Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 48 ... 440 441
kelderfan

achtpuntzes 8.6
Jij bent echt de ambassadeur voor TLJ. Mijn stem heb je.

kelderfan

Na de toppers van TLJ bij 't schaatsen zijn nu weer de renners aan 't woord met de Ruta del Sol en de Algarve.
Hopelijk kan Roglic TLJ verblijden met een goede uitslag en kan Groenewegen toeslaan in de Algarve.
Maar de Ruta lijkt mij een leuker rondje om te volgen met Jurgen van den Broeck en Clement. De jonkies De Tier en Tolhoek maken hun opwachting of krijgen hun vuurdoop in dit rondje in Zuid-Spanje. Opvallend is voor mij, dat Lobato geen opwachting maakt in zijn eigen Spanje.

jvh93

het zal lastig worden voor groenewegen hoor. staan toch aardig wat sprintkannonnen aan de start. Het zal allemaal op zijn plaats moeten vallen om een etappe te pakken denk ik, al zijn er natuurlijk wel mogelijkheden

achtpuntzes

dank je wel voor het compliment, Kelderfan. :)

Gregje

Heb je gesolliciteerd, 8.6?

Lobato zal wel ergens in de zandbak uithangen.

achtpuntzes

ik zit er over te denken Gregje. :)

lijkt me wel leuk om te doen, maar aan de andere kant verlies ik dan mijn onafhankelijke kijk op het wielrennen. en het lijkt me ook enorm tijdrovend en vermoeiend om zoals @rahimns op elke vorm van kritiek op TLJ te moeten reageren.

Gregje

Nou ja, niks moet natuurlijk. Reageren op anderen is een keus, of wordt die insteek als pré omschreven in den vacature? Je bent toch eerder doorgeefluik, soms aanspreekpunt, oid?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn reacties hier op negatieve of positieve berichten heeft totaal niets te maken met de rol van ambassadeur. Dat komt vanuit mijn passie voor deze ploeg. Dus ga die rol nou niet groter of interessanter maken als dat die is. Wij geven gewoon feedback en denken mee over hoe de ploeg zijn fans het beste kan bedienen. Een voorbeeld. Ik heb aangegeven om de nieuwsbrief zoals die vorig jaar werd verstuurd te schrappen en deze meer in de stijl van het magazine te maken, en dat is bijvoorbeeld opgepakt. En zo zijn er weer meer zaken waar we over nadenken. Maar veel meer is het nou ook weer niet.

Gregje

Regelmatig een interview met 1 vd renners op tlj.nl zou wel fijn zijn

kelderfan

'@rahimns
Reacties zijn altijd positief e/o negatief en dat je daar op reageert vanuit de ploeg is prima. Dat heeft zeker niets te maken met je rol als ambassadeur van de ploeg. Ik hoop dat je idee over een magazine goed uitpakt.
===
Het is wel af en toe stil om de ploeg. Over 2 dagen starten bijvoorbeeld 2 wedstrijden met TLJ-mannen. Leuk zou dan zijn in mijn ogen, dat er voorafgaande aan de wedstrijden wat info komt vanuit de ploeg over de motivatie en de doelen.

Roelien

Uhm Kelderfan, dat stukje is toch al voorbij gekomen in het kort op 8 februari? Of bedoel je wat anders?

achtpuntzes

'@ rahimns:
ik dacht dat het er al dik op lag, maar volgende keer zet ik er voor jou wel een knipoog achter, ok? :)

kelderfan

'@Roelien
Natuurlijk komt er gelukkig op netjes op tijd de info over de wedstrijd met de betreffende renners. Maar waar ik op doel is, dat er vooraf ook doel en motivatie van 1 of 2 renners {wat Gregje aangeeft} komt. Een voorbeeld: Nu gaan er in de Ruta 2 jonge renners starten, die voor 't eerst de kleuren van 't team dragen. Bij WF is er artikel over Landa, die ook zijn 1e. koers gaat rijden, die ook keurig aangeeft, dat hij nog niet weet, hoe hij ervoor staat en dat hij in 't nadeel is t.o.v. renners, die al Valencia hebben gereden.
Dat geldt dan ook voor De Tier en Tolhoek, die een pittig rondje voor de kiezen krijgen. Dan lijkt 't mij leuk, als 't team wat info geeft over hun doel in dit rondje.
Ik hoop, dat je begrijpt, wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@8.6 ik reageer ook niet op jou, maar probeer te voorkomen dat anderen het iets te serieus gaan nemen ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan verschil is natuurlijk wel dat Landa een kopman is en dus begrijpelijk dat ze daar wat over zeggen. De Tier en Tolhoek rijden hun eerste koers voor TLJ, denk niet dat er iemand is die wonderen van hun verwacht.

kelderfan

'@rahimns
Dat is zeker een groot verschil. Maar bij TLJ-schaatsen wordt er een artikel over Cointin geplaatst, die na een zware operatie toch zilver weet te halen. Het hoeft niet altijd over Gesink of Kruijswijk te gaan. Ik gaf als voorbeeld, die jonge renners, maar 't kan ook gaan over bijv. Clement. Wat zijn de doelen van Clement in deze ronde zonder kopman. Nog een voorbeeld: Sunweb wil er een agressive koers van maken. Lijkt mij een nuance dieper.

Wielerfan1987

'@ kelderfan,

Als jij net als ik Tolhoek hebt gevolgd de afgelopen 2 jaar dan weet jij ook wel dat hij er in de Ruta direct in zal vliegen.

Als er een is bij huidig TLJ (naast Lindeman) die een neus heeft voor de lange ontsnapping dan is het Tolhoek wel!

FDJ

Er is ooit gezegd dat er een soort samenwerking wielrennen schaatsen zou zijn binnen tlj en dat men van ervaring van elkander zou gaan leren. Ik denk dat een aantal renners heel veel baat zouden kunnen hebben bij een aantal gesprekken met Jac Orie. Wat die op zijn atleten voor invloed heeft door echt in ze te blijven geloven en uiteindelijk hun doel kan lateb behalen. Indrukwekkend! Ik zou hem in aanloop naar de Giro inzetten bij Kruijswijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Frits des Jeux er is ook een samenwerking en men leert ook van elkaar. Maar om maar even te denken dat als de schaatsers het kunnen, dan moeten die wielrenners dat ook maar even kunnen. Je zit dan echt appels met peren te vergelijken. Wel een beetje reëel blijven.

S. Morgenstern

Of dat die schaatsers zo'n stap kunnen zetten als die van Kruijswijk, wanneer ze even wat gesprekken voeren met Zeeman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987
Ik verwacht ook, dat Tolhoek zijn faam gaat waarmaken in de Ruta del Sol en er gelijk in gaat vliegen, als de kans er is natuurlijk. Maar ik schat De Tier nog iets hoger in voor een goed resultaat, omdat hij echt als klimmer geboekt staat. Ik hoop en verwacht, dat Tolhoek naar de Vuelta gaat toewerken, omdat hij mij een renner voor het Grote Ronde werk lijkt.

FDJ

'@Rahimns het gaat mij alleen om sparren. Ik denk namelijk serieus dat Orie mentaal ook ijzersterk is en dat idee heb ik bij een groot deel van de omlijsting van de wielerploeg niet, alleen wil jij daar niet helemaal aan geloof ik.. Ik heb daar nog het meeste vertrouwen in Niermann. Kijk een goed trainingsschema of een goede koerstactiek of een goede strategie in een schaatsrit voor kunnen leggeb zullen alle ploegleiders en trainers wel kunnen, maar juist dat prikkelen op een manier dat het er ook uitkomt. Juist dat heb je nodig en daar is Orie een grootmeester in gebleken. Kijk alleen al naar Tuitert, Groothuis en nu weer Smeekens. En als je die kwaliteiten in huis hebt gebruik ze dan.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Schaatsen valt totaal niet te vergelijken met wielrennen. Aantal wedstrijden, mondialisering, tactiek, teams, budget etc.. Het prikkelen van sporters is daardoor ook lastig te vergelijken. Vanmarcke, Kruijswijk en Gesink hebben vorig jaar fysiek en mentaal op het goede moment gepiekt en in mindere maten ook andere renners. Desalniettemin leidt dit niet altijd tot overwinningen of hele goede prestaties. Hier komt het verschil in sport om de hoek kijken. Vanmarcke (internationale concurrentie), Kruijswijk (afdaling, valpartij, blessure), Gesink (blessure). Wielrennen is veel omvattender dan schaatsen. Dan kan je prikkelen wat je wilt, maar in het wielrennen zijn er heel veel dingen waar je als coach geen invloed op kan hebben.

FDJ

Je kunt zeggen wat je wilt maar bij het wk afstanden schaatsen haalden meer landen medailles dan bij het wk wielrennen :p los van dat ik denk dat er zeker op mentaal vlak nog veel winst in het wielrennen te behalen valt. En dat heeft dan niks met het sporttechnische te maken, maar met de manier waarop je begeleidt wordt. Het verschil tussen vanmarcke die net wel of geen klassieker wint. Hij is zeker een aantal keer de beste in koers geweest.

S. Morgenstern

Dat is alleen effectief wanneer het een intensieve samenwerking betreft. En zelfs dan is de match er niet altijd. De samenwerking tussen Groenewegen en Zeeman of die van Kruijswijk en Zeeman is ook niet makkelijk te kopiëren. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat Hofland of Kelderman een andere klik met hem hadden. Zoals er ook schaatsers zullen zijn die niet goed matchen met Orie.

De begeleiding kan onderling waarschijnlijk genoeg van elkaar opsteken en dat in hun benadering naar de sporters die ze begeleiden toepassen. Dat een paar gesprekken van wielrenners met Orie of een bezoek van Zeeman aan wat schaatsers effectief zal zijn lijkt me echter sterk. Zo'n stelling onderschat nu juist het belang van mentale begeleiding en doet geen recht aan het werk van dat soort mannen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 48 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.