'@kelderfan
Kruijswijk heeft toch 2 man steun in de personen Gesink en Clement?
Wagner en Leezer zijn vaste prik in de sprinttrein en zullen mits er gepresteerd wordt ook volgend jaar de tour rijden.
Voor kuss is er een mogelijkheid de vuelta te rijden maar het is wel zijn eerste jaar op wt. Andere zullen zijn rol misschien beter in kunnen vullen (Lindeman, Martens en de Tier)
Van poppel en Lobato omdraaien is een optie maar lobato is in eigen land vaak sterker.
Kruijswijk en Groenewegen zullen evenveel man 'meekrijgen' in het geval ze beide als kopman starten. Sowieso verwacht ik niet dat Groenewegen vier man mee gaat krijgen. De trein die hij mee krijgt zal zich daarnaast ook volgend jaar weer door moeten ontwikkelen, waarbij het met de ontwikkeling van Jansen en het aantrekken van Van Poppel, niet vanzelfsprekend is dat Leezer en Wagner beide hun plek kunnen behouden. Mocht het echter zo zijn dat Van Poppel inderdaad naar de Giro gaat, dan zal dat niet zijn binnen een selectie die verder nagenoeg alleen maar uit kleine lichte mannetje bestaat. De enige enigszins ervaren aantrekker (Van Emden) zou daarnaast altijd naar de Tour de France gaan, wanneer er daar met Kruiswijk voor het klassement wordt gegaan. Kortom; je kan er niet van uitgaan dat die selecties in grote lijnen de selecties worden.
'@vlek
Jouw redenatie kan maar vind ik niet logisch. Van Poppel gaat never nooit komend jaar naar de tour. Hij is gehaald als tweede sprintkopman en niet zoals veel mensen zeggen als knecht voor Groenewegen. Hun programma's zullen veel van elkaar verschillen. Daarnaast zal van emden niet naar de tour gaan omdat hij ook kans heeft op het roze.
De programma's van Groenewegen en Van Poppel zullen inderdaad veel verschillen. Dat sluit echter niet uit dat ze in de belangrijkste koers van het jaar samen zullen rijden, aangezien TLJ daar met hun sterkst mogelijke treint zal willen starten. Ik denk dat het niet moeilijk is om een vergelijking te maken met Kittel en Degenkolb.
Eventuele kansen voor Van Emden op het roze zullen een overweging zijn bij het samenstellen van het programma, maar nooit een reden om andere opties uit te sluiten. Naast de waarde die hij al jaren heeft voor Kruijswijk, is de laatste keer dat hij alles op de eerste dag van de Giro had staan tenslotte ook niet zo goed bevallen.
'@Wouter1998
Gesink gaat niet als ondersteunende renner naar de TdF; als hij gaat dan als aanvaller lijkt mij. Dus om Kruijswijk alleen met Clement naar de TdF te sturen lijkt mij echt niet slim. Als Kruijswijk de TdF gaat rijden dan gaat Bennett en Clement mee en als vrijbuiter? gaat Gesink dan waarschijnlijk mee.
Groenewegen heeft al terloops laten weten, dat hij 't met een kleinere trein moet gaan doen. In de TdF krijgt Groenewegen alleen maar kansen, als een paar sterke mannen als Boom en Roosen mee gaan.
'@rahimns
Dat gaat daar heel goed in Japan bij Bianchi met Plugge, Bouwman. Tolhoek, Lobato, Battaglin en Vermeulen in de hoofdrol.
@vlek
Als Kruijswijk dat zegt, dan ben ik om. Want Kruijswijk mag in deze toch wel wat eisen.
Maar nog even iets in relatie tot de Grote Rondes. Als Kruijswijk de TdF gaat rijden met Bennett, Clement en Gesink.
Waarom dan niet de combi voor Kruijswijk en Clement van de TdF met Vuelta.
Bennett en Gesink hebben daar kennelijk geen problemen mee.
Dat betekent wel, dat Roglic die jonge horde mee gaat krijgen met Battaglin en Lobato. Dat groepje heeft elkaar gevonden in Japan, al kijkt Battaglin wat zuinig.
Ik ben een grote criticaster van TLJ, maar ze hebben toch een etappe gepakt in alle grote rondes. Dus ze zullen het zelf wel als een geslaagd seizoen beschouwen. Mijn conclusie is dat ze in de breedte gewoon te zwak zijn en niet in staat om in alle koersen een redelijke ploeg op de been te brengen.
Ik kom tot een 7-
Vlek heeft het al keurig verwoord om 14.47 uur. Maar de kapstok dit seizoen was de Giro van Kruiswijk en die is jammerlijk mislukt. Over het geheel hebben ze het beter gedaan dan vorig jaar. Vooral de 'stabilisatie' van Groenewegen is verheugend, hij is geen eendagsvlieg gebleken. Normaal gesproken zal Groenewegen samen met Bennett en Roglic ook volgend jaar het meeste scoren. Misschien dat Kruiswijk zich daar nog tussenpropt als hij een keer geen pech heeft in een grote ronde. Verder ben ik positief verrast door Bouwman in DL en het naseizoen van Jansen. Er is reële kans dat ze het volgend jaar weer beter doen want ondanks al het positieve zijn er nog enkele renners die beter kunnen: Lobato, Gesink en Boom bij voorbeeld.
Met Roglic, Bennett en Kruiswijk hebben ze drie renners die voor het ak kunnen gaan in een grote ronde. Ik hoop dat ze dat dan ook gaan doen. Persoonlijke voorkeur is alle ballen op Kruiswijk in Tour, dus ook zonder Groenewegen.
Ik zou het ook leuk vinden als het team met het Gesink-Kruijswijk-tandem in de tour voor een klassement zou gaan. Sprinten is leuk en aardig - en alle respect voor Groenewegen - maar de strijd om het klassement, dat is waar ik het wielrennen voor volg
Ik deel ook de gedachte dat een etappe-winst mooier is dan een top-tien plek AK helemaal niet. De Mollema-zege (bv) was mooi, maar ik vond het mooier toen hij drie weken lang streed voor een top-tien plek.
Ik vind het ook nog steeds jammer dat het team Kelderman heeft laten gaan.
Mijn objectieve eindjaarcijfer als niet TLJ fan na de opening van Rahimns wordt een 6,6
Van alle daarop volgende beoordelingen incl. soms niet te volgen systematiek heb ik enige koppijn overgehouden. Opstellingen grote rondes voor een volgend jaar kan men zich beter niet te veel aan wagen gezien parcours- , vorm en rennerskennis. En gun het management TLJ ook hun kennis te etaleren.
En verlies daarbij de dierbare en benodigde WT punten en aantal overwinningen 2018 (26+ ?)ook niet te veel uit het kennersoog.
'@rahimns
Natuurlijk is 't hypothetisch; maar een klein beetje inzicht in de materie is ook niet verkeerd.
@vlek zegt terecht, dat ook al gaan alle ballen naar Kruijswijk, dat er altijd plek is voor Gesink.
Want als Kruijswijk de TdF gaat rijden, dan heeft hij de beste renners nodig om mee te kunnen doen.
Maar ben je tevreden met de reacties, die je ook binnen TLJ hebt gekregen. Is de 7 het gemiddelde.
Ik zou zelf die tandem naar de Giro sturen, aangezien je daarmee beter gebruik maakt van de belangrijkste kwaliteiten binnen deze selectie. Ik vind het ondanks mijn eigen voorkeur voor klassementsmannen ook geen probleem, en binnen de mogelijkheden niet meer dan logisch, om in een van de rondes (net als dit jaar) te starten zonder al te uitgesproken ambities voor het klassement.
Ik zou Kruijswijk en Gesink daarna in de Tour de France voor de bergritten laten gaan. Dat zou wat mij betreft ook iets zijn om, los van enige klassementsambities, naar uit te kijken. Het zal sowieso iets zijn wat de sponsoren graag zien; starten met drie of vier Nederlanders die op hun terrein ook echt kansrijk zijn.
Ik zou dan misschien het experiment met Roglic voor de Vuelta bewaren en daar sowieso de kaart van Bennett trekken. Bennett heeft zijn beste prestaties tenslotte in warme omstandigheden behaalt en lijkt me met zijn stap van dit seizoen op een niveau dat hij het kopmanschap in zo'n ronde op kan eisen. Hij zou in staat moeten zijn om zijn Vuelta van vorig jaar nog wat steviger over te doen en hoeft daarmee als kopman voor de Vuelta mogelijk niet eens onder te doen voor Kruijswijk.
Roglic voor een klassement laten gaan is echter ook iets waar ze zeker mee willen gaan beginnen. Ik denk dat de Giro daarvoor sowieso geen optie is, aangezien een serieuze voorbereiding daarop nogal veel van de interessantste WT-koersen waarin hij kansrijk zou zijn in de weg gaat zitten. Het is daarom waarschijnlijk kiezen tussen de Tour en de Vuelta. De eerste optie zal degene zijn met de meeste aantrekkingskracht, met daarbij de wetenschap van dit jaar dat een mislukking van het eerste doel nog altijd omgezet kan worden in een geslaagde ronde. Qua stress en koerswijze zou de Vuelta eigenlijk beter geschikt zijn om een eerste echte poging te doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.