Peloton Seizoen 17

1 2 ... 6 ... 19 20
Poeksel

Heh, dat ook. En iemand die dus claimt 50 races een ls6 als leider opgesteld te hebben om een 34-jarige te ontwikkelen. Kan je beter een leider kopen, zou ik dan denken...

Tossboom

Forum dood, transfermarkt dood, saai zeg.

Ab Normaal

Inderdaad. Heb je nog iets nodig dan Toss?

Tossboom

Op zich niet, maar de prijzen die (voorlopig) voor mijn renners betaald worden zijn wel belachelijk.

Poeksel

Overigens is het aantal ploegleiders deze maand aardig toegenomen, al kan dat misschien zijn omdat er een tijdje geen opruiming is geweest.

Ab Normaal

Tja, het is ook een beetje een lastige fase. Een renner van 34 of ouder is niet echt een goede investering, daaronder doet niemand een goede renner weg.
Het is de overgang van 1e generatie naar 2e en wat doet iedereen.
Hüsker heeft geen goede nieuwe renners en doet ook met zijn oude renners niet mee, dus heeft hij geen idee wat hij moet doen en gaat hij waarschijnlijk stoppen, zoals ie al aangaf.

Tossboom

Daarom zet ik een 32 jarige te koop die ook al goed is, maar niemand die er voor wil betalen. Is toch raar.

Ab Normaal

32 is net te oud. Die van 34 zijn stukken beter en tegen de tijd dat die 32 jarige rendeert is ie al 35.
Ik zit met dertigers die eigenlijk al 2 jaar te oud zijn.

davidavid

Ik ga er zeker voor betalen Ab. Laatst ook tot ver in de 2 miljoen geboden op een renner, uiteindelijk overboden door de verkoper zelf...

Ab Normaal

Nou Toss, bij deze!

davyduck

Dat het een lastige fase voor de "anciens" is, begrijp ik best.
Maar het rare van de situatie is, dat blijkbaar heel weinig managers raad weten met deze situatie, en blijkbaar ook heel weinig voorzienig geweest zijn om met deze fase om te gaan.
Veel managers lijken mij op een dood spoor te zitten. Zonder te weten hoe ze moeten heroriënteren, met desinteresse tot gevolg.
Misschien is het spel te "makkelijk" geweest in het verleden, waardoor de spelers vastgeroest zitten in hun comfortzone en niet hebben leren omgaan met moeilijkheden of veranderingen ...

Seizoen na seizoen verbaas ik mij dat ik promoveer terwijl dat niet eens de bedoeling is. Ik weiger wel om het tegen te houden, uit sportiviteit.
Zo zal ik wss dit seizoen weeral promoveren naar div. 1 met slechts 6 competitieve renners. Dit is toch niet normaal. De reden is allicht dat de anderen gewoon niet willen promoveren, en mij de leiding gewoon cadeau geven. Een andere reden is natuurlijk dat ik een geldpot meedraag uit div. 6-5-4-3 die mij mogelijkheden biedt.

Ik krijg wel koude rillingen als ik lees dat men een herstart zou overwegen. Dit is toch het slechtst denkbare scenario. Verschillende managers zijn allicht aan het uitkijken wanneer droeftoeters en Tossboom hun renners te oud gaan worden, om de fakkel over te nemen. En je zal maar een jeugdselectie aan het opleiden zijn om binnen X seizoenen te scoren.
Een herstart? Zeer slecht idee in mijn ogen.
Ik zou het ook een domper vinden op het spel als het eindig zou blijken te zijn. Managen is ook toekomstvisie. Als blijkt dat het gewoon "zo snel mogelijk naar de meet" wordt, dan verliest het toch veel van zijn charme.

PS: Deze week gooi ik nog een renner op de dode transfermarkt.
7 - 7.4 - 2 - 2 - 9.1 - 8.6 3-17-4-3 195-82 26jr 0 blessures FA op heuvel is matig (0.4 stijging met 4 trainingen)

Ab Normaal

'@Davy
Vanaf het moment dat ik kampioen werd ben ik al bezig met de toekomst.
Ik had, net als Droeftoeters, door kunnen gaan met mijn oude renners, dan was het nu al seizoenen lang tussen hem en mijn gegaan.
Dan had ik inderdaad een paar seizoenen meer plezier gehad dan nu. Ik heb bewust een aantal seizoenen geïnvesteerd in mijn nieuwe selectie en ben, zodra de renners van Droef en Toss te oud zijn, klaar om te knallen.

Dus een herstart is voor mij ook een horrorscenario. En eigenlijk lost dat niets op.
iedereen begint weer op nul en iedereen die een seizoen later instapt is weer kansloos. En na 18 seizoenen heb je weer hetzelfde probleem.
Het is inderdaad zo dat het de verantwoordelijkheid voor de toekomst bij de manager ligt, dat is in het echte leven ook zo.
Als een manager dat niet doet, moeten we hem dan belonen?
Dus in principe ben ik tegen een herstart. Het is part of the game.

Aan de andere kant weet ik niet of ik tegen ben als dit de enige redding is voor het spel.
Dat vind ik een erg moeilijke keuze.

Naspa

Ja, ik zit er ook over na te denken een tijdje te stoppen. Mijn project is uitgemond in een kasplantje in 2:2. Weinig armslag om het af te ronden noch om mij op andere vlakken te verbeteren.
Da's m.i. niet alleen pech en enkele stomme beslissingen te wijten (de jeugdcoach en onkunde bij onderhandelingen spelen weliswaar een grote rol). Het spel gaat me tegenstaan wegens het financiële systeem. Je moet in bepaalde fases van het spel echt stappen terug kunnen doen om je team te verbeteren en als je dat financieel niet kan lijden gaat dat ten koste van de kwaliteit.

Renners opleiden is op den duur bijna onbetaalbaar vergeleken met kopen. Duurt te lang voordat jonge renners competitief zijn. En de afhankelijkheid van prijzengeld vs. sponsorgeld vind ik veel te groot (dat verziekt met name de boel overigens met name in de lagere divisies -als je eenmaal slecht begint in een divisie met iemand die het spelletje beter door heeft, kun je eigenlijk beter een seizoen overslaan.).

- dit net geschreven hebbende... knalt mijn oude Ramos weer eens naar een overwinning. Toch wel weer leuk zo'n onverwacht succesje.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik zou een herstart ook erg onaangenaam vinden. Ik speel het spel met een langetermijnvisie, en dan zou ik weer opnieuw moeten beginnen... en wat Ab zegt, het is geen oplossing op lange termijn.

davyduck

'@Ab.
Ik zie voorlopig echt niet in welke zin dit de redding van het spel zou kunnen betekenen.
Feel free om een antwoord te geven ...

Ik denk dat je veel meer bekomt door op korte termijn het scoutingsapparaat op punt te zetten, oude renners versnelt afvoert, en de financiële instroom beter regelt voor het middenveld d.m.v. sponsorinkomsten.
Dan wordt het makkelijker uit die demotiverende vicieuze cirkel te raken waar zovelen (jij (en ik) (en op basis van de jeugdraces ODKDSI en BLDN) niet, dat is duidelijk) inzitten.

Voor de rest is het inderdaad de eigen schuld van de meeste managers: Te veel renners en te hoge lonen, lijken mij de grootste oorzaken van die vicieuze financiële cirkel. En de onwetendheid daarrond. Het financiële overzicht is op dat vlak wel dramatisch onoverzichtelijk.
De ontwikkeling van een tool zou hier misschien een grote hulp kunnen zijn om het geheel in kaart te brengen. Ik houd zelf zoiets bij in excel waar ik mijn rendementen kan uithalen. Ik vrees wel dat dit niet gebruiksvriendelijk genoeg is om algemeen te verspreiden. Het is iets wat gegroeid is over de seizoenen heen tot wat het vandaag is, verspreid over 4 exel-sheets :-) Overzichtelijke chaos.
Voor de training zullen de meeste managers wel statistieken en evoluties bijhouden. Voor het financiële plaatje zal dat een stuk minder zijn vermoed ik.

Als je dan voor jezelf al die rode cijfers ziet, dan is het misschien makkelijker om renners te verkopen/ontslaan, om op die manier automatisch te zakken naar een lagere divisie, en vanuit een goed financieel klimaat weer op te bouwen.
Ikzelf ben het bewijs dat dit heel makkelijk te doen is.

Naspa

'@Davyduck. Eens.
Aanvulling wel: het is wel een beetje raar als je een junior probeert op te leiden tot succesvolle senior dat je dan een seizoen of 12 moet investeren in dure trainingen en salarissen alvorens hij rendement biedt. Zeker als je bedenkt dat de verwende nesten in kwestie hun manager rustig om de 2-3 seizoenen om een verviervoudiging van hun salaris vragen.
Dat is nu mede een van mijn problemen: 5-6 seizoenen training geïnvesteerd in een leuke twintigers. Maar het lukt me niet meer om ze langere tijd aan mij te binden onder de 15k. En wat levert zo'n gast op? Aan prijzengeld bijna niets, zeker niet in de tweede divisie.
Op de transfermarkt waarschijnlijk een paar ton, misschien de beste een miljoen?
Misschien maar beter pakken?

Als je het salarissysteem zo houdt - waar ik me wel iets bij voor kan stellen- maak de trainingssnelheid van jongeren dan groter. In het echt moet een behoorlijk talentvolle renner -uitzonderingen daargelaten- met een jaar of 26-27 toch ook wel in staat zijn wat te winnen.

Ab Normaal

'@Allen
De redding van het spel is een programmeur.
Wie kent er één die dit zou willen? En dat hoeft niet gratis natuurlijk.

Tossboom

'@ab Normaal is working with IP to get the game so after that and after fixing some bugs I think a poll about the restart could be done. Maybe that will make more managers to play the game.

In hoeverre is dit actueel Ab? Heb jij nog contact met IP gehad?

Ab Normaal

Ja, dat heb ik. Goed gesprek gehad en hij is bereidt het spel aan mij over te dragen.
Uiteraard kan ik dat niet alleen, heb daar ook de tijd niet voor, en heb ik daar de hulp bij nodig van anderen.
Onmisbaar voor dit spel zijn natuurlijk El Gringo en Schizm en zij hebben toegezegd te willen blijven doen wat ze nu doen.
Het grootste probleem zit 'm natuurlijk in het programmeren. Bugs moeten worden opgelost, maar het spel moet ook verder ontwikkeld worden en bepaalde zaken dienen verbeterd te worden.
Hiervoor is echter een programmeur nodig, en aangezien ik een digibeet ben ken ik die absoluut niet.
Dat zo iemand dat niet gratis doet snap ik ook en dat hoeft ook niet. Indien het aantal managers weer oploopt en er komen premium members bij kan daar een gedeelte van naar de programmeur.

Maar zonder programmeur is het leuk dat het spel van de één naar de ander gaat, maar dan lost het niks op.
Ik kan gaan zoeken bij opleidingen voor studenten ICT of er iemand bij zit die als soort stage opdracht dit wil gaan doen, en het dan misschien zo leuk vind dat hij het er als betaalde bijbaan bij wil gaan doen, maar dat is niet eenvoudig.

Misschien zijn er mensen hier die wel iemand kennen die dit zou willen doen.

Poeksel

In welke taal is Peloton geprogrammeerd?

Ab Normaal

Peloton is geschreven in C#.NET, en gebruikt MySQL als database.
C# is erg gelijkend op Java en C++ (is een beetje het beste van deze twee werelden), dus normaliter best snel te leren voor een programmeur.

Tossboom

Iemand van ons moet toch wel een programmeur kennen die bij voorkeur nog een beetje van spelletjes en wielrennen houdt. Ik ga eens informeren bij de webbouwer van ons bedrijf

De_Rode_Lantaarn

Het aanbieden als stage opdracht is een goed idee.
Er bestaan subsidies voor het ontwikkelen van spellen.
Ik denk alleen dat dit spel al te ver is gevorderd.
Wel is dit waarschijnlijk in België gedaan en nog niet in Nederland.
Ik kan hier nog wel even verder induiken als dit nuttig lijkt.
Sportspellen zijn niet uitgesloten en van de subsidie kan je heel goed een programmeur betalen.

Ab Normaal

Super ideeen. Heel erg fijn als jullie dat willen doen. Zou ik heel blij mee zijn!
Hoor graag jullie vorderingen.

BrokenChain

Capdeville die de tt niet wint, dat is nieuw

1 2 ... 6 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.