Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 65 ... 440 441
kelderfan

'@vlek
Nee, maar moet je daar iets van leren.;) Dat Roglic daar kon winnen, was op zich al heel verrassend en sterk van Roglic. Eerst had je nog 't verhaaltje, dat Roglic geen steun verdiend had toch. Maar jij denkt i.v.m. 't bredere perspectief, dat je beter aantal Flensen kan opstellen. Kelderman kon 't ook alleen, want op die laatste berg moet je 't toch alleen doen.
Ik dacht dat Kruijswijk zijn lesje had geleerd na de Giro, die hij naar eigen zeggen door een eigen fout niet winnend kon afsluiten, maar tussen de regels door kun je wel lezen, dat hij door 't ontbreken van steun zijn trui moest inleveren. Zeeman begrijpt 't nog steeds niet. Dat had Nibali toch beter gezien.

S. Morgenstern

Dat Roglic daar kon winnen, was op zich al heel verrassend en sterk van Roglic.

Helemaal uit de lucht vallen kwam het toch niet? Roglic was vooraf zeker een kandidaat voor het podium van die koers. Vorig jaar was hij daar nog vijfde, terwijl hij toen nog moest ontdekken dat hij zo goed kon tijdrijden. Wanneer hij een hele week zijn niveau kon tonen, was winnen altijd een mogelijkheid. De kansen van Kruijswijk zijn volgende week overigens een stuk minder hoog in te schatten.

Eerst had je nog ’t verhaaltje, dat Roglic geen steun verdiend had toch.

Nee, er werd je vertelt dat de renners die aanwezig waren in staat waren Roglic goed te ondersteunen. Dat het dus onzin was om te beweren dat hij geen ondersteuning zou hebben, zoals het onzin is om te doen alsof Kruijswijk in Parijs-Nice niets aan Tankink, Boom, Roosen en de rest zal hebben.

dat je beter aantal Flensen kan opstellen.

Een gebalanceerde ploeg opstellen kan zeker geen kwaad. Dat was bijvoorbeeld ook goed te zien in de Algarve, waar het gevaarlijkste deel van het rondje uiteindelijk misschien wel de twee uur waaierrijden bleek te zijn. Kruijswijk begrijpt dat zelf overigens wel heel goed.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Gregje
Cav kreeg gisteren 40 punten. Maar je hebt een punt;) met die verschillen in punten met die grote rondes.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dus jij laat je meer overtuigen op wat een site staat dan wat uit de mond van de renner zelf komt. Het staat niet op zijn site, dus zal hij wel sprookjes vertellen voor de camera. Ga toch niet altijd zo blind af op informatie op dit soort sites, die zijn regelmatig niet goed bijgewerkt.

En verder heeft de ploeg heel duidelijk een lijn ingezet dat ze in sommige koersen kiezen voor de sprinttrein en dat de klassementsman van dienst dan iets minder steun krijgt. Dat was in de Algarve Roglic en in P-N Kruijswijk. In AbuDhabi en de T-A wordt dan weer bewust gekozen voor de klassements mannen en moet de sprinter van dienst (was eigenlijk Lobato) het weer zonder trein zien te redden. Je kan nu eenmaal niet voor beide kiezen. En met Clement heeft Steven in P-N toch een sterke knecht mee. De klassements mannen beseffen dit en weten dat ze in sommige koersen het met minder moeten doen. Zo is de keuze ook gemaakt in de 3 grote rondes. De Giro en Vuelta gaat met een sterke klassementstrein en de Tour gaan ze vooral voor Dylan. Je moet nu eenmaal keuzes maken. En soms pakken die goed uit en soms ook minder. Maar dat weet je pas achteraf.

Gregje

Ze (team TLJ) hebben Roglic's contract verlengd, hij mag naar de Tour. Ik zie niet nog een keer gebeuren dat hij als kopman geen mannen voor bergop meer meekrijgt.

xistnc

Hoezo 'nog' een keer?

Gregje

Algarve gemist?

S. Morgenstern

Vermeulen daar werkelijk gemist?

Gregje

Serieuze opmerking, of heb ik iets gemist?

xistnc

Wat bedoel je met 'bergop' als je het over de Algarve hebt?

Gregje

Die wegen naar beneden, xistnc

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gregje Hij krijgt Gesink mee ;)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Serieuze opmerking, of heb ik iets gemist?

Vooraf drong je aan op een renner als Vermeulen, maar bleek dat achteraf werkelijk een gemis?

Gregje

Rahimns. Gelukkig maar! :)

Vlek. Je kan achteraf een koe niet in de kont kijken. Ik geef vooral aan dat ze dit (geen bergop ondersteuning) m.i. niet nog een keer laten gebeuren.

S. Morgenstern

Nadat je reeds in je gezicht gescheten bent en daardoor niets meer ziet?

Volgens mij is het achteraf niet moeilijker geworden om de selectie van de Algarve te wegen op de mate waarin ze Roglic voldoende konden ondersteunen. Ik denk verder inderdaad dat Roglic in koersen waar het parcours er wel naar is, hij zeker andere klimmers aan zijn zijde zal vinden. Roglic zal echter vast ook nog wel eens koersen als Algarve rijden, waar een selectie zonder klimmers dus ook volstaat.

Laatst gewijzigd
tendam

'@gregje
Roglic krijgt redelijk veel vrijheid, zal hij in de Tour ook krijgen, maar het voornaamste doel is daar de sprinttrein. Tenzij dat natuurlijk zo matig blijft gaan, dan heeft het weinig zin om daar op in te zetten. Overigens denk ik dat hij met Gesink al de beste knecht meekrijgt die hij zich kan wensen.

@rahimns
Oh ok, ik dacht dat Gesink na Abu Dhabi als eerste koers Catalunya had staan. Nou, dan kan het tweekoppig monster Roglic-Gesink in de Tirreno alvast testen of het werkt.

xistnc

Achteraf hebben ze precies de finales gereden die vooraf voorzien waren. Achteraf hebben de ploeggenoten in de lastige finales precies datgene kunnen doen waarop vooraf gehoopt was, gezien de kwaliteiten van die ploeggenoten.

Als er geen bergen zijn, heb je nu eenmaal geen klimknechten nodig.

kelderfan

'@Gregje
@xisntc bedoelt dat 't daar voornamelijk heuvelachtig is zoals de Waalse heuvels, maar dan een tikkie zwaarder. Juist iets voor mannen als Lobato, Battaglin, De Tier en direct ook nog Olivier. Maar toen ik er was, had je onderweg aardig pukkels omhoog. Ik had een hotel die speciaal een taxi hadden om naar de dorpskern te gaan, want de weg omhoog viel vies tegen. Maar ja, dat was in de zomertijd natuurlijk.
Maar ik ben 't met je eens, dat zij naar dit soort wedstrijden ook jongens mee laat gaan, die een heuvel goed verteren. Dat in de sprinttrein ook Roosen zit, die ook een heuvel goed verteerd, is mooi meegenomen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Jij zegt, dat zij achteraf precies de finales hebben gereden, die vooraf voorzien waren. Ik maar denken, dat Groenewegen 't speerpunt was. Moet die arme jongen nu denken, dat hij tekort is geschoten.

kelderfan

Maar morgen is de dag van de Omloop en wat is de verwachting. Ikzelf hoop op een goede Lars Boom en ik hoop dat Timo Roosen en Gijs van Hoecke hem goed kunnen bijstaan tot in de finale. In de recon zag ik dat Van Hoecke, Jansen en Tankink "goed" over de heuvels gingen. Hopelijk wordt 't een harde koers, zodat de toppers zich snel los kunnen maken.

kelderfan

PCS laat weten dat Jansen voor de Danilith - Nokere Koerse op 15 maart a.s. een hele sterke ondersteuning krijgt van de ploeg met o.a. Keizer, Lindeman, De Tier, Van Hoecke, Tolhoek, Bouwman en Castelijns. Dat wordt smullen. Vorig jaar won nog Timothy Dupont voor o.a. een hele goede Kristoffer Halvorsen, die ook weer van de partij is. Staat hij nog steeds op 't lijstje.  
Wat Abu Dhabi betreft:
Quote: TLJ;"Gesink added, “It is nice that George is back. Last season, he was very strong and it would be nice if we can compete for a good result with this trio.”
Dat was mijn indruk ook. Morgen kunnen Kruijswijk, Gesink en Bennet met hulp van Battaglin en Martens aan de bak voor een goed resultaat.

Laatst gewijzigd
robertowilco

IK neem aan dat Bennet ook naar de Tour gaat, met Bennet, Roglic en Gesink heb je toch een sterk trio in de bergen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan je kan die teksten ook gewoon in het Nederlands plaatsen hier ;)

kelderfan

'@rahimns
De site staat bij mij in de Engelse taal. Sorry ik zal er aan denken, maar je hebt toch geen probleem met de Engelse versie.
@robertowilco
Ja als Bennett weer ok is, dan verwacht hem ook wel in de TdF en met Roglic, Gesink, Bennett en Martens heb je een aardige klimtreintje.

=====
Dwars door West-Vlaanderen staat ook weer op de agenda en volgens de voorlopige deelnemerslijst staan de volgende mannen aan de start:
Campenaerts met Van Emden, Van Hoecke, Jansen, Keizer, Steven Lammertink, Bouwman en Castelijns. Reserve: Jurgen van den Broeck.
Dat is ook een leuke ploeg. Ik ben benieuwd naar Jansen in deze.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan even klikken op de Lotto-Jumbo logo links bovenaan en dan het vlaggetje rechts op NL zetten... dan heb je de site in het Nederlands ;)

1 2 ... 65 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.