De titel op zijn strava was: bad day means trainingsstop. Wat die trainingsstop inhoudt, weet ik niet, maar dat zal vast zo afgesproken zijn. Degene waar hij die dag mee fietste, heeft veel meer gereden, dus hij is waarschijnlijk huiswaars gegaan en lekker van de zon gaan genieten. En hij heeft 1 keer met Gesink getraind @kelderfan, dus veel is ook erg overdreven... Hij woont met Alexey in 1 huis, dis daar is hij wel veel bij.
'@Roelien
Ik heb in de afgelopen periode toch meermaals met Gesink en/of Vermeulen gezien met Olivier. Dus hoe kom je aan 1*?
@Tendam
Volgens de eigen site zijn Boom en Groenewegen aangewezen als speerpunten voor de Omloop. Ik snap 't ook niet helemaal, maar TL denk daar anders over.
==
Roglic blijft gelukkig nog een extra jaar bij TLJ; nu t/m 2018. Dat is goed nieuws.
Knap van Plugge om hem nu alweer voor komend jaar te verbinden aan de ploeg. Met het wegvallen van Wilco is het nodig om in ieder geval nog een klassementsrenner te behouden. En al zou het uiteindelijk er eentje zijn die het vooral van de kortere etappekoersen moet hebben is dat ook prima. En dat hij zich lekker voelt binnen de ploeg zegt alleen maar weer wat over hoe de sfeer is onderling.
'@Roelien
Je zult 't beter weten zonder twijfel. Ik had zo 't idee, doordat ik weleens kijk bij Vermeulen en Gesink.
Maar is dat zo vreemd, dat ik hem niet volg op strava; want als ik via PCS team TLJ kijk, vind ik wel een twitter account, maar geen strava. Bij Kelderman of Gesink zie je gewoon hun strava account.
@vlek
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk, dat het ook voor hem goed is nog een jaar bij TLJ te blijven. En TLJ zal wel blij zijn met extra kopman voor de kleine rondes; alhoewel ik denk, dat hij volgend jaar ook 't kopmanschap voor een Grote Ronde zou kunnen doen.
'@Gregje
Dat zij met Jurgen van den Broeck, Gesink, De Tier, Battaglin, Olivier en Martens niet de sterkste bezetting hebben voor AGR en Waalse klassiekers is natuurlijk wel zo. Maar voegt Haas wat toe. Hij is erg wisselvallig heb ik zo de indruk, want AGR DNF en BP DNF.
Als TLJ uit meerdere landen zijn talenten haalt, dan lijkt mij die Colombiaan {vriendje van Lobato} beter passen in 't plaatje. {talentontwikkeling}
Volgens mij reed Haas vorig seizoen al opvallend goed in heuvelachtig terrein en heeft hij dit doorgezet in de TDU begin dit jaar. 4de ak in kangarooland, 10de in Oman. En hij reed uitstekend in Canada vorig seizoen, 5de en 6de (ik dacht zelf in het voorjaar al, maar alla).Sinds eind vorig seizoen dus een behoorlijke progressie.
Hij werd daarvoor toch vooral als sprinter gezien?
Misschien moet je als ploeg er je ook bij neerleggen dat vooral die Waalse klassiekers je moet hopen op dat beetje geluk. Renners die daar winnen die zijn van een bepaald niveau dat de ploeg op dit moment niet kan binnenhalen. Dat type renner die daar goed uit de voeten kunnen zijn zeldzaam en meestal vrij prijzig. En om daar dan speciaal voor een renner te halen, van mij hoeft het niet. Laat de ploeg zich dan maar vooral richten op de sprints, de vlaamse klassiekers en de klassementen. Zelfs de allergrootste ploegen hebben niet de renners voor al die specialiteiten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.