'@gregje ik denk dat ze roglic nog niet te veel druk op willen leggen dit jaar terwijl hij misschien toch wel de beste man is voor deze koersen. Op de AGR na dan, want ik zie hem niet 19km solo rijden na de laatste keer cauberg. Daar verwacht ik hoe dan ook een sprint van een klein peloton of groepje
'@gregje
Quote:fi’zi:k Q&ANathan Peter Haas; " What are some of the races you are looking forward to the most this year?
The Ardennes are my favourite, and some of the late season one day races too, like Quebec and Montreal, but this year, it's the 100th Giro, and who would ever want to miss that!!!
Why are you excited to be a fi’zi:k sponsored athlete?
It's brilliant! I've been riding on fi’zi:k Saddles my whole career, even in my amateur years, so it's always been in my life. But now, representing the company and riding their shoes, I think it's an easy question, because everybody loves fi’zi:k!"
Volgens mij gaat Roglic sowieso in mei naar Amerika. Daarvoor zou ik het interessant vinden om hem na de Tirreno in Baskenland, de Waalse Pijl en Luik te zien. Catalonië en vooral Romandië zouden misschien grotere kansen zijn op goede uitslagen, maar het lijkt me ook goed om zijn kwaliteit als puncher in die andere koersen te testen.
'@gesink3101
Misschien wil RABO weer instappen als co-sponsor. Nu 't wielrennen weer in de lift zit heeft Sven's oude werkgever misschien ook wel weer zin.
@vlek
Volgens mij rijdt Gesink 't traject Catalunya, Romandie, de ToC en Dauphine/TdS voorafgaande aan de TdF. Ik denk, dat ook Roglic, Bennett en Vermeulen dat programma gaan rijden.
Gesink en Roglic hebben dit seizoen nog geen koers samen gereden. Dat ze na het voorjaar (samen met Bennett) mogelijk exact hetzelfde traject richting Tour de France afleggen, wil dus niet zeggen dat ze daarvoor steeds in dezelfde koersen te verwachten zijn.
Neemt verder niet weg dat het goed mogelijk is dat Roglic die twee koersen ook op zijn programma heeft staan. Ik zou het echter veel interessanter vinden om hem in Baskenland en de twee Waalse klassiekers te zien.
Hoe komen jullie er op eens bij dat Roglic een Puncher is? Roglic heeft een goede tijdrit en kan het middel/hooggebergte goed verteren. Zijn ontwikkeling in rondes van een week met een leuke tijdrit lijkt mij prioriteit te hebben. Zon renner mist TLJ, sinds het vertrek van Kelderman. In de Algarve wist hij ook niet weg te rijden van Dan Martin, op een niet al te stijle beklimming. Ik zie er meer een type Spilak / Ion Izagirre in. Daarnaast heeft TLJ andere mannen die zich mogen bewijzen in de heuvelklassiekers (Boom, Battaglin, de Tier)
Aan de andere kant, Roglic blijft maar verrassen. Dus het zou mij niet eens verbazen als er een hoop explosiviteit in die massale bovenbenen van hem zit. Misschien is het een idee om het dit jaar de koersen in Canada te laten rijden en dan volgend jaar wat heuvelklassiekertjes.
'Zijn kwaliteiten als puncher eens testen'. Ik denk dat hij die heeft, op basis van het type beklimmingen waar hij zich tot nu toe het best op heeft getoond.
Daarnaast: Roglic blijft maar verrassen. Het zal niemand verbazen als er een hoop explosiviteit in zijn bovenbenen blijkt te zitten. ;)
Die ontwikkeling kun je toch uitstekend hand in hand laten gaan met het rijden van Baskenland en de Waalse klassiekers?
Klopt, maar welk punt wil je daarmee ondersteunen? Zou je niet kunnen zeggen dat hij qua kwaliteiten blijkbaar enkele overeenkomsten heeft met Dan Martin?
Dat zou goed kunnen, maar moet hij nu al vastgelegd worden op zo'n rol?
Dat is opnieuw niet eerder een aanbeveling? Boom wordt sowieso alleen in Amstel opgesteld lijkt me.
Dat kan ook, maar waarom dan niet dit jaar? Zonder druk alvast kijken wat er mogelijk is. De kwaliteit testen die hem ook in de Tour de France, bij het najagen van ritten, goed van pas zal komen. Het zou me overigens ook niet verbazen wanneer hij na een constant 2017 volgend jaar zijn klassementsambities mag uitleven als kopman voor de Giro. De klassiekers passen er dan niet meer bij.
Ik stel 1 vraag, voor de rest geef ik mijn mening. Moet heel mijn comment hiervoor worden uitgepluist vlek? Terugkomend op mijn vraag en jouw antwoord daarop;
Hoe komen jullie er op eens bij dat Roglic een Puncher is?
‘Zijn kwaliteiten als puncher eens testen’. Ik denk dat hij die heeft, op basis van het type beklimmingen waar hij zich tot nu toe het best op heeft getoond.
Daarnaast: Roglic blijft maar verrassen. Het zal niemand verbazen als er een hoop explosiviteit in zijn bovenbenen blijkt te zitten.
Ik heb Roglic nog niet zien punchen in op een muur o.i.d.. Wat jij als tweede zegt geef ik ook al aan in mijn comment..
Jij stelt een vraag bij mijn mening, ik stel er acht bij jou mening. Zijn dat er zeven teveel? Laten we het dan bij de belangrijkste houden:
Dat hij voorlopig mogelijk vooral in te schatten is als een renner voor rondjes van een week, betekent dat meteen dat het niet interessant is om zijn andere mogelijkheden eens uit te proberen? We hebben het tenslotte over een renner die een jaar geleden niet eens wist dat hij zo goed kon tijdrijden.
Roglic heeft inderdaad nog niets op een Waalse beklimming (of iets soortgelijks) getoond. Dat zou ik dus graag eens willen zien, mede omdat hij zich voorlopig buiten het tijdrijden vooral heeft getoond op niet al te lange beklimmingen. Beklimmingen waar kandidaten voor de Waalse Pijl en Luik ook goed uit de voeten kunnen.
Ik snap best dat @vlek Roglic in de WP wil zien, Maar ik denk, dat hij na het succes van de Algarve zich meer gaat richten op rondjes met tijdritten.
Dus na de T/A {TTT+tijdrit} gaat hij zeker weer voor Tour de Romandie {die eindigt met een tijdrit}, ToC {tijdrit} en TdS {met mogelijk 2 tijdritten}.
Dus het lijkt mij belangrijk, dat hij in de T/A voldoende tijdrijders mee gaat krijgen. Hij heeft nu volgens PCS alleen Lobato, JvdB en waarschijnlijk ook Campenaerts en Gesink op de lijst staan.
@Jotto-Lumbo
Maar ik zie ook Boom niet presteren in de Waalse klassiekers en ook in de AGR gaat hij niet meespelen. De enige TLJ-rijder met redelijk tot goede uitslagen in deze klassiekers lijkt mij Floris De Tier. Robert Gesink slaat betreffende klassiekers over, want die heeft al een druk programma.
'@Kelderfan met het nieuwe parcours is de AGR denk ik juist meer op het lijf geschreven voor Boom... denk dat hij daar samen met Lobato en Battaglin prima uit de voeten moeten kunnen. Daarnaast heeft de ploeg dus nu niemand voor de Waalse Pijl en dat gat zou inderdaad het best kunnen worden ingevuld door Roglic aangezien Gesink en Kruijswijk daar zeker niet aan de start staan. En anders moet je er gewoon bij neerleggen dat we geen rol gaan spelen in de Waalse koersen (die kans is sowieso al vrij groot).
Haha, 'we'. Je identificeert je wel heel erg met die ploeg ;)
De Amstel is inderdaad meer een koers voor Lobato geworden. Boom weet ik niet zo, hij kan misschien wel mee over de Cauberg maar in een sprint van een grotere groep is hij kansloos. Roglic zou de Waalse Pijl en Luik wel aan moeten kunnen, maar ik denk dat ze dit jaar meer voor de rondes kiezen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.