Peloton Seizoen 17

1 2 3 4 ... 19 20
maartenfct1

Als recent nieuw lid kan ik ieder geval zeggen dat voor mij persoonlijk een buddy die je door het hele speel heen loopt te veel van het goede is. Zelf het één en andere uitvinden is toch leuker. Wat ik wel goed vond is het feit dat je een direct aanspreekpunt hebt voor eventuele vragen, waarvoor dank Slayer;)

Poeksel

Dus je vindt het nuttig als een nieuwe speler een aanspreekpunt heeft voor eventuele vragen? :)

Overigens kan de tekst die nieuwe spelers bij aanmelding krijgen m.i. veel beter.

Laatst gewijzigd
maartenfct1

Absoluut:) Het bericht na aanmelding is i.m.o. prima, link na de wiki is het belangrijkste.

Maartenhartong

ik ben ook een recent nieuw lid. en moet zeggen dat ik het zelf uitvinden ook erg leuk vindt.. uiteraard loop ik tegen dingen aan.. maar goed dat komt ook wel goed. wat wel jammer is dat de divisies niet zo goed gevuld zijn. kan dit niet gebundeld worden?

Maartenhartong

http://www.peloton-game.com/teamdetails.aspx?id=10586 mijn team id..

Poeksel

Dat kan wel, maar dat zou wel betekenen dat er actieve managers nog een seizoen langer in divisie 5 blijven.

BrokenChain

Ik zou het zo laten, ze missen nu al divisie 6 om extra te cashen ( ook al is het nogal saai met 1 of 2 teams in een divisie )

Justin Case

Welkom @Maartenhartong en @sebas

Hey @Naspa, leuk om weer wat van je te horen. Wellicht is het handig om niet te veel aandacht te besteden aan wat anderen van je denken.

dustin

'@Maartenhartong
Door de loop van het seizoen komen er zeker nog actieve managers bij. Die nemen de plaats in van inactieve ploegen. Probleem is wel dat er ook bij zijn die maar 1 of een aantal keren inloggen, daar ben je ook niet veel mee. Daarnaast beginnen die ploegen vanaf 0.
Vorig seizoen zat ik in 5:7, de eerste tijd waren we eigenlijk maar met 2 actieve ploegen. In totaal zijn er een stuk of 10 nieuwe ploegen bijgekomen, waarvan er diverse nooit echt actief zijn geweest. Op het einde waren we toch met 5 actieve ploegen en maakten we er het beste van.
Taak ook voor jou om de nieuwe ploegleiders die in jouw divisie komen wat te motiveren als je dat ziet zitten.
Nu in divisie 4 zijn er ook maar 8 die actief zijn, is al veel beter. Probleem is altijd dat er afhaken.

Justin Case

Als we de woorden van Slayer serieus nemen, dan zal elke nieuwe manager het spel vooral zelf willen uitvinden. Een welkomstmail met "als je vragen hebt, stel ze gerust aan <>" kan natuurlijk nooit kwaad. Maar als we realistisch zijn zal dat de retentie-ratio (aantal spelers dat actief wordt gedeeld door het aantal nieuwe inschrijvingen) niet serieus doen toenemen. Ik denk dat het realistisch is om te beseffen dat een gratis online spel een lage retentie-ratio heeft. Vruchtbaarder is om op een of andere manier reclame te maken en te zorgen dat er veel nieuwe aanmeldingen zijn. Doorverwijzen naar online fora is denk ik wel zinvol, omdat deze nieuwe spelers helpt het spel zelf uit te vinden. En omdat hier de belangrijkste do's en dont's staan voor nieuwe spelers.

Maartenhartong

'@ dustin
snap ik! heb nu een italiaanse manager in mijn divisie zitten.

Vraagje wil eigenlijk een jeugdscout kopen, hoewel ik overal lees dat het afgeraden wordt. wat is slim? en hoe goed moet je hem kopen?

Poeksel

Je kan het vergelijken met een loterij. De hoofdprijs is een 18-jarige met heel goede secondaire stats en heel goede gewicht/lengte is. Vooral aan het begin van het seizoen leveren zulke renners veel op: EGV kocht er vorige week een van RichardD voor 2M.

Maar net als in een loterij zul je ook vaak niets winnen (19- en 20-jarigen krijgen) en moet je er dus rekening mee houden dat het je meer kost dan het je aan verkopen van renners oplevert. Renners houden kan natuurlijk ook; het bespaart je dan de moeite van op zoek gaan naar jonge renners.

Maartenhartong

ja zoiets dacht ik. maar wil best gokje wagen ;) is het dan verstandig om scout te huren met bij elke vaardigheid 10?

Justin Case

Ik zou als je begint je geld nog niet uitgeven aan een scout. Verdien een seizoentje goed geld en huur er dan een in. Een 10-10-10 kost 9 ton. Dat geld kun je nu beter in renners stoppen die wedstrijden voor je gaan winnen. Ik zou daarna voor een 0-10-10 gaan. Current ability is het minst belangrijk voor gescoute renners.

Tot mijn verrassing sta ik overigens met nog de echte heuvelrit te gaan met mijn heuvelrenner eerste in Besseges. Benieuwd of Espino nog die 3:40 gaat goedmaken.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

oh ben ik ook benieuwd na, ik dacht laat ik vandaag eens cruisen en dan morgen met minder vlak er eens een slag op geven. Kijken wat er gebeurt.

Mardy

Die 3:4 is echt 10x zo goed als wat ik gewend ben vanuit de 5 en 4. Óf het ligt aan m'n gebrekkige tactische kennis óf mijn renners zijn gewoon niet goed genoeg, maar ik kom er niet meer aan te pas... :/

Poeksel

Ik even checken hoe dramatisch de positie van Mardy is, blijkt ie vierde te staan....

En Maarten, financieel is een jeugdscout dus niet zo'n goede investering, maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je doel is. Eigen renners opleiden kan zo'n doel zijn (maar ook daarvoor is het handig eerst wat geld te verzamelen).

BrokenChain

Ik zou nu proberen zo veel mogelijk geld te verdienen met zo weinig mogelijk kosten Maarten.

Mardy, inderdaad 4e valt nog wel mee. Dadelijk je races er uit pikken en dan er vol voor gaan denk ik. Vorig seizoen was ik derde aan het einde, maar ik had nu wat geld nodig want de reserves kwamen aardig laag en de begintours liggen mijn toppers wel. Ook qua tactiek ben ik er wel op vooruit gegaan, want in div 6 t/m 4 was eigenlijk een walk in the park.

Mardy

Dat is het ook gewoon, hoor. De vorige twee seizoenen heb ik nauwelijks tegenstand gehad, behalve van CSC die in de breedte sterker was (maar ik won veel meer). Nu merk ik dat ik gewoon te kort kom met dezelfde tactiek. Dus ik moet inderdaad keuzes maken en m'n goede renners sparen voor de ritten die ze echt goed liggen en daarmee goede helpers opstellen.

Is ook wel eens leuk, die uitdaging :).

schizm

vorige week werd er +- 1,1 miljoen betaald voor 18 jarigen, deze week amper nog 117 duizend (met een beetje secondaries , voor eentje met een 0 op sturen daar nog is de helft van) echt niet normaal (alsof die ene week verschil maakt). Advies ; dus Jeugdscout vanuit economisch standpunt : niet doen , de kans is gewoon te klein ...

BrokenChain

Ging net goed, espino op1

schizm

Salez, mijn 20-jarige renner , eindigt gewoon 9e in de rit vandaag. Was één van de 10 renners die het peloton voorbleef en dat op maar 80% . Ik heb de indruk dat er in mijn divisie gewoon weinig teams bezig zijn met rekenen/plannen.

Poeksel

Bij mij was het ook spannend, mijn renner had 37 seconden voorsprong, maar zo op tweederde reed de concurrent een minuut voor. Op het laatst kwam mijn renner terug en kwam hij op 17 seconden binnen. Ook nog bergtrui en tweede in puntenklassement dus $$$$.

Kon ik ook wel gebruiken, want de eerste week ging maar matig...

Justin Case

Gefeliciteerd BC. Ik had hier gehoopt je voor te blijven.

Mardy

Gefeliciteerd BC en ook JC. Nicolescu 4e in de rit en 5e in de GC (op 100%). Dat gaan toch wel een beetje de resultaten zijn waar ik van moet leven, zo zonder degelijke helpers...

1 2 3 4 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.