Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 58 ... 440 441
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan echt die moet je me even uitleggen:

In deze is Frans Maasen beter bij de les dan jij. Hij heeft in ieder geval voor gezorgd, dat de steun voor Roglic er kwam en dat daardoor Groenewegen’s winstkansen in ’t gedrang kwamen, is toch wel duidelijk.

Heeft Frans extra krachten laten invliegen of zo... dit heeft niets met bij de les te maken zijn. Roglic droeg nu eenmaal het geel en dan wordt er van je ploeg iets verwacht en moet je dus je verantwoordelijkheid nemen. Dat heeft Frans niet bedacht, dat zijn gewoon de wetten van de wielersport. En dat dan Dylan iets minder krachten overhoudt in de finale (waar ook Wagner lek reed) ja dat is dan logisch. Maar overdrijf het nu allemaal niet.

kelderfan

'@rahimns
Quote: "Heeft Frans extra krachten laten invliegen of zo…" Heb ik dat gezegd dan.
Natuurlijk zijn dat de wetten van de wielersport. Zij gingen er met een sprinttrein heen om Groenewegen aan een zege te helpen, wat niet evident was, gezien 't zware heuvelwerk en Roglic had nog geen ondersteuning verdiend. De 4e. etappe was voor Groenewegen de enige goede kans om te slagen. Had hij die rit gewonnen, had jij ook staan juichen toch.
Ik heb van te voren aangegeven, dat er daardoor het probleem zou kunnen ontstaan; dat Roglic ook steun zou moeten hebben. Precies dat is gebeurd.

kelderfan

Mocht Roglic niet te houden zijn, dan lijkt mij 't niet verkeerd om via Lobato bij maatje Jhonatan Restrepo te vragen of hij zin heeft.

tendam

Pfff, daar gaan we weer... het is februari, voorlopig rijdt die Roglic nog bijna een jaar bij LottoNL.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan maar er was toch geen probleem. Een sprint kan je altijd verliezen maar dat lag in ieder geval niet aan de samenstelling van de ploeg.

Edit: etappe 1 was ook een kans voor Dylan om te slagen

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Ik hoop en verwacht, dat TLJ er alles aan zal doen om Roglic te behouden; maar ik ben niet begonnen met 't verhaal, dat Roglic misschien gaat verkassen.
De geruchten zijn al weer in de lucht.

Laatste man

Wat een gelul over volgend jaar.

Fanny

'@RobertoWilco
Quote: we weten eigenlijk nog heel weinig van Roglic, dan krijg je weer een beetje een ander kijk op hem, ik denk hij een rustige jongen is en ik denk dat hij een harde aanpak gewend in het verleden als sporter in Slowakije, ik heb daar eens een documentaire van gezien over het sportklimaat in Tsjechië en Slowakije, en dan vooral het schansspringen, die liggen echt de zweep erover, niet meer normaal.

Ik weet niet of jouw verhaal klopt, maar Roglic is een Sloveen en dus géén Slowaak !

Gregje

Kelderfan
Of die Nathan Haas. Lijkt me een interessante renner, mocht hij na dit seizoen vrij zijn.

kelderfan

'@Gregje
Ik denk van wel en hij is beschikbaar; maar de laatste man van 't treintje heeft daar kennelijk een probleem mee.;)
De treintjes ontsporen wel meer.

Gregje

Bedoel je iemand hier daarmee? :D

kelderfan

'@Gregje
Er is een spelletje met raad 't lid.;)

Fanny

'@Gregje @Kelderfan
Australiër Nathan Haas lijkt mij een dure renner en zal waarschijnlijk toch het liefst naar een Engelstalige ploeg gaan en misschien heeft TLJ al wel z'n zelfde renner in huis.
Voor de klassiekers P-R of RVV lijkt mij de nog jonge Dylan van Baarle (bijna 25 en NL) voor 2018 een veel betere optie daar dit soort renners, behalve Boom (31), nu ontbreken bij TLJ na het vertrek van Vanmarcke.
Hij heeft nog geen contract voor 2018.
Dit jaar maar eens kijken hoe Van Baarle en Boom het ervan afbrengen in de komende editie 2017 van P-R en RVV.

kelderfan

'@Fanny
Ik denk ook wel, dat Haas niet deze kant op gaat komen; maar wie bedoel je met dezelfde renner in huis. {Lobato}?
Die Dylan van Baarle zou zeker een hele goede aanwinst voor de klassiekers zijn; ik weet alleen niet of Cannondale, die jongen wil laten gaan, nu zij ook Vanmarcke hebben binnengehaald. Het wordt zeker leuk om te zien, hoe Lars Boom het er vanaf gaat brengen in de Omloop, RVV en P-R t.o.v. Sep/Dylan. .
Boom heeft goed gereden in de Algarve; dus er wordt nu wel wat van hem verwacht. Maar hoe zit 't met zijn steun. Hopelijk niet weer een treintje.

jvh93

ik ben enorm benieuwd hoe groenewegen het gaat doen in de klassiekers en daarnaast ook of Boom na een goede winter zijn oude niveau kan halen. In de tijdrit van de algarve liet hij zien prima in vorm te zijn, hoop een keertje op een jaartje zonder pech voor hem.

Fanny

'@Kelderfan
Inderdaad dacht ik ook aan Lobato.
Ik denk dat Lars Boom wel steun krijgt van de ploeg die start in P-R en RVV.
Waarschijnlijk o.a. met Roosen, Wijnants, Tankink, van Emden, Wagner en misschien Van Hoecke of Castelijns en misschien 1 sprinter.

kelderfan

'@Fanny
Voor RVV en P-R zie ik Gijs Van Hoecke wel als vaste waarde, omdat hij de vorige versie van P-R na VanMarcke en Wynants de beste TLJ'r was geweest en ook in RVV was hij na Vanmarcke en Lars Boom de beste van de TLJ-mannen. Hij zat op 2:03 achter de winnaar en Wynants zat met Roosen, Teunissen en Van Asbroeck op 7:19. Dus 't moet raar lopen wil hij niet meedoen in die klassiekers. Ik denk dat TLJ hem daarvoor hebben gehaald.
Er komt nog bij dat Van Emden niet was opgesteld in 't team in beiden klassiekers en ook Tankink ontbrak in P-R + DF in de RVV.
Het plaatje voor de RVV lijkt mij Boom met Wynants, Van Hoecke, Roosen, Leezer, Tankink, Jansen en Castelijns
En voor P-R Boom met Wynants, Van Hoecke, Roosen, Leezer, Jansen, Castelijns en Tankink/Wagner? DS

Yeez

Boom
Groenewegen
Tankink
Wynants
Van hoecke
Leezer
Roosen
Van emden

Deze namen staan voor de omloop genoteerd. Lijkt mij de sterkste namen. Voor kuurne staan wagner, jansen en castelijns er nog bij, maar daar moeten er nog 3 afvallen afhankelijk van de omloop.

S. Morgenstern

De elf ingeschreven renners voor de Omloop het Nieuwsblad zijn zo'n beetje de renners die je in verschillende samenstellingen in de belangrijke Vlaamse koersen kunt verwachten. Daarmee zou je altijd genoeg ondersteuning moeten hebben voor Boom en/of Groenewegen.

BOOM, Lars
ROOSEN, Timo
VAN EMDEN, Jos
WYNANTS, Maarten
VAN HOECKE, Gijs
TANKINK, Bram
LEEZER, Thomas
WAGNER, Robert
GROENEWEGEN, Dylan
JANSEN, Amund Grondahl
CASTELIJNS, Twan

Laatst gewijzigd
jvh93

rooster voor de omloop is inmiddels bekend gemaakt. Geen gekke namen denk ik zo en ook geen verrassingen. Na de omloop wordt pas definitief wie van de 11 gaat starten in kuurne

kelderfan

QUOTE:
101 BOOM, Lars 10002833491
102 VAN HOECKE, Gijs 10006484533
103 GROENEWEGEN, Dylan 10007293269
104 LEEZER, Thomas 10003037191
105 ROOSEN, Timo 10008854464
106 TANKINK, Bram 10002300702
107 VAN EMDEN, Jos 10004519978
108 WYNANTS, Maarten 10004313147
R CASTELIJNS, Twan 10009401809
R JANSEN, Amund Grondahl 10008676632
R WAGNER, Robert 10003062857
Volgens mij ziet 't lijstje er zo uit.
En natuurlijk zijn dat ook de namen voor 't Vlaamse voorjaar, maar of Lars Boom in zijn wedstrijden daarmee voldoende ondersteuning heeft, moet nog even afgewacht worden. Ik denk, dat Groenewegen wel goed zit met de bezetting van zijn trein; alhoewel 't treintje nog niet soepel loopt.

Laatst gewijzigd
xistnc

Hopelijk krijgt Roosen een relatief vrije rol.

kelderfan

Er zijn al 2 vooruitgeschoven pionnen met Boom en Groenewegen, dat betekent dat Roosen geen vrije rol zal krijgen.
Hopelijk in een van de volgende klassiekers.

ti-raleigh

'@tendam 8.44 uur
TLJ zet hoog in op goeie klassementen en dat willen ze behalen door voor de klassementsmannen een klassementstrein samen te stellen. Ook al had Roglic inderdaad niet de beschikking over zo'n trein, maar ergens heeft de overwinning van hem wel met dit beleid te maken denk ik.

Wielerfan1987

Daan Olivier heeft gister een rit geplaatst op strava met daarbij de titel: 'Bad feeling means that training stops'

Ik weet niet of hij daarmee bedoeld dat hij die rit voortijdig heeft afgebroken, of dat hij een tijdelijke trainingstop inlast uit voorzorg.
(i.v.m. zijn verleden met overtraindheid)

Hij was tot gister erg goed bezig, veel kilometers met ook een behoorlijk aantal hoogtemeters.
Jammer dat hij daarvan nu een terugslag lijkt te hebben.

1 2 ... 58 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.