Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 67 ... 440 441
S. Morgenstern

Hij is pas later aangesloten bij die groep met hulp van Roosen?

Dat was meer dan een uur na die valpartij. Nadat o.a. Stybar en Gilbert weg waren gereden uit de groep met Groenewegen, waar ze dus na de Taaienberg in terecht waren gekomen. Onvergelijkbaar met de renners die bij die valpartij voor de Taaienberg moesten wachten op nieuw materiaal.

Laatst gewijzigd
xistnc

Waarom ben je zo stronteigenwijs#, Kelderfan?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ook Wynants en Van Emden stonden achter de valpartij dus het heeft even geduurd voordat die weer terug konden aansluiten, als ze dat al gelukt is. Aan de uitslag te zien heeft Wynants nog wel de groep van Groenewegen gehaald. Als zo'n valpartij zo voor in een groep gebeurd dan worden er ook renners opgehouden die niet meteen ook pech hebben met hun materiaal.

Ik denk een hele realistische terugblik op de Omloop ..klik

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Ik ben strondeigenwijs; ough. Jij vraagt om nuance en ik geef aan dat hij: Quote: TLJ;"Het is een wonder dat hij nog zo ver komt. Hij heeft zich goed teruggeknokt en hij haalt een goed niveau. Dat is een mooi vooruitzicht voor morgen. Dan moet hij daar maar revanche nemen.”
Ik geef gewoon aan dat hij niet direct in betreffende groep zat, zoals uit 't verslag van TLJ blijkt, maar na een lange achtervolging en dat @vlek goed aangeeft, dat Gilbert en Stybar de grote achtervolgingsgroep op een later moment uit elkaar trokken klopt helemaal en ja dat kon Roosen niet meer behappen.
Dat hij geen topper is, begrijp ik ook wel. Van Emden heb ik niet gezien in die grote achtervolgingsgroep, maar ja, die heb ik kennelijk gemist.
Dus jij kunt beter een beetje dimmen.#

S. Morgenstern

betreffende groep

Wanneer hier vrij mee gegoocheld mag worden, dan kun je ieder punt maken. En doen alsof het verslag van TLJ jou verhaal onderschrijft...

Feit blijft dat Groenewegen na de Taaienberg samen met Stybar en Gilbert (en Van Emden) in een grote groep achter het groepje van Roosen terecht was gekomen. Een gegeven dat onmogelijk gelijk te trekken valt met mannen als Boom, Boonen en de andere met materiaalpech.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Quote: "Waar hadden ze dan moeten starten.. als je deze week wilt koersen dan is Abu Dhabi de enige echt wedstrijd."
Waar Kruijswijk beter had kunnen starten lijkt mij wel duidelijk. Bij deelname bijv. aan de Ruta had TLJ een sterker team gehad en nog een beter resultaat kunnen scoren. Nu was 't met Campenaerts en De Tier ook niet verkeerd, maar voor Kruijswijk was 't een beter rondje geweest met meerdere bergetappes.

xistnc

'@kelderfan
Waar in het TLJ-stukje wordt jouw stelling bevestigd, dat er precies twee smaken waren: vóór de valpartij en in/achter de valpartij?

gardeyn

Gratis tip: stop met gewoon met reageren op/het lezen van bijdragen vam Kelderfan.
Scheelt een hoop ergernis...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk dat deze verdeling iets beter past, gezien het ritme en trainingsarbeid. Ook het feit dat deze ronde WT is zal misschien meewegen net zoals afspraken die gemaakt zijn met Velon. Er zal in ieder geval een gedachte achter zitten die wij niet weten.

S. Morgenstern

Ook het feit dat deze ronde WT is zal misschien meewegen net zoals afspraken die gemaakt zijn met Velon.

Dit. Dat deelnemersveld ziet er niet voor niets zo uit.

kelderfan

TLJ helaas weer in de achtervolging in de KBK. Ook Boom is goed bezig met 2 koersen met ook 2* DNF. Ik mis Sep;)

S. Morgenstern

TLJ heeft weinig renners die met de beste twintig over de Kwaremont komen, dus dan is het in Kuurne altijd achtervolgen geblazen. Vorig jaar was dat niet anders. Vandaag lijkt de situatie niet meer te herstellen gezien de samenstelling van de groepen. Mogelijk had Groenewegen zonder de koers van gisteren wel mee kunnen zitten? Beetje koffiedik kijken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, dat is zeker koffiedik kijken of de glazen bol. Maar het is een goed begin van 't Vlaamse voorjaar en wat ik al eerder aangaf, dat Lars Boom niet het gat kan invullen, dat Sep Vanmarcke heeft achtergelaten. Maar op deze manier moet Groenewegen wel lang wachten op zijn 1e. zege.

S. Morgenstern

Welke gek had dan gedacht dat Boom even constant zou presteren als Vanmarcke?

jvh93

Boom dit weekend gewoon weer pech gehad door te vallen, hij lag ook letterlijk onderop dus daar heb je echt wel ff last van (de fietsers onder ons zouden het ook wel eens hebben meegemaakt neem ik aan). Dus laten we niet te veel conclusies trekken n.a.v dit weekend. Het was het dit weekend helaas gewoon niet voor tlj, op naar de volgende koersen.
Trouwens, grondahl Jansen verrichte wel beulswerk op kop van het peloton, sterke renner denk ik zo

kelderfan

Hoe bedoel je dat met constant. Zie jij hem om even gek te doen nog een klassieker winnen dan.

S. Morgenstern

Boom is op zijn dagen iemand die met de betere mee kan spelen en in een (natte) editie van Roubaix die voor een groot deel beslist wordt op de kasseien zeker een van de kanshebbers op de overwinning. Vanmarcke is bijna zonder uitzondering in iedere Vlaamse koers een van de smaakmakers en daarmee logischerwijs een kanshebber op de overwinning. Vanmarcke is dus een veel constantere kopman voor dit soort koersen en Boom wat dat betreft duidelijk een mindere kopman. Winnen is voor beide echter misschien wel een even grote piste, dat dan weer wel...

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jvh93
Volgens Boom zelf viel hij op o.a. Kristoff en had daardoor een zachte landing.
Maar positief viel mij Jansen op, die aan de kop van het peloton plaats nam om 't gat te dichten. Die lijkt mij prima in orde.
Groenewegen is ook goed en wint de sprint van 't peloton. Hij komt daarmee bij de top-twintig.

S. Morgenstern

Prima natuurlijk, dat werk van o.a. Jansen op kop van het peloton, maar meer ook niet. Beetje reëel blijven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gewoon eerlijk zijn, het was een tegenvallend openingsweekend met een paar kleine lichtpuntjes... voor mij 1 om weer snel te vergeten.

Franco Bitossi

Jansen een klein lichtpunt dit weekend (zondag), maar verder echt zeer teleurstellend.

S. Morgenstern

Het rijden van Groenewegen (vooral gisteren) is toch het enige echt positieve wat ze uit de weekend mee kunnen nemen? Mogelijk nog de redelijke wedstrijd die Roosen gisteren heeft gereden. Dat kopwerk van Castelijns en Jansen als lichtpunt meenemen lijkt me in ieder geval wat overdreven. Of was Jansen in de heuvelzone goed bezig?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek laten we het maar bij Groenewegen en Roosen houden ;)

kelderfan

'@vlek
De heuvelzone heb je toch gemist, dacht ik. Dus om de harde werkers zo achteloos op zij te schuiven, gaat mij gek genoeg te ver.
@rahimns
Ik snap dat je dit weekend snel wil vergeten, maar gisteren was 't de valpartij. Vandaag is 't met de woorden van VLEK gebrek aan klasse. Drie jaar terug zaten zij er met Hofland nog goed bij, maar dit jaar begint 't wel heel dramatisch. Valpartij en gebrek aan klasse#

S. Morgenstern

De heuvelzone heb je toch gemist, dacht ik.

Jij het vraagteken achter die zin?

Dus om de harde werkers zo achteloos op zij te schuiven, gaat mij gek genoeg te ver.

Achteloos op zij schuiven? Volgens mij heb ik het eerder als prima kopwerk bestempeld. Hier wordt er echter het stempel 'beulswerk' op geplakt en zou hij het lichtpunt van het weekend zijn. Beetje overdreven niet?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 67 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.