Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 71 ... 440 441
Fanny

Kasseistroken op parkoers Le Samyn liggen er slecht bij door het onstuimige weer.
Zal dus wederom zware koers worden en het zal misschien lekke banden regenen.
En dus dan een waarschijnlijk een verrassende winnaar.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170228_02755805?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=sportwereld&utm_content=article&utm_campaign=seeding

kelderfan

'@vlek
Ik begrijp je verhaal, maar waarom reageer je niet op "Denk je, dat PCS niet afspraken maakt over uitwisseling van gegevens."
@Fanny
De laatste kasseienstrook ligt erg slecht bij. Kans op valpartijen en veel lekke banden; degenen die daar kunnen wegrijden in de 1e. omloop kunnen waarschijnlijk om de winst strijden, lijkt mij.

S. Morgenstern

Ik denk dat TLJ er gewoon voor zal betalen, zoals iedereen die er gebruik van maakt. Of het is een gratis dienst?

Poeksel

Bij een uitslag op PCS vind je onder 'more' het kopje 'Embed results'. Die kan iedereen gratis gebruiken. Mogelijk dat ze tegen betaling customized wiglets leveren, kan er echter niets over vinden (of uberhaupt voorwaarden van het gebruik).

Chrys

PCS heeft intussen een volledige startlijst gekregen:

Battaglin
Lindeman
Lobato
Martens
Roglic
De Tier
Tolhoek
Vermeulen

Ik verwacht alvast geen topresultaat. Heel misschien zit een top 10 er nog in.

Netraam

Battaglin heeft zich in de Strade eerder laten zien, maar dat was niet bijzonder. Martens in topvorm (toen hij nog bijna top 10 reed in de Waalse klassiekers) zou dit moeten kunnen, maar die vorm heeft hij al jaren niet meer benaderd.

Ik denk geen topresultaat en zal niet verrast zijn als er geen TLJ bij de eerste groep zit, toch hoop ik dat mannen als Lindeman en Tolhoek met de vroege vlucht mee proberen te zitten. Al is dat in deze koers nog nooit succesvol geweest...

stijnlah

amund grøndahl jansen koerst al mooi mee vooraan in de gp samyn, toch mooi in zo een zware koers.

Yeez

Jansen idd goed. Ook van emden sluipt mooi mee met van hoecke. Wynants steeds voorop

Romāns Vainšteins

Goed gereden ? Ik vond het juist qua power op orde maar tactisch niet goed.

kelderfan

Van Emden kwam uiteindelijk toch te kort. Hij leek sterk, maar kwam er niet aan te pas. Toch wel apart, dat de continentale ploegen in de strijd voorop gingen. Wynants zat een paar keer goed mee in de verschillende vluchtpogingen, maar uiteindelijk ging 't licht uit.
Ik hoop eigenlijk, dat voor 't aantrekken van new. renners voor 't Vlaamse werk ook wordt gekeken naar dit soort wedstrijden.
Ik heb genoten net als vorig jaar van Le Samyn.

S. Morgenstern

Prima koers, maar ook niet meer dan dat. Degene van wie je wat mocht verwachten hebben zich ook getoond, maar botsen hier op enkele sterkere renners. Tactische missers hebben volgens mij de doorslag niet gegeven; iedereen zit na zo'n koers waar hij moet zitten.

Van Emden kwam uiteindelijk toch te kort. Hij leek sterk, maar kwam er niet aan te pas.

Ja, die was vandaag niet in de voorste linies te bespeuren...

raleigh

Wederom de bevestiging dat TLJ niets voorstelt in het Vlaamse werk. Ze moeten het zelfs afleggen tegen 2e rangs (pro)continentale teams en de 2e garnituur van de world tourteams. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat slechts 2 mannen bij de eerste 30 ziiten. Heb het eea gevolgd op de stream, tot 50 km voor de streep nog met 6 man en daarna in een mum van tijd alleen van Emden nog en Wijnants. Die laatste bevestigd wederom dat hij een knecht en zeker geen vervangend kopman. Kortom, het wordt een lang en weinig succesvol Vlaams voorjaar.

Fanny

GP Le Samyn
Ik heb vandaag een prachtige zware heroïsche koers in beestenweer gezien met vaak een TLJ renner in de aanval.
Zo zou elke koers moeten zijn. Het was genieten voor de buis (behalve die steeds irritante reclame van Eurosport).
Jammer dat van Emden niet meer bij de laatste vluchters kon komen.
Ik vond het wel vreemd dat Wijnants zich liet uitzakken toen het pelotonnetje met van Emden dichterbij kwam terwijl de 2 medevluchters wel gewoon doorgingen.
Hij had moeten proberen aan te haken.
Maar misschien was hij hier te moe voor en gokte op van Emden.
Tactisch was het misschien allemaal niet helemaal goed wat TLJ liet zien, maar ik denk dat iedereen er wel flink doorheen zat.
Terecht dat die 2 beste renners in de koers gingen sprintten voor de overwinning met Van Keirsbulck als winnaar.
Er zullen wederom niet veel renners gefinisht zijn.
Update;
Slechts 52

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dat moet ik wel zeggen, dat je met Van Emden gelijk had. Hij en Wynants waren uiteindelijk de mannen, die 't moesten doen.
Ik las ergens, dat Van Emden door Van Hoecke naar voren is gebracht. Dus ook Jansen en Van Hoecke heb ik zien meestrijden. En voor Jansen is 't een mooie les zo'n 200km wedstrijd. Dus kijken wat die twee Van Hoecke en Jansen er in de volgende koersen van zullen bakken.
Jansen heeft een zege beloofd. Hij zal toch niet wachten tot de koersen in eigen land.

tdola

Wijnants en van emden nu morgen samen in het vliegtuig, om samen met vd broeck en gesink de tireno te rijden? Met battaglin, roglic, martens en lobato van de strade selectie?

Oh nee, van emden wellicht eerst nog dwars door vlaanderen zondag als we pcs mogen geloven. Tireno start pas 8-5 natuurlijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Raleigh
Ik ben 't wel een beetje met je eens, omdat na 't openingsweekend weer blijkt, dat TLJ tot nu toe te kort schiet in 't Vlaamse werk. Dit was een prima gelegenheid geweest voor Lars Boom om terug te slaan. Het is wel apart dat de WT-ploegen het moeten afleggen tegen PCT-teams. Merijn Zeeman wilde een felle agressieve ploeg zien en dat is een prima uitgangspunt. Maar het resulteerde in een 8e. plek voor Van Emden en Wynants binnen 1min. maar de rest op 7 min of DNF en dan doen Roompot/Wanty/Cofidis 't toch duidelijk beter. Ik denk dat 200 km voor de meeste TLJ'ers lastig is. {iets met de training}

S. Morgenstern

Het is niet nieuw dat 'kleinere' ploegen in bepaalde koersen op dit niveau de strijd van de 'grote' WT-ploegen winnen. Die ploegen starten vaak met hun sterkste renners voor dit werk (in dit geval bijvoorbeeld Ligthart, Van Keirsbulck en Senechal), terwijl de WT-ploegen met hun door raleigh aangehaalde tweede garnituur aan de start staan. Hetzelfde zul je de komende tijd waarschijnlijk zien in koersen als Nokere en Drenthe. Of zelfs in Dwars door Vlaanderen, waar Topsport Vlaanderen door dit gegeven twee jaar geleden aan het feest was. De kopmannen van sommige kleinere ploegen zijn nu eenmaal bepaald geen koekenbakkers. Apart? Nee! Ik zou het eerder leuk willen noemen, dat dit soort koersen niet standaard gedomineerd worden door die paar grote ploegen die aan de start staan.

Of het is iets met training...

Laatste man

Het doet gewoon pijn aan je ogen sommige teksten.

kelderfan

'@vlek
Ik heb de indruk, dat TLJ in de laatste 40 km terugvalt. Vandaar dat ik mij afvraag ligt 't aan de training.
Dat PCS-teams met hun sterkste mannen aan de start staan en beslist geen koekebakkers zijn, dat kan ik alleen maar beamen.
Van Keirsbulck, Florian Sénéchal,  Jesper Asselman zijn verre van koekebakkers.
Maar je hebt 't over Edward Theuns {nu bij Trek} en Jelle Wallays {nu bij Lotto}, dat zijn toch jongens, die niet zouden misstaan bij TLJ. En uit die lichting rijden nu Victor Snor Campenaerts, Floris De Tier en Gijs Van Hoecke bij TLJ. Verder nog een Olivier Naesen die nu AG2R La Mondiale  onderdak heeft gevonden.

S. Morgenstern

Wanneer je in ziet dat genoeg jongens op dat niveau niet zouden misstaan in een WT-ploeg, dan kun je het dus moeilijk apart vinden dat ze goed uit de verf kunnen komen in een koers tegen B of C-ploegen van grotere teams.

Fanny

'@Laatste man
Quote: Het doet gewoon pijn aan je ogen sommige teksten.

Niet kijken dan !

@Kelderfan en Vlek
Wat betreft de sterkste renners van de PC-teams t.o.v. de wat mindere renners van de WT teams ben ik het met jullie eens.
Het was vandaag voor de meeste renners een erg zware koers door o.a. weeromstandigheden en ook de glibberige kasseistroken
die o.a. een aantal TLJ renners absoluut niet ligt.
Ook zullen er ongetwijfeld ook vele lekke banden en valpartijen zijn geweest waardoor sommige renners op achterstand
van het peloton zijn geraakt in de finaleronden op het circuit rondom Dour.
Opvallend is in ieder geval dat er minstens 4 á 5 ploegen helemaal niet gefinisht zijn.
Het moet dus wel heel zwaar zijn geweest voor sommige renners.
Maar nogmaals ik vond het een hele mooie wedstrijd van de renners die tegen alle (weers)elementen vochten.

ti-raleigh

Edit laat maar

Laatst gewijzigd
jvh93

De meeste renners die kopman zijn bij procontinentale teams zijn daarheen gegaan omdat ze niet meer willen knechten voor de absolute toppers, maar voor Eigen kans willen gaan. Goede voorbeelden daarvan zijn Weening en Ligthart, die echt niet zouden misstaan in de worldtour (kijk maar naar weening zijn overwinningen vorig jaar). Het is dan ook niet gek dat deze mannen sterker zijn dan de "knechten" van Worldtour teams en wat mij betreft is dat ook alleen maar mooi voor de koers. Het is net als bij voetbal, de underdog kan ook winnen. En dat maakt de sport zo mooi, zonder dit feit zou je van tevoren al weten wie of welke ploeg er zou gaan winnen, dan is er niets meer aan

AZH

Prima toch dat TLJ de Vlaamse koersen beetje links laat liggen qua renners? De "klassiekers" worden toch alleen maar serieus genomen door Belgen zelf en wat verdwaalde buitenlanders. Laat Boom maar pieken naar Vlaanderen en Roubaix.
TLJ heeft nu een redelijk sterk klimmersgilde en goede mannen voor Groenewegen bij te staan.
Vorig jaar werd hier gezeurd dat er te weinig knechten zijn voor oa. Kruijswijk. Die knechten zijn er nu wel. Ja dan moet je concessies doen in andere disciplines.

LutsenkoFan

En daarnaast zijn Van Asbroeck en Vanmarcke weggegaan omdat Vanmarcke versterkingen wou voor 2017 maar die er niet kwamen. Dus ja, niet meer dan logisch en gezien ook Wynants zijn betere tijden heeft gehad.

1 2 ... 71 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.