'@Fanny,
Koen traint daar zonder ploegmaats maar traint niet alleen.
op strava kun je zien dat hij zijn kilometers met anderen maakt, wellicht vrienden/bekenden.
Vorig jaar ging Koen op hoogtestage in de aanloop naar de ronde van Zwitserland, wellicht nu met Catalonie en/of Baskenland als doel??
Ik weet overigens niet of het echt een hoogtestage betreft omdat ik geen idee heb op welke hoogte hij en traint.
Het valt mij op dat TLJ sowieso een aparte 'klassementsploeg ' heeft opgezet. Er zijn een groot aantal renners die 'aardig' mee kunnen bergop, maar tegelijkertijd zie ik ze nooit het verschil kunnen maken.
De Tier, Bouwman, Tolhoek, Vermeulen, Clement en Olivier zijn allemaal van ongeveer hetzelfde niveau. Voor de laatste col liggen ze er meestal af. Of denken jullie dat we nog meer mogen verwachten van deze renners in de toekomst? Dat ze wel de finales gaan rijden.
'@Rhohan als eerste moet je alles wel bekijken vanuit de mogelijkheden die de ploeg heeft. Een budget van omstreeks 10 miljoen geeft dat je keuzes moet maken en je dus niet die renners kan halen als Sky doet. Ze hebben 3 renners op of net onder wereldniveau: Gesink, Kruijswijk en Roglic... dan hebben ze met Jurgen VB en Clement 2 mannen binnengehaald met een bak aan ervaring die als het erop aankomt heel lang bergop meekunnen. Dan hebben ze nog Bennett die afgelopen jaar ook weer heeft laten zien nog stappen te kunnen maken. En dan heb je nog een 5-tal jonge renners waarvan idd nog moet blijken wat ze kunnen en tot nu toe valt zeker De Tier me niet tegen. Maar al met al heeft de ploeg het in mijn ogen prima geïnvesteerd. Nu kijken hoe het in de rest van het jaar uitpakt. Maar als Gesink zijn niveau van de Vuelta een paar keer kan halen en Steven zin niveau van de Giro dan kan het op dat vlak een goed jaar worden voor de ploeg. Ze zijn in ieder geval prima begonnen.
Quote: @xistnc: "Misschien kun je beginnen met te onderkennen dat het met de ondersteuning van Roglic in de Algarve prima voor elkaar was?"
Quote: Frans Maasen;"Ondanks dat wij niet speciaal een ploeg om hem heen hadden gebouwd, is het toch gelukt om hier de eindwinst te pakken.”
Niet misschien, maar de ondersteuning van Roglic in de Algarve was prima voor elkaar; alleen Frans Maasen gaf ook aan, dat er ook een beetje geluk bij kwam kijken, doordat er in 't begin waaiers werden getrokken en daarvoor had hij wel renners mee.
Maar eerst werd er gezegd, dat Roglic nog geen ondersteuning had verdiend toch. Nu denk ik, dat hij in de T/A zeker steun mag krijgen, als hij daar ook voor een goed resultaat wil gaan.
'@Gregje Kelderman rijdt tegenwoordig voor een andere ploeg hoor ;)
@Kelderfan Roglic wist van te voren wat hem te doen stond. Als hij een goed klassement kon rijden dat hij bergop weinig steun zou krijgen omdat hier vooral voor Dylan zou worden gereden, maar er is nooit gezegd dat hij ondersteuning niet verdiend. Dat alles zo uitpakte heeft vooral met hem te maken. En eerlijk is eerlijk er waren ook nou niet de sterkste ploegen met een echte kopman aanwezig waren en dus werd de laatste etappe zelfs nog eenvoudiger dan ze van te voren gedacht hadden. Maar de keuzes waren van te voren duidelijk gemaakt en pakte prima uit. En gezien het parcours had denk ik een extra klimknecht niet heel veel verschil uitgemaakt, maar dat is achteraf makkelijk praten.
Precies.
Zodra er echte bergen zijn, zal de ondersteuning van de kopman daarnaar zijn. In de Algarve zijn echter geen echte bergen. De opeenvolging van heuvels is natuurlijk evenzeer uitputtend, maar dat moeten klassiekerrenners ook aan kunnen. Het beste voorbeeld is, dat een Groenewegen er gewoon nog bij zit aan de voet van de eerste keer slotklim. Dat hij vervolgens onmiddellijk past en afstapt bij de bus, net als Van Hoecke, Wynants en Wagner, doet er dan niet toe.
Rahimns, heel mooi zo'n filmverslag, we weten eigenlijk nog heel weinig van Roglic, dan krijg je weer een beetje een ander kijk op hem, ik denk hij een rustige jongen is en ik denk dat hij een harde aanpak gewend in het verleden als sporter in Slowakije, ik heb daar eens een documentaire van gezien over het sportklimaat in Tsjechië en Slowakije, en dan vooral het schansspringen, die liggen echt de zweep erover, niet meer normaal. Hij is laat begonnen met wielrennen en toch al zo'n niveau halen, als hij zich zo door kan blijven ontwikkelen, kunnen we nog veel van hem verwachten, dus TLJ moet niet te lang wachten, om zijn contract open te breken en te verlengen, tot hoe lang loopt zijn huidige contract, weet jij dat ?
Groenewegen rijdt zowel Kuurne als de Omloop meldt hij zelf op Twitter.
Het is natuurlijk afwachten hoe Dylan het gaat doen in de omloop, maar wel interessante eerste indicatie voor zijn potentie in het Vlaamse werk. In Kuurne heeft hij al laten zien voor de winst mee te kunnen sprinten, al staan daar een hoop rappe mannen aan de start.
'@xistnc
Jij bent beter bekend met de situatie ter plekke; maar je weet ook, dat de afgelopen versies van dit rondje vooral door sky-mannen is gewonnen met Geraint Thomas 2x achter elkaar met ondersteuning van een sterke ploeg.
In deze is Frans Maasen beter bij de les dan jij. Hij heeft in ieder geval voor gezorgd, dat de steun voor Roglic er kwam en dat daardoor Groenewegen's winstkansen in 't gedrang kwamen, is toch wel duidelijk. Dat Roglic hier heeft kunnen winnen is gewoon heel sterk en chapeau voor zijn inzet en de manier waarop hij zijn "ondersteuning" heeft bedankt.
Want jij was nog boos, dat Roglic te weinig steun had in de 4e.rit. Dat Groenewegen er nog bij zat bij de 1e. beklimming in de laatste rit geeft gewoon aan, dat het met zijn benen wel goed zit.
@rahimns
Bedankt voor de video.
@robertowilco
Ik ben 't met je eens, dat er zo snel mogelijk met Roglic moet worden gepraat over een contractverlenging; maar datzelfde zou ook voor Campenaerts moeten gelden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.