien.
Wat een weelde kennen we toch. Twee etappezeges in grote rondes door nederlanders van tlj en dan vragen we ons nog af of het een goed jaar is geweest :-)
Ik weet het, grote rondes zijn maar een deel va het jaar, maar het is wel eens minder geweest.
'@robertowilco
Mede oorzaak dat de Grote Rondes niet hebben gebracht, wat van te voren werd verwacht en gehoopt, komt ook doordat de gevraagde 2e. berg ondersteunende renner Jurgen van den Broeck er al snel de brui aan gaf. Nu moest de hulp in deze van Stef Clement komen en Stef heeft 't echt goed gedaan, maar kan 't alleen niet allemaal oplossen. Hij kreeg daarbij gelukkig prima hulp van de jonge garde Bouwman, De Tier, Olivier, Tolhoek en toch ook Vermeulen.
Ik denk dat Kuss wat dat betreft een goede aankoop is. Die heeft echt laten zien, dat hij een kopman kan ondersteunen. Hopelijk kan hij dat ook buiten de USA waarmaken. Met de stappen, die zijn gezet door die jonge garde, moet 't toch nog beter gaan in de Grote en Kleine Rondes.
7,5. Veel overwinningen, van veel verschillende renners. Ik mis een echte uitschieter, zoals het presteren van Steven in de Giro vorig jaar - al kwamen de 2 touretappes in de buurt. Hopelijk halen de kopmannen (Kruijswijk, Gesink, Boom) volgend jaar hun niveau in de wedstrijden die er voor hen toe doen. En hopelijk lost Van Poppel eindelijk de belofte in.
Kruijswijk heeft zelf gewoon nooit zijn niveau kunnen halen, daar heeft het feit dat JVDB niet kon brengen waarvoor hij werd gehaald totaal geen invloed op gehad. Aangezien daarmee het belangrijkste doel van het jaar in Italië totaal is mislukt, zullen ze wat mij betreft niet boven de acht uit kunnen komen.
Persoonlijk keek ik verder het meest uit naar de Tour de France van Gesink, wat helaas ook jammerlijk in het water viel. Objectief heeft de ploeg daar echter wel geweldige resultaten geboekt, op het hoogste niveau van deze sport, waarmee ze wat mij betreft ook moeilijk onder de zeven uit kunnen komen.
Voor het overige is het verder namelijk een heel behoorlijk seizoen geweest, met meer positieve, dan negatieve punten:
- Overwinningen in relatief prestigieuze tijdritten.
- Het dramatisch voorjaar van Boom (met persoonlijk het wegvallen van Roosen als nog grotere tegenvaller).
- De ontwikkeling van Roglic tot toprenner voor rondjes van een week, met Bennett die daarin een subtopper is geworden en een WT-koers op zijn naam schrijft.
- De nagenoeg volledige afwezigheid van Gesink als kopman.
- Groenewegen die zich in die rol (en als renner) wel nadrukkelijk heeft ontwikkeld en na het voorjaar in bijna ieder rondjes wist te winnen, met een treintje die wel wat is blijven hangen.
- Onverwachte overwinningen van 'knechten', zelfs op WT-niveau, waarmee er op dat vlak duidelijk een stap is gezet in vergelijking met enkele jaren terug.
- Het hoopgevende najaar van Boom.
- Een prima Vuelta, met een toptien voor Kruijswijk en een leuk optreden van Tolhoek en de andere jonge renners.
- Hoewel ingecalculeerd, toch wel erg irrelevante optredens in heuvelachtige-eendagskoersen, zonder veel lichtpuntjes (Tolhoek en Amstel).
- Jansen die zich in het najaar nadrukkelijk toont als potentiële subtopper voor het voorjaar.
- Buiten het sportieve kun je nog kijken naar de versterking van de omkadering met Niermann en het vergroten van de kansen op het voortbestaan met het aantrekken van een extra sponsor.
Ik denk dat ze daarmee inderdaad rond de zeven plus zitten.
Wat een zuinige cijfers. Ik geef een 8, voor de 26 overwinningen, voor de ontwikkeling van Roglic en Bennett, voor de de ontwikkeling van de jonge talenten, voor de 8 overwinningen van Groenewegen waaronder winst op de Champs-Elysees . En dat alles met een beperkt budget voor een WT-team. Dat verdient gewoon een 8. Ik heb het idee dat de verwachtingen bij velen (te) hoog liggen. Gesink en Kruijswijk hebben door pech en tegenslag niet het jaar gehad wat ze hadden gehoopt, en Boom heeft zich in het najaar hersteld van een teleurstellend voorjaar. Dus het kan beter volgend jaar, als het hier en daar wat mee zit, maar dit jaar was gewoon al goed voor deze ploeg.
Ik vind dat er veel te rooskleurig gekeken wordt naar Team Lotto Jumbo dit seizoen. Natuurlijk, 26 overwinningen zijn een mooi aantal, maar daar moeten we wel een aantal kanttekeningen bij plaatsen. Omdat te doen, moeten we ook kijken naar de van te voren gestelde doelen: Rondewerk (Gesink, Kruijswijk, Roglic, Bennett) en sprint (Groenewegen) en toch nog een klein gedeelte de klassiekers (Boom).
Rondewerk:
Gesink: Heeft 9 etappes gereden in een grote ronde, maar met pech uitgevallen. Voor de rest in alle andere kleinere rondes niets laten zien. Beste resultaten: 8e Santos Tour Down Under, 2e in 8e etappe Tour de France. Cijfer: 3.
Kruijswijk. In het grote rondewerk niet verder gekomen dan een 9e stek in het klassement van de Vuelta, zonder een noemenswaardige plaats in een etappe in zowel de Giro als de Vuelta. Kleine rondes matig. Beste resultaat: Tour de Suisse, 3e plaats. Cijfer: 4.
Roglic: In 5 kleinere rondes top-5, waarvan éénmaal winst (Algarve). 5 dagsuccessen waarvan 4 WT-niveau en een tweede plaats in de WKITT. Een sterk seizoen, wel teleurstellingen in de Tour tijdritten. Cijfer: 9.
Bennett: Begon met lagere verwachtingen dan de overige drie, maar rijdt in 4 kleinere WT rondes top-11, waarvan 1 winst (California). In de tour reed hij sterk mee, maar werd ziek (pech of kwaliteit, you name it). In de Vuelta nog niet hersteld. Seizoen boven verwachting, Cijfer: 8.
Sprint:
Groenewegen: Wilde dit seizoen een echte stap maken, door ook op het WT-niveau veel te zegevieren. Boekte ten opzichte van 2016 veel minder overwinningen, maar wel een felbegeerde op de Champs-Elysee. Moest in de meeste sprints vaak wel het onderspit delven tegen de grote goden. Kanttekening: Stond zijn mannetje in het klassiekerwerk met een vijfde plaats in DvV. Cijfer: 7,5.
Klassiekerwerk:
Boom: Vrijwel niets laten zien in het klassiekerwerk, waar hij in eerste instantie voor gehaald werd. Boekte wel een mooie tijdrit en klassementsoverwinning in de Tour of Britain en een etappe in de Binckbanck Tour. Opmerkelijk: Blunderde opzichtig tijdens NK. Cijfer: 5.
Overige renners: Zes andere renners boekten een overwinning: Roosen, Lobato, Campenaerts, van Emden (WT), Bouwman (WT). Niet slecht voor de niet-kopmannen, maar ook geen uitzonderlijke resultaten. Cijfer: 7.
Ploegleiding: 26 overwinningen is een prima aantal, maar veel overwinningen hiervan zijn tijdritten of een tijdrit stond daar aan de basis. Van de sprinttrein waren hoge verwachtingen en deze liep vaak stroef. De overwinning op de CE was mooi, maar realiteit is ook dat er meestal iets niet goed ging. Grote blunders werden er gemaakt door de ploegleiding met de materialen in de Tour-tijdritten en in de wegwedstrijd van het NK. Positieve kanttekening: Grischa Niermann in de Criterium du Dauphine. Grootste faal: Blijven vasthouden aan Kruijswijk in de Giro als absolute kopman en vuelta, waardoor er lange tijd niet aangevallen kon worden/koplopers ingerekend werden. Battaglin greep hierdoor ook naast de overwinning.
Cijfer: 5.
Mijn gemiddelde cijfer: 6.
Wat betreft de grote rondes komend jaar. Je kan er bijna van uitgaan dat dit in grote lijnen de selecties worden komend seizoen:
Giro: Roglic, Bennet, Battaglin, van Poppel, Olivier, Tolhoek, van Emden en Bouwman
Tour: Gesink, Kruijswijk, Clement, Groenewegen, Wagner, Leezer, Roosen en Boom
Vuelta: Gesink, Kruijswijk, Bennet, Lobato, Jansen, Lindeman, de Tier en Martens
Waarom? Kans op eerste roze met roglic in de giro (tt)
Kruijswijk voorlopig klaar is met de giro en Bennet de kans krijgt als absolute nummer 1.
Van Poppel zeker een grote ronde gaat rijden en Groenewegen en Lobato al vast staan voor de tour en vualta.
Boom vol voor de kasseienrit gaat in de tour.
En Gesink nog eens wil proberen een etappe te winnen in de tour.
'@Rebellin. Bij Kruijswijk ben ik gelijk gestopt met lezen van je verslagje.. 9de in de Vuelta, bijna top tien in de giro en podium in Zwitserland, conclusie een 4.. ben benieuwd hoe jouw rapport er vroeger uitzag.
Okee het was geen top seizoen voor Kruijswijk, veel last gehad van ziekte, maar ondanks dat prima uitslagen gereden. Vooral zijn ontwikkeling in kleinere rondjes was goed om te zien.
'@Wouter1998
Wat betreft Grote Rondes:
1) Lobato kan ook goed uit de weg in de Giro Stage 7 » Grosseto › Fiuggi met een 2e.plek.
2) Danny van Poppel heeft als laatste Grote Ronde de Vuelta gereden Stage 12 » Escaldes-Engordany › Lleida met winst.
3) TLJ heeft Sepp Kuss gehaald, die heeft laten zien, dat hij een kopman goed ondersteunen; derhalve lijkt mij een plek in de Vuelta geen overbodige luxe.
4) Wagner en Leezer meenemen lijkt mij vragen om problemen, wat de heer Plugge ook keurig aangaf.
5) Als Kruijswijk de TdF gaat rijden mag hij toch wel 2 man meehebben voor de ondersteuning. Kruijswijk met Bennett, Clement en Gesink lijkt mij beter.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.